SME
reklama

TEST: Toyota Auris zmenila kurz k šoférovi

Porovnali sme dve zrejme najžiadanejšie verzie nového kompaktného modelu Toyoty. Za označením Auris sme takéto auto nečakali.

Z dvojice testovaných modelov nás viac zaujala nehybridná verzia s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic. Najväčším prekvapením nového Aurisu sú precízne jazdné vlastnosti.Z dvojice testovaných modelov nás viac zaujala nehybridná verzia s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic. Najväčším prekvapením nového Aurisu sú precízne jazdné vlastnosti. (Zdroj: Rastislav Chvála)

BRATISLAVA, BREZNO. Voľba v teste padla na benzínový motor aj napriek tomu, že hybrid sa stal v novej Toyote Auris dostupnejší aj veľmi reálne použiteľný.

K precíznym jazdným vlastnostiam a atmosfére auta viac pasuje motor klasickej konštrukcie dobre zladený s prevodovkou. Asi najväčším pozitívnym prekvapením druhej generácie modelu Auris sú jazdné vlastnosti.

Nebyť citeľného zásahu elektrického posilňovača riadenia v strednej polohe, určite by sme dali jazdným vlastnostiam najlepšiu známku.

Čo viac si môže našinec priať, ak nie kvalitný podvozok na zničených slovenských cestách. Video ukáže prednosti aj nedokonalosti nového modelu, ktorý sa v kontraste s prvou generáciou zameral na jazdné vlastnosti a dobré pocity šoféra. Na tých vzadu trochu kašle.

Základné údaje

Model Auris 1,6 Valvematic Auris Hybrid
Verzia Acitve Style
Cena modelu Auris od (eur) 13.490 13.490
Cena. motorizácie od od (eur) 14.170 19.990
Cena test. auta (eur) 17.170 22.190
Motor 1,6 Valvematic 1,8 VVT-i
Objem (cm3) 1598 1798
Výkon (kW(k)) 97 (132) 73 (99)
Pri otáčkach (ot./min.) 6400 5200
Krútiaci moment (Nm) 160 142
Pri otáčkach (ot./min.) 4400 4000
Výkon hybridnej sústavy (kW(k)) - 100(136k)
Priemerná spotreba (l/100km) 6,1 3,9
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 200 180
Prevodovka manuálna E-CVT
Počet stupňov 6 -
Brzdy vpredu kotúčové kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1375 1480
Rezervné koleso lepiaca súprava lepiaca súprava
Dĺžka (mm) 4275 4275
Rázvor náprav (mm) 2600 2600
Šírka (mm) 1760 1760
Výška (mm) 1460 1460
Základný objem kufra (l) 360 360
Delenie sedadiel 2/3 2/3

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo 1,6 Valvematic Hybrid
Stav tachometra 1864 km 1027 km
Počasie počas testu polojasno - mokro polojasno-mokro
Teplota 4°C 4°C
Stabilizačný systém vypínateľný nevypínateľný
Pneumatiky Nokian WR Nokian WR
Rozmer a index pneumatík 225/45/R17 225/45/R17
Priemerná spotreba v teste 6,8 l/100km 4,9 l/100km
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h 10,46 s 11,29 s
Brzdná dráha 100 km/h-0 43,62 m (mokro) 44,47 m (mokro)
Zrýchlenie z 70 -100 km/h 5,52s (3. stupeň) 5,10 s (ECO)
Zrýchlenie z 70 -100 km/h 9,34s (4. stupeň) 5,31 s (PWR)
Otáčky pri rýchlosti 50km/h (2. stupeň) 3250 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3. stupeň) 2250 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4. stupeň) 1600 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (5. stupeň) 1400 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5. stupeň) 2550 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6. stupeň) 2100 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6. stupeň) 3100 ot./min. -

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm) 660
nakladacia hrana dnu (mm) 50-140
šírka kufra min./maximálna (mm) 980/1330
výška kufra po roletu (mm) 490
nakladací otvor šírka/výška/kol. výška (mm) 990/700/600
dĺžka kufra min./max (mm) 780/1600
šírka v ramenách vpredu (mm) 1380
šírka lakte vpredu (mm) 1480
výška na hlavu šofér max. (mm) 990
dĺžka sedáku šofér (mm) 505
šírka v ramenách vzadu (mm) 1380
šírka v lakťoch vzadu(mm) 1420
výška krajné sedadlá (mm) 910
výška stredné sedadlo (mm) 890
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) 490/480

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 699
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 519
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 689
  5. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 10 594
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 991
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 683
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 419
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 289
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 464
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 340
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 099
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 343
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 335
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 778
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu