SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Toyota Verso stíchla a vrátila sa do hry

Keď sme pred tromi rokmi vyberali auto pre šesťčlennú rodinu, Toyota Verso prichádzala do úvahy len v prvom kole.

Na tichej jazde majú podiel aerodynamicky tvarované spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami, ktoré nahradili pôvodné obdĺžnikové.Na tichej jazde majú podiel aerodynamicky tvarované spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami, ktoré nahradili pôvodné obdĺžnikové.

NICE. Sneženie v okolí Nice a uzavreté cesty skrátili prvé testovacie jazdy na minimum. Škoda, lebo štvrtá generácia Toyoty Verso stojí za podrobnejšie preskúmanie.

Konštruktéri vraj urobili na aute 470 vylepšení, z toho 60 percent viditeľných a 40 percent zameraných na pohodlie cestovania. Dizajn pokračuje v trende, ktorý sa začal modelom Auris koncom minulého roka.

Na Verse sa zmenila predovšetkým predná maska so širokou dolnou mriežkou chladiča a väčším znakom Toyota umiestneným nižšie oproti predchodcovi. Dizajn auto opticky rozširuje, ale nerobí z neho kačku, čo mi príde sympatické.

Spredu je generačný rozdiel jasne viditeľný, zozadu nie. Biela farba Versu pristane.

Aerodynamicky tvarované spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami nahradili pôvodné obdĺžnikové. Pri pohľade zozadu skúste nájsť tri rozdiely od predchádzajúceho modelu, ale uvidíte iba jeden, a to chrómovú lištu nad tabuľkou s evidenčným číslom.

Výber farieb rozšírila perleťovo biela, svetlomodrá a neprehliadnuteľná sýtomodrá.

Zmeny nebijú do očí

Viac inovácií sľubovali výrobcovia v interiéri. Nie sú to však zmeny bijúce do očí, ale doplnky ako ozdobné chrómové lišty a kde tu nová povrchová úprava. Pohrali sa aj s ergonómiou tlačidiel a radiacu páku podali bližšie k volantu.

V praxi sme ocenili odhlučnenie interiéru od motora a nižší aerodynamický hluk v porovnaní s predchodcom. Vďaka nízkej postave vždy otestujeme nastavovanie sedačky vodiča, v tomto prípade je nepraktické, lebo pri zdvíhaní sa mení uhol sklonu operadla a ten musíme následne korigovať.

Stredný stupeň výbavy by už zniesol aj elektrické nastavovanie sedadla. Mäkké riadenie predchádzajúcej generácie vyriešil nový softvér elektrického posilňovača a aj vďaka úpravám prednej nápravy je odozva riadenia teraz presnejšia.

V ukážkovom systéme sklápania sedadiel možno druhý rad posúvať v rozsahu až 195 mm, priestor na kolená tam určite nechýba, práve naopak, predstavuje vrchol v triede.

Samostatné sedadlá v druhom aj treťom rade sa dajú sklopiť do roviny s dnom kufra bez vyberania opierok hlavy. Manipuluje sa s nimi ľahko jednou rukou a potiahnutím madla vedľa hlavovej opierky.

Skromnejší objem batožinového priestoru v sedemmiestnej verzii vzrastie po sklopení tretieho radu zo 155 na 440 litrov.

Vsadili na dvojliter

Ponuka motorov zostala pri dvoch benzínových a dvoch dieselových. Benzínová 1,6 s výkonom 132 koní a priemernou spotrebou 6,6 l /100 km je vybavená manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, druhý z ponuky s objemom 1,8 l, výkonom 147 koní a spotrebou 6,8 l/ 100 km je vo vyšších výbavách dostupný aj s upravenou automatickou prevodovkou Multidrive.

Stredná výbava Active zahŕňa multimediálny systém Toyota Touch so šesťpalcovou plnofarebnou dotykovou obrazovkou. Okrem už štandardných funkcií zobrazuje obal hudobného albumu zo zariadenia iPod.

Úpravy majú priniesť „stupňovitejšiu“ charakteristiku radenia a rast otáčok v súlade so zrýchľovaním vozidla. Keďže sme túto verziu nevyskúšali, vyjadríme sa k prevodovke až po testovacej jazde na Slovensku.

Z naftových pohonných jednotiek 2,2 l D-CAT ( 150 koní) a 2,0 l D-4D (124 koní) venovali výrobcovia pozornosť hlavne tej druhej. Keďže v Toyote vedia, že dvojlitre sú v danej triede najžiadanejšie, upravili svoj motor tak, že spĺňa emisnú normu Euro 5, v štandardnej výbave má filter pevných častíc a jeho spotreba klesla na 4,9 l/100 km.

Tento motor dodávajú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a maximálny krútiaci moment 310 Nm dosahuje v rozsahu 1600 až 2400 ot./min. Po testovacej jazde môžeme pochváliť ťah motora od nízkych otáčok ako aj akustickú pohodu, hoci klepotavý zvuk sa nestratil.

Prevody pasovali na diaľnice a na vykrútené cesty stačili tiež. Dosiahnutú spotrebu 6,6 l na 100 km považujeme za výbornú vzhľadom na nezabehnuté motory a diaľnice s výrazným stúpaním.

Ku každej výbave pridali

Tri stupne výbavy od základnej Power cez Active po najvyššiu Style ponúkajú viac v porovnaní s predchodcom.

Do štandardnej výbavy základného stupňa Power pribudli predné hmlovky, funkcia oneskoreného vypínania svetlometov Follow me home (konečne) a elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá s vyhrievaním.

Do výbavy Active pridali elektrické sklápanie spätných zrkadiel, chrómované doplnky, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, 16 palcové dvojfarebné disky kolies a multimediálny systém Toyota Touch so zadnou parkovacou kamerou.

Takto to má vyzerať. Samostatné sedadlá zaklopené do roviny s dnom kufra a zadné plató schované pod podlahou.

Najvyšší stupeň obohatila koža v interiéri, bezkľúčový vstup so štartovaním tlačidlom, dvojzónová automatická klimatizácia, 17 palcové disky a xenónové svetlá. Ďalšie doplnky a systémy sú za príplatok alebo súčasťou zvýhodnených paketov.

Napríklad paket Family zahŕňa 7 sedadiel, hlavové airbagy pre tretí rad sedadiel a je dostupný od verzie Active za 700 eur.

Toyota Verso je na trhu vyše desať rokov a najviac (410 tisíc ) kusov sa predalo z druhej generácie v rokoch 2004 až 2009. Tretia generácia mala v priemere najslabší predaj. Kríza, rastúca konkurencia a náročnejší zákazníci menia pravidlá hry, na ktoré je nové Verso ochotné pristúpiť uvádzacou cenou od 16 990 €.

Prvý dojem

- vyvážený triezvy vzhľad
- drobné zmeny v interiéri
- vyšší stoličkový posed za volantom s výraznejšou bočnou oporou
- nepraktické nastavovanie sedadla vodiča
- výborné odhlučnenie
- posilňovač riadenia má presnejšiu odozvu
- slušné odkladacie priestory
- veľký priestor na kolená v druhom rade
- výborný systém sklápania sedadiel do roviny s dnom kufra
- vylepšený dieselový motor má dobrú spotrebu
- málo dizajnových inovácií vo funkčných ovládacích prvkoch

Rozmery

Rázvor náprav (mm)

2780

Dĺžka (mm)

4460

Výška (mm)

1620/1630 (s 17´´ kolesami)

Šírka (mm)

1791

Predný previs (mm)

930

Zadný previs (mm)

750

Výška vnútorná (mm)

1260/ 1220 (s panoramat. strechou)

Batožinový priestor (mm) dĺžka/ šírka/ výška

1575/1585/765

Objem batožinového priestoru (l)

5 miest. verzia

7 miest. verzia

pri siedmich sedadlách

-

155*

pri piatich sedadlách

484

440*

pri dvoch sedadlách

1026

982*

*po výšku rolety

Technické parametre

1.6 Valvematic

1.8 Valvematic

2.0 D-4D

2.2 D-CAT

Prevodovka / počet stupňov

Manuálna/ 6

Manuálna/ 6

Multidrive

Manuálna/ 6

Automatická / 6

Objem

1598

1798

1798

1998

2231

Maximálny výkon (ks) kW/ot.za min

(132)

97/6.400

(147)

108/6.400

(147)

108/6.400

(124)

91/3.600

(150)

110/3.600

Krútiaci moment (Nm)

160

180

180

310

340

Maximálna rýchlosť (km/h)

185

190

185

185

195

Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s)

11.7

10.4

11.1

11.3

10.1

Priemerná spotreba

6.6

6.8

6.8

4.9

6.4

Pohotovostná hmotnosť

1545

1545

1560

1655

1680

Emisie CO2 (g/km)

154

158

159

129

169

Cestu hradila spoločnosť Toyota
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  2. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  3. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  4. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  5. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  4. QSI International School of Bratislava
  5. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  6. Pestovateľské workshopy pre deti v Šamoríne
  7. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  8. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  9. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  10. Najmenšie ponožky sa už nestrácajú
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 343
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 13 262
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 152
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 987
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 875
  6. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 669
  7. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 429
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 421
  9. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 3 243
  10. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 188
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pracovník Martinskej univerzitnej nemocnice.

Reálne platy im pre infláciu poklesnú ako každému.


11 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Český prezident je vo vážnom stave.


a 2 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


16 h
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: malá mestská pamiatková rezervácia
  2. Martin Dorčák: Chlapec z OĽANO chce zakázať potraty a legalizovať prostitúciu
  3. Jiří Ščobák: Jsou poplatky férové? O vstupním poplatku při investování
  4. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #19 - Lieky v domácom liečení
  5. Michaela Macejková: Školský zápisníček II: Keď zazvoní
  6. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera?
  7. Ladislav Boršoš: Taraba “gate”…
  8. Tupou Ceruzou: Šikana
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 25 216
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 9 148
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 7 842
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 835
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 577
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 829
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 3 482
  8. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 3 054
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu