Expedícia: Najjužnejšie miesto Južnej Ameriky navštívili na motorke

Marek Slobodník i zvyšok jeho výpravy sú na konci svojho putovania. Navštevujú najjužnejšie miesto Južnej Ameriky, kde je možné dopraviť sa autom.

(Zdroj: Marek Slobodník)

CHILE CHICO. Mesto opúšťame ráno a máme to už len 10 km do Argentíny. Lúči sa s nami nádhernou prírodou. Modré lúky posiate kvetmi, ktoré voňajú krajšie ako eukalyptové lesy v Peru. Sranda je, že na Argentínskej strane mizne akákoľvek flóra. Je tu len rovina, piesok a veľmi zlá prašná cesta.

Stmieva sa tu veľmi neskoro, okolo 23:30 hod je stále ešte vidno. Staviame stany a ukladáme sa pokojne spať. Pokoj netrvá dlho a zisťuje ďalšiu vec. Okrem toho, že tu nie je nič, tak tu strašne fúka.

O 4-tej ráno sa prebúdzame, pretože stany sú zvalené. Poliak Tomek sa zo stanu nevie dostať, a tak si robí vlastný východ nožíkom. Je to fakt horor, ako fúka! Okolo pol piatej ráno sme všetci zbalení. Rozmýšľame, čo robiť, na motorku ma nechcú pustiť. Tvrdia, že jazda v takomto vetre je nemožná. Mne sa ale čakať nechce a skúšam ísť na motorke. Ide to! Síce som v 45 stupňovom uhle, ale ide to.

Neskôr sa vietor upokojil a my sa dostávame do mesta EL Calafate, odkiaľ to máme namierené na Perito Moreno. Ľadovec, ktorý sa posúva každým dňom o tri metre, sa láme a padá do priepasti. Fakt zaujímavé a krásne miesto, ktoré sa oplatí vidieť. Odlomenie ľadovca sme chceli aj natočiť, no zistili sme, že padá len vtedy, keď nie je naň namierená kamera alebo fotoaparát.

Včera sme sa ponaučili, a tak kempujeme v opustenom dome - tam fúkať nebude. Od Ushuaia nás delí iba 900 km. Cesta je už dobrá, asfaltová a my musíme opäť vstúpiť do Chile cez mesto Puerto Natales. Je to hrozne otravné, vybavovať veci na hraniciach, no iná cesta na koniec sveta nie je.

Okrem hraníc musíme opäť na loď. Loďka nás preplavila do mesta Porvenir, kde by mali žiť tučniaky. Žiadneho nevidíme a po troch hodinách jazdy nás opäť čakajú formality na hraniciach.

Vstupujeme do Argentíny. Konečne vidím prvú tabuľu, ktorá ukazuje ako ďaleko je Ushuaia. Už len 300 km a sme v cieli. Teda iba teoreticky – tak ako v Kazachstane, tak aj tu cieľ nie je koniec výpravy. Vždy chceme naše stroje, ktoré nám prirástli k srdcu, doviesť domov. Žiadna loď by nám z Ushuaia nedopravila naše vozidlá domov, takže koniec bude až v Buenos Aires.

Asi 50 km pred Ushuaia sa nám kazí trabant. Nič vážne, iba zapchatý karburátor. No ja s Danom pozeráme do mapy. Zisťujeme, že náš cieľ najjužnejšieho miesta, kam sa dá dostať autom, nie je Ushuaia, ale dedinka Moat. Meníme plány a ideme tam. Je to tu nádherné! Opäť asfalt zmizol a my musíme zvládnuť už len 100 km krásnou krajinou.

Dedinka Moat sú asi tri domy a za ňou cesta pokračuje ďalej. Musíme ísť ďalej, musíme sa dostať čo najviac na juh! Dostali sme sa až k akejsi radarovej stanici. To je najjužnejšie miesto, kam sa dá autom dostať. Ďalej je už len útes.

Tú radosť si neviete ani predstaviť. Po štvrťroku jazdy na 55 ročnej Jawe a teraz už vlastne 56 ročnej. Po tých najhorších cestách Južnej Ameriky sme sa dostali do cieľa. Živí a zdraví! Tak a teraz si už môžem povedať, že som na Jawe zdolal celý kontinent, a to je niečo.

Ďakujem všetkým, ktorí ma podporili a ktorí mi verili, že to zvládnem. Je to síce ešte 3 000 km do Buenos Aires, ale už len po asfalte. Určíte sa odtiaľ ešte ozvem, keď budem čakať na lietadlo. Ďakujem všetkým.

S pozdravom Marek Slobodník.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 941
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 110
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 239
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 131
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 380
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 985
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 328
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 986
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 547
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 427

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

TECH

Postavili umelú maternicu, ktorá vynosila jahňa

Zariadenie môže o niekoľko rokov zachrániť predčasne narodené deti. Dýchali by v ňom pomocou tekutiny.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop