Mercedes, Nissan a Ford budú spolupracovať na vývoji palivových článkov

Tri automobilky z troch kontinentov uzatvorili dohodu o spoločnom vývoji systému palivových článkov ako ďalšej alternatívy pohonu elektromobilov.

Člen predstavenstva spoločnosti Daimler profesor Thomas Weber je presvedčený, že autá na palivový článok hrajú centrálnu rolu v mobilite budúcnosti bez emisií.(Zdroj: Daimler)

BRATISLAVA. Elektrická energia pre elektromobil s palivovým článkom sa vyrába na palube vozidla v takzvanom zásobníku, pomocou elektrochemickej reakcie medzi vodíkom – uloženom vo vysokotlakovej nádrži vyvinutej na tento účel, – a vzdušným kyslíkom. Jedinými vedľajšími produktmi sú vodná para a teplo.

Tak ako elektromobily s akumulátormi, sú aj vozidlá na palivové články oproti vozidlám s konvenčnými spaľovacími motormi hospodárnejšie a majú nulové emisie.

Dohoda, že vývoj technológie palivových článkov potiahnu tri svetové automobilky, Daimler AG, Ford Motor Company a Nissan Motor Co., Ltd, má prispieť k zníženiu ich spoločných nákladov, urýchleniu prijatia medzinárodných štandardov pre komponenty pohonu na palivové články i rozvoju nevyhnutnej infraštruktúry vodíkových čerpacích staníc.

Článok pokračuje pod video reklamou

Táto dohoda nie je jedinou v ostatnom čase. V článku „Toyota a BMW prehlbujú vzájomnú spoluprácu“ sme vás informovali o ďalšej spolupráci, ktorá okrem palivových článkov spoločnými silami vyvíja nový typ akumulátora - lithium-air. Ten by mal energetickou hustotou významne prekonať podobný parameter dnešných Li-Ion akumulátorov.

Na fotografii zľava doprava: Raj Nair, viceprezident skupiny, globálny produktový vývoj, Ford Motor Company, Prof. Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za koncernový výskum a vývoj v divízii Mercedes-Benz Cars a Mitsuhiko Yamashita, člen predstavenstva a výkonný viceprezident Nissan Motor Co., Ltd., dohľad nad výskumom a vývojom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  3. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 329
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 763
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 523
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 165
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 177

Téma: Ford


Článok je zaradený aj do ďalších tém Mercedes-Benz, Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Penta nevyplatí Kočnerove zmenky za 11 miliónov

Nie je známe, kde sú zmenky a kto je ich majiteľom.

Dnes píše Matúš Ritomský

Môže dievča z bilingválneho gymnázia šíriť rasizmus?

Pomenovať rasizmus rasizmom neznamená cenzúru ani koniec poctivej diskusie.

AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Český diktátor je o krok bližšie

Čechom akoby to bolo jedno.

Neprehliadnite tiež

V Nemecku chcú ponúknuť elektrické dodávky zadarmo

Projekt využije autá ako reklamnú plochu.