SME
Utorok, 18. máj, 2021 | Meniny má ViolaKrížovkyKrížovky

TEST: Toyota Auris zmenila kurz k šoférovi

Porovnali sme dve zrejme najžiadanejšie verzie nového kompaktného modelu Toyoty. Za označením Auris sme takéto auto nečakali.

Z dvojice testovaných modelov nás viac zaujala nehybridná verzia s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic. Najväčším prekvapením nového Aurisu sú precízne jazdné vlastnosti.Z dvojice testovaných modelov nás viac zaujala nehybridná verzia s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic. Najväčším prekvapením nového Aurisu sú precízne jazdné vlastnosti. (Zdroj: Rastislav Chvála)

BRATISLAVA, BREZNO. Voľba v teste padla na benzínový motor aj napriek tomu, že hybrid sa stal v novej Toyote Auris dostupnejší aj veľmi reálne použiteľný.

K precíznym jazdným vlastnostiam a atmosfére auta viac pasuje motor klasickej konštrukcie dobre zladený s prevodovkou. Asi najväčším pozitívnym prekvapením druhej generácie modelu Auris sú jazdné vlastnosti.

Nebyť citeľného zásahu elektrického posilňovača riadenia v strednej polohe, určite by sme dali jazdným vlastnostiam najlepšiu známku.

Čo viac si môže našinec priať, ak nie kvalitný podvozok na zničených slovenských cestách. Video ukáže prednosti aj nedokonalosti nového modelu, ktorý sa v kontraste s prvou generáciou zameral na jazdné vlastnosti a dobré pocity šoféra. Na tých vzadu trochu kašle.

Základné údaje

Model Auris 1,6 Valvematic Auris Hybrid
Verzia Acitve Style
Cena modelu Auris od (eur) 13.490 13.490
Cena. motorizácie od od (eur) 14.170 19.990
Cena test. auta (eur) 17.170 22.190
Motor 1,6 Valvematic 1,8 VVT-i
Objem (cm3) 1598 1798
Výkon (kW(k)) 97 (132) 73 (99)
Pri otáčkach (ot./min.) 6400 5200
Krútiaci moment (Nm) 160 142
Pri otáčkach (ot./min.) 4400 4000
Výkon hybridnej sústavy (kW(k)) - 100(136k)
Priemerná spotreba (l/100km) 6,1 3,9
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 200 180
Prevodovka manuálna E-CVT
Počet stupňov 6 -
Brzdy vpredu kotúčové kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1375 1480
Rezervné koleso lepiaca súprava lepiaca súprava
Dĺžka (mm) 4275 4275
Rázvor náprav (mm) 2600 2600
Šírka (mm) 1760 1760
Výška (mm) 1460 1460
Základný objem kufra (l) 360 360
Delenie sedadiel 2/3 2/3

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo 1,6 Valvematic Hybrid
Stav tachometra 1864 km 1027 km
Počasie počas testu polojasno - mokro polojasno-mokro
Teplota 4°C 4°C
Stabilizačný systém vypínateľný nevypínateľný
Pneumatiky Nokian WR Nokian WR
Rozmer a index pneumatík 225/45/R17 225/45/R17
Priemerná spotreba v teste 6,8 l/100km 4,9 l/100km
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h 10,46 s 11,29 s
Brzdná dráha 100 km/h-0 43,62 m (mokro) 44,47 m (mokro)
Zrýchlenie z 70 -100 km/h 5,52s (3. stupeň) 5,10 s (ECO)
Zrýchlenie z 70 -100 km/h 9,34s (4. stupeň) 5,31 s (PWR)
Otáčky pri rýchlosti 50km/h (2. stupeň) 3250 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3. stupeň) 2250 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4. stupeň) 1600 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (5. stupeň) 1400 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5. stupeň) 2550 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6. stupeň) 2100 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6. stupeň) 3100 ot./min. -

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm) 660
nakladacia hrana dnu (mm) 50-140
šírka kufra min./maximálna (mm) 980/1330
výška kufra po roletu (mm) 490
nakladací otvor šírka/výška/kol. výška (mm) 990/700/600
dĺžka kufra min./max (mm) 780/1600
šírka v ramenách vpredu (mm) 1380
šírka lakte vpredu (mm) 1480
výška na hlavu šofér max. (mm) 990
dĺžka sedáku šofér (mm) 505
šírka v ramenách vzadu (mm) 1380
šírka v lakťoch vzadu(mm) 1420
výška krajné sedadlá (mm) 910
výška stredné sedadlo (mm) 890
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) 490/480

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  2. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  3. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  4. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  5. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  6. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  7. Čo som sa naučila o mužskom holení a o mužoch
  8. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  9. Mooncity: prvá expozícia elektromobility na Slovensku
  10. Na elektromobile môžete prerobiť, ale aj ušetriť
  1. FAVI tento rok plánuje expanziu na 10 ďalších trhov
  2. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  3. Mooncity: prvá expozícia elektromobility na Slovensku
  4. Čo som sa naučila o mužskom holení a o mužoch
  5. Na elektromobile môžete prerobiť, ale aj ušetriť
  6. Prekvapia hokejový svet? Slovensko ide na šampionát s mladíkmi
  7. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  8. Ceny nehnuteľností stále rastú. Je čas investovať
  9. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  10. Bakalárske študijné programy na FVT
  1. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80% 15 040
  2. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 8 853
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 8 332
  4. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 7 783
  5. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 467
  6. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 980
  7. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 836
  8. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite 5 643
  9. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 5 029
  10. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí 4 554
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Koncept vlastných zdieľaných áut začína najprv v Bratislave.

13m
Dacia Logan

V ponuke je iba najsilnejší motor na plyn.

6 h
Peugeot 2008 a pred ním jeho elektrická verzia e-2008.

Rozdiel v nákladoch na prevádzku je obrovský.

17. máj
Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

15. máj