Nürburgring bude súčasťou F1 aj napriek finančným problémom

Náklonnosť Bernieho Ecklestona k histórii okruhu Nürburgring a správne presvedčovacie metódy zabrali.

Nový okruh Nürburgring označovaný aj ako Nürburgring Grand Prix (na fotografii otočka Dunlop) hostil prvý krát preteky F1 v roku 1984.(Zdroj: AVD)

BRATISLAVA. Keď legendárny nemecký okruh Nürburgring vyhlásil v júni minulého roku bankrot, osud nemeckej Grand Prix F1 na tejto trati vyzeral neisto. Do začiatku 64. sezóny F1 je necelých šesť týždňov. Dohoda medzi prevádzkovateľom okruhu a Berniem Ecclestoneom bola spečatená len pred piatimi dňami.

Nemecká veľká cena F1 sa koná na striedačku, raz na okruhu Hockenheim a raz na okruhu Nürburgring Grand Prix. (nie však na jeho neslávne známej Nordschleife)

Minulý rok hostil Veľkú cenu F1 Hockenheim, čo by v tomto roku znamenalo jej presunutie na okruh Nürburgring Grand Prix. Po finančnej neistote na strane Nürburgringu sa však zástupcovia Hockenheimu ponúkli, že usporiadajú preteky F1 v Nemecko aj tento rok.

To samozrejme vyvolalo vlnu nepokoja u AVD (Automobilclub von Deutschland - Automobilový klub Nemecka), ktorý čiastočne okruh Nürburgring vlastní. AVD trval na tom, že nie je možné presunúť preteky opäť na okruh v Hockenheime, čím spôsobil obavy z úplného zrušenia Veľkej ceny Nemecka.

Našťastie pre Eccklestoneovú náklonnosť k oblasti okolo legendárneho okruhu je na svete dohoda. „Vážim si Nürburgring a jeho históriu. Vo svetle tejto tradície som podporil výber Nürburgringu ako dejiska Veľkej ceny Nemecka v šampionáte F1.“

Podľa zákulisných informácií bola Bernieho radosť údajne podporená aj nejakým „kešom“ vo vrecku. Napriek tomu aj my fandíme skutočnostiam, ktoré by mohli vrátiť lesk okruhu Nürburgring. Žiaľ, slávna Nordschleife sa „veľkých“ pretekov už s istotou nedožije.


Zobraziť Nürburgring Nordschleife na väčšej mape

Okruh, ktorý si pamätá lesk i biedu

Prírodný okruh dlhý 23 km bol v roku 1976 po havárii Niki Laudu vyradený z podujatí F1. Nahradil ho novovybudovaný okruh nazývaný tiež „nový Nürburgring“.

Okruh bol postavený už v roku 1927 a skladal sa z dvoch hlavných častí – Nordschleife (severná trať) s dĺžkou približne 23 km a asi 180 zákrutami rôzneho charakteru. Pre svoju náročnosť dostal okruh prezývku „Zelené peklo“.

Južná časť trate – Südschleife bola dlhá len 7,7 km a používaná pre podujatia miestneho významu. Oba okruhy používali spoločnú časť trate pre štart a cieľ s boxami. Celková dĺžka trate využívajúca obe časti okruhu merala 28 265 metrov a Nemci ju nazývali „Gesamtstrecke“.

Do roku 1931 bola využívaná kompletná dĺžka okruhu, následne už len „Zelené peklo“.

Po druhej svetovej vojne narastali rýchlosti vozdiel na trati, ktorá musela byť z bezpečnostných dôvodov viac krát upravovaná. V roku 1967 pridaná šikana pred cieľovou rovinkou vyvolala bojkot pretekárov a tak sa v roku 1970 Grand Prix presunula na Hockenheim. Po dodatočných úpravách sa o rok neskôr Veľká cena na okruh vrátila.

Nehoda Niki Laudu v roku 1976 len potvrdila mimoriadnu náročnosť a nízku bezpečnosť okruhu Nürburgring Nordschleife pre podujatia F1.

Novovybudovaný okruh dokončený v roku 1984 nemá s pôvodným „zeleným peklom“ nič spoločné. Bol vybudovaný v časti bývalého Südschleife. Po prvých dvoch podujatiach (1984 a 1985) z kalendára F1 vypadol až do roku 1995.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 654
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 260
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 464
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 187
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 054
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 827
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 064
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 718
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 523
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 924

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

KOMENTÁRE

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje.

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Danko sa nás na nič nespýtal, hovorí šéf EPH.

KOMENTÁRE

Čo sa stane, keď krajinu ovládnu svorky pedofilov

Nezvládame chrániť ani deti, nieto sa ešte nachystať na zložitejšie výzvy.

Neprehliadnite tiež

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.

Česká vláda dá miliardu na vybudovanie nabíjačiek pre elektromobily

Pomôcť by mali aj dotácie na kúpu elektromobilov.

Pozrite si rebríček 50 najpredávanejších áut sveta

Jediným nováčikom v prvej desiatke poradia je Honda Civic.

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop