Nürburgring bude súčasťou F1 aj napriek finančným problémom

Náklonnosť Bernieho Ecklestona k histórii okruhu Nürburgring a správne presvedčovacie metódy zabrali.

Nový okruh Nürburgring označovaný aj ako Nürburgring Grand Prix (na fotografii otočka Dunlop) hostil prvý krát preteky F1 v roku 1984.(Zdroj: AVD)

BRATISLAVA. Keď legendárny nemecký okruh Nürburgring vyhlásil v júni minulého roku bankrot, osud nemeckej Grand Prix F1 na tejto trati vyzeral neisto. Do začiatku 64. sezóny F1 je necelých šesť týždňov. Dohoda medzi prevádzkovateľom okruhu a Berniem Ecclestoneom bola spečatená len pred piatimi dňami.

Nemecká veľká cena F1 sa koná na striedačku, raz na okruhu Hockenheim a raz na okruhu Nürburgring Grand Prix. (nie však na jeho neslávne známej Nordschleife)

Minulý rok hostil Veľkú cenu F1 Hockenheim, čo by v tomto roku znamenalo jej presunutie na okruh Nürburgring Grand Prix. Po finančnej neistote na strane Nürburgringu sa však zástupcovia Hockenheimu ponúkli, že usporiadajú preteky F1 v Nemecko aj tento rok.

To samozrejme vyvolalo vlnu nepokoja u AVD (Automobilclub von Deutschland - Automobilový klub Nemecka), ktorý čiastočne okruh Nürburgring vlastní. AVD trval na tom, že nie je možné presunúť preteky opäť na okruh v Hockenheime, čím spôsobil obavy z úplného zrušenia Veľkej ceny Nemecka.

Našťastie pre Eccklestoneovú náklonnosť k oblasti okolo legendárneho okruhu je na svete dohoda. „Vážim si Nürburgring a jeho históriu. Vo svetle tejto tradície som podporil výber Nürburgringu ako dejiska Veľkej ceny Nemecka v šampionáte F1.“

Podľa zákulisných informácií bola Bernieho radosť údajne podporená aj nejakým „kešom“ vo vrecku. Napriek tomu aj my fandíme skutočnostiam, ktoré by mohli vrátiť lesk okruhu Nürburgring. Žiaľ, slávna Nordschleife sa „veľkých“ pretekov už s istotou nedožije.


Zobraziť Nürburgring Nordschleife na väčšej mape

Okruh, ktorý si pamätá lesk i biedu

Prírodný okruh dlhý 23 km bol v roku 1976 po havárii Niki Laudu vyradený z podujatí F1. Nahradil ho novovybudovaný okruh nazývaný tiež „nový Nürburgring“.

Okruh bol postavený už v roku 1927 a skladal sa z dvoch hlavných častí – Nordschleife (severná trať) s dĺžkou približne 23 km a asi 180 zákrutami rôzneho charakteru. Pre svoju náročnosť dostal okruh prezývku „Zelené peklo“.

Južná časť trate – Südschleife bola dlhá len 7,7 km a používaná pre podujatia miestneho významu. Oba okruhy používali spoločnú časť trate pre štart a cieľ s boxami. Celková dĺžka trate využívajúca obe časti okruhu merala 28 265 metrov a Nemci ju nazývali „Gesamtstrecke“.

Do roku 1931 bola využívaná kompletná dĺžka okruhu, následne už len „Zelené peklo“.

Po druhej svetovej vojne narastali rýchlosti vozdiel na trati, ktorá musela byť z bezpečnostných dôvodov viac krát upravovaná. V roku 1967 pridaná šikana pred cieľovou rovinkou vyvolala bojkot pretekárov a tak sa v roku 1970 Grand Prix presunula na Hockenheim. Po dodatočných úpravách sa o rok neskôr Veľká cena na okruh vrátila.

Nehoda Niki Laudu v roku 1976 len potvrdila mimoriadnu náročnosť a nízku bezpečnosť okruhu Nürburgring Nordschleife pre podujatia F1.

Novovybudovaný okruh dokončený v roku 1984 nemá s pôvodným „zeleným peklom“ nič spoločné. Bol vybudovaný v časti bývalého Südschleife. Po prvých dvoch podujatiach (1984 a 1985) z kalendára F1 vypadol až do roku 1995.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 560
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 856
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 116
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 977
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 771
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 511
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 891

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.