Mercedes, Nissan a Ford budú spolupracovať na vývoji palivových článkov

Tri automobilky z troch kontinentov uzatvorili dohodu o spoločnom vývoji systému palivových článkov ako ďalšej alternatívy pohonu elektromobilov.

Člen predstavenstva spoločnosti Daimler profesor Thomas Weber je presvedčený, že autá na palivový článok hrajú centrálnu rolu v mobilite budúcnosti bez emisií.(Zdroj: Daimler)

BRATISLAVA. Elektrická energia pre elektromobil s palivovým článkom sa vyrába na palube vozidla v takzvanom zásobníku, pomocou elektrochemickej reakcie medzi vodíkom – uloženom vo vysokotlakovej nádrži vyvinutej na tento účel, – a vzdušným kyslíkom. Jedinými vedľajšími produktmi sú vodná para a teplo.

Tak ako elektromobily s akumulátormi, sú aj vozidlá na palivové články oproti vozidlám s konvenčnými spaľovacími motormi hospodárnejšie a majú nulové emisie.

Dohoda, že vývoj technológie palivových článkov potiahnu tri svetové automobilky, Daimler AG, Ford Motor Company a Nissan Motor Co., Ltd, má prispieť k zníženiu ich spoločných nákladov, urýchleniu prijatia medzinárodných štandardov pre komponenty pohonu na palivové články i rozvoju nevyhnutnej infraštruktúry vodíkových čerpacích staníc.

Táto dohoda nie je jedinou v ostatnom čase. V článku „Toyota a BMW prehlbujú vzájomnú spoluprácu“ sme vás informovali o ďalšej spolupráci, ktorá okrem palivových článkov spoločnými silami vyvíja nový typ akumulátora - lithium-air. Ten by mal energetickou hustotou významne prekonať podobný parameter dnešných Li-Ion akumulátorov.

Na fotografii zľava doprava: Raj Nair, viceprezident skupiny, globálny produktový vývoj, Ford Motor Company, Prof. Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za koncernový výskum a vývoj v divízii Mercedes-Benz Cars a Mitsuhiko Yamashita, člen predstavenstva a výkonný viceprezident Nissan Motor Co., Ltd., dohľad nad výskumom a vývojom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 371
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 101
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 058
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 389
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  6. Kam do tepla v januári? 1 708
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 133
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Téma: Mercedes-Benz


Článok je zaradený aj do ďalších tém Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.