Štvordverové kupé vychádza z radu CLS. Svojimi bezrámovými dverami preberá dizajn koncepčného vozidla Concept Style Coupé a plynule ho prenáša do sériovej výroby.
BRATISLAVA. V súlade so športovými ambíciami bude automobilka Mercedes dodávať model CLA s preplňovanými motormi, so športovým podvozkom a s pohonom všetkých kolies 4MATIC.
Medzi technické vlastnosti novej ikony značky patrí nový svetový rekord v aerodynamike sériovo vyrábaného automobilu (koeficient cw: 0,23), ako aj množstvo asistenčných systémov pre vodiča, medzi nimi zdokonalený brzdový systém.
Výrazné kupé strednej triedy s dĺžkou 4 630, šírkou 1 777 a výškou 1 438 možno individualizovať pomocou piatich úplne odlišne zameraných línií a balíkov. V súlade s digitálnym životným štýlom cieľovej skupiny CLA, obľubujúcej sociálne médiá, možno do obsluhy vozidla plne integrovať smartfóny.
Medzi najvýraznejšie znaky patria okrem iného s prednou časťou lícujúca kapota motora s prelismi a maska chladiča. Atletický oblúk nad zadnou nápravou je preklenutý hranou pripomínajúcou šľachu. Rovno ustupujúca strecha a výrazné, charakteristické zaoblenie skla zadného okna prepožičiavajú triede CLA charakter kupé aj pri pohľade zozadu.
Na želanie bude dodávaná veľká panoramatická posuvná výklopná strecha. Pozostáva z fixnej polykarbonátovej clony vpredu, pohyblivej časti z minerálneho skla a bočných ozdobných líšt, prispôsobených vzhľadu skla. Sklená plocha tak vizuálne siaha od čelného až po zadné okno.
Interiér pokračuje progresívny športový výzor vonkajška. Do prístrojovej dosky je integrovaných päť kruhových výduchov. Voľne stojaci displej dostal clonu vo vzhľade čierneho klavírového laku a plošne splývajúci strieborný rámik.
Kupé je sériovo vybavené okrem iného systémom na rozpoznávanie únavy vodiča a radarovým systémom na prípravu a prevenciu pred nárazom s adaptívnym asistentom brzdenia, ktorý v CLA poskytuje ochranu pred nárazom už od rýchlosti 7 km/h (doteraz to bolo viac ako 30 km/h).
Pri pretrvávajúcom nebezpečenstve nárazu a nereagovaní vodiča systém do rýchlosti 200 km/h dokáže uskutočniť samočinné brzdenie, a tak znížiť závažnosť nehody s pomalšími alebo zastavujúcimi vozidlami. Až do rýchlosti 30 km/h reaguje systém brzdením aj na stojace vozidlá a do rýchlosti 20 km/h dokáže zabrániť nárazu do predchádzajúceho vozidla.
Podvozok CLA je vybavený prednou nápravou McPherson a zadnou nápravou s nezávislým zavesením kolies. Nosníky kolies a pružinové ramená sú vyrobené z hliníka, na zníženie neodpruženej hmotnosti. K dispozícii sú dve rôzne nastavenia podvozka: komfortný podvozok a voliteľný športový podvozok, ktorý zahŕňa zníženie karosérie o 20 milimetrov vpredu a 15 milimetrov vzadu.
Mercedes-Benz vybaví triedu CLA na želanie novou generáciou systému stáleho pohonu všetkých kolies 4MATIC s plne variabilným rozdelením krútiaceho momentu. Medzi súčasti pohonu 4MATIC patrí diferenciál zadnej nápravy s integrovanou, elektrohydraulicky ovládanou lamelovou spojkou.
Paleta benzínových motorov so zdvihovým objemom 1,6 a dva litre siaha od 90 kW (122 k) až po 155 kW (211 k). Dieslové motory neostanú skrátka: 100 kW (136 k) – 125 kW (170 k). Všetky agregáty sú sériovo vybavené funkciou ECO štart – stop. Kombinované sú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s dvojspojkovým automatom 7G-DCT.
K predajcom sa nové CLA dostane v apríli tohto roka.