SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Chevrolet Corvette je opäť na scéne s modelom C7 Stingray

Meno Stingray použila automobilka Chevrolet naposledy v roku 1976. Nová generácia ukrýva pod hliníkovým kabátom osemvalec s výkonom 456 koní a modernú techniku.

Automobilka Chevrolet si novým modelom Corvette pripomína jeho prvú generáciu, ktorú predstavila svetu pred 60 rokmi.Automobilka Chevrolet si novým modelom Corvette pripomína jeho prvú generáciu, ktorú predstavila svetu pred 60 rokmi. (Zdroj: Chevrolet)

Meno Stingray použila automobilka Chevrolet naposledy v roku 1976. Nová generácia modelu Corvette si toto označenie zaslúžila opäť. Pod hliníkovým kabátom ukrýva osemvalec s výkonom 456 koní a modernú techniku.

BRATISLAVA. Automobilka Chevrolet by nebola tým čím je, bez celosvetovo známeho modelu Corvette. Ten sa v 50. rokoch usiloval stať hlavným konkurentom pre vtedy moderné európske športové autá. Amerika dovtedy hľadala odpoveď na Jaguar len veľmi ťažko.

Autosalón v Detroite sa pred niekoľkými dňami stal svedkom očakávanej premiéry siedmej generácie kultového Corvette s prívlastkom Stingray (Raja), ktorý automobilka používala v rokoch 1969 – 1976. Chevrolet Corvette Stingray 2014 sa mal na verejnosti objaviť už v roku 2011, no automobilka jeho premiéru odložila. Jedným z dôvodom by mohlo byť aj 60. výročie modelu Corvette.

Spoločnosť Chevrolet chce vozidlom s motorom uprostred a poháňanou zadnou nápravou predefinovať pojem športový automobil. Agregát známy aj ako „Small-block“, typ LT1 s hliníkovým blokom motora ukrýva osem valcov do „V“ s celkovým zdvihovým objemom 6,2 litra. Vďaka priamemu vstrekovaniu a kontinuálnemu časovaniu ventilov, spolu vyprodukujú výkon 335 kW (456 k) a krútiaci moment 610 Nm. V zrýchlení z pokoja na rýchlosť 100 km/h sa nemusí báť postaviť vedľa akéhokoľvek iného konkurenta: 4 sekundy.

Motor spolupracuje s novou sedemstupňovou manuálnou prevodovkou. Vďaka päťpolohovému voliču Drive Mode Selector (Weather, Eco, Tour, Šport, a okruhový Track) má šofér k dispozícii 12 atribútov pre nastavenie vozidla vrátane odozvy plynového pedálu, tuhosti riadenia a samozrejme kontroly trakcie.

Maximálna rýchlosť sa bude pohybovať okolo hranice 300 km/h. V zákrutách by mala Nová Corvetta Stingray generovať preťaženie niečo cez 1 g.

Ľahké materiály vrátane kapoty a odnímateľného strešného panelu z uhlíkových vlákien, kompozitné nárazníky, dvere a zadné panely, podvozkové panely z uhlíkových nano-kompozitov a nový hliníkový rám, pomáhajú posunúť hmotnosť dozadu a dosiahnuť optimálne rozloženie hmotnosti 50:50. Za zmienku stoja i sedačky, ktorých konštrukcia je vyrobená z horčíkovej zliatiny.

Nové šasi tvorené priestorovým rámom z hliníka je podľa tlačovej správy o 57% tuhšie a o 45 kg ľahšie, ako u predchodcu. Kapota motora a odnímateľný strešný panel sú vyrobené z karbónu čo odľahčilo ďalších asi 17 kilogramov. Nové vozidlo sa tak priblíži k hranici 1,3 tony.

Ako základ ponúka Chevrolet tlmiče Bilstein. Za príplatok sa však poveziete na najmodernejších, ovládaných elektrickým magnetom - Magnetic Ride Control, ktoré údajne ponúknu oveľa rýchlejšiu reakciu. Doobjednať je možné aj komplexný športový paket Z51 Performance. Ten okrem iného zahŕňa vylepšené chladenie, alebo elektronickú náhradu mechanického samosvorného diferenciálu.

V interiéri nájdeme kombináciu kvalitnej kože, hliníka a karbónu. Väčšina ovládacích prvkov je umiestnená v združenom multimediálnom systéme s veľkým dotykovým displejom.

Corvette Stingray 2014 začne automobilka predávať počas tretieho štvrťroka 2013.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 26 269
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 961
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 753
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 535
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 836
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 747
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 482
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 373
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 162
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 148
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Jakuba Fila

Najväčšie riziko dnešných dní - vystresovaný národ stratí dôveru v inštitúcie

Všetci rozumieme, že situácia je vážna.

Jakub Filo.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept