Jeden policajt posielal vodiča z parkoviska, druhý mu kázal stáť

Vodič sa nerozhodol správne. Išiel a riskoval tak haváriu s autobusom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Ján Krošlák)

Štefan: "Zúčastnil som sa jedného verejného podujatia vo voľnej prírode. Keďže asi organizátori nepočítali s takou veľkou návštevnosťou, parkovalo sa nielen na vyhradenom parkovisku, ale aj po oboch stranách cesty.

Premávku riadila polícia, ktorá aj usmerňovala vodičov pri spôsobe parkovania. Ja som parkoval na parkovisku.

Po skončení podujatia, keď som vychádzal z parkoviska, keďže pre zákrutu a zaparkované autá nebolo dostatočne vidieť, znova dvaja policajti riadili premávku. Jeden stál pri výjazde z parkoviska a druhý stál oproti výjazdu. Odbočoval som vpravo.

nacrt.jpg

Ten policajt, čo bol bližšie pri mne, mi ukázal, že nemám ísť, kým ten oproti mi horúčkovite ukazoval, že mám pokračovať v jazde. Povedal som si, je oproti, asi má lepší výhľad na cestu, a tak som šiel.

Periférne som videl, ako ten, čo mi ukázal stáť, od zlosti rozhodil rukami a zároveň som zbadal blížiaci sa autobus. Našťastie pre zaparkované autá nešiel rýchlo, pribrzdil a pustil ma. Ako by sa brala táto situácia, keby sa stala nehoda?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Umiestniť výjazd z parkoviska do zákruty tak, ako to načrtol Štefan, nie je veľmi bezpečné. Ak by tam neboli policajti, aj bez áut zaparkovaných pri krajnici by riziko pre vodičov vychádzajúcich z parkoviska bolo zbytočne vysoké.

Od organizátorov verejného podujatia nebolo veľmi rozumné ani to, že dovolili autám parkovať na kraji cesty v blízkosti výjazdu z parkoviska.

Dopravnú situáciu musela zachraňovať polícia.

Policajti, o ktorých napísal Štefan, pravdepodobne neboli príliš zohratí. Inak by sa nemohlo stať, aby jeden prikazoval vodičovi ísť a druhý mu to zakazoval. Situácia sa ale mohla stať aj tak, že vzdialenejší policajt dával znamenie vodičovi autobusu a nie Štefanovi.

Vodič je podľa predpisov povinný poslúchnuť pokyn policajtov. Ak by to nespravil, riskoval by pokutu až 300 eur a zákaz šoférovania až na dva roky.

Podľa Štefana mu ale policajti dávali protichodné pokyny. Jeden ho mal nabádať ísť, druhý ho zastavoval. Nemohol pritom splniť obe pokyny naraz.

V takýchto prípadoch vodič najlepšie zareaguje tak, ak ignoruje toho, kto vodiča posiela ďalej. Vždy je totiž bezpečnejšie nevojsť na cestu a trochu sa zdržať ako vojsť a riskovať haváriu. V danom momente nemôžete vedieť, ktorý z policajtov sa mýli.

Štefan sa nerozhodol správne. Sám napísal, že mal šťastie, že sa nezrazil s autobusom.

Ak by sa ale stala dopravná nehoda, policajti by neboli bez viny. Riadením dopravy nesmú ohroziť jej bezpečnosť. Svoj podiel viny by mal aj Štefan, pretože vodič je povinný pri odbočovaní dbať na zvýšenú opatrnosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 866
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 243
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 617
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 169
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 5 759
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 367
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 080
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 973
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 638
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 038

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milan Lasica: Dobre sa na tom smeje, ale žiť v tom nebolo veselé

Celoživotnou ambíciou Milana Lasicu bolo stáť na javisku a povedať niečo, čomu by sa ľudia smiali.

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy.

DOMOV

Firma Kaliňákových ľudí, ktorú dotoval štát, skončila

Kaliňák dohadoval pomoc pre Čiernu Horu. Zákazku získal jeho kamarát.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop