Chevrolet Corvette je opäť na scéne s modelom C7 Stingray

Meno Stingray použila automobilka Chevrolet naposledy v roku 1976. Nová generácia ukrýva pod hliníkovým kabátom osemvalec s výkonom 456 koní a modernú techniku.

Automobilka Chevrolet si novým modelom Corvette pripomína jeho prvú generáciu, ktorú predstavila svetu pred 60 rokmi.(Zdroj: Chevrolet)

Meno Stingray použila automobilka Chevrolet naposledy v roku 1976. Nová generácia modelu Corvette si toto označenie zaslúžila opäť. Pod hliníkovým kabátom ukrýva osemvalec s výkonom 456 koní a modernú techniku.

BRATISLAVA. Automobilka Chevrolet by nebola tým čím je, bez celosvetovo známeho modelu Corvette. Ten sa v 50. rokoch usiloval stať hlavným konkurentom pre vtedy moderné európske športové autá. Amerika dovtedy hľadala odpoveď na Jaguar len veľmi ťažko.

Autosalón v Detroite sa pred niekoľkými dňami stal svedkom očakávanej premiéry siedmej generácie kultového Corvette s prívlastkom Stingray (Raja), ktorý automobilka používala v rokoch 1969 – 1976. Chevrolet Corvette Stingray 2014 sa mal na verejnosti objaviť už v roku 2011, no automobilka jeho premiéru odložila. Jedným z dôvodom by mohlo byť aj 60. výročie modelu Corvette.

Spoločnosť Chevrolet chce vozidlom s motorom uprostred a poháňanou zadnou nápravou predefinovať pojem športový automobil. Agregát známy aj ako „Small-block“, typ LT1 s hliníkovým blokom motora ukrýva osem valcov do „V“ s celkovým zdvihovým objemom 6,2 litra. Vďaka priamemu vstrekovaniu a kontinuálnemu časovaniu ventilov, spolu vyprodukujú výkon 335 kW (456 k) a krútiaci moment 610 Nm. V zrýchlení z pokoja na rýchlosť 100 km/h sa nemusí báť postaviť vedľa akéhokoľvek iného konkurenta: 4 sekundy.

Motor spolupracuje s novou sedemstupňovou manuálnou prevodovkou. Vďaka päťpolohovému voliču Drive Mode Selector (Weather, Eco, Tour, Šport, a okruhový Track) má šofér k dispozícii 12 atribútov pre nastavenie vozidla vrátane odozvy plynového pedálu, tuhosti riadenia a samozrejme kontroly trakcie.

Maximálna rýchlosť sa bude pohybovať okolo hranice 300 km/h. V zákrutách by mala Nová Corvetta Stingray generovať preťaženie niečo cez 1 g.

Ľahké materiály vrátane kapoty a odnímateľného strešného panelu z uhlíkových vlákien, kompozitné nárazníky, dvere a zadné panely, podvozkové panely z uhlíkových nano-kompozitov a nový hliníkový rám, pomáhajú posunúť hmotnosť dozadu a dosiahnuť optimálne rozloženie hmotnosti 50:50. Za zmienku stoja i sedačky, ktorých konštrukcia je vyrobená z horčíkovej zliatiny.

Nové šasi tvorené priestorovým rámom z hliníka je podľa tlačovej správy o 57% tuhšie a o 45 kg ľahšie, ako u predchodcu. Kapota motora a odnímateľný strešný panel sú vyrobené z karbónu čo odľahčilo ďalších asi 17 kilogramov. Nové vozidlo sa tak priblíži k hranici 1,3 tony.

Ako základ ponúka Chevrolet tlmiče Bilstein. Za príplatok sa však poveziete na najmodernejších, ovládaných elektrickým magnetom - Magnetic Ride Control, ktoré údajne ponúknu oveľa rýchlejšiu reakciu. Doobjednať je možné aj komplexný športový paket Z51 Performance. Ten okrem iného zahŕňa vylepšené chladenie, alebo elektronickú náhradu mechanického samosvorného diferenciálu.

V interiéri nájdeme kombináciu kvalitnej kože, hliníka a karbónu. Väčšina ovládacích prvkov je umiestnená v združenom multimediálnom systéme s veľkým dotykovým displejom.

Corvette Stingray 2014 začne automobilka predávať počas tretieho štvrťroka 2013.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 475
  2. Vizuálny smog je problém 7 972
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 801
  4. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 055
  5. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 2 927
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 789
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 475
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 101
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 949
  10. Keď Slováci krotia morský vietor 1 716

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Zrútená inštitúcia, propaganda Súmračná a miliardári na mizine (týždeň Petra Schutza)

Kto by chcel byť v Zuckerbergovej koži?

Neprehliadnite tiež

Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici v Bratislave

Premávka bude presmerovaná po Einsteinovej ulici.

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.

Onedlho začne platiť jednotné označovanie palív. Čo sa zmení?

Cieľom je pomôcť vodičom vybrať správne palivo.

Pozrite si najpredávanejšie autá v Európe za prvý polrok

Aj po šiestich rokoch sa najlepšie darí Golfu.