Nürburgring bude súčasťou F1 aj napriek finančným problémom

Náklonnosť Bernieho Ecklestona k histórii okruhu Nürburgring a správne presvedčovacie metódy zabrali.

Nový okruh Nürburgring označovaný aj ako Nürburgring Grand Prix (na fotografii otočka Dunlop) hostil prvý krát preteky F1 v roku 1984.(Zdroj: AVD)

BRATISLAVA. Keď legendárny nemecký okruh Nürburgring vyhlásil v júni minulého roku bankrot, osud nemeckej Grand Prix F1 na tejto trati vyzeral neisto. Do začiatku 64. sezóny F1 je necelých šesť týždňov. Dohoda medzi prevádzkovateľom okruhu a Berniem Ecclestoneom bola spečatená len pred piatimi dňami.

Nemecká veľká cena F1 sa koná na striedačku, raz na okruhu Hockenheim a raz na okruhu Nürburgring Grand Prix. (nie však na jeho neslávne známej Nordschleife)

Minulý rok hostil Veľkú cenu F1 Hockenheim, čo by v tomto roku znamenalo jej presunutie na okruh Nürburgring Grand Prix. Po finančnej neistote na strane Nürburgringu sa však zástupcovia Hockenheimu ponúkli, že usporiadajú preteky F1 v Nemecko aj tento rok.

To samozrejme vyvolalo vlnu nepokoja u AVD (Automobilclub von Deutschland - Automobilový klub Nemecka), ktorý čiastočne okruh Nürburgring vlastní. AVD trval na tom, že nie je možné presunúť preteky opäť na okruh v Hockenheime, čím spôsobil obavy z úplného zrušenia Veľkej ceny Nemecka.

Našťastie pre Eccklestoneovú náklonnosť k oblasti okolo legendárneho okruhu je na svete dohoda. „Vážim si Nürburgring a jeho históriu. Vo svetle tejto tradície som podporil výber Nürburgringu ako dejiska Veľkej ceny Nemecka v šampionáte F1.“

Podľa zákulisných informácií bola Bernieho radosť údajne podporená aj nejakým „kešom“ vo vrecku. Napriek tomu aj my fandíme skutočnostiam, ktoré by mohli vrátiť lesk okruhu Nürburgring. Žiaľ, slávna Nordschleife sa „veľkých“ pretekov už s istotou nedožije.


Zobraziť Nürburgring Nordschleife na väčšej mape

Okruh, ktorý si pamätá lesk i biedu

Prírodný okruh dlhý 23 km bol v roku 1976 po havárii Niki Laudu vyradený z podujatí F1. Nahradil ho novovybudovaný okruh nazývaný tiež „nový Nürburgring“.

Okruh bol postavený už v roku 1927 a skladal sa z dvoch hlavných častí – Nordschleife (severná trať) s dĺžkou približne 23 km a asi 180 zákrutami rôzneho charakteru. Pre svoju náročnosť dostal okruh prezývku „Zelené peklo“.

Južná časť trate – Südschleife bola dlhá len 7,7 km a používaná pre podujatia miestneho významu. Oba okruhy používali spoločnú časť trate pre štart a cieľ s boxami. Celková dĺžka trate využívajúca obe časti okruhu merala 28 265 metrov a Nemci ju nazývali „Gesamtstrecke“.

Do roku 1931 bola využívaná kompletná dĺžka okruhu, následne už len „Zelené peklo“.

Po druhej svetovej vojne narastali rýchlosti vozdiel na trati, ktorá musela byť z bezpečnostných dôvodov viac krát upravovaná. V roku 1967 pridaná šikana pred cieľovou rovinkou vyvolala bojkot pretekárov a tak sa v roku 1970 Grand Prix presunula na Hockenheim. Po dodatočných úpravách sa o rok neskôr Veľká cena na okruh vrátila.

Nehoda Niki Laudu v roku 1976 len potvrdila mimoriadnu náročnosť a nízku bezpečnosť okruhu Nürburgring Nordschleife pre podujatia F1.

Novovybudovaný okruh dokončený v roku 1984 nemá s pôvodným „zeleným peklom“ nič spoločné. Bol vybudovaný v časti bývalého Südschleife. Po prvých dvoch podujatiach (1984 a 1985) z kalendára F1 vypadol až do roku 1995.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  2. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  3. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  6. Slovensko spieva koledy
  7. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  8. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  9. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 55 221
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 873
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 027
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 967
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 513
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 770
  7. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 5 673
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 135
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 451
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 060