Chevrolet Corvette je opäť na scéne s modelom C7 Stingray

Meno Stingray použila automobilka Chevrolet naposledy v roku 1976. Nová generácia ukrýva pod hliníkovým kabátom osemvalec s výkonom 456 koní a modernú techniku.

Automobilka Chevrolet si novým modelom Corvette pripomína jeho prvú generáciu, ktorú predstavila svetu pred 60 rokmi.(Zdroj: Chevrolet)

Meno Stingray použila automobilka Chevrolet naposledy v roku 1976. Nová generácia modelu Corvette si toto označenie zaslúžila opäť. Pod hliníkovým kabátom ukrýva osemvalec s výkonom 456 koní a modernú techniku.

BRATISLAVA. Automobilka Chevrolet by nebola tým čím je, bez celosvetovo známeho modelu Corvette. Ten sa v 50. rokoch usiloval stať hlavným konkurentom pre vtedy moderné európske športové autá. Amerika dovtedy hľadala odpoveď na Jaguar len veľmi ťažko.

Autosalón v Detroite sa pred niekoľkými dňami stal svedkom očakávanej premiéry siedmej generácie kultového Corvette s prívlastkom Stingray (Raja), ktorý automobilka používala v rokoch 1969 – 1976. Chevrolet Corvette Stingray 2014 sa mal na verejnosti objaviť už v roku 2011, no automobilka jeho premiéru odložila. Jedným z dôvodom by mohlo byť aj 60. výročie modelu Corvette.

Spoločnosť Chevrolet chce vozidlom s motorom uprostred a poháňanou zadnou nápravou predefinovať pojem športový automobil. Agregát známy aj ako „Small-block“, typ LT1 s hliníkovým blokom motora ukrýva osem valcov do „V“ s celkovým zdvihovým objemom 6,2 litra. Vďaka priamemu vstrekovaniu a kontinuálnemu časovaniu ventilov, spolu vyprodukujú výkon 335 kW (456 k) a krútiaci moment 610 Nm. V zrýchlení z pokoja na rýchlosť 100 km/h sa nemusí báť postaviť vedľa akéhokoľvek iného konkurenta: 4 sekundy.

Motor spolupracuje s novou sedemstupňovou manuálnou prevodovkou. Vďaka päťpolohovému voliču Drive Mode Selector (Weather, Eco, Tour, Šport, a okruhový Track) má šofér k dispozícii 12 atribútov pre nastavenie vozidla vrátane odozvy plynového pedálu, tuhosti riadenia a samozrejme kontroly trakcie.

Maximálna rýchlosť sa bude pohybovať okolo hranice 300 km/h. V zákrutách by mala Nová Corvetta Stingray generovať preťaženie niečo cez 1 g.

Ľahké materiály vrátane kapoty a odnímateľného strešného panelu z uhlíkových vlákien, kompozitné nárazníky, dvere a zadné panely, podvozkové panely z uhlíkových nano-kompozitov a nový hliníkový rám, pomáhajú posunúť hmotnosť dozadu a dosiahnuť optimálne rozloženie hmotnosti 50:50. Za zmienku stoja i sedačky, ktorých konštrukcia je vyrobená z horčíkovej zliatiny.

Nové šasi tvorené priestorovým rámom z hliníka je podľa tlačovej správy o 57% tuhšie a o 45 kg ľahšie, ako u predchodcu. Kapota motora a odnímateľný strešný panel sú vyrobené z karbónu čo odľahčilo ďalších asi 17 kilogramov. Nové vozidlo sa tak priblíži k hranici 1,3 tony.

Ako základ ponúka Chevrolet tlmiče Bilstein. Za príplatok sa však poveziete na najmodernejších, ovládaných elektrickým magnetom - Magnetic Ride Control, ktoré údajne ponúknu oveľa rýchlejšiu reakciu. Doobjednať je možné aj komplexný športový paket Z51 Performance. Ten okrem iného zahŕňa vylepšené chladenie, alebo elektronickú náhradu mechanického samosvorného diferenciálu.

V interiéri nájdeme kombináciu kvalitnej kože, hliníka a karbónu. Väčšina ovládacích prvkov je umiestnená v združenom multimediálnom systéme s veľkým dotykovým displejom.

Corvette Stingray 2014 začne automobilka predávať počas tretieho štvrťroka 2013.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  3. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 329
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 763
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 523
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 165
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 177