SME

Test: Mitsubishi Outlander ťaží z vnútorného priestoru

Pohľadom ani prvým dotykom toto auto nekúpite, lebo pri rozhodovaní treba zapojiť vlastnú skúsenosť a rozum. Outlander je viac pre praktický úžitok než emócie.

Z fotografií nový Outlander trochu straší, ale v skutočnosti je úplne prijateľný aj so svojim americkým dizajnom. Netradične táto voľba SUV nie je srdcom ale rozumom, pretože Outlander každým dňom ukazuje, že je to poctivé a priestranné auto.Z fotografií nový Outlander trochu straší, ale v skutočnosti je úplne prijateľný aj so svojim americkým dizajnom. Netradične táto voľba SUV nie je srdcom ale rozumom, pretože Outlander každým dňom ukazuje, že je to poctivé a priestranné auto. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Náznaky z prvej krátkej jazdy potvrdil test v reálnych podmienkach. Pohon všetkých kolies a črty SUV ostávajú pre novú generáciu Outlandera akoby na druhej koľaji, pretože je v prvom rade orientovaný na priestor, čo dokumentuje vonkajšími tvarmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tvary karosérie sú v skutočnosti lepšie ako na fotografiách. Pocit z jazdy pripomína skôr MPV, než SUV športového strihu prvej generácie. Outlander vyrástol z crossoveru na stredné športovo úžitkové auto s vyšším podvozkom a masívnym vzhľadom.

SkryťVypnúť reklamu

Od testovaného druhého stupňa výbavy ponúka sedem sedadiel a jasným favoritom z úzkeho výberu motorov bude prepracovaný diesel 2,2 DI-D.

Išiel o triedu vyššieZameranie na funkčnosť dýcha z kokpitu a napokon tiež z celého interiéru. Dojem "Ameriky" vyprchá už po krátkom čase a skôr sa dostane do popredia fakt, že toto auto ničím zbytočne nestrháva pozornosť a neobťažuje (pokiaľ sa neozvú výstražné tóny upozorňujúce na čokoľvek, vrátane nezapnutých pásov).

Toto auto je pripravené slúžiť a robiť komfortný transport v podstatne nižšom hluku od motora než predtým. Podvozok by mohol byť na rozbitých cestách ešte o niečo tichší a hlavne by sa do interiéru nemuseli prenášať rázy pri jazde po roletách pri semafore.

Outlander už nezopakoval tú lahodnosť podvozka ako pri prvej jazde na nemeckých cestách. Áno zmenili sme krajinu aj cesty a tie naše bolo za volantom cítiť.

SkryťVypnúť reklamu

Na prvý pohľad nič zvláštne v jednoduchom kokpite nenájdete a časom si vás získa. Vodič má kam dať všetky drobnosti a kto tvrdí, že nič odkladať nepotrebuje, tak ten reálne autom nejazdí. V klavírovom laku sa nepríjemne odrážajú slnečné lúče a volant má rozdielne typy ovládačov na oboch stranách, čo nemusí každému vyhovovať. Pokrok v interiéri je však badateľný. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Prístrojová doska minulej generácie vyzerá popri tejto novinke strašne a výrazný posun cítiť v kvalite použitých materiálov. Plasty síce o kvalite auta nerozhodujú, ale ak sú kvalitné, dokážu človeka utvrdiť v tom, že nevyhodil peniaze oknom. To sa dá povedať aj o výbave modelu Outlander.

Celkom slušne vybavený Outlander 2,2 DI-D 4WD Intense+ s látkou potiahnutými sedadlami si možno aktuálne kúpiť za 33.900 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Popri plnom základnom bezpečnostnom balíku nemá táto výbava už len kontrolu udržania jazdného pruhu a adaptívny tempomat. V cene však skutočne chýba navigácia dostupná len v najvyššom balíku výbavy Instyle.

Palubný systém s autorádiom Rockford Fosgate má teraz výrazne lepší displej a zrozumiteľnú grafiku s celkom prehľadným menu, avšak bez navigačného systému. Pri použitom displeji s veľkosťou 6,1 palca je to veľká škoda.

Nechcete si natiahnuť kosti? Silnou stránkou Mitsubishi je obrovský priestor a rovná plocha takto upraveného úložného priestoru. Práve toto môže byť pre niekoho dôvod rozhodnutia v prospech Outlandera. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Výrobca však konečne do tejto výbavy prihodil xenónové svetlá, osemnásťpalcové kolesá, štandardne sedemmiestny interiér, posuvné sedadlá v druhom rade a bezkľúčový vstup so štartovaním tlačidlom. Interiér má veľmi dobrú atmosféru, zaujímavé odkladacie priestory a vzdušnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z radenia prevodových stupňov dokáže vodič vycítiť poctivú japonskú konštrukciu a mechanickú tvrdosť. Z volantu zase kričí elektrický posilňovač a slabá spätná väzba od cesty.

Niekomu a zrejme na komfort zameraným zákazníkom nového Outlandera to môže vyhovovať, no nám sa volant k počítačovej hre nepáči.

V teste na suchom povrchu neboli veľké možnosti hodnotiť pohon všetkých kolies s novým riadiacim tlačidlom. Ten potrápime až v zime na snehu.

Niekomu pripadá interiér americký a svojsky výtvarne spracovaný. Oproti minulej generácii je to však míľový krok vpred v použitých materiáloch a vypracovaní detailov. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Pohrali sme sa so zadnými sedadlami v druhom rade, ktoré možno pozdĺžne posúvať a pomocou páčky vyklápať. Vďaka plastovému dielcu pod zadným sedákom je aj údržba týchto častí auta praktickejšia. Páčkou pod sedákom zvolíte, či chcete sklopiť operadlo úplne dole alebo len posunúť celé sedadlo dopredu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri nastupovaní do tretieho radu sedadiel netreba čakať priestor ako v kompaktnom vane. Mitsubishi má podobne ako Hyundai SantaFe slušný box pod dnom kufra, hneď za nakladacou hranou. Batožinový priestor pri sedemmiestnom usporiadaní je v skutku malý, polovičný z kompaktných vanov.

Výber motora určila ponukaPri hľadaní vhodného motora pre Outlander si nemusíte robiť ťažkú hlavu, lebo v ponuke je okrem základnej benzínovej verzie s pohonom predných kolies len jeden diesel s jedným výkonom 110 kW.

Ten je jednoznačným riešením a už je len otázkou výber prevodovky. Buď zvolíte šesťstupňovú manuálnu alebo automatiku s rovnakým počtom stupňov.

Sedenie v treťom rade sa u Outladera výrazne zlepšuje, ale stále je to miesto detského formátu. V núdzi však pomôže aj takéto miesto a na poli konkurenčných SUV je to pomerne silná devíza. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Automatickú novinku, ktorá sa od dvoch spojok vrátila ku klasickej koncepcii, otestujeme onedlho a proti manuálnej nemáme s výnimkou trochu tvrdšieho radenia žiadnu výhradu.

S motorom 2,2 DI-D si sadla a odrazilo sa to na nižšej spotrebe, než mal štvorvalcový diesel pri svojom príchode na trh v minulej generácii. Teraz chcel tichý diesel v priemere 6,4 litra nafty na 100 kilometrov.

Stredné sedadlo je úzke a skôr núdzové, čím vytvára priestor pre krajné a veľmi pohodlné miesta. Zvlášť miesto na nohy a hlavu zaujme, ak plánujete cestovať vo štvorici dospelých. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Mitsubishi čaká možno ťažké obdobie pútania pozornosti zákazníkov, pretože Outlander je diametrálne odlišný a presvedčiť vie až po praktickej skúsenosti. Nehaňte ho preto, ako vyzerá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

kupujem - nekupujem Po reálnom zhodnotení s ohľadom na konkurenciu a v snahe vyzdvihnúť praktické črty prišiel čas na vlastný pocit. Napriek istým prednostiam a snahe pozrieť sa na voľbu racionálne a bez emócií, by som si ho nekúpil.

Rastislav Chvála

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D Intense+Cena modelu od (eur)

23.900

Cena test. verzie od (eur)

33.900

Cena test. Auta (eur)

34.500

Motor

2,2 DI-D

Objem (cm3)

2268

Výkon (kW(k))

110 (150)

Pri otáčkach (ot./min.)

3500

Krútiaci moment (Nm)

380

Pri otáčkach (ot./min.)

1750-2500

Priemerná spotreba (l/100km)

5,4

Spotreba v teste (l/100km)

6,4

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

10,2

Maximálna rýchlosť (km/h)

200

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

6

Brzdy vpredu

kotúčové

Brzdy vzadu

kotúčové

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1665

Dĺžka (mm)

4655

Rázvor náprav (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2670

Šírka (mm)

1800

Výška (mm)

1680

Základný objem kufra (l)

477

Objem kufra 7 sedadiel (l)

128

Objem kufra 2 sedadlá (l)

913

Delenie sedadiel

2/3

Predný nájazdový uhol (°)

22,5

Zadný výjazdový uhol (°)

22,5

Prechodový uhol (°)

21

Objem nádrže na palivo (l)

60

Rozmer pneumatík

225/55 R18

Vnútorné rozmery batožinového priestorunakladacia hrana von (mm)

710

nakladacia hrana dnu (mm)

šírka kufra min./maximálna (mm)

1010/1250

výška kufra po roletu (mm)

400

nakladací otvor výška/šírka(mm)

870/810/101

dĺžka kufra min./max (mm)

1000/1870

šírka v ramenách vpredu (mm)

1450

šírka lakte vpredu (mm)

1470

výška na hlavu šofér max. (mm)

960

dĺžka sedáku šofér (mm)

510

šírka v ramenách vzadu (mm)

1420

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1490

výška krajné sedadlá (mm)

960

výška stredné sedadlo (mm)

930

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

470/465

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 363
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 120
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 830
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 563
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 256
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 718
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 367
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 094
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  2. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  3. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  4. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  5. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  6. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  7. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  8. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 23 466
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 648
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 016
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 705
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 664
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 224
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 348
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák! 4 440
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťZatvoriť reklamu