SME
reklama

Test: Mitsubishi Outlander ťaží z vnútorného priestoru

Pohľadom ani prvým dotykom toto auto nekúpite, lebo pri rozhodovaní treba zapojiť vlastnú skúsenosť a rozum. Outlander je viac pre praktický úžitok než emócie.

Z fotografií nový Outlander trochu straší, ale v skutočnosti je úplne prijateľný aj so svojim americkým dizajnom. Netradične táto voľba SUV nie je srdcom ale rozumom, pretože Outlander každým dňom ukazuje, že je to poctivé a priestranné auto.Z fotografií nový Outlander trochu straší, ale v skutočnosti je úplne prijateľný aj so svojim americkým dizajnom. Netradične táto voľba SUV nie je srdcom ale rozumom, pretože Outlander každým dňom ukazuje, že je to poctivé a priestranné auto. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Náznaky z prvej krátkej jazdy potvrdil test v reálnych podmienkach. Pohon všetkých kolies a črty SUV ostávajú pre novú generáciu Outlandera akoby na druhej koľaji, pretože je v prvom rade orientovaný na priestor, čo dokumentuje vonkajšími tvarmi.

Tvary karosérie sú v skutočnosti lepšie ako na fotografiách. Pocit z jazdy pripomína skôr MPV, než SUV športového strihu prvej generácie. Outlander vyrástol z crossoveru na stredné športovo úžitkové auto s vyšším podvozkom a masívnym vzhľadom.

Od testovaného druhého stupňa výbavy ponúka sedem sedadiel a jasným favoritom z úzkeho výberu motorov bude prepracovaný diesel 2,2 DI-D.

Išiel o triedu vyššie

Zameranie na funkčnosť dýcha z kokpitu a napokon tiež z celého interiéru. Dojem "Ameriky" vyprchá už po krátkom čase a skôr sa dostane do popredia fakt, že toto auto ničím zbytočne nestrháva pozornosť a neobťažuje (pokiaľ sa neozvú výstražné tóny upozorňujúce na čokoľvek, vrátane nezapnutých pásov).

Toto auto je pripravené slúžiť a robiť komfortný transport v podstatne nižšom hluku od motora než predtým. Podvozok by mohol byť na rozbitých cestách ešte o niečo tichší a hlavne by sa do interiéru nemuseli prenášať rázy pri jazde po roletách pri semafore.

Outlander už nezopakoval tú lahodnosť podvozka ako pri prvej jazde na nemeckých cestách. Áno zmenili sme krajinu aj cesty a tie naše bolo za volantom cítiť.

Na prvý pohľad nič zvláštne v jednoduchom kokpite nenájdete a časom si vás získa. Vodič má kam dať všetky drobnosti a kto tvrdí, že nič odkladať nepotrebuje, tak ten reálne autom nejazdí. V klavírovom laku sa nepríjemne odrážajú slnečné lúče a volant má rozdielne typy ovládačov na oboch stranách, čo nemusí každému vyhovovať. Pokrok v interiéri je však badateľný. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Prístrojová doska minulej generácie vyzerá popri tejto novinke strašne a výrazný posun cítiť v kvalite použitých materiálov. Plasty síce o kvalite auta nerozhodujú, ale ak sú kvalitné, dokážu človeka utvrdiť v tom, že nevyhodil peniaze oknom. To sa dá povedať aj o výbave modelu Outlander.

Celkom slušne vybavený Outlander 2,2 DI-D 4WD Intense+ s látkou potiahnutými sedadlami si možno aktuálne kúpiť za 33.900 eur.

Popri plnom základnom bezpečnostnom balíku nemá táto výbava už len kontrolu udržania jazdného pruhu a adaptívny tempomat. V cene však skutočne chýba navigácia dostupná len v najvyššom balíku výbavy Instyle.

Palubný systém s autorádiom Rockford Fosgate má teraz výrazne lepší displej a zrozumiteľnú grafiku s celkom prehľadným menu, avšak bez navigačného systému. Pri použitom displeji s veľkosťou 6,1 palca je to veľká škoda.

Nechcete si natiahnuť kosti? Silnou stránkou Mitsubishi je obrovský priestor a rovná plocha takto upraveného úložného priestoru. Práve toto môže byť pre niekoho dôvod rozhodnutia v prospech Outlandera. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Výrobca však konečne do tejto výbavy prihodil xenónové svetlá, osemnásťpalcové kolesá, štandardne sedemmiestny interiér, posuvné sedadlá v druhom rade a bezkľúčový vstup so štartovaním tlačidlom. Interiér má veľmi dobrú atmosféru, zaujímavé odkladacie priestory a vzdušnosť.

Z radenia prevodových stupňov dokáže vodič vycítiť poctivú japonskú konštrukciu a mechanickú tvrdosť. Z volantu zase kričí elektrický posilňovač a slabá spätná väzba od cesty.

Niekomu a zrejme na komfort zameraným zákazníkom nového Outlandera to môže vyhovovať, no nám sa volant k počítačovej hre nepáči.

V teste na suchom povrchu neboli veľké možnosti hodnotiť pohon všetkých kolies s novým riadiacim tlačidlom. Ten potrápime až v zime na snehu.

Niekomu pripadá interiér americký a svojsky výtvarne spracovaný. Oproti minulej generácii je to však míľový krok vpred v použitých materiáloch a vypracovaní detailov. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Pohrali sme sa so zadnými sedadlami v druhom rade, ktoré možno pozdĺžne posúvať a pomocou páčky vyklápať. Vďaka plastovému dielcu pod zadným sedákom je aj údržba týchto častí auta praktickejšia. Páčkou pod sedákom zvolíte, či chcete sklopiť operadlo úplne dole alebo len posunúť celé sedadlo dopredu.

Pri nastupovaní do tretieho radu sedadiel netreba čakať priestor ako v kompaktnom vane. Mitsubishi má podobne ako Hyundai SantaFe slušný box pod dnom kufra, hneď za nakladacou hranou. Batožinový priestor pri sedemmiestnom usporiadaní je v skutku malý, polovičný z kompaktných vanov.

Výber motora určila ponuka

Pri hľadaní vhodného motora pre Outlander si nemusíte robiť ťažkú hlavu, lebo v ponuke je okrem základnej benzínovej verzie s pohonom predných kolies len jeden diesel s jedným výkonom 110 kW.

Ten je jednoznačným riešením a už je len otázkou výber prevodovky. Buď zvolíte šesťstupňovú manuálnu alebo automatiku s rovnakým počtom stupňov.

Sedenie v treťom rade sa u Outladera výrazne zlepšuje, ale stále je to miesto detského formátu. V núdzi však pomôže aj takéto miesto a na poli konkurenčných SUV je to pomerne silná devíza. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Automatickú novinku, ktorá sa od dvoch spojok vrátila ku klasickej koncepcii, otestujeme onedlho a proti manuálnej nemáme s výnimkou trochu tvrdšieho radenia žiadnu výhradu.

S motorom 2,2 DI-D si sadla a odrazilo sa to na nižšej spotrebe, než mal štvorvalcový diesel pri svojom príchode na trh v minulej generácii. Teraz chcel tichý diesel v priemere 6,4 litra nafty na 100 kilometrov.

Stredné sedadlo je úzke a skôr núdzové, čím vytvára priestor pre krajné a veľmi pohodlné miesta. Zvlášť miesto na nohy a hlavu zaujme, ak plánujete cestovať vo štvorici dospelých. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Mitsubishi čaká možno ťažké obdobie pútania pozornosti zákazníkov, pretože Outlander je diametrálne odlišný a presvedčiť vie až po praktickej skúsenosti. Nehaňte ho preto, ako vyzerá.

ico

kupujem - nekupujem

Po reálnom zhodnotení s ohľadom na konkurenciu a v snahe vyzdvihnúť praktické črty prišiel čas na vlastný pocit. Napriek istým prednostiam a snahe pozrieť sa na voľbu racionálne a bez emócií, by som si ho nekúpil.

Rastislav Chvála

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D Intense+

Cena modelu od (eur) 23.900
Cena test. verzie od (eur) 33.900
Cena test. Auta (eur) 34.500
Motor 2,2 DI-D
Objem (cm3) 2268
Výkon (kW(k)) 110 (150)
Pri otáčkach (ot./min.) 3500
Krútiaci moment (Nm) 380
Pri otáčkach (ot./min.) 1750-2500
Priemerná spotreba (l/100km) 5,4
Spotreba v teste (l/100km) 6,4
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1665
Dĺžka (mm) 4655
Rázvor náprav (mm) 2670
Šírka (mm) 1800
Výška (mm) 1680
Základný objem kufra (l) 477
Objem kufra 7 sedadiel (l) 128
Objem kufra 2 sedadlá (l) 913
Delenie sedadiel 2/3
Predný nájazdový uhol (°) 22,5
Zadný výjazdový uhol (°) 22,5
Prechodový uhol (°) 21
Objem nádrže na palivo (l) 60
Rozmer pneumatík 225/55 R18

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm) 710
nakladacia hrana dnu (mm) 0
šírka kufra min./maximálna (mm) 1010/1250
výška kufra po roletu (mm) 400
nakladací otvor výška/šírka(mm) 870/810/101
dĺžka kufra min./max (mm) 1000/1870
šírka v ramenách vpredu (mm) 1450
šírka lakte vpredu (mm) 1470
výška na hlavu šofér max. (mm) 960
dĺžka sedáku šofér (mm) 510
šírka v ramenách vzadu (mm) 1420
šírka v lakťoch vzadu(mm) 1490
výška krajné sedadlá (mm) 960
výška stredné sedadlo (mm) 930
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) 470/465
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 695
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 768
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 676
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 983
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 627
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 384
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  2. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  3. Martin Pánik: Sú premnožené
  4. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  5. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  6. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  7. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  8. Ivan Mlynár: Krátky článok bez názvu.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 44 909
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 448
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 326
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 219
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 340
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 323
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 604
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu