Test: Peugeot 208 kúri rýchlo, štartuje bleskovo aj v mrazoch

Nová koncepcia ovládania auta patrí vďaka svojej jednoduchosti medzi najlepšie vôbec. Motor chce v zime o pol litra viac paliva a takmer nevyužíva vypínanie pri státí.

Posledný mesiac jazdí Peugeot 208 vo vyslovene zimných podmienkach. Štartovanie zvláda výborne, menej využíva štart-stop systém a spotrebu zdvihol na 5,1 litra na 100 kilometrov.(Zdroj: Rastislav Chvála)

BREZNO. Dlhodobo testovaný Peugeot 208 má na konte 16307 km a v zime zvýšenú spotrebu na 5,1 litra. Ranné ohrievanie v studenej doline a kratšie jazdy na vyslovene zasneženej ceste zdvihli za posledných 5000 kilometrov jesenný priemer 4,8 na 5,1 litra na 100 km.

Teraz po dlhodobom sledovaní vieme, že 1,6 e-HDi vie v lete a v zmiešaných podmienkach jazdiť so spotrebou 4,4 až 4,6 litra nafty a v zime potrebuje o pol litra viac.

Štartuje expresne

Auto pomerne rýchlo kúri a diesel po kratučkom žhavení bleskovo štartuje, akoby mu stačilo sotva pol otáčky na naskočenie. Motory HDi zvykli na testovacích autách a pri mínus 15 stupňoch urobiť také dve otáčky "ooouuuooouuu" a až tak naskočili.

Palubná elektronika však minimálne dovolí využívať štart-stop systém, z čoho vyplýva, že teplo do interiéru sa dostane rýchlo, ale motor potrebuje na ohriate čas.

Aby systém vypínania pri státí začal reagovať, treba prejsť aspoň 15 kilometrov. Vtedy cítiť aj to, akoby motor dostal druhý dych. Palubný počítač neklame a prehľadne spracováva údaje o prevádzke auta, vrátane počítania minút s vypnutým motorom.

Okruh pre radosť

Ešte pred napísaním tohto dielu dlhodobého testu sme absolvovali náš tradičný okruh z Brezna na Telgárt, potom do Popradu a cez Čertovicu späť do Brezna.

Spotreba cestou do Telgártu nestúpla cez 4,8 litra a presne odrážala štýl pokojnej ale nie otravnej jazdy. Kľukaté a prázdne sobotné cesty trochu nabádali k svižnej jazde, takže spotreba išla hore spolu s presvedčením, že nová koncepcia posedu a celého interiéru má niečo do seba.

Štandardne mäkký a bežný Peugeot 208 má s malým volantom čaro automobilovej hračky motokárového typu. Cestou cez ostré zákruty Vernára vyniklo dobré naladenie trakčnej kontroly a výborná trakcia prednej nápravy. Elektronika zbytočne nezadusí motor a hlavne vnútorné predné koleso je v zákrute poctivo tlačené k ceste.

Do Popradu sme sa prepracovali cez Spišské Bystré a priebežná spotreba bola 5,4 litra. Diaľnicou do Liptovského Hrádku klesla a po Čertovici bola v Brezne 5,1 l/100 km.

Nerovnosti nevyhladí

Peugeot 208 má v sebe zvláštny dar, že aj napriek dlhším dráham radiacej páky a mäkkému charakteru riadenia si vie získať. Možno je to nový a zároveň jednoduchý koncept sedenia, ale s autom sa veľmi dobre jazdí. Akoby bol šofér naozaj v motokáre alebo akoby bytostne spätý s cestou, čím nadobúda dojem, že je tu pánom.

Možno práve ženám vyhovuje ten pocit, že vec na štyroch kolesách úplne ovládli. V tomto prípade je tu auto pre šoféra a nie šofér pre auto.

Spojenie s cestou je až tak bytostné, že každú nerovnosť pocítite. Zadná náprava typicky francúzsky zhrmoce na nerovnostiach alebo na ujazdenom snehu.

Na stabilitu to nemá vplyv, skôr naopak ale také zatrasenie zadku je zvláštne. Príde nám to tak, akoby tlmiče boli športovo tvrdé a pružiny komfortne mäkké s inou charakteristikou. Senzibilný zadok šoféra si musí na tento prejav zvykať.

Aký pán, taký interiér

Testovacia verzia má komplet čierny interiér s príjemne mäkkými sedadlami a pre bežné použitie slušným bočným vedením. Plasty okolo stredového tunela a pri ručnej brzde pôsobia lacno a nie všetky dielce lícujú tak, ako by sme si predstavovali.

Máme dojem, že prístrojový doska a stredová konzola sú akoby o triedu vyššie s úplne iným vypracovaním. Celkovo na interiéri veľmi vidieť, aký je gazda. Ak na auto vyslovene kašle, tak prach, vlasy a otery veľmi vidieť.

Na druhej strane všetky tie plasty sa perfektne čista a po krátkom sobotnom upratovaní vyzerá Peugeot 208, akoby prišiel z výrobnej linky. Vo fotografiách prinášame pohľad na jednotlivé detaily a skúsenosti s ich praktickým využívaním. Zamerali sme sa na ovládanie jednotlivých prvkov.

Trakčný systém ASR pracuje veľmi precízne a bez zbytočného uberania výkonu motora. Ak elektronika rozpozná, že jedno koleso stojí a druhé sa výrazne pretáča, namiesto ubratia výkonu poriadne pribrzdí voľné koleso. Pribrzdenie je tak výrazné, že aj v strmšom kopci stačí mať jednu stranu na dobrom povrchu a pohnete sa. Od čias Fiatu Stilo sme pri autách s predným pohonom nezaregistrovali tak dobrú trakčnú kontrolu na sneh. Až pri pretáčaní oboch kolies súčasne elektronika začne riadiť výkon motora.
V režime prezerania mapy netreba posúvať mapu šípkami ako u niektorých systémov, ale ide to intuitívne prstom ako na tabletoch.
Takto sa zobrazuje ponuka trás v navigácii. Z režimu navádzania a mapy stačí jeden dotyk na zobrazenie základnej ponuky.
Plasty vo vrchnej časti prístrojového panelu sú o triedu lepšie ako na dverách. Rýchlo na nich vidieť prach a znečistenie, avšak rovnako ľahko ich vyčistíte.
Filozofia palubného systému je v dotykovom ovládaní a iba dvoch tlačidlách vedľa obrazovky. Opätovným stláčaním vrchného ovládača sa dookola prepínate medzi navigáciou, palubným počítačom a rádiom.
Okrem diaľkového ladenia na volante možno vyhľadávať nové stanice cez displej a to dvomi spôsobmi. Posúvaním ikony ladenia alebo dotykom na piktogram šípky.
Jazda po zasnežených cestách dáva vodičovi dobrú spätnú väzbu o reálnom stave na ceste. Na nerovných zvyškoch namrznutého snehu je však zadná náprava vyslovene nekomfortná a slabšie odhlučnená.
Takto vyzerá zoznam všetkých naladených staníc. Ukážu sa všetky, nie len šesť, takže odpadá listovanie medzi FM1, FM2 a FM3.
Ani vzorné očistenie okna stieračmi a pomerne veľká zotretá plocha nevyvážia zlosť nad vlastnou iniciatívou stieračou. Nechtiac sa často preklikneme do automatického režimu a aj malé ostreknutie skla je sprevádzané šúchaním stieračov do nepríčetna. Keď ho chceme skrátiť, posunieme páčku dole a to sa zasa aktivuje automatický senzor a driape aj okno pokryté ľadom.
Duálne zobrazovanie na displeji medzi budíkmi plnohodnotne nahrádza veľký displej an stredovej konzole. Medzi ručičkami môžete mať digitálny rýchlomer, palubný počítač, info o stave auta alebo výstup z navigácie. Tým pádom je všetko v zornom poli a s výborným vykreslením displeja.
Na ľavej strane volantu valčekom ovládate hlasitosť autorádia a prepínanie medzi zdrojmi audiosústavy - USB, rádio, CD, bluetooth.
Valček na pravej strane volantu vyhľadáva stanice a tlačidlo zobrazuje zoznam nájdených a dostupných staníc. Jednoduché a praktické.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 826
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 5 861
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 5 191
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 617
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 086
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 722
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 661
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 287
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 880
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 525

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Gašpar s Kaliňákom spochybňovali pravosť vyhlásenia bývalého siskára Ľuboša Kosíka o únose prezidentovho syna. Kosík poslal video ako dôkaz.

TV

Kosík vo videohovore z afrického väzenia: Zaručte mi bezpečnosť

Bývalý siskár potvrdzuje svoju totožnosť.

SVET

Zeman ťahal Drahoša do bahna, no on sa nedal. Znamená to prehru?

Český prezident sa vôbec sa nezmenil.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona priniesol svieži vietor do segmentu SUV (test)

Výstredný dizajn autu neuberá zo schopností v ľahkom teréne.

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.