SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Nový Lexus IS preberá miesto po BMW

Týždeň po svetovej premiére na autosalóne v Detroite priviezol Lexus do Čiech na krátke vyskúšanie novinku IS, ešte pred európskou premiérou v Ženeve.

Importér doviezol do Prahy verziu F Sport s upraveným predným nárazníkom a výraznejšou maskou chladiča.Importér doviezol do Prahy verziu F Sport s upraveným predným nárazníkom a výraznejšou maskou chladiča. (Zdroj: Lexus, Jakub Rejlek)

PRAHA. Lexus už pomerne dlho priznáva zmenu na športovo orientovanú luxusnú značku a model IS je toho jasným dôkazom. Navyše pri prvom živom stretnutí vyzerá sedan celkom príťažlivo až sexy, čo sa o predchádzajúcich generáciách nedalo povedať.

Lexus preberá niekdajšiu pozícii automobilky BMW, ktorá sa teraz sústredí na luxus, pohon všetkých kolies a vymýšľanie modelov pre tých, ktorí chcú ukazovať výšku svojho konta autom.

Lexus IS nie je faceliftom, ale od podlahy novým autom s prepracovanou zadnou nápravou a modifikovaným predným zavesením kolies.

Kokpit útočí na BMW

Pri pohľade na auto vyniká v uhladených detailoch snaha dizajnérov o čo najlepšiu aerodynamiku. Jednotlivé prvky na seba nadväzujú a ústia v zadnej časti, ktorá nám prišla na celom aute najpríťažlivejšia.

Relatívne ostrou zmenou prešiel aj kokpit, ktorý sa na vodiča uzamknutého vo výrazne tvarovaných sedadlách tvári, akoby sa už roky poznali. Presne toto je črta charakteristická pre autá značky BMW, ktorým ide Lexus po krku.

Pre plastickejšiu predstavu pripomíname, že prístroje aj dizajn volantu sa nápadne podobajú na extrémny športový automobil LFA. Samozrejme všetko zobrazuje už displej so špičkovou grafikou a veľmi precíznym zobrazením.

Verzie bez prívlastku F Sport budú mať vraj klasické prístroje. Na vystavenom aute bolo vidieť, že ide o predsériový kus a nie všetky detaily sú dotiahnuté úplne do konca.

Konečne ho natiahli

Lexus IS nechválne známy svojim obmedzeným priestorom na zadných sedadlách teraz dostal o sedem centimetrov dlhší rázvor náprav a tým pádom prijateľné miesto vzadu. Najmä na novinároch vyššieho vzrastu, než je naše redakčné obsadenie bolo jasne vidieť, že pribudlo miesto pred kolenami.

Sľúbená hybridná verzia už nebude batériami obmedzovať sklápanie sedadiel ani výrazne obmedzovať batožinový priestor. Aj v hybridnom Lexuse IS pôjde sklápať operadlá v pomere 3:2 a objem kufra bude 450 litrov (nehybridné verzie 480 l).

Hybrid pôjde pod päť litrov

Úvod predaja sedanu strednej triedy s označením IS bude patriť dvom verziám so základom v benzínovom šesťvalci s objemom 2,5 litra, výkonom 207 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Pochopiteľne táto verzia bude mať nálepku IS 250, pohon zadných kolies a automatickú šesťstupňovú prevodovku.

V takejto zostave dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h a stovku pokorí za 8,1 sekundy. Výrobca sľubuje autu s pohotovostnou hmotnosťou 1 555 kilogramov priemernú spotrebu 8,7 litra na 100 kilometrov.

Druhú verziu s označením IS 300h bude poháňať hybridný systém zložený z benzínového štvorvalca vybaveného priamym vstrekovaním a z elektromotora úplne novej generácie. Navyše elektromotor vraj dostal nový systém Active Sound Control.

Samotný výkon 220 koní nebude tak oslnivý ako priemerná spotreba hybridu - 4,3 litra benzínu na 100 kilometrov. Hybridný Lexus IS bude mať pohon zadných kolies, hmotnosť 1 620 kilogramov a prevodovku E-CVT.

Súbežne s výrobou nového modelu IS ostane v ponuke najostrejší model súčasnej generácie IS F a s novou generáciou nadupanej verzie môžeme počítať približne o rok. Otázkou však ostáva či mu nechajú pod kapotou osemvalec.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 326
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 783
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 920
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 194
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 884
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 545
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 307
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 241
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


12 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 8 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 5 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 484
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 169
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 113
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 007
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 247
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 484
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu