TEST: Toyota Auris zmenila kurz k šoférovi

Porovnali sme dve zrejme najžiadanejšie verzie nového kompaktného modelu Toyoty. Za označením Auris sme takéto auto nečakali.

Z dvojice testovaných modelov nás viac zaujala nehybridná verzia s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic. Najväčším prekvapením nového Aurisu sú precízne jazdné vlastnosti.(Zdroj: Rastislav Chvála)

BRATISLAVA, BREZNO. Voľba v teste padla na benzínový motor aj napriek tomu, že hybrid sa stal v novej Toyote Auris dostupnejší aj veľmi reálne použiteľný.

K precíznym jazdným vlastnostiam a atmosfére auta viac pasuje motor klasickej konštrukcie dobre zladený s prevodovkou. Asi najväčším pozitívnym prekvapením druhej generácie modelu Auris sú jazdné vlastnosti.

Nebyť citeľného zásahu elektrického posilňovača riadenia v strednej polohe, určite by sme dali jazdným vlastnostiam najlepšiu známku.

Čo viac si môže našinec priať, ak nie kvalitný podvozok na zničených slovenských cestách. Video ukáže prednosti aj nedokonalosti nového modelu, ktorý sa v kontraste s prvou generáciou zameral na jazdné vlastnosti a dobré pocity šoféra. Na tých vzadu trochu kašle.

Základné údaje

Model Auris 1,6 Valvematic Auris Hybrid
Verzia Acitve Style
Cena modelu Auris od (eur) 13.490 13.490
Cena. motorizácie od od (eur) 14.170 19.990
Cena test. auta (eur) 17.170 22.190
Motor 1,6 Valvematic 1,8 VVT-i
Objem (cm3) 1598 1798
Výkon (kW(k)) 97 (132) 73 (99)
Pri otáčkach (ot./min.) 6400 5200
Krútiaci moment (Nm) 160 142
Pri otáčkach (ot./min.) 4400 4000
Výkon hybridnej sústavy (kW(k)) - 100(136k)
Priemerná spotreba (l/100km) 6,1 3,9
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 200 180
Prevodovka manuálna E-CVT
Počet stupňov 6 -
Brzdy vpredu kotúčové kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1375 1480
Rezervné koleso lepiaca súprava lepiaca súprava
Dĺžka (mm) 4275 4275
Rázvor náprav (mm) 2600 2600
Šírka (mm) 1760 1760
Výška (mm) 1460 1460
Základný objem kufra (l) 360 360
Delenie sedadiel 2/3 2/3

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo 1,6 Valvematic Hybrid
Stav tachometra 1864 km 1027 km
Počasie počas testu polojasno - mokro polojasno-mokro
Teplota 4°C 4°C
Stabilizačný systém vypínateľný nevypínateľný
Pneumatiky Nokian WR Nokian WR
Rozmer a index pneumatík 225/45/R17 225/45/R17
Priemerná spotreba v teste 6,8 l/100km 4,9 l/100km
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h 10,46 s 11,29 s
Brzdná dráha 100 km/h-0 43,62 m (mokro) 44,47 m (mokro)
Zrýchlenie z 70 -100 km/h 5,52s (3. stupeň) 5,10 s (ECO)
Zrýchlenie z 70 -100 km/h 9,34s (4. stupeň) 5,31 s (PWR)
Otáčky pri rýchlosti 50km/h (2. stupeň) 3250 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3. stupeň) 2250 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4. stupeň) 1600 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (5. stupeň) 1400 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5. stupeň) 2550 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6. stupeň) 2100 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6. stupeň) 3100 ot./min. -

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm) 660
nakladacia hrana dnu (mm) 50-140
šírka kufra min./maximálna (mm) 980/1330
výška kufra po roletu (mm) 490
nakladací otvor šírka/výška/kol. výška (mm) 990/700/600
dĺžka kufra min./max (mm) 780/1600
šírka v ramenách vpredu (mm) 1380
šírka lakte vpredu (mm) 1480
výška na hlavu šofér max. (mm) 990
dĺžka sedáku šofér (mm) 505
šírka v ramenách vzadu (mm) 1380
šírka v lakťoch vzadu(mm) 1420
výška krajné sedadlá (mm) 910
výška stredné sedadlo (mm) 890
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) 490/480

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  6. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  9. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 430
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 559
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 861
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 7 742
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 746
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 865
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 945
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 1 832
  9. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 806
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 616

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Laššáková jazdí zadarmo, Kiska za vlaky platí

Najvýhodnejšie podmienky cestovania majú sudcovia Ústavného súdu v Košiciach, nemusia platiť za vlaky ani autobusy.

KOMENTÁRE

Hnev, strach a frustrácia na zmenu nestačia

Nevyháňal migrantov, nestaval múry, nenadbiehal skroteným rasizmom,

DOMOV

Poisťovne otočili. Dopoludnia sa vakcína platila, popoludní nie

Dve z troch poisťovní tvrdia, že očkovanie proti osýpkam preplatia.

Neprehliadnite tiež

Honda Civic Type R s novým rekordom na Nürburgringu

Type R je najrýchlejší automobil s predným náhonom na legendárnom okruhu.

Autosalón Bratislava: Pozrite si zoznam premiér

Do Incheby príde viac značiek ako vlani.

BMW radu M si čoskoro s manuálnou prevodovkou nekúpite

Klasická manuálna, ako i dvojspojková prevodovka DTC budú minulosťou.

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop