Za mýtne prehrešky má byť zodpovedný majiteľ nákladného auta, nie vodič

Od januára 2014 plánuje ministerstvo dopravy zaviesť na Slovensku objektívnu zodpovednosť za priestupky na mýtom spoplatnených úsekoch ciest.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Po novom by tak niesol zodpovednosť za mýtne prehrešky majiteľ nákladného auta, nie vodič.

Novinku chce rezort dopravy zaviesť do zákona o elektronickom výbere mýta, ktorý sa práve pripravuje.

"Keďže v súčasnosti je návrh zákona o elektronickom výbere mýta len v štádiu prípravy, je predčasné hovoriť o konkrétnej forme právnej úpravy i technického riešenia," uviedol ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Mýtnej polícii by však podľa jeho slov mohli pomáhať napríklad mýtne brány či kamery rozmiestnené po spoplatnených cestách. Vedeli by rozoznať evidenčné číslo auta či počet náprav.

"Mohli by zaznamenávať vozidlo a následne by sa tento záznam mal automaticky skontrolovať s databázou mýtneho systému," opísal Kóňa. V prípade, že by sa zistilo porušenie predpisov, majiteľovi auta by sa poslal rozkaz o uložení pokuty.

V súčasnosti je napríklad pokuta za jazdu po spoplatnenom úseku cesty bez platenia mýta vo výške 1300 eur a v blokovom konaní 700 eur. Za neúplné či klamlivé údaje zadané do palubnej jednotky sa pokuta pohybuje vo výške 160 eur a v blokovom konaní 120 eur. Povinnosť platiť mýto majú na Slovensku od roku 2010 všetky nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 001
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 680
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 672
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 283
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 751
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 657
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 414
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 906
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 888
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 833

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.