BRATISLAVA, BREZNO. Voľba v teste padla na benzínový motor aj napriek tomu, že hybrid sa stal v novej Toyote Auris dostupnejší aj veľmi reálne použiteľný.
K precíznym jazdným vlastnostiam a atmosfére auta viac pasuje motor klasickej konštrukcie dobre zladený s prevodovkou. Asi najväčším pozitívnym prekvapením druhej generácie modelu Auris sú jazdné vlastnosti.
Nebyť citeľného zásahu elektrického posilňovača riadenia v strednej polohe, určite by sme dali jazdným vlastnostiam najlepšiu známku.
Čo viac si môže našinec priať, ak nie kvalitný podvozok na zničených slovenských cestách. Video ukáže prednosti aj nedokonalosti nového modelu, ktorý sa v kontraste s prvou generáciou zameral na jazdné vlastnosti a dobré pocity šoféra. Na tých vzadu trochu kašle.
Základné údaje
Model | Auris 1,6 Valvematic | Auris Hybrid |
Verzia | Acitve | Style |
Cena modelu Auris od (eur) | 13.490 | 13.490 |
Cena. motorizácie od od (eur) | 14.170 | 19.990 |
Cena test. auta (eur) | 17.170 | 22.190 |
Motor | 1,6 Valvematic | 1,8 VVT-i |
Objem (cm3) | 1598 | 1798 |
Výkon (kW(k)) | 97 (132) | 73 (99) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 6400 | 5200 |
Krútiaci moment (Nm) | 160 | 142 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 4400 | 4000 |
Výkon hybridnej sústavy (kW(k)) | - | 100(136k) |
Priemerná spotreba (l/100km) | 6,1 | 3,9 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 10 | 10,9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 200 | 180 |
Prevodovka | manuálna | E-CVT |
Počet stupňov | 6 | - |
Brzdy vpredu | kotúčové | kotúčové |
Brzdy vzadu | kotúčové | kotúčové |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1375 | 1480 |
Rezervné koleso | lepiaca súprava | lepiaca súprava |
Dĺžka (mm) | 4275 | 4275 |
Rázvor náprav (mm) | 2600 | 2600 |
Šírka (mm) | 1760 | 1760 |
Výška (mm) | 1460 | 1460 |
Základný objem kufra (l) | 360 | 360 |
Delenie sedadiel | 2/3 | 2/3 |
Z testovacieho zápisníka
Vozidlo | 1,6 Valvematic | Hybrid |
Stav tachometra | 1864 km | 1027 km |
Počasie počas testu | polojasno - mokro | polojasno-mokro |
Teplota | 4°C | 4°C |
Stabilizačný systém | vypínateľný | nevypínateľný |
Pneumatiky | Nokian WR | Nokian WR |
Rozmer a index pneumatík | 225/45/R17 | 225/45/R17 |
Priemerná spotreba v teste | 6,8 l/100km | 4,9 l/100km |
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h | 10,46 s | 11,29 s |
Brzdná dráha 100 km/h-0 | 43,62 m (mokro) | 44,47 m (mokro) |
Zrýchlenie z 70 -100 km/h | 5,52s (3. stupeň) | 5,10 s (ECO) |
Zrýchlenie z 70 -100 km/h | 9,34s (4. stupeň) | 5,31 s (PWR) |
Otáčky pri rýchlosti 50km/h (2. stupeň) | 3250 ot./min. | - |
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3. stupeň) | 2250 ot./min. | - |
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4. stupeň) | 1600 ot./min. | - |
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (5. stupeň) | 1400 ot./min. | - |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5. stupeň) | 2550 ot./min. | - |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6. stupeň) | 2100 ot./min. | - |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6. stupeň) | 3100 ot./min. | - |
Vnútorné rozmery batožinového priestoru
nakladacia hrana von (mm) | 660 |
nakladacia hrana dnu (mm) | 50-140 |
šírka kufra min./maximálna (mm) | 980/1330 |
výška kufra po roletu (mm) | 490 |
nakladací otvor šírka/výška/kol. výška (mm) | 990/700/600 |
dĺžka kufra min./max (mm) | 780/1600 |
šírka v ramenách vpredu (mm) | 1380 |
šírka lakte vpredu (mm) | 1480 |
výška na hlavu šofér max. (mm) | 990 |
dĺžka sedáku šofér (mm) | 505 |
šírka v ramenách vzadu (mm) | 1380 |
šírka v lakťoch vzadu(mm) | 1420 |
výška krajné sedadlá (mm) | 910 |
výška stredné sedadlo (mm) | 890 |
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) | 490/480 |