Nový Lexus IS preberá miesto po BMW

Týždeň po svetovej premiére na autosalóne v Detroite priviezol Lexus do Čiech na krátke vyskúšanie novinku IS, ešte pred európskou premiérou v Ženeve.

Importér doviezol do Prahy verziu F Sport s upraveným predným nárazníkom a výraznejšou maskou chladiča.(Zdroj: Lexus, Jakub Rejlek)

PRAHA. Lexus už pomerne dlho priznáva zmenu na športovo orientovanú luxusnú značku a model IS je toho jasným dôkazom. Navyše pri prvom živom stretnutí vyzerá sedan celkom príťažlivo až sexy, čo sa o predchádzajúcich generáciách nedalo povedať.

Lexus preberá niekdajšiu pozícii automobilky BMW, ktorá sa teraz sústredí na luxus, pohon všetkých kolies a vymýšľanie modelov pre tých, ktorí chcú ukazovať výšku svojho konta autom.

Lexus IS nie je faceliftom, ale od podlahy novým autom s prepracovanou zadnou nápravou a modifikovaným predným zavesením kolies.

Kokpit útočí na BMW

Pri pohľade na auto vyniká v uhladených detailoch snaha dizajnérov o čo najlepšiu aerodynamiku. Jednotlivé prvky na seba nadväzujú a ústia v zadnej časti, ktorá nám prišla na celom aute najpríťažlivejšia.

Relatívne ostrou zmenou prešiel aj kokpit, ktorý sa na vodiča uzamknutého vo výrazne tvarovaných sedadlách tvári, akoby sa už roky poznali. Presne toto je črta charakteristická pre autá značky BMW, ktorým ide Lexus po krku.

Pre plastickejšiu predstavu pripomíname, že prístroje aj dizajn volantu sa nápadne podobajú na extrémny športový automobil LFA. Samozrejme všetko zobrazuje už displej so špičkovou grafikou a veľmi precíznym zobrazením.

Verzie bez prívlastku F Sport budú mať vraj klasické prístroje. Na vystavenom aute bolo vidieť, že ide o predsériový kus a nie všetky detaily sú dotiahnuté úplne do konca.

Konečne ho natiahli

Lexus IS nechválne známy svojim obmedzeným priestorom na zadných sedadlách teraz dostal o sedem centimetrov dlhší rázvor náprav a tým pádom prijateľné miesto vzadu. Najmä na novinároch vyššieho vzrastu, než je naše redakčné obsadenie bolo jasne vidieť, že pribudlo miesto pred kolenami.

Sľúbená hybridná verzia už nebude batériami obmedzovať sklápanie sedadiel ani výrazne obmedzovať batožinový priestor. Aj v hybridnom Lexuse IS pôjde sklápať operadlá v pomere 3:2 a objem kufra bude 450 litrov (nehybridné verzie 480 l).

Hybrid pôjde pod päť litrov

Úvod predaja sedanu strednej triedy s označením IS bude patriť dvom verziám so základom v benzínovom šesťvalci s objemom 2,5 litra, výkonom 207 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Pochopiteľne táto verzia bude mať nálepku IS 250, pohon zadných kolies a automatickú šesťstupňovú prevodovku.

V takejto zostave dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h a stovku pokorí za 8,1 sekundy. Výrobca sľubuje autu s pohotovostnou hmotnosťou 1 555 kilogramov priemernú spotrebu 8,7 litra na 100 kilometrov.

Druhú verziu s označením IS 300h bude poháňať hybridný systém zložený z benzínového štvorvalca vybaveného priamym vstrekovaním a z elektromotora úplne novej generácie. Navyše elektromotor vraj dostal nový systém Active Sound Control.

Samotný výkon 220 koní nebude tak oslnivý ako priemerná spotreba hybridu - 4,3 litra benzínu na 100 kilometrov. Hybridný Lexus IS bude mať pohon zadných kolies, hmotnosť 1 620 kilogramov a prevodovku E-CVT.

Súbežne s výrobou nového modelu IS ostane v ponuke najostrejší model súčasnej generácie IS F a s novou generáciou nadupanej verzie môžeme počítať približne o rok. Otázkou však ostáva či mu nechajú pod kapotou osemvalec.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 18 507
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 500
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 494
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 8 652
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 336
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 563
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 028
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 821
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 690
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 290