SME

Test: Mitsubishi Outlander ťaží z vnútorného priestoru

Pohľadom ani prvým dotykom toto auto nekúpite, lebo pri rozhodovaní treba zapojiť vlastnú skúsenosť a rozum. Outlander je viac pre praktický úžitok než emócie.

Z fotografií nový Outlander trochu straší, ale v skutočnosti je úplne prijateľný aj so svojim americkým dizajnom. Netradične táto voľba SUV nie je srdcom ale rozumom, pretože Outlander každým dňom ukazuje, že je to poctivé a priestranné auto.Z fotografií nový Outlander trochu straší, ale v skutočnosti je úplne prijateľný aj so svojim americkým dizajnom. Netradične táto voľba SUV nie je srdcom ale rozumom, pretože Outlander každým dňom ukazuje, že je to poctivé a priestranné auto. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Náznaky z prvej krátkej jazdy potvrdil test v reálnych podmienkach. Pohon všetkých kolies a črty SUV ostávajú pre novú generáciu Outlandera akoby na druhej koľaji, pretože je v prvom rade orientovaný na priestor, čo dokumentuje vonkajšími tvarmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tvary karosérie sú v skutočnosti lepšie ako na fotografiách. Pocit z jazdy pripomína skôr MPV, než SUV športového strihu prvej generácie. Outlander vyrástol z crossoveru na stredné športovo úžitkové auto s vyšším podvozkom a masívnym vzhľadom.

SkryťVypnúť reklamu

Od testovaného druhého stupňa výbavy ponúka sedem sedadiel a jasným favoritom z úzkeho výberu motorov bude prepracovaný diesel 2,2 DI-D.

Išiel o triedu vyššieZameranie na funkčnosť dýcha z kokpitu a napokon tiež z celého interiéru. Dojem "Ameriky" vyprchá už po krátkom čase a skôr sa dostane do popredia fakt, že toto auto ničím zbytočne nestrháva pozornosť a neobťažuje (pokiaľ sa neozvú výstražné tóny upozorňujúce na čokoľvek, vrátane nezapnutých pásov).

Toto auto je pripravené slúžiť a robiť komfortný transport v podstatne nižšom hluku od motora než predtým. Podvozok by mohol byť na rozbitých cestách ešte o niečo tichší a hlavne by sa do interiéru nemuseli prenášať rázy pri jazde po roletách pri semafore.

Outlander už nezopakoval tú lahodnosť podvozka ako pri prvej jazde na nemeckých cestách. Áno zmenili sme krajinu aj cesty a tie naše bolo za volantom cítiť.

SkryťVypnúť reklamu

Na prvý pohľad nič zvláštne v jednoduchom kokpite nenájdete a časom si vás získa. Vodič má kam dať všetky drobnosti a kto tvrdí, že nič odkladať nepotrebuje, tak ten reálne autom nejazdí. V klavírovom laku sa nepríjemne odrážajú slnečné lúče a volant má rozdielne typy ovládačov na oboch stranách, čo nemusí každému vyhovovať. Pokrok v interiéri je však badateľný. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Prístrojová doska minulej generácie vyzerá popri tejto novinke strašne a výrazný posun cítiť v kvalite použitých materiálov. Plasty síce o kvalite auta nerozhodujú, ale ak sú kvalitné, dokážu človeka utvrdiť v tom, že nevyhodil peniaze oknom. To sa dá povedať aj o výbave modelu Outlander.

Celkom slušne vybavený Outlander 2,2 DI-D 4WD Intense+ s látkou potiahnutými sedadlami si možno aktuálne kúpiť za 33.900 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Popri plnom základnom bezpečnostnom balíku nemá táto výbava už len kontrolu udržania jazdného pruhu a adaptívny tempomat. V cene však skutočne chýba navigácia dostupná len v najvyššom balíku výbavy Instyle.

Palubný systém s autorádiom Rockford Fosgate má teraz výrazne lepší displej a zrozumiteľnú grafiku s celkom prehľadným menu, avšak bez navigačného systému. Pri použitom displeji s veľkosťou 6,1 palca je to veľká škoda.

Nechcete si natiahnuť kosti? Silnou stránkou Mitsubishi je obrovský priestor a rovná plocha takto upraveného úložného priestoru. Práve toto môže byť pre niekoho dôvod rozhodnutia v prospech Outlandera. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Výrobca však konečne do tejto výbavy prihodil xenónové svetlá, osemnásťpalcové kolesá, štandardne sedemmiestny interiér, posuvné sedadlá v druhom rade a bezkľúčový vstup so štartovaním tlačidlom. Interiér má veľmi dobrú atmosféru, zaujímavé odkladacie priestory a vzdušnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z radenia prevodových stupňov dokáže vodič vycítiť poctivú japonskú konštrukciu a mechanickú tvrdosť. Z volantu zase kričí elektrický posilňovač a slabá spätná väzba od cesty.

Niekomu a zrejme na komfort zameraným zákazníkom nového Outlandera to môže vyhovovať, no nám sa volant k počítačovej hre nepáči.

V teste na suchom povrchu neboli veľké možnosti hodnotiť pohon všetkých kolies s novým riadiacim tlačidlom. Ten potrápime až v zime na snehu.

Niekomu pripadá interiér americký a svojsky výtvarne spracovaný. Oproti minulej generácii je to však míľový krok vpred v použitých materiáloch a vypracovaní detailov. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Pohrali sme sa so zadnými sedadlami v druhom rade, ktoré možno pozdĺžne posúvať a pomocou páčky vyklápať. Vďaka plastovému dielcu pod zadným sedákom je aj údržba týchto častí auta praktickejšia. Páčkou pod sedákom zvolíte, či chcete sklopiť operadlo úplne dole alebo len posunúť celé sedadlo dopredu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri nastupovaní do tretieho radu sedadiel netreba čakať priestor ako v kompaktnom vane. Mitsubishi má podobne ako Hyundai SantaFe slušný box pod dnom kufra, hneď za nakladacou hranou. Batožinový priestor pri sedemmiestnom usporiadaní je v skutku malý, polovičný z kompaktných vanov.

Výber motora určila ponukaPri hľadaní vhodného motora pre Outlander si nemusíte robiť ťažkú hlavu, lebo v ponuke je okrem základnej benzínovej verzie s pohonom predných kolies len jeden diesel s jedným výkonom 110 kW.

Ten je jednoznačným riešením a už je len otázkou výber prevodovky. Buď zvolíte šesťstupňovú manuálnu alebo automatiku s rovnakým počtom stupňov.

Sedenie v treťom rade sa u Outladera výrazne zlepšuje, ale stále je to miesto detského formátu. V núdzi však pomôže aj takéto miesto a na poli konkurenčných SUV je to pomerne silná devíza. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Automatickú novinku, ktorá sa od dvoch spojok vrátila ku klasickej koncepcii, otestujeme onedlho a proti manuálnej nemáme s výnimkou trochu tvrdšieho radenia žiadnu výhradu.

S motorom 2,2 DI-D si sadla a odrazilo sa to na nižšej spotrebe, než mal štvorvalcový diesel pri svojom príchode na trh v minulej generácii. Teraz chcel tichý diesel v priemere 6,4 litra nafty na 100 kilometrov.

Stredné sedadlo je úzke a skôr núdzové, čím vytvára priestor pre krajné a veľmi pohodlné miesta. Zvlášť miesto na nohy a hlavu zaujme, ak plánujete cestovať vo štvorici dospelých. FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Mitsubishi čaká možno ťažké obdobie pútania pozornosti zákazníkov, pretože Outlander je diametrálne odlišný a presvedčiť vie až po praktickej skúsenosti. Nehaňte ho preto, ako vyzerá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

kupujem - nekupujem Po reálnom zhodnotení s ohľadom na konkurenciu a v snahe vyzdvihnúť praktické črty prišiel čas na vlastný pocit. Napriek istým prednostiam a snahe pozrieť sa na voľbu racionálne a bez emócií, by som si ho nekúpil.

Rastislav Chvála

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D Intense+Cena modelu od (eur)

23.900

Cena test. verzie od (eur)

33.900

Cena test. Auta (eur)

34.500

Motor

2,2 DI-D

Objem (cm3)

2268

Výkon (kW(k))

110 (150)

Pri otáčkach (ot./min.)

3500

Krútiaci moment (Nm)

380

Pri otáčkach (ot./min.)

1750-2500

Priemerná spotreba (l/100km)

5,4

Spotreba v teste (l/100km)

6,4

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

10,2

Maximálna rýchlosť (km/h)

200

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

6

Brzdy vpredu

kotúčové

Brzdy vzadu

kotúčové

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1665

Dĺžka (mm)

4655

Rázvor náprav (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2670

Šírka (mm)

1800

Výška (mm)

1680

Základný objem kufra (l)

477

Objem kufra 7 sedadiel (l)

128

Objem kufra 2 sedadlá (l)

913

Delenie sedadiel

2/3

Predný nájazdový uhol (°)

22,5

Zadný výjazdový uhol (°)

22,5

Prechodový uhol (°)

21

Objem nádrže na palivo (l)

60

Rozmer pneumatík

225/55 R18

Vnútorné rozmery batožinového priestorunakladacia hrana von (mm)

710

nakladacia hrana dnu (mm)

šírka kufra min./maximálna (mm)

1010/1250

výška kufra po roletu (mm)

400

nakladací otvor výška/šírka(mm)

870/810/101

dĺžka kufra min./max (mm)

1000/1870

šírka v ramenách vpredu (mm)

1450

šírka lakte vpredu (mm)

1470

výška na hlavu šofér max. (mm)

960

dĺžka sedáku šofér (mm)

510

šírka v ramenách vzadu (mm)

1420

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1490

výška krajné sedadlá (mm)

960

výška stredné sedadlo (mm)

930

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

470/465

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 280
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 935
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 433
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 338
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 023
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 104
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 894
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  2. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  3. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  4. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  5. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  6. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  7. Andrea Školudová: Vankúše v spálni
  8. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete z pohľadu historického vývoja ľudstva
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 059
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 984
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 900
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 199
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 394
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 244
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 896
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 641
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu