SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

TEST: Toyota Auris zmenila kurz k šoférovi

Porovnali sme dve zrejme najžiadanejšie verzie nového kompaktného modelu Toyoty. Za označením Auris sme takéto auto nečakali.

Z dvojice testovaných modelov nás viac zaujala nehybridná verzia s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic. Najväčším prekvapením nového Aurisu sú precízne jazdné vlastnosti.Z dvojice testovaných modelov nás viac zaujala nehybridná verzia s novým benzínovým motorom 1,6 Valvematic. Najväčším prekvapením nového Aurisu sú precízne jazdné vlastnosti. (Zdroj: Rastislav Chvála)

BRATISLAVA, BREZNO. Voľba v teste padla na benzínový motor aj napriek tomu, že hybrid sa stal v novej Toyote Auris dostupnejší aj veľmi reálne použiteľný.

K precíznym jazdným vlastnostiam a atmosfére auta viac pasuje motor klasickej konštrukcie dobre zladený s prevodovkou. Asi najväčším pozitívnym prekvapením druhej generácie modelu Auris sú jazdné vlastnosti.

Nebyť citeľného zásahu elektrického posilňovača riadenia v strednej polohe, určite by sme dali jazdným vlastnostiam najlepšiu známku.

Čo viac si môže našinec priať, ak nie kvalitný podvozok na zničených slovenských cestách. Video ukáže prednosti aj nedokonalosti nového modelu, ktorý sa v kontraste s prvou generáciou zameral na jazdné vlastnosti a dobré pocity šoféra. Na tých vzadu trochu kašle.

Základné údaje

Model Auris 1,6 Valvematic Auris Hybrid
Verzia Acitve Style
Cena modelu Auris od (eur) 13.490 13.490
Cena. motorizácie od od (eur) 14.170 19.990
Cena test. auta (eur) 17.170 22.190
Motor 1,6 Valvematic 1,8 VVT-i
Objem (cm3) 1598 1798
Výkon (kW(k)) 97 (132) 73 (99)
Pri otáčkach (ot./min.) 6400 5200
Krútiaci moment (Nm) 160 142
Pri otáčkach (ot./min.) 4400 4000
Výkon hybridnej sústavy (kW(k)) - 100(136k)
Priemerná spotreba (l/100km) 6,1 3,9
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 200 180
Prevodovka manuálna E-CVT
Počet stupňov 6 -
Brzdy vpredu kotúčové kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1375 1480
Rezervné koleso lepiaca súprava lepiaca súprava
Dĺžka (mm) 4275 4275
Rázvor náprav (mm) 2600 2600
Šírka (mm) 1760 1760
Výška (mm) 1460 1460
Základný objem kufra (l) 360 360
Delenie sedadiel 2/3 2/3

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo 1,6 Valvematic Hybrid
Stav tachometra 1864 km 1027 km
Počasie počas testu polojasno - mokro polojasno-mokro
Teplota 4°C 4°C
Stabilizačný systém vypínateľný nevypínateľný
Pneumatiky Nokian WR Nokian WR
Rozmer a index pneumatík 225/45/R17 225/45/R17
Priemerná spotreba v teste 6,8 l/100km 4,9 l/100km
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h 10,46 s 11,29 s
Brzdná dráha 100 km/h-0 43,62 m (mokro) 44,47 m (mokro)
Zrýchlenie z 70 -100 km/h 5,52s (3. stupeň) 5,10 s (ECO)
Zrýchlenie z 70 -100 km/h 9,34s (4. stupeň) 5,31 s (PWR)
Otáčky pri rýchlosti 50km/h (2. stupeň) 3250 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3. stupeň) 2250 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4. stupeň) 1600 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (5. stupeň) 1400 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5. stupeň) 2550 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6. stupeň) 2100 ot./min. -
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6. stupeň) 3100 ot./min. -

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm) 660
nakladacia hrana dnu (mm) 50-140
šírka kufra min./maximálna (mm) 980/1330
výška kufra po roletu (mm) 490
nakladací otvor šírka/výška/kol. výška (mm) 990/700/600
dĺžka kufra min./max (mm) 780/1600
šírka v ramenách vpredu (mm) 1380
šírka lakte vpredu (mm) 1480
výška na hlavu šofér max. (mm) 990
dĺžka sedáku šofér (mm) 505
šírka v ramenách vzadu (mm) 1380
šírka v lakťoch vzadu(mm) 1420
výška krajné sedadlá (mm) 910
výška stredné sedadlo (mm) 890
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) 490/480

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 371
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 510
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 282
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 729
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 365
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 333
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 652
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 497
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 246
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 056
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L