SME

Test: Range Rover schudol k lepšej spotrebe a ostal legendou

Posun komfortu jazdy a jazdných vlastností v teréne nie sú tak výrazné ako ľahkosť v zákrutách a zníženie spotreby. Centrálny displej nenadchne ale prevodovka áno.

Už staré mamy nám prízvukovali, aby sme neopúšťali cestu pre chodník, avšak Range Rover je auto na to ako stvorené. Vytiahli sme ho na strmú cestu s ľadovým podkladom a "firnovým" snehom. Skúšali sme viac charakter pohonu než prejazdové uhly.Už staré mamy nám prízvukovali, aby sme neopúšťali cestu pre chodník, avšak Range Rover je auto na to ako stvorené. Vytiahli sme ho na strmú cestu s ľadovým podkladom a "firnovým" snehom. Skúšali sme viac charakter pohonu než prejazdové uhly. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ČAVOJ.Nedávno nás navigácia modelu Hyundai i30 viedla cestou z Ilavy do Prievidze cez obec Čavoj. Pri poslednom dome, kde sa aj úzka ulica stráca v rozbitej, zľadovatenej a strmej lesnej ceste, nám chatár vysvetlil, že takých tu už bolo veľa a že neprejdeme.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toto bola výzva pre Range Rover, ktorý ponúkal danú cestu ako poslednú z možností, ale predsa ju navigácia poznala.

Konečne prišla šanca ukázať, že luxusné auto na cestách je mimoriadne schopné v teréne. Vo štvrtej generácii modelu netreba voličom meniť režim pohonu všetkých štyroch kolies, lebo nový režim auto by mal rozpoznať, povrch a charakter terénu.

SkryťVypnúť reklamu

V podstate to fungovalo a na snehu s ľadovým podkladom sme nikdy neskončili pre limit pohonu. Vyhral strach o lak karosérie na ceste ohraničenej množstvom tvrdých konárov.

Krátka exkurzia mimo normálne cesty potvrdila zachovanie schopností v teréne, dokonca mierne zľahčenie ovládania automatickým výberom režimu pohonu všetkých kolies.

Po zlepšení ostal legendou

Ani v duchu veľkých zmien, odľahčenia a nástupu ešte väčšieho množstva elektroniky nezmenil Range Rover svoj charakter. Na ceste plavne mäkký a v teréne dosť sebavedomý.

Ťažko teraz povedať, či odľahčenie o 400 kilogramov cítiť v jazde naozaj alebo je to len placebo efekt informácie, ktorú sme dostali už pri uvedení modelu. Range Rover pocitovo lepšie krája zákruty a predok tak nekľaká pri ostrom zabočení.

SkryťVypnúť reklamu

Za zlepšením jazdných vlastností však možno hľadať aj dobre naladené pneumatické pruženie. To má náš skutočný obdiv spolu s plynulosťou pohonu všetkých kolies. Pri stúpaní v hlbokom snehu kolesá samozrejme prekĺznu, ale nie veľmi prudko, aby nestratili adhéziu.

Najväčšiu zmenu vidieť na palubnom počítači v podobe spotreby do 10 litrov. Predtým si naftový osemvalec vypýtal 12 litrov vždy a občas aj 14 l/100 km.

Nový šesťvalec si pri slušnom výkone 190 kW vystačí s 8,5 až 10 litrami vrátane diaľnice. Range zapracoval aj na poslednej oblasti, ktorá mu chýbala. Vo svojej podstate je to retro, ktoré má vlastnosti potrebné dnes.

Naše postrehy z testu

  • excelentný komfort na ceste a prvotriedne vlastnosti v teréne
  • nová éra displejov ťažšie zapadá do koncepcie interiéru
  • centrálny displej nemá oslnivú grafiku ale duálne zobrazenie závislé na uhle pohľadu
  • vzadu je šírky a priestoru na nohy veľa, na hlavu menej
  • pri tankovaní paliva sa musíte žiaľ otravovať s klasickým otočným uzáverom
  • elektrické ovládanie sedadiel vzadu a sklápanie operadiel je pohodlné, ale pomalé
  • rezervné koleso je ako v poriadnom aute plnohodnotné a na originálnom zliatinovom disku
  • manipulácia s krytom rezervy nie je veľmi praktická
  • Pneumatický podvozok funguje famózne na všetkých povrchoch
  • auto komunikuje aj v českom jazyku
  • volant vyzerá klasicky a má zrozumiteľné ovládacie prvky
  • otváranie prednej kapoty je katastrofálne a pre zavretie treba riadne plesnúť
  • predné sedadlá vynikajú tvarom aj pohodlím, majú dofukovacie bočné vedenie
  • sedadlá ponúkajú jednu z najlepších masáží tohto druhu

Kupujem - nekupujem

Range si to vypil do dna s novými displejmi. Grafika a odozva sú slabšie možno aj preto, že centrálna obrazovka zvláda prehrávať dve veci naraz.

SkryťVypnúť reklamu

Spolujazdec vidí zo svojho uhla napríklad film a vodič len navigáciu alebo palubný počítač. Range Rover odporúčam na vychutnanie plného pohodlia na ceste pri zachovaní terénnych schopností a myslím si, že prišlo kladivo na X5, ML a Q7.

V tejto triede by bol Range Rover jednoznačná voľba. Mne však viac k srdcu prirástlo Discovery, a preto Range nekupujem.
Rasťo Chvála

Range Rover 3,0L TDV6 Vogue

Cena modelu od (eur) 92.780
Cena test. verzie od (eur) 102.745
Cena test. Auta (eur) 116.804
Motor 3,0 TDV6
Objem (cm3) 2933
Výkon (kW(k)) 190 (258)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 600
Pri otáčkach (ot./min.) 2000
Priemerná spotreba (l/100km) 7,5
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 7,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 209
Prevodovka automatická
Počet stupňov 8
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2160
Rezervné koleso plnohodnotné
pohon 4x4
Záruka 3 roky od značky a 5 rokov od dovozcu
Dĺžka (mm) 4999
Rázvor náprav (mm) 2922
Šírka (mm) 2073
Výška (mm) 1836-1874
Predný nájazdový uhol (°) 26-34,7
Zadný výjazdový uhol (°) 24,6-29,6
Prechodový uhol (°) 20,1-28,3
Brodivosť (mm) 900
Základný objem kufra (l) 550
Objem kufra po strechu (l) 909
Delenie sedadiel 2/3 elektrické

Z testovacieho zápisníka

Stav tachometra 1440 km
Počasie počas testu oblačno, jasno
Teplota -5 až 7 °C
Stabilizačný systém nevypínateľný
Pneumatiky Pirelli Scorpion Winter M+S
Rozmer a index pneumatík 275/45 R21, 110V
Priemerná spotreba v teste 9,6 l/100km
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (7. stupeň) 1600 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (8. stupeň) 1250 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (7. stupeň) 2350 ot./min.
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (8. stupeň) 1850 ot./min.

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm) 820-950
nakladacia hrana dnu (mm)
šírka kufra min./maximálna (mm) 1120/1295
výška kufra po roletu (mm) 465
nakladací otvor výška/šírka(mm) 1120/950
dĺžka kufra min./max (mm) 1050/1860

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm) 1540
šírka lakte vpredu (mm) 1650
výška na hlavu šofér max. (mm) 980/1000
dĺžka sedáku šofér (mm) 535
šírka v ramenách vzadu (mm) 1510
šírka v lakťoch vzadu(mm) 1580
výška krajné sedadlá (mm) 925
výška stredné sedadlo (mm) 930
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) 525/490
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 768
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 462
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 142
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 460
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 328
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 278
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu