SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Jeden policajt posielal vodiča z parkoviska, druhý mu kázal stáť

Vodič sa nerozhodol správne. Išiel a riskoval tak haváriu s autobusom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Ján Krošlák)

Štefan: "Zúčastnil som sa jedného verejného podujatia vo voľnej prírode. Keďže asi organizátori nepočítali s takou veľkou návštevnosťou, parkovalo sa nielen na vyhradenom parkovisku, ale aj po oboch stranách cesty.

Premávku riadila polícia, ktorá aj usmerňovala vodičov pri spôsobe parkovania. Ja som parkoval na parkovisku.

Po skončení podujatia, keď som vychádzal z parkoviska, keďže pre zákrutu a zaparkované autá nebolo dostatočne vidieť, znova dvaja policajti riadili premávku. Jeden stál pri výjazde z parkoviska a druhý stál oproti výjazdu. Odbočoval som vpravo.

nacrt.jpg

Ten policajt, čo bol bližšie pri mne, mi ukázal, že nemám ísť, kým ten oproti mi horúčkovite ukazoval, že mám pokračovať v jazde. Povedal som si, je oproti, asi má lepší výhľad na cestu, a tak som šiel.

Periférne som videl, ako ten, čo mi ukázal stáť, od zlosti rozhodil rukami a zároveň som zbadal blížiaci sa autobus. Našťastie pre zaparkované autá nešiel rýchlo, pribrzdil a pustil ma. Ako by sa brala táto situácia, keby sa stala nehoda?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Umiestniť výjazd z parkoviska do zákruty tak, ako to načrtol Štefan, nie je veľmi bezpečné. Ak by tam neboli policajti, aj bez áut zaparkovaných pri krajnici by riziko pre vodičov vychádzajúcich z parkoviska bolo zbytočne vysoké.

Od organizátorov verejného podujatia nebolo veľmi rozumné ani to, že dovolili autám parkovať na kraji cesty v blízkosti výjazdu z parkoviska.

Dopravnú situáciu musela zachraňovať polícia.

Policajti, o ktorých napísal Štefan, pravdepodobne neboli príliš zohratí. Inak by sa nemohlo stať, aby jeden prikazoval vodičovi ísť a druhý mu to zakazoval. Situácia sa ale mohla stať aj tak, že vzdialenejší policajt dával znamenie vodičovi autobusu a nie Štefanovi.

Vodič je podľa predpisov povinný poslúchnuť pokyn policajtov. Ak by to nespravil, riskoval by pokutu až 300 eur a zákaz šoférovania až na dva roky.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Štefana mu ale policajti dávali protichodné pokyny. Jeden ho mal nabádať ísť, druhý ho zastavoval. Nemohol pritom splniť obe pokyny naraz.

V takýchto prípadoch vodič najlepšie zareaguje tak, ak ignoruje toho, kto vodiča posiela ďalej. Vždy je totiž bezpečnejšie nevojsť na cestu a trochu sa zdržať ako vojsť a riskovať haváriu. V danom momente nemôžete vedieť, ktorý z policajtov sa mýli.

Štefan sa nerozhodol správne. Sám napísal, že mal šťastie, že sa nezrazil s autobusom.

Ak by sa ale stala dopravná nehoda, policajti by neboli bez viny. Riadením dopravy nesmú ohroziť jej bezpečnosť. Svoj podiel viny by mal aj Štefan, pretože vodič je povinný pri odbočovaní dbať na zvýšenú opatrnosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Hygge ako životný štýl
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 497
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 274
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 264
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 9 390
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 286
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 959
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 595
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 364
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 201
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 070
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Darine Antalovej (72) z bratislavskej Petržalky vďaka liečbe liekom Keytruda takmer úplne vymizla rakovina krčku maternice. VšZP jej ho však nechce preplácať, lebo nie je hradený z verejného zdravotného poistenia. Trojtýždňová liečba ním stojí 4170 eur.

Dôchodkyňa a jej deti už za liek zaplatili desaťtisíce eur.

23 h
Fľaštička s vakcínou proti koronavírusu, ktorú vyvinuli vedci z Oxfordskej univerzity v spolupráci s farmaceutickou spoločnosťou AstraZeneca.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 241-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 361 obetí. Na Slovensku sa skončilo celoplošné testovanie, platia nové opatrenia.

10 h
Šimák zomrel v utorok (26. 1.) vo veku 72 rokov po dlhej a ťažkej chorobe.

Šimák zomrel vo veku 72 rokov.

24. máj

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

4 h
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

22 h
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan