Prémiová automobilka so štyrmi kruhmi doplní svoju rodinu vozidiel RS o model z radu 7. Sportback, ktorý prvýkrát predstavili pred krátkym časom v Detroite, v sebe spája ladnosť tvarov vlastnú značke a dynamiku hodnú prívlastku RS.
BRATISLAVA. Veľké päťdverové kupé ukrýva štvorlitrový motor TFSI s celkovým výkonom 412 kW (560 k). Obligátnym údajom vypovedajúcim o sile motora je zrýchlenie z pokoja na „stovku“ – 3,9 sekundy.
Napriek štandardne obmedzenej maximálnej rýchlosti na 250 km/h, Audi RS 7 s príplatkovým balíkom „Dynamic package plus“ dokáže šprintovať aj rýchlosťou 305 km/h. Na zahodenie nie je ani 700 Nm krútiaceho momentu dostupný už od 1 750 otáčok.
Aj tento motor orientovaný na vysoký výkon disponuje technológiou „cylinder on demand“, ktorá pri využívaní nízkeho výkonu vyradí valce 2, 3, 5 a 8 a tým šetrí pohonné hmoty. Automobilka sľubuje, že apetít motora udrží na priemernej spotrebe paliva 9,8 l na 100 km. Prebudenie motora zošliapnutím plynového pedálu zrejme ukáže realitu trochu v inom svetle.
Aby V8 agregát disponoval spomenutým výkonom, vzduch do motora tlačia dve turbodúchadlá typu twin-scroll umiestené medzi dvoma radmi valcov spolu s medzichladičom stlčeného vzduchu.
Moderný motor neostane nič dlžný ani čo sa zvukového prejavu týka. Prepínateľné klapky vo výfukovom potrubí sa otvoria ako hrdlo dravca po stlačení tlačidla, alebo po mohutnej akcelerácii.
Audi RS 7 sa na trh dostane s permanentným pohonom všetkých kolies quattro. Jeho srdcom je centrálny diferenciál s vlastným chladičom oleja, vďaka čomu by nemalo dochádzať k jeho prehriatiu.
Štandardne dodávaná osemstupňová prevodovka Tiptronic je športovo naladená, no jej posledný stupeň je dlhý – vyhradený pre diaľničné tempo s cieľom ušetriť palivo v nádrži.
Nové Audi RS 7 je po RS 6 druhým modelom so štandardne dodávaným vzduchovým odpružením. Ako ostrejšiu alternatívu ponúkne Audi „Sport suspension plus“ s funkciou DRC (Dynamic Ride Control). Tento podvozok využíva oceľové pružiny a vzájomne prepojené nastaviteľné olejové tlmiče.
Karosériu vozidla, ktorú je možné nalakovať do desiatich farieb, tvorí z 20% hliník doplnený časťami z vysokopevnej ocele. Batožinový priestor je reálne využiteľný a jeho hodnota – 535 až 1 390 litrov je závislá na pozícii sedadiel druhého radu.
Športový automobil prichádza na trh s veľkorysým zoznamom štandardnej výbavy, vrátane xenónových svetlometov, trojzónovou klimatizáciou, kontrolou tlaku v pneumatikách, parkovacím asistentom a pod. V automobile nemusí chýbať ani HeadUp displej, adaptívny tempomat, WLAN hotspot, alebo luxusná audiosústava Bang & Olufsen.