PRAHA. Lexus už pomerne dlho priznáva zmenu na športovo orientovanú luxusnú značku a model IS je toho jasným dôkazom. Navyše pri prvom živom stretnutí vyzerá sedan celkom príťažlivo až sexy, čo sa o predchádzajúcich generáciách nedalo povedať.
Lexus preberá niekdajšiu pozícii automobilky BMW, ktorá sa teraz sústredí na luxus, pohon všetkých kolies a vymýšľanie modelov pre tých, ktorí chcú ukazovať výšku svojho konta autom.
Lexus IS nie je faceliftom, ale od podlahy novým autom s prepracovanou zadnou nápravou a modifikovaným predným zavesením kolies.
Kokpit útočí na BMW
Pri pohľade na auto vyniká v uhladených detailoch snaha dizajnérov o čo najlepšiu aerodynamiku. Jednotlivé prvky na seba nadväzujú a ústia v zadnej časti, ktorá nám prišla na celom aute najpríťažlivejšia.
Relatívne ostrou zmenou prešiel aj kokpit, ktorý sa na vodiča uzamknutého vo výrazne tvarovaných sedadlách tvári, akoby sa už roky poznali. Presne toto je črta charakteristická pre autá značky BMW, ktorým ide Lexus po krku.
Pre plastickejšiu predstavu pripomíname, že prístroje aj dizajn volantu sa nápadne podobajú na extrémny športový automobil LFA. Samozrejme všetko zobrazuje už displej so špičkovou grafikou a veľmi precíznym zobrazením.
Verzie bez prívlastku F Sport budú mať vraj klasické prístroje. Na vystavenom aute bolo vidieť, že ide o predsériový kus a nie všetky detaily sú dotiahnuté úplne do konca.
Konečne ho natiahli
Lexus IS nechválne známy svojim obmedzeným priestorom na zadných sedadlách teraz dostal o sedem centimetrov dlhší rázvor náprav a tým pádom prijateľné miesto vzadu. Najmä na novinároch vyššieho vzrastu, než je naše redakčné obsadenie bolo jasne vidieť, že pribudlo miesto pred kolenami.
Sľúbená hybridná verzia už nebude batériami obmedzovať sklápanie sedadiel ani výrazne obmedzovať batožinový priestor. Aj v hybridnom Lexuse IS pôjde sklápať operadlá v pomere 3:2 a objem kufra bude 450 litrov (nehybridné verzie 480 l).
Hybrid pôjde pod päť litrov
Úvod predaja sedanu strednej triedy s označením IS bude patriť dvom verziám so základom v benzínovom šesťvalci s objemom 2,5 litra, výkonom 207 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Pochopiteľne táto verzia bude mať nálepku IS 250, pohon zadných kolies a automatickú šesťstupňovú prevodovku.
V takejto zostave dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h a stovku pokorí za 8,1 sekundy. Výrobca sľubuje autu s pohotovostnou hmotnosťou 1 555 kilogramov priemernú spotrebu 8,7 litra na 100 kilometrov.
Druhú verziu s označením IS 300h bude poháňať hybridný systém zložený z benzínového štvorvalca vybaveného priamym vstrekovaním a z elektromotora úplne novej generácie. Navyše elektromotor vraj dostal nový systém Active Sound Control.
Samotný výkon 220 koní nebude tak oslnivý ako priemerná spotreba hybridu - 4,3 litra benzínu na 100 kilometrov. Hybridný Lexus IS bude mať pohon zadných kolies, hmotnosť 1 620 kilogramov a prevodovku E-CVT.
Súbežne s výrobou nového modelu IS ostane v ponuke najostrejší model súčasnej generácie IS F a s novou generáciou nadupanej verzie môžeme počítať približne o rok. Otázkou však ostáva či mu nechajú pod kapotou osemvalec.
Autor: Jakub Rejlek