BRATISLAVA. Viceprezidentka vývoja produktov pre Európu - Barb Samardzich sa vyjadrila, že automobilka Ford sa sústredila na vývoj automobilov pre svetové trhy, čo prinieslo želané výsledky. Jej slová oficiálne nepotvrdili uvedenie nového „RS“, no poznamenala: „buďte v strehu“. Našli sa však iní predstavitelia značky, ktorí potvrdili začaté práce na športovom deriváte Focusu.
Samardzich tiež vysvetlila, že sa nebojí konkurencie vo vlastných radoch. Podľa nej Focus ST (na obrázku nižšie) si kúpia ľudia, ktorí budú auto využívať aj v bežnom živote. Focus RS je zameraný na užšiu skupinu ľudí, no s väčším potenciálom na jeho kúpu.
Ak sa špekulácie potvrdia, tak Focus RS by sa na trhu mohol objaviť okolo roku 2015.
Ford Focus ST
Ford opustí päťvalec s jedinečným zvukom
Vo svojich útrobách môže ukrývať 2,3-litrový prepĺňaný štvorvalec živený benzínom, naladený približne na 243 kW (330 k). Motor, ktorý používa aj model Mustang, pohodlne prekročí výkon naposledy použitého 2,5-litrového päťvalca odvodeného od Volva. Mal by profitovať z nového turba a účinnejšieho priameho vstrekovania paliva.
Na rozdiel od Mustangu by bol montovaný naprieč, nie pozdĺžne. Nielen výkon, ale i krútiaci moment by mal byť vyšší akým disponuje Američan s legendárnym menom.
Rovnako ako je to pri súčasnom Focuse ST aj model RS by disponoval tzv. „Ford Sound Symposer“. Zjednodušene povedané: ventilom, ktorý sa otvorí v motorovom priestore a zatraktívni zvuk agregátu.
Svoj návrat by mohla zažiť i predná náprava RevoKnucle vyvinutá pre posledný model RS. Výrazne upravená náprava MacPherson pomôže znížiť prenos nežiaducich síl do riadenia – teda „netrhá volant z rúk“ hlavne v prípadoch použitia samosvorného diferenciálu – v prípade Forda z britskej dielne Quaife Engineering.
Podľa dostupných informácií sa v plánoch spoločnosti objavili i horúce verzie RS z modelov Mondeo a Fiesta. Ich vývoj však zastavila kríza v Európe.
Do roku 2015 je ešte ďaleko a Ford sa bude musieť vysporiadať aj so svojou nočnou morou z dielní Renault Sport.