Nový Lexus IS preberá miesto po BMW

Týždeň po svetovej premiére na autosalóne v Detroite priviezol Lexus do Čiech na krátke vyskúšanie novinku IS, ešte pred európskou premiérou v Ženeve.

Importér doviezol do Prahy verziu F Sport s upraveným predným nárazníkom a výraznejšou maskou chladiča.(Zdroj: Lexus, Jakub Rejlek)

PRAHA. Lexus už pomerne dlho priznáva zmenu na športovo orientovanú luxusnú značku a model IS je toho jasným dôkazom. Navyše pri prvom živom stretnutí vyzerá sedan celkom príťažlivo až sexy, čo sa o predchádzajúcich generáciách nedalo povedať.

Lexus preberá niekdajšiu pozícii automobilky BMW, ktorá sa teraz sústredí na luxus, pohon všetkých kolies a vymýšľanie modelov pre tých, ktorí chcú ukazovať výšku svojho konta autom.

Lexus IS nie je faceliftom, ale od podlahy novým autom s prepracovanou zadnou nápravou a modifikovaným predným zavesením kolies.

Kokpit útočí na BMW

Pri pohľade na auto vyniká v uhladených detailoch snaha dizajnérov o čo najlepšiu aerodynamiku. Jednotlivé prvky na seba nadväzujú a ústia v zadnej časti, ktorá nám prišla na celom aute najpríťažlivejšia.

Relatívne ostrou zmenou prešiel aj kokpit, ktorý sa na vodiča uzamknutého vo výrazne tvarovaných sedadlách tvári, akoby sa už roky poznali. Presne toto je črta charakteristická pre autá značky BMW, ktorým ide Lexus po krku.

Pre plastickejšiu predstavu pripomíname, že prístroje aj dizajn volantu sa nápadne podobajú na extrémny športový automobil LFA. Samozrejme všetko zobrazuje už displej so špičkovou grafikou a veľmi precíznym zobrazením.

Verzie bez prívlastku F Sport budú mať vraj klasické prístroje. Na vystavenom aute bolo vidieť, že ide o predsériový kus a nie všetky detaily sú dotiahnuté úplne do konca.

Konečne ho natiahli

Lexus IS nechválne známy svojim obmedzeným priestorom na zadných sedadlách teraz dostal o sedem centimetrov dlhší rázvor náprav a tým pádom prijateľné miesto vzadu. Najmä na novinároch vyššieho vzrastu, než je naše redakčné obsadenie bolo jasne vidieť, že pribudlo miesto pred kolenami.

Sľúbená hybridná verzia už nebude batériami obmedzovať sklápanie sedadiel ani výrazne obmedzovať batožinový priestor. Aj v hybridnom Lexuse IS pôjde sklápať operadlá v pomere 3:2 a objem kufra bude 450 litrov (nehybridné verzie 480 l).

Hybrid pôjde pod päť litrov

Úvod predaja sedanu strednej triedy s označením IS bude patriť dvom verziám so základom v benzínovom šesťvalci s objemom 2,5 litra, výkonom 207 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Pochopiteľne táto verzia bude mať nálepku IS 250, pohon zadných kolies a automatickú šesťstupňovú prevodovku.

V takejto zostave dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h a stovku pokorí za 8,1 sekundy. Výrobca sľubuje autu s pohotovostnou hmotnosťou 1 555 kilogramov priemernú spotrebu 8,7 litra na 100 kilometrov.

Druhú verziu s označením IS 300h bude poháňať hybridný systém zložený z benzínového štvorvalca vybaveného priamym vstrekovaním a z elektromotora úplne novej generácie. Navyše elektromotor vraj dostal nový systém Active Sound Control.

Samotný výkon 220 koní nebude tak oslnivý ako priemerná spotreba hybridu - 4,3 litra benzínu na 100 kilometrov. Hybridný Lexus IS bude mať pohon zadných kolies, hmotnosť 1 620 kilogramov a prevodovku E-CVT.

Súbežne s výrobou nového modelu IS ostane v ponuke najostrejší model súčasnej generácie IS F a s novou generáciou nadupanej verzie môžeme počítať približne o rok. Otázkou však ostáva či mu nechajú pod kapotou osemvalec.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 320
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 078
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 050
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 403
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 005
  6. Kam do tepla v januári? 1 700
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 460
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 354
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 144
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.