SME

Policajti vás nesmú pokutovať za doklady, ktoré nemusíte mať

Nové autá nepotrebujú administratívnu technickú kontrolu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Ondrej: "Dostal som pokutu, že nemám doklad a nálepky od administratívnej technickej kontroly na novom vozidle (kupovanom na Slovensku priamo vo VW). Táto informácia ma zarazila."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vozidlo sa podrobí technickej kontrole pravidelnej mimo ustanovených lehôt na základe rozhodnutia obvodného úradu dopravy, ak sa zistí, že

a) nespôsobilosť vozidla na premávku na pozemných komunikáciách podľa § 21 ods. 2 písm. b) a h) zákona trvá,

b) vozidlo je technicky nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách,

c) prevádzkovateľ vozidla po opätovnom uvedení vozidla do prevádzky v premávke na pozemných komunikáciách a prebratí osvedčenia o evidencii časti I a osvedčenia o evidencii časti II a tabuliek s evidenčným číslom od útvaru Policajného zboru nepodrobil vozidlo technickej kontrole pravidelnej v ustanovenej lehote,

d) pri cestnej technickej kontrole bolo vozidlo hodnotené ako "nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách".

SkryťVypnúť reklamu

Predpisy poznajú niekoľko technický kontrol:

  • technickú kontrolu pravidelnú,
  • technickú kontrolu pred schválením vozidla jednotlivo vyrobeného, jednotlivo dovezeného alebo jednotlivo prestavaného na premávku na pozemných komunikáciách,
  • technickú kontrolu zvláštnu,
  • technickú kontrolu administratívnu,
  • technickú kontrolu na prepravu nebezpečných vecí,
  • technickú kontrolu na vydanie prepravného povolenia a
  • opakovanú technickú kontrolu.

Administratívna technická kontrola

Po kúpe nového auta, ak sa nedostanete do zvláštnej situácie (napríklad prestavba auta, rozhodnutie obvodného úradu dopravy), žiadnu zo spomínaných kontrol absolvovať nemusíte. Povinnú technickú kontrolu ste povinní absolvovať až 4 roky od prvej evidencie vozidla a potom každé dva roky.

SkryťVypnúť reklamu

Adminitratívna technická kontrola je určená pre vozidlá, ktoré už absolvovali niektorú z fyzických technických kontrol, napríklad pravidelnú, no zmenili sa nejaké údaje v dokladoch auta.

Najčastejšie sa administratívna kontrola robí v situácii, keď kúpite ojazdené auto a zmení sa jeho evidenčné číslo. Vtedy musíte zájsť na stanicu technickej kontroly, kde vám vydajú nové doklady o technickej kontrole s novým evidenčným číslom.

Nové auto nepotrebuje administratívnu kontrolu

Z toho, čo napísal Ondrej, sa nezdá, že by mal mať administratívnu kontrolu. Nové autá krátko po kúpe ju určite nepotrebujú.

Policajti si od vás nesmú pýtať doklady od administratívnej technickej kontroly vášho súkromného auta, ktoré nemá ešte 4 roky od prvej evidencie.

SkryťVypnúť reklamu

Ak by vás za neexistenciu takýchto dokladov chceli pokutovať, bráňte sa a pokutu neplaťte. Najlepšie spravíte, ak zavoláte na polícii a nahlásite im policajtov, ktorí sa pokúsili zneužiť svoje postavenie na získanie pokuty za neexistujúci priestupok.

§ 47, vyhláška č. 578/2006 Z.z.:

(1) Technickej kontrole pravidelnej podlieha vozidlo

a) kategórie L1e a L2e v lehote štyroch rokov po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v štvorročných lehotách,
b) kategórie L3e, L4e, L5e, L6e, L7e, M1, N1, O1 a O2 v lehote štyroch rokov po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v dvojročných lehotách,
c) kategórie M2, N2, N3, O3 a O4 v lehote jedného roka po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v jednoročných lehotách,
d) kategórie M3 po prvom prihlásení do evidencie periodicky v jednoročných lehotách, po ôsmich rokoch od prvého prihlásenia do evidencie periodicky v polročných lehotách,
e) kategórie M, N a O používané na zdravotnícku záchrannú službu, banskú záchrannú službu a poruchovú službu plynárenských zariadení a vozidlo používané na taxislužbu v lehote jedného roka po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v jednoročných lehotách,
f) kategórie T a R v lehote štyroch rokov po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v dvojročných lehotách,
g) kategórie L, M, N, O, T a R používané v autoškole ako výcvikové vozidlo v lehote jedného roka po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v jednoročných lehotách.

(2) Prvým prihlásením vozidla do evidencie sa na účely tejto vyhlášky rozumie dátum prvého pridelenia evidenčného čísla v Slovenskej republike alebo v inom štáte, ktorý sa vyznačuje v osvedčení o evidencii časti I a v osvedčení o evidencii časti II. Ak sa tento dátum nedá zistiť, ale známy je rok výroby vozidla, za prvé prihlásenie vozidla do evidencie sa považuje 1. deň roku výroby vozidla.

(3) Ak sa rok prvého prihlásenia vozidla do evidencie v Slovenskej republike uvedený v osvedčení o evidencii časti I a v osvedčení o evidencii časti II nezhoduje s rokom výroby vozidla, pričom medzi rokom výroby vozidla a rokom prvého prihlásenia vozidla do evidencie je rozdiel väčší ako 12 mesiacov, za prvé prihlásenie vozidla do evidencie sa považuje 1. deň roku výroby vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 11 447
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 325
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 114
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 462
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 412
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 709
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 374
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 155
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  3. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  4. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  5. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  6. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  7. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  8. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 110
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 410
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 249
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 11 454
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 696
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 550
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 987
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 135
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu