Nürburgring bude súčasťou F1 aj napriek finančným problémom

Náklonnosť Bernieho Ecklestona k histórii okruhu Nürburgring a správne presvedčovacie metódy zabrali.

Nový okruh Nürburgring označovaný aj ako Nürburgring Grand Prix (na fotografii otočka Dunlop) hostil prvý krát preteky F1 v roku 1984.Nový okruh Nürburgring označovaný aj ako Nürburgring Grand Prix (na fotografii otočka Dunlop) hostil prvý krát preteky F1 v roku 1984.(Zdroj: AVD)

BRATISLAVA. Keď legendárny nemecký okruh Nürburgring vyhlásil v júni minulého roku bankrot, osud nemeckej Grand Prix F1 na tejto trati vyzeral neisto. Do začiatku 64. sezóny F1 je necelých šesť týždňov. Dohoda medzi prevádzkovateľom okruhu a Berniem Ecclestoneom bola spečatená len pred piatimi dňami.

Nemecká veľká cena F1 sa koná na striedačku, raz na okruhu Hockenheim a raz na okruhu Nürburgring Grand Prix. (nie však na jeho neslávne známej Nordschleife)

Minulý rok hostil Veľkú cenu F1 Hockenheim, čo by v tomto roku znamenalo jej presunutie na okruh Nürburgring Grand Prix. Po finančnej neistote na strane Nürburgringu sa však zástupcovia Hockenheimu ponúkli, že usporiadajú preteky F1 v Nemecko aj tento rok.

To samozrejme vyvolalo vlnu nepokoja u AVD (Automobilclub von Deutschland - Automobilový klub Nemecka), ktorý čiastočne okruh Nürburgring vlastní. AVD trval na tom, že nie je možné presunúť preteky opäť na okruh v Hockenheime, čím spôsobil obavy z úplného zrušenia Veľkej ceny Nemecka.

Našťastie pre Eccklestoneovú náklonnosť k oblasti okolo legendárneho okruhu je na svete dohoda. „Vážim si Nürburgring a jeho históriu. Vo svetle tejto tradície som podporil výber Nürburgringu ako dejiska Veľkej ceny Nemecka v šampionáte F1.“

Podľa zákulisných informácií bola Bernieho radosť údajne podporená aj nejakým „kešom“ vo vrecku. Napriek tomu aj my fandíme skutočnostiam, ktoré by mohli vrátiť lesk okruhu Nürburgring. Žiaľ, slávna Nordschleife sa „veľkých“ pretekov už s istotou nedožije.


Zobraziť Nürburgring Nordschleife na väčšej mape

Okruh, ktorý si pamätá lesk i biedu

Prírodný okruh dlhý 23 km bol v roku 1976 po havárii Niki Laudu vyradený z podujatí F1. Nahradil ho novovybudovaný okruh nazývaný tiež „nový Nürburgring“.

Okruh bol postavený už v roku 1927 a skladal sa z dvoch hlavných častí – Nordschleife (severná trať) s dĺžkou približne 23 km a asi 180 zákrutami rôzneho charakteru. Pre svoju náročnosť dostal okruh prezývku „Zelené peklo“.

Južná časť trate – Südschleife bola dlhá len 7,7 km a používaná pre podujatia miestneho významu. Oba okruhy používali spoločnú časť trate pre štart a cieľ s boxami. Celková dĺžka trate využívajúca obe časti okruhu merala 28 265 metrov a Nemci ju nazývali „Gesamtstrecke“.

Do roku 1931 bola využívaná kompletná dĺžka okruhu, následne už len „Zelené peklo“.

Po druhej svetovej vojne narastali rýchlosti vozdiel na trati, ktorá musela byť z bezpečnostných dôvodov viac krát upravovaná. V roku 1967 pridaná šikana pred cieľovou rovinkou vyvolala bojkot pretekárov a tak sa v roku 1970 Grand Prix presunula na Hockenheim. Po dodatočných úpravách sa o rok neskôr Veľká cena na okruh vrátila.

Nehoda Niki Laudu v roku 1976 len potvrdila mimoriadnu náročnosť a nízku bezpečnosť okruhu Nürburgring Nordschleife pre podujatia F1.

Novovybudovaný okruh dokončený v roku 1984 nemá s pôvodným „zeleným peklom“ nič spoločné. Bol vybudovaný v časti bývalého Südschleife. Po prvých dvoch podujatiach (1984 a 1985) z kalendára F1 vypadol až do roku 1995.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Investment Advisory Guide for Slovakia
  3. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  6. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  7. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  10. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  1. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  2. Investment Advisory Guide for Slovakia
  3. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  4. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  5. Ročné cestovné poistenie vás chráni dlhšie a je výhodnejšie
  6. Podmienky predaja spoločnosti s.r.o., ktorá je platcom DPH
  7. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  8. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  9. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  10. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 24 129
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 495
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 799
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 493
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 15 046
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 094
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 252
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 907
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 4 643
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 597

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Audi e-tron

V Bratislave sa vodiči zdržia pätnásť minút, auto sa zrazilo s električkou

Kolóny sa tvoria na D2 za Stupavou v smere do Bratislavy.

V Bratislave sa postupne od piatka 15. februára začali rozsiahle dopravné obmedzenia.
Hyundai Sonata

Opel sa vracia do Ruska, Peugeot po 30 rokoch do USA

Automobilky nechcú byť závislé od európskeho trhu.

Nová Mazda 3 dorazila na Slovensko, vyskúšali sme ju

Dobre žehlí nerovnosti aj s tuhou zadnou nápravou.

Mazda 3