Meno Stingray použila automobilka Chevrolet naposledy v roku 1976. Nová generácia modelu Corvette si toto označenie zaslúžila opäť. Pod hliníkovým kabátom ukrýva osemvalec s výkonom 456 koní a modernú techniku.
BRATISLAVA. Automobilka Chevrolet by nebola tým čím je, bez celosvetovo známeho modelu Corvette. Ten sa v 50. rokoch usiloval stať hlavným konkurentom pre vtedy moderné európske športové autá. Amerika dovtedy hľadala odpoveď na Jaguar len veľmi ťažko.
Autosalón v Detroite sa pred niekoľkými dňami stal svedkom očakávanej premiéry siedmej generácie kultového Corvette s prívlastkom Stingray (Raja), ktorý automobilka používala v rokoch 1969 – 1976. Chevrolet Corvette Stingray 2014 sa mal na verejnosti objaviť už v roku 2011, no automobilka jeho premiéru odložila. Jedným z dôvodom by mohlo byť aj 60. výročie modelu Corvette.
Spoločnosť Chevrolet chce vozidlom s motorom uprostred a poháňanou zadnou nápravou predefinovať pojem športový automobil. Agregát známy aj ako „Small-block“, typ LT1 s hliníkovým blokom motora ukrýva osem valcov do „V“ s celkovým zdvihovým objemom 6,2 litra. Vďaka priamemu vstrekovaniu a kontinuálnemu časovaniu ventilov, spolu vyprodukujú výkon 335 kW (456 k) a krútiaci moment 610 Nm. V zrýchlení z pokoja na rýchlosť 100 km/h sa nemusí báť postaviť vedľa akéhokoľvek iného konkurenta: 4 sekundy.
Motor spolupracuje s novou sedemstupňovou manuálnou prevodovkou. Vďaka päťpolohovému voliču Drive Mode Selector (Weather, Eco, Tour, Šport, a okruhový Track) má šofér k dispozícii 12 atribútov pre nastavenie vozidla vrátane odozvy plynového pedálu, tuhosti riadenia a samozrejme kontroly trakcie.
Maximálna rýchlosť sa bude pohybovať okolo hranice 300 km/h. V zákrutách by mala Nová Corvetta Stingray generovať preťaženie niečo cez 1 g.
Ľahké materiály vrátane kapoty a odnímateľného strešného panelu z uhlíkových vlákien, kompozitné nárazníky, dvere a zadné panely, podvozkové panely z uhlíkových nano-kompozitov a nový hliníkový rám, pomáhajú posunúť hmotnosť dozadu a dosiahnuť optimálne rozloženie hmotnosti 50:50. Za zmienku stoja i sedačky, ktorých konštrukcia je vyrobená z horčíkovej zliatiny.
Nové šasi tvorené priestorovým rámom z hliníka je podľa tlačovej správy o 57% tuhšie a o 45 kg ľahšie, ako u predchodcu. Kapota motora a odnímateľný strešný panel sú vyrobené z karbónu čo odľahčilo ďalších asi 17 kilogramov. Nové vozidlo sa tak priblíži k hranici 1,3 tony.
Ako základ ponúka Chevrolet tlmiče Bilstein. Za príplatok sa však poveziete na najmodernejších, ovládaných elektrickým magnetom - Magnetic Ride Control, ktoré údajne ponúknu oveľa rýchlejšiu reakciu. Doobjednať je možné aj komplexný športový paket Z51 Performance. Ten okrem iného zahŕňa vylepšené chladenie, alebo elektronickú náhradu mechanického samosvorného diferenciálu.
V interiéri nájdeme kombináciu kvalitnej kože, hliníka a karbónu. Väčšina ovládacích prvkov je umiestnená v združenom multimediálnom systéme s veľkým dotykovým displejom.
Corvette Stingray 2014 začne automobilka predávať počas tretieho štvrťroka 2013.