SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Nürburgring bude súčasťou F1 aj napriek finančným problémom

Náklonnosť Bernieho Ecklestona k histórii okruhu Nürburgring a správne presvedčovacie metódy zabrali.

Nový okruh Nürburgring označovaný aj ako Nürburgring Grand Prix (na fotografii otočka Dunlop) hostil prvý krát preteky F1 v roku 1984.Nový okruh Nürburgring označovaný aj ako Nürburgring Grand Prix (na fotografii otočka Dunlop) hostil prvý krát preteky F1 v roku 1984. (Zdroj: AVD)

BRATISLAVA. Keď legendárny nemecký okruh Nürburgring vyhlásil v júni minulého roku bankrot, osud nemeckej Grand Prix F1 na tejto trati vyzeral neisto. Do začiatku 64. sezóny F1 je necelých šesť týždňov. Dohoda medzi prevádzkovateľom okruhu a Berniem Ecclestoneom bola spečatená len pred piatimi dňami.

Nemecká veľká cena F1 sa koná na striedačku, raz na okruhu Hockenheim a raz na okruhu Nürburgring Grand Prix. (nie však na jeho neslávne známej Nordschleife)

Minulý rok hostil Veľkú cenu F1 Hockenheim, čo by v tomto roku znamenalo jej presunutie na okruh Nürburgring Grand Prix. Po finančnej neistote na strane Nürburgringu sa však zástupcovia Hockenheimu ponúkli, že usporiadajú preteky F1 v Nemecko aj tento rok.

To samozrejme vyvolalo vlnu nepokoja u AVD (Automobilclub von Deutschland - Automobilový klub Nemecka), ktorý čiastočne okruh Nürburgring vlastní. AVD trval na tom, že nie je možné presunúť preteky opäť na okruh v Hockenheime, čím spôsobil obavy z úplného zrušenia Veľkej ceny Nemecka.

Našťastie pre Eccklestoneovú náklonnosť k oblasti okolo legendárneho okruhu je na svete dohoda. „Vážim si Nürburgring a jeho históriu. Vo svetle tejto tradície som podporil výber Nürburgringu ako dejiska Veľkej ceny Nemecka v šampionáte F1.“

Podľa zákulisných informácií bola Bernieho radosť údajne podporená aj nejakým „kešom“ vo vrecku. Napriek tomu aj my fandíme skutočnostiam, ktoré by mohli vrátiť lesk okruhu Nürburgring. Žiaľ, slávna Nordschleife sa „veľkých“ pretekov už s istotou nedožije.


Zobraziť Nürburgring Nordschleife na väčšej mape

Okruh, ktorý si pamätá lesk i biedu

Prírodný okruh dlhý 23 km bol v roku 1976 po havárii Niki Laudu vyradený z podujatí F1. Nahradil ho novovybudovaný okruh nazývaný tiež „nový Nürburgring“.

Okruh bol postavený už v roku 1927 a skladal sa z dvoch hlavných častí – Nordschleife (severná trať) s dĺžkou približne 23 km a asi 180 zákrutami rôzneho charakteru. Pre svoju náročnosť dostal okruh prezývku „Zelené peklo“.

Južná časť trate – Südschleife bola dlhá len 7,7 km a používaná pre podujatia miestneho významu. Oba okruhy používali spoločnú časť trate pre štart a cieľ s boxami. Celková dĺžka trate využívajúca obe časti okruhu merala 28 265 metrov a Nemci ju nazývali „Gesamtstrecke“.

Do roku 1931 bola využívaná kompletná dĺžka okruhu, následne už len „Zelené peklo“.

Po druhej svetovej vojne narastali rýchlosti vozdiel na trati, ktorá musela byť z bezpečnostných dôvodov viac krát upravovaná. V roku 1967 pridaná šikana pred cieľovou rovinkou vyvolala bojkot pretekárov a tak sa v roku 1970 Grand Prix presunula na Hockenheim. Po dodatočných úpravách sa o rok neskôr Veľká cena na okruh vrátila.

Nehoda Niki Laudu v roku 1976 len potvrdila mimoriadnu náročnosť a nízku bezpečnosť okruhu Nürburgring Nordschleife pre podujatia F1.

Novovybudovaný okruh dokončený v roku 1984 nemá s pôvodným „zeleným peklom“ nič spoločné. Bol vybudovaný v časti bývalého Südschleife. Po prvých dvoch podujatiach (1984 a 1985) z kalendára F1 vypadol až do roku 1995.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 125
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 13 434
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 294
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 047
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 555
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 693
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 573
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 569
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 333
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 267
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.

Hodorovský oprašuje projekt. Pred hotelom v Ružinove chce stavať ďalší

Je nepravdepodobné, že by vedľa seba stáli dva hotely.

Staršia vizualizácia projektu Business Center Bajkalská 2.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Polo Harlekin

Američan predával ojazdené Subaru, odkúpil ho samotný výrobca

Nájazd takmer 350-tisíc kilometrov na aute nepoznať.

Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.

Nenápadný Citroen C4 sa vracia ako imidžové kupé-SUV (test)

Podarené auto brzdí slabšia ponuka motorov.

Citroën C4