Nový Lexus IS preberá miesto po BMW

Týždeň po svetovej premiére na autosalóne v Detroite priviezol Lexus do Čiech na krátke vyskúšanie novinku IS, ešte pred európskou premiérou v Ženeve.

Importér doviezol do Prahy verziu F Sport s upraveným predným nárazníkom a výraznejšou maskou chladiča.(Zdroj: Lexus, Jakub Rejlek)

PRAHA. Lexus už pomerne dlho priznáva zmenu na športovo orientovanú luxusnú značku a model IS je toho jasným dôkazom. Navyše pri prvom živom stretnutí vyzerá sedan celkom príťažlivo až sexy, čo sa o predchádzajúcich generáciách nedalo povedať.

Lexus preberá niekdajšiu pozícii automobilky BMW, ktorá sa teraz sústredí na luxus, pohon všetkých kolies a vymýšľanie modelov pre tých, ktorí chcú ukazovať výšku svojho konta autom.

Lexus IS nie je faceliftom, ale od podlahy novým autom s prepracovanou zadnou nápravou a modifikovaným predným zavesením kolies.

Kokpit útočí na BMW

Pri pohľade na auto vyniká v uhladených detailoch snaha dizajnérov o čo najlepšiu aerodynamiku. Jednotlivé prvky na seba nadväzujú a ústia v zadnej časti, ktorá nám prišla na celom aute najpríťažlivejšia.

Relatívne ostrou zmenou prešiel aj kokpit, ktorý sa na vodiča uzamknutého vo výrazne tvarovaných sedadlách tvári, akoby sa už roky poznali. Presne toto je črta charakteristická pre autá značky BMW, ktorým ide Lexus po krku.

Pre plastickejšiu predstavu pripomíname, že prístroje aj dizajn volantu sa nápadne podobajú na extrémny športový automobil LFA. Samozrejme všetko zobrazuje už displej so špičkovou grafikou a veľmi precíznym zobrazením.

Verzie bez prívlastku F Sport budú mať vraj klasické prístroje. Na vystavenom aute bolo vidieť, že ide o predsériový kus a nie všetky detaily sú dotiahnuté úplne do konca.

Konečne ho natiahli

Lexus IS nechválne známy svojim obmedzeným priestorom na zadných sedadlách teraz dostal o sedem centimetrov dlhší rázvor náprav a tým pádom prijateľné miesto vzadu. Najmä na novinároch vyššieho vzrastu, než je naše redakčné obsadenie bolo jasne vidieť, že pribudlo miesto pred kolenami.

Sľúbená hybridná verzia už nebude batériami obmedzovať sklápanie sedadiel ani výrazne obmedzovať batožinový priestor. Aj v hybridnom Lexuse IS pôjde sklápať operadlá v pomere 3:2 a objem kufra bude 450 litrov (nehybridné verzie 480 l).

Hybrid pôjde pod päť litrov

Úvod predaja sedanu strednej triedy s označením IS bude patriť dvom verziám so základom v benzínovom šesťvalci s objemom 2,5 litra, výkonom 207 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Pochopiteľne táto verzia bude mať nálepku IS 250, pohon zadných kolies a automatickú šesťstupňovú prevodovku.

V takejto zostave dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h a stovku pokorí za 8,1 sekundy. Výrobca sľubuje autu s pohotovostnou hmotnosťou 1 555 kilogramov priemernú spotrebu 8,7 litra na 100 kilometrov.

Druhú verziu s označením IS 300h bude poháňať hybridný systém zložený z benzínového štvorvalca vybaveného priamym vstrekovaním a z elektromotora úplne novej generácie. Navyše elektromotor vraj dostal nový systém Active Sound Control.

Samotný výkon 220 koní nebude tak oslnivý ako priemerná spotreba hybridu - 4,3 litra benzínu na 100 kilometrov. Hybridný Lexus IS bude mať pohon zadných kolies, hmotnosť 1 620 kilogramov a prevodovku E-CVT.

Súbežne s výrobou nového modelu IS ostane v ponuke najostrejší model súčasnej generácie IS F a s novou generáciou nadupanej verzie môžeme počítať približne o rok. Otázkou však ostáva či mu nechajú pod kapotou osemvalec.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 434
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 882
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 665
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 473
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 094
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 089
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 775
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 625
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 168
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

DOMOV

Čo hovoria na vývoj v Poľsku Fico, Šebej či Švecová

Poľská vláda zasahuje do nezávislosti ústavného súdu.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zachráni dieselové autá za 2 miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.