SME
Pondelok, 6. február, 2023 | Meniny má Dorota

Mercedes CLA drží svetový rekord v aerodynamike

S výbornou aerodynamikou, avantgardným dizajnom kupé a možným pohonom všetkých kolies zakladá Mercedes triedou CLA nový segment.

Po krátkom vystúpení v predvečer NAIAS v americkom Detroite (14. až 27. januára 2013) CLA svoju oficiálnu svetovú premiéru oslávil na Mercedes-Benz Fashion Week v Berlíne (15. až 18. januára 2013).Po krátkom vystúpení v predvečer NAIAS v americkom Detroite (14. až 27. januára 2013) CLA svoju oficiálnu svetovú premiéru oslávil na Mercedes-Benz Fashion Week v Berlíne (15. až 18. januára 2013). (Zdroj: Mercedes-Benz)

Štvordverové kupé vychádza z radu CLS. Svojimi bezrámovými dverami preberá dizajn koncepčného vozidla Concept Style Coupé a plynule ho prenáša do sériovej výroby.

BRATISLAVA. V súlade so športovými ambíciami bude automobilka Mercedes dodávať model CLA s preplňovanými motormi, so športovým podvozkom a s pohonom všetkých kolies 4MATIC.

Medzi technické vlastnosti novej ikony značky patrí nový svetový rekord v aerodynamike sériovo vyrábaného automobilu (koeficient cw: 0,23), ako aj množstvo asistenčných systémov pre vodiča, medzi nimi zdokonalený brzdový systém.

Výrazné kupé strednej triedy s dĺžkou 4 630, šírkou 1 777 a výškou 1 438 možno individualizovať pomocou piatich úplne odlišne zameraných línií a balíkov. V súlade s digitálnym životným štýlom cieľovej skupiny CLA, obľubujúcej sociálne médiá, možno do obsluhy vozidla plne integrovať smartfóny.

Medzi najvýraznejšie znaky patria okrem iného s prednou časťou lícujúca kapota motora s prelismi a maska chladiča. Atletický oblúk nad zadnou nápravou je preklenutý hranou pripomínajúcou šľachu. Rovno ustupujúca strecha a výrazné, charakteristické zaoblenie skla zadného okna prepožičiavajú triede CLA charakter kupé aj pri pohľade zozadu.

Na želanie bude dodávaná veľká panoramatická posuvná výklopná strecha. Pozostáva z fixnej polykarbonátovej clony vpredu, pohyblivej časti z minerálneho skla a bočných ozdobných líšt, prispôsobených vzhľadu skla. Sklená plocha tak vizuálne siaha od čelného až po zadné okno.

Interiér pokračuje progresívny športový výzor vonkajška. Do prístrojovej dosky je integrovaných päť kruhových výduchov. Voľne stojaci displej dostal clonu vo vzhľade čierneho klavírového laku a plošne splývajúci strieborný rámik.

Kupé je sériovo vybavené okrem iného systémom na rozpoznávanie únavy vodiča a radarovým systémom na prípravu a prevenciu pred nárazom s adaptívnym asistentom brzdenia, ktorý v CLA poskytuje ochranu pred nárazom už od rýchlosti 7 km/h (doteraz to bolo viac ako 30 km/h).

Pri pretrvávajúcom nebezpečenstve nárazu a nereagovaní vodiča systém do rýchlosti 200 km/h dokáže uskutočniť samočinné brzdenie, a tak znížiť závažnosť nehody s pomalšími alebo zastavujúcimi vozidlami. Až do rýchlosti 30 km/h reaguje systém brzdením aj na stojace vozidlá a do rýchlosti 20 km/h dokáže zabrániť nárazu do predchádzajúceho vozidla.

Podvozok CLA je vybavený prednou nápravou McPherson a zadnou nápravou s nezávislým zavesením kolies. Nosníky kolies a pružinové ramená sú vyrobené z hliníka, na zníženie neodpruženej hmotnosti. K dispozícii sú dve rôzne nastavenia podvozka: komfortný podvozok a voliteľný športový podvozok, ktorý zahŕňa zníženie karosérie o 20 milimetrov vpredu a 15 milimetrov vzadu.

Mercedes-Benz vybaví triedu CLA na želanie novou generáciou systému stáleho pohonu všetkých kolies 4MATIC s plne variabilným rozdelením krútiaceho momentu. Medzi súčasti pohonu 4MATIC patrí diferenciál zadnej nápravy s integrovanou, elektrohydraulicky ovládanou lamelovou spojkou.

Paleta benzínových motorov so zdvihovým objemom 1,6 a dva litre siaha od 90 kW (122 k) až po 155 kW (211 k). Dieslové motory neostanú skrátka: 100 kW (136 k) – 125 kW (170 k). Všetky agregáty sú sériovo vybavené funkciou ECO štart – stop. Kombinované sú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s dvojspojkovým automatom 7G-DCT.

K predajcom sa nové CLA dostane v apríli tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  4. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  1. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  4. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  5. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  6. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 101
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 187
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 396
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 208
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 825
  6. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 136
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 1 086
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


4. feb
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Je Pellegrini a jeho Hlas SD férový hráč?
  2. Miroslav Galovič: Čierny lovec bielych snehuliakov. (Malý tohotýždňový časozber 2/2)
  3. Miroslav Galovič: Poézia sídlisikových stromov. Od večernej pohody ku kalamite. (Malý tohotýždňový časozber 1/2)
  4. Lubo Repka: Panama výletnou loďou
  5. Štefan Vidlár: Malinkatá úvaha
  6. Denis Jánošík: A, čo, že nej sme dokonalí
  7. Ján Šeďo: Aj my sme mali hrdinov, "Anči" ma výnimočne očarila...
  8. Anna Miľanová: Kresba z bloku: Robotická ruka?... 2022
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 21 064
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 255
  3. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 7 557
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 3 873
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 714
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 245
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 154
  8. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 2 815
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu