SME

TEST: Toyota Auris zmenila kurz k šoférovi

Porovnali sme dve zrejme najžiadanejšie verzie nového kompaktného modelu Toyoty. Za označením Auris sme takéto auto nečakali.

Z dvojice testovaných modelov nás viac zaujala nehybridná verzia s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic. Najväčším prekvapením nového Aurisu sú precízne jazdné vlastnosti.Z dvojice testovaných modelov nás viac zaujala nehybridná verzia s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic. Najväčším prekvapením nového Aurisu sú precízne jazdné vlastnosti. (Zdroj: Rastislav Chvála)

BRATISLAVA, BREZNO. Voľba v teste padla na benzínový motor aj napriek tomu, že hybrid sa stal v novej Toyote Auris dostupnejší aj veľmi reálne použiteľný.

K precíznym jazdným vlastnostiam a atmosfére auta viac pasuje motor klasickej konštrukcie dobre zladený s prevodovkou. Asi najväčším pozitívnym prekvapením druhej generácie modelu Auris sú jazdné vlastnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebyť citeľného zásahu elektrického posilňovača riadenia v strednej polohe, určite by sme dali jazdným vlastnostiam najlepšiu známku.

Čo viac si môže našinec priať, ak nie kvalitný podvozok na zničených slovenských cestách. Video ukáže prednosti aj nedokonalosti nového modelu, ktorý sa v kontraste s prvou generáciou zameral na jazdné vlastnosti a dobré pocity šoféra. Na tých vzadu trochu kašle.

SkryťVypnúť reklamu

Základné údaje

Model Auris 1,6 Valvematic Auris Hybrid
Verzia Acitve Style
Cena modelu Auris od (eur) 13.490 13.490
Cena. motorizácie od od (eur) 14.170 19.990
Cena test. auta (eur) 17.170 22.190
Motor 1,6 Valvematic 1,8 VVT-i
Objem (cm3) 1598 1798
Výkon (kW(k)) 97 (132) 73 (99)
Pri otáčkach (ot./min.) 6400 5200
Krútiaci moment (Nm) 160 142
Pri otáčkach (ot./min.) 4400 4000
Výkon hybridnej sústavy (kW(k)) - 100(136k)
Priemerná spotreba (l/100km) 6,1 3,9
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 200 180
Prevodovka manuálna E-CVT
Počet stupňov 6 -
Brzdy vpredu kotúčové kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1375 1480
Rezervné koleso lepiaca súprava lepiaca súprava
Dĺžka (mm) 4275 4275
Rázvor náprav (mm) 2600 2600
Šírka (mm) 1760 1760
Výška (mm) 1460 1460
Základný objem kufra (l) 360 360
Delenie sedadiel 2/3 2/3

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo 1,6 Valvematic Hybrid
Stav tachometra 1864 km 1027 km
Počasie počas testu polojasno - mokro polojasno-mokro
Teplota 4°C 4°C
Stabilizačný systém vypínateľný nevypínateľný
Pneumatiky Nokian WR Nokian WR
Rozmer a index pneumatík 225/45/R17 225/45/R17
Priemerná spotreba v teste 6,8 l/100km 4,9 l/100km
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h 10,46 s 11,29 s
Brzdná dráha 100 km/h-0 43,62 m (mokro) 44,47 m (mokro)
Zrýchlenie z 70 -100 km/h 5,52s (3. stupeň) 5,10 s (ECO)
Zrýchlenie z 70 -100 km/h 9,34s (4. stupeň) 5,31 s (PWR)
Otáčky pri rýchlosti 50km/h (2. stupeň) 3250 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3. stupeň) 2250 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4. stupeň) 1600 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (5. stupeň) 1400 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5. stupeň) 2550 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6. stupeň) 2100 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6. stupeň) 3100 ot./min. -

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm) 660
nakladacia hrana dnu (mm) 50-140
šírka kufra min./maximálna (mm) 980/1330
výška kufra po roletu (mm) 490
nakladací otvor šírka/výška/kol. výška (mm) 990/700/600
dĺžka kufra min./max (mm) 780/1600
šírka v ramenách vpredu (mm) 1380
šírka lakte vpredu (mm) 1480
výška na hlavu šofér max. (mm) 990
dĺžka sedáku šofér (mm) 505
šírka v ramenách vzadu (mm) 1380
šírka v lakťoch vzadu(mm) 1420
výška krajné sedadlá (mm) 910
výška stredné sedadlo (mm) 890
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) 490/480
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 111
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 259
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 334
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 053
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 717
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 662
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 266
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 169
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  2. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  3. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  4. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  5. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  6. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  7. Marek Strapko: Pellegrini zmaril referendum!!!
  8. Martin Turčan: Prečo rušia práve 17. November?!
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 40 014
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 21 613
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 641
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 484
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 565
  6. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 291
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 783
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 734
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
SkryťZatvoriť reklamu