PSA nahradí batérie v hybridoch stlačeným vzduchom

PSA Peugeot Citroën vyvíjajú nový typ hybridnej pohonnej sústavy, v ktorej hlavnú úlohu nebude hrať elektromotor a batérie, ale stlačený vzduch a hydromotor.

Hlavnou výhodou Air-Hybrid systému bude jeho jednoduchosť, v podstate mechanické vyhotovenie a vysoká schopnosť rekuperácie energie.(Zdroj: PSA)

BRATISLAVA. V snahe vyrovnať sa s výzvou znižovať spotrebu automobilov spaľujúcich fosílne palivá, spoločnosti PSA Peugeot Citroën spolu so svojimi strategickými partnermi Bosh a Faurecia, pracujú na novom type hybridného pohonné ústrojenstva. Jeho súčasťou nie je elektromotor ani batérie, ale stlačený vzduch.

Relatívne jednoduchý systém pozostáva z klasického spaľovacieho motora, špeciálnej prevodovky s kompresorom vzduchu, hydromotorom a tlakovej nádoby na vzduch.

  • V základnom režime funguje vozidlo ako automobil s klasickým spaľovacím motorom
  • V hybridnom režime beží spaľovací motor, no zároveň stlačený vzduch roztáča hydromotor, ktorý je cez špeciálnu spojku spojený s prevodovkou automobilu.
  • V čisto vzduchovom režime ZEV (Zero Emission Vehicle) spaľovací motor nebeží a kolesá vozidla roztáča len stlačený vzduch.

Rekuperácia energie – stláčanie vzduchu kompresorom do tlakovej nádoby – môže fungovať v ktoromkoľvek z troch režimov automobilu. Zároveň pri dlhšej jazde z kopca je možné zvýšiť účinok rekuperácie – brzdiť motorom/kompresorom, podobne ako u dnešných elektrických hybridov.

Výhodou, v podstate mechanického systému, je jeho oveľa nižšia konštrukčná náročnosť, ako pri elektro-hybride a možnosť jeho zabudovania do automobilov súčasnosti bez nutnosti komplexnej prestavby vozidla. Zároveň auto netrpí zvýšenou váhou, ktorú predstavujú akumulátory súčasných hybridov.

Spoločnosti pracujúce na „air-hybrid“ technológiách sľubujú priemernú kombinovanú spotrebu paliva len 2,9 litra na 100 km. Nový typ hybridnej sústavy je možné použiť rovnako v malých vozidlách, ako aj vo väčších úžitkových autách. Bokom neostáva ani ekológia pri výrobe súčiastok technológií air-hybrid, ktoré by mali byť ľahko recyklovateľné.

Ani iné automobilové spoločnosti nechcú zaspať dobu. V BMW a Toyote veria, že budúcnosť majú palivové články a nový typ batérií typu Lithium-Air, ktoré energetickou hustotou významne prekonávajú podobný parameter dnešných Li-Ion akumulátorov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 371
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 101
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 058
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 389
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  6. Kam do tepla v januári? 1 708
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 133
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.