Test: Peugeot 208 kúri rýchlo, štartuje bleskovo aj v mrazoch

Nová koncepcia ovládania auta patrí vďaka svojej jednoduchosti medzi najlepšie vôbec. Motor chce v zime o pol litra viac paliva a takmer nevyužíva vypínanie pri státí.

Posledný mesiac jazdí Peugeot 208 vo vyslovene zimných podmienkach. Štartovanie zvláda výborne, menej využíva štart-stop systém a spotrebu zdvihol na 5,1 litra na 100 kilometrov.(Zdroj: Rastislav Chvála)

BREZNO. Dlhodobo testovaný Peugeot 208 má na konte 16307 km a v zime zvýšenú spotrebu na 5,1 litra. Ranné ohrievanie v studenej doline a kratšie jazdy na vyslovene zasneženej ceste zdvihli za posledných 5000 kilometrov jesenný priemer 4,8 na 5,1 litra na 100 km.

Teraz po dlhodobom sledovaní vieme, že 1,6 e-HDi vie v lete a v zmiešaných podmienkach jazdiť so spotrebou 4,4 až 4,6 litra nafty a v zime potrebuje o pol litra viac.

Štartuje expresne

Auto pomerne rýchlo kúri a diesel po kratučkom žhavení bleskovo štartuje, akoby mu stačilo sotva pol otáčky na naskočenie. Motory HDi zvykli na testovacích autách a pri mínus 15 stupňoch urobiť také dve otáčky "ooouuuooouuu" a až tak naskočili.

Palubná elektronika však minimálne dovolí využívať štart-stop systém, z čoho vyplýva, že teplo do interiéru sa dostane rýchlo, ale motor potrebuje na ohriate čas.

Aby systém vypínania pri státí začal reagovať, treba prejsť aspoň 15 kilometrov. Vtedy cítiť aj to, akoby motor dostal druhý dych. Palubný počítač neklame a prehľadne spracováva údaje o prevádzke auta, vrátane počítania minút s vypnutým motorom.

Okruh pre radosť

Ešte pred napísaním tohto dielu dlhodobého testu sme absolvovali náš tradičný okruh z Brezna na Telgárt, potom do Popradu a cez Čertovicu späť do Brezna.

Spotreba cestou do Telgártu nestúpla cez 4,8 litra a presne odrážala štýl pokojnej ale nie otravnej jazdy. Kľukaté a prázdne sobotné cesty trochu nabádali k svižnej jazde, takže spotreba išla hore spolu s presvedčením, že nová koncepcia posedu a celého interiéru má niečo do seba.

Štandardne mäkký a bežný Peugeot 208 má s malým volantom čaro automobilovej hračky motokárového typu. Cestou cez ostré zákruty Vernára vyniklo dobré naladenie trakčnej kontroly a výborná trakcia prednej nápravy. Elektronika zbytočne nezadusí motor a hlavne vnútorné predné koleso je v zákrute poctivo tlačené k ceste.

Do Popradu sme sa prepracovali cez Spišské Bystré a priebežná spotreba bola 5,4 litra. Diaľnicou do Liptovského Hrádku klesla a po Čertovici bola v Brezne 5,1 l/100 km.

Nerovnosti nevyhladí

Peugeot 208 má v sebe zvláštny dar, že aj napriek dlhším dráham radiacej páky a mäkkému charakteru riadenia si vie získať. Možno je to nový a zároveň jednoduchý koncept sedenia, ale s autom sa veľmi dobre jazdí. Akoby bol šofér naozaj v motokáre alebo akoby bytostne spätý s cestou, čím nadobúda dojem, že je tu pánom.

Možno práve ženám vyhovuje ten pocit, že vec na štyroch kolesách úplne ovládli. V tomto prípade je tu auto pre šoféra a nie šofér pre auto.

Spojenie s cestou je až tak bytostné, že každú nerovnosť pocítite. Zadná náprava typicky francúzsky zhrmoce na nerovnostiach alebo na ujazdenom snehu.

Na stabilitu to nemá vplyv, skôr naopak ale také zatrasenie zadku je zvláštne. Príde nám to tak, akoby tlmiče boli športovo tvrdé a pružiny komfortne mäkké s inou charakteristikou. Senzibilný zadok šoféra si musí na tento prejav zvykať.

Aký pán, taký interiér

Testovacia verzia má komplet čierny interiér s príjemne mäkkými sedadlami a pre bežné použitie slušným bočným vedením. Plasty okolo stredového tunela a pri ručnej brzde pôsobia lacno a nie všetky dielce lícujú tak, ako by sme si predstavovali.

Máme dojem, že prístrojový doska a stredová konzola sú akoby o triedu vyššie s úplne iným vypracovaním. Celkovo na interiéri veľmi vidieť, aký je gazda. Ak na auto vyslovene kašle, tak prach, vlasy a otery veľmi vidieť.

Na druhej strane všetky tie plasty sa perfektne čista a po krátkom sobotnom upratovaní vyzerá Peugeot 208, akoby prišiel z výrobnej linky. Vo fotografiách prinášame pohľad na jednotlivé detaily a skúsenosti s ich praktickým využívaním. Zamerali sme sa na ovládanie jednotlivých prvkov.

Trakčný systém ASR pracuje veľmi precízne a bez zbytočného uberania výkonu motora. Ak elektronika rozpozná, že jedno koleso stojí a druhé sa výrazne pretáča, namiesto ubratia výkonu poriadne pribrzdí voľné koleso. Pribrzdenie je tak výrazné, že aj v strmšom kopci stačí mať jednu stranu na dobrom povrchu a pohnete sa. Od čias Fiatu Stilo sme pri autách s predným pohonom nezaregistrovali tak dobrú trakčnú kontrolu na sneh. Až pri pretáčaní oboch kolies súčasne elektronika začne riadiť výkon motora.
V režime prezerania mapy netreba posúvať mapu šípkami ako u niektorých systémov, ale ide to intuitívne prstom ako na tabletoch.
Takto sa zobrazuje ponuka trás v navigácii. Z režimu navádzania a mapy stačí jeden dotyk na zobrazenie základnej ponuky.
Plasty vo vrchnej časti prístrojového panelu sú o triedu lepšie ako na dverách. Rýchlo na nich vidieť prach a znečistenie, avšak rovnako ľahko ich vyčistíte.
Filozofia palubného systému je v dotykovom ovládaní a iba dvoch tlačidlách vedľa obrazovky. Opätovným stláčaním vrchného ovládača sa dookola prepínate medzi navigáciou, palubným počítačom a rádiom.
Okrem diaľkového ladenia na volante možno vyhľadávať nové stanice cez displej a to dvomi spôsobmi. Posúvaním ikony ladenia alebo dotykom na piktogram šípky.
Jazda po zasnežených cestách dáva vodičovi dobrú spätnú väzbu o reálnom stave na ceste. Na nerovných zvyškoch namrznutého snehu je však zadná náprava vyslovene nekomfortná a slabšie odhlučnená.
Takto vyzerá zoznam všetkých naladených staníc. Ukážu sa všetky, nie len šesť, takže odpadá listovanie medzi FM1, FM2 a FM3.
Ani vzorné očistenie okna stieračmi a pomerne veľká zotretá plocha nevyvážia zlosť nad vlastnou iniciatívou stieračou. Nechtiac sa často preklikneme do automatického režimu a aj malé ostreknutie skla je sprevádzané šúchaním stieračov do nepríčetna. Keď ho chceme skrátiť, posunieme páčku dole a to sa zasa aktivuje automatický senzor a driape aj okno pokryté ľadom.
Duálne zobrazovanie na displeji medzi budíkmi plnohodnotne nahrádza veľký displej an stredovej konzole. Medzi ručičkami môžete mať digitálny rýchlomer, palubný počítač, info o stave auta alebo výstup z navigácie. Tým pádom je všetko v zornom poli a s výborným vykreslením displeja.
Na ľavej strane volantu valčekom ovládate hlasitosť autorádia a prepínanie medzi zdrojmi audiosústavy - USB, rádio, CD, bluetooth.
Valček na pravej strane volantu vyhľadáva stanice a tlačidlo zobrazuje zoznam nájdených a dostupných staníc. Jednoduché a praktické.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 597
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 605
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 148
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 119
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 992
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 592
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 706
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 104
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 073
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 709

Téma: Peugeot 206, 308, 307, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Colníci zásielky pri kontrole neotvárajú - na rozdiel od Danka

Kancelár Národnej rady poslancov posiela, aby si preberali listy mimo budovy parlamentu. Otvárať cudziu poštu považuje za bežné.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnli slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop