SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Toyota Verso stíchla a vrátila sa do hry

Keď sme pred tromi rokmi vyberali auto pre šesťčlennú rodinu, Toyota Verso prichádzala do úvahy len v prvom kole.

Na tichej jazde majú podiel aerodynamicky tvarované spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami, ktoré nahradili pôvodné obdĺžnikové.Na tichej jazde majú podiel aerodynamicky tvarované spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami, ktoré nahradili pôvodné obdĺžnikové.

NICE. Sneženie v okolí Nice a uzavreté cesty skrátili prvé testovacie jazdy na minimum. Škoda, lebo štvrtá generácia Toyoty Verso stojí za podrobnejšie preskúmanie.

Konštruktéri vraj urobili na aute 470 vylepšení, z toho 60 percent viditeľných a 40 percent zameraných na pohodlie cestovania. Dizajn pokračuje v trende, ktorý sa začal modelom Auris koncom minulého roka.

Na Verse sa zmenila predovšetkým predná maska so širokou dolnou mriežkou chladiča a väčším znakom Toyota umiestneným nižšie oproti predchodcovi. Dizajn auto opticky rozširuje, ale nerobí z neho kačku, čo mi príde sympatické.

Spredu je generačný rozdiel jasne viditeľný, zozadu nie. Biela farba Versu pristane.

Aerodynamicky tvarované spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami nahradili pôvodné obdĺžnikové. Pri pohľade zozadu skúste nájsť tri rozdiely od predchádzajúceho modelu, ale uvidíte iba jeden, a to chrómovú lištu nad tabuľkou s evidenčným číslom.

Výber farieb rozšírila perleťovo biela, svetlomodrá a neprehliadnuteľná sýtomodrá.

Zmeny nebijú do očí

Viac inovácií sľubovali výrobcovia v interiéri. Nie sú to však zmeny bijúce do očí, ale doplnky ako ozdobné chrómové lišty a kde tu nová povrchová úprava. Pohrali sa aj s ergonómiou tlačidiel a radiacu páku podali bližšie k volantu.

V praxi sme ocenili odhlučnenie interiéru od motora a nižší aerodynamický hluk v porovnaní s predchodcom. Vďaka nízkej postave vždy otestujeme nastavovanie sedačky vodiča, v tomto prípade je nepraktické, lebo pri zdvíhaní sa mení uhol sklonu operadla a ten musíme následne korigovať.

Stredný stupeň výbavy by už zniesol aj elektrické nastavovanie sedadla. Mäkké riadenie predchádzajúcej generácie vyriešil nový softvér elektrického posilňovača a aj vďaka úpravám prednej nápravy je odozva riadenia teraz presnejšia.

V ukážkovom systéme sklápania sedadiel možno druhý rad posúvať v rozsahu až 195 mm, priestor na kolená tam určite nechýba, práve naopak, predstavuje vrchol v triede.

Samostatné sedadlá v druhom aj treťom rade sa dajú sklopiť do roviny s dnom kufra bez vyberania opierok hlavy. Manipuluje sa s nimi ľahko jednou rukou a potiahnutím madla vedľa hlavovej opierky.

Skromnejší objem batožinového priestoru v sedemmiestnej verzii vzrastie po sklopení tretieho radu zo 155 na 440 litrov.

Vsadili na dvojliter

Ponuka motorov zostala pri dvoch benzínových a dvoch dieselových. Benzínová 1,6 s výkonom 132 koní a priemernou spotrebou 6,6 l /100 km je vybavená manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, druhý z ponuky s objemom 1,8 l, výkonom 147 koní a spotrebou 6,8 l/ 100 km je vo vyšších výbavách dostupný aj s upravenou automatickou prevodovkou Multidrive.

Stredná výbava Active zahŕňa multimediálny systém Toyota Touch so šesťpalcovou plnofarebnou dotykovou obrazovkou. Okrem už štandardných funkcií zobrazuje obal hudobného albumu zo zariadenia iPod.

Úpravy majú priniesť „stupňovitejšiu“ charakteristiku radenia a rast otáčok v súlade so zrýchľovaním vozidla. Keďže sme túto verziu nevyskúšali, vyjadríme sa k prevodovke až po testovacej jazde na Slovensku.

Z naftových pohonných jednotiek 2,2 l D-CAT ( 150 koní) a 2,0 l D-4D (124 koní) venovali výrobcovia pozornosť hlavne tej druhej. Keďže v Toyote vedia, že dvojlitre sú v danej triede najžiadanejšie, upravili svoj motor tak, že spĺňa emisnú normu Euro 5, v štandardnej výbave má filter pevných častíc a jeho spotreba klesla na 4,9 l/100 km.

Tento motor dodávajú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a maximálny krútiaci moment 310 Nm dosahuje v rozsahu 1600 až 2400 ot./min. Po testovacej jazde môžeme pochváliť ťah motora od nízkych otáčok ako aj akustickú pohodu, hoci klepotavý zvuk sa nestratil.

Prevody pasovali na diaľnice a na vykrútené cesty stačili tiež. Dosiahnutú spotrebu 6,6 l na 100 km považujeme za výbornú vzhľadom na nezabehnuté motory a diaľnice s výrazným stúpaním.

Ku každej výbave pridali

Tri stupne výbavy od základnej Power cez Active po najvyššiu Style ponúkajú viac v porovnaní s predchodcom.

Do štandardnej výbavy základného stupňa Power pribudli predné hmlovky, funkcia oneskoreného vypínania svetlometov Follow me home (konečne) a elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá s vyhrievaním.

Do výbavy Active pridali elektrické sklápanie spätných zrkadiel, chrómované doplnky, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, 16 palcové dvojfarebné disky kolies a multimediálny systém Toyota Touch so zadnou parkovacou kamerou.

Takto to má vyzerať. Samostatné sedadlá zaklopené do roviny s dnom kufra a zadné plató schované pod podlahou.

Najvyšší stupeň obohatila koža v interiéri, bezkľúčový vstup so štartovaním tlačidlom, dvojzónová automatická klimatizácia, 17 palcové disky a xenónové svetlá. Ďalšie doplnky a systémy sú za príplatok alebo súčasťou zvýhodnených paketov.

Napríklad paket Family zahŕňa 7 sedadiel, hlavové airbagy pre tretí rad sedadiel a je dostupný od verzie Active za 700 eur.

Toyota Verso je na trhu vyše desať rokov a najviac (410 tisíc ) kusov sa predalo z druhej generácie v rokoch 2004 až 2009. Tretia generácia mala v priemere najslabší predaj. Kríza, rastúca konkurencia a náročnejší zákazníci menia pravidlá hry, na ktoré je nové Verso ochotné pristúpiť uvádzacou cenou od 16 990 €.

Prvý dojem

- vyvážený triezvy vzhľad
- drobné zmeny v interiéri
- vyšší stoličkový posed za volantom s výraznejšou bočnou oporou
- nepraktické nastavovanie sedadla vodiča
- výborné odhlučnenie
- posilňovač riadenia má presnejšiu odozvu
- slušné odkladacie priestory
- veľký priestor na kolená v druhom rade
- výborný systém sklápania sedadiel do roviny s dnom kufra
- vylepšený dieselový motor má dobrú spotrebu
- málo dizajnových inovácií vo funkčných ovládacích prvkoch

Rozmery

Rázvor náprav (mm)

2780

Dĺžka (mm)

4460

Výška (mm)

1620/1630 (s 17´´ kolesami)

Šírka (mm)

1791

Predný previs (mm)

930

Zadný previs (mm)

750

Výška vnútorná (mm)

1260/ 1220 (s panoramat. strechou)

Batožinový priestor (mm) dĺžka/ šírka/ výška

1575/1585/765

Objem batožinového priestoru (l)

5 miest. verzia

7 miest. verzia

pri siedmich sedadlách

-

155*

pri piatich sedadlách

484

440*

pri dvoch sedadlách

1026

982*

*po výšku rolety

Technické parametre

1.6 Valvematic

1.8 Valvematic

2.0 D-4D

2.2 D-CAT

Prevodovka / počet stupňov

Manuálna/ 6

Manuálna/ 6

Multidrive

Manuálna/ 6

Automatická / 6

Objem

1598

1798

1798

1998

2231

Maximálny výkon (ks) kW/ot.za min

(132)

97/6.400

(147)

108/6.400

(147)

108/6.400

(124)

91/3.600

(150)

110/3.600

Krútiaci moment (Nm)

160

180

180

310

340

Maximálna rýchlosť (km/h)

185

190

185

185

195

Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s)

11.7

10.4

11.1

11.3

10.1

Priemerná spotreba

6.6

6.8

6.8

4.9

6.4

Pohotovostná hmotnosť

1545

1545

1560

1655

1680

Emisie CO2 (g/km)

154

158

159

129

169

Cestu hradila spoločnosť Toyota
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 830
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 824
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 860
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 191
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 156
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 578
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 915
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 633
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 588
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 606
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

4 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

3 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

8 h