SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Opel začne nový naftový motor 1,6 CDTI vyrábať na jar

Opel pokračuje v obnove svojho portfólia motorov novým štvorvalcovým turbodieslom s priamym vstrekovaním paliva a zdvihovým objemom 1,6 litra.

Nová naftová pohonná jednotka s objemom 1,6 litra bola vyvinutá plne v réžii koncernu GM.Nová naftová pohonná jednotka s objemom 1,6 litra bola vyvinutá plne v réžii koncernu GM. (Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Po novej generácii turbodúchadlom prepĺňaných benzínových motorov SIDI ECOTEC s objemom 1,6 litra prichádza rodina motorov 1.6 CDTI ECOTEC, konštruovaná podľa princípov downsizingu. V programe značky Opel nahrádza doterajšie naftové motory 1.7 CDTI aj niektoré motory 2.0 CDTI s menším výkonom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový motor 1.6 CDTI ECOTEC, vybavený uzavretým okruhom regulácie spaľovania zmesi a hliníkovým blokom je prvým naftovým motorom Opel, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 6. Bude sa vyrábať v niekoľkých výkonových modifikáciách a montovať do rozličných modelových radov značky Opel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavnými cieľmi značky Opel pri vývoji nového motora bolo dosiahnuť hlučnosť, vibrácie a kultúru chodu na úrovni najlepších agregátov v objemovej triede, ako aj vysoký merný výkon a merný krútiaci moment v kombinácii s priaznivou spotrebou paliva.

Oproti doterajšiemu motoru 1.7 CDTI bol maximálny výkon zvýšený na 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment na 320 Nm, pričom spotreba paliva by mala byť nižšia o 10 % oproti rovnako výkonným turbodieslom s objemom 2,0 litra.

“Komplexná obnova nášho portfólia motorov úspešne pokračuje,” povedal Dr. Thomas Sedran, podpredseda predstavenstva Adam Opel AG.

“Náš nový naftový motor s objemom 1,6 litra sa stane novým etalónom z hľadiska kultúry chodu, výkonu a environmentálnej kompatibility. Do konca tohto roka prinesieme tri úplne nové generácie benzínových a naftových motorov ako súčasť uvedenia 23 nových modelov a 13 nových motorov do roku 2016.”

SkryťVypnúť reklamu

Nový turbodiesel s objemom 1,6 litra a jeho elektronická riadiaca jednotka boli vyvinuté kompletne v rámci koncernu GM, globálnym tímom konštruktérov v Turíne, Rüsselsheime a v USA. Od jari tohto roka sa motor 1.6 CDTI ECOTEC bude vyrábať v rovnakom “flexibilnom závode” ako nový benzínový motor s objemom 1,6 litra v meste Szentgotthard v Maďarsku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  8. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 678
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 593
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 705
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 947
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 252
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 070
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


13 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  2. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  3. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  4. Rastislav Puchala: Neberte nám Vianoce!!!
  5. Anna Miľanová: Pán Tau na bielom poníkovi... 2022
  6. Viera Spišáková: Trapas anglický III.
  7. Stano Kočiš: A riekol majster
  8. Daniel Jankech: Vyhrá mafia. Matovič proti nej nebojoval.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 58 560
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 10 678
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 4 896
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 829
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 222
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 884
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 146
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu