V súčasnosti môžu vodiči s preukazom skupiny B riadiť motocykle s objemom do 50 cm3. Droba a Chren tvrdia, že nimi navrhované rozšírenie prinesie niekoľko výhod a žiadne nevýhody.
"Výhodou je, že sa takýmto spôsobom podporí segment predaja ľahkých motocyklov. Máme príklad z Českej republiky, kde zaviedli takéto opatrenie novelou zákona o premávke na pozemných komunikáciách zo septembra 2011 s účinnosťou od 19. januára tohto roku. Už v októbri hlásili predajcovia nárast predaja tohto druhu motocyklov o 36 percent. Toto opatrenie teda pomôže podnikateľskému prostrediu," argumentovali opoziční poslanci.
Ďalšou výhodou je podľa nich to, že uprednostnenie tohto druhu dopravy by odľahčilo dopravnú zaťaženosť hlavne v mestách.
"Niektorí automobilisti najmä v teplejších ročných obdobiach uprednostňujú na krátke presuny skôr tento druh prepravy ako prepravu automobilom. Ľahké motocykle s uvedenou kubatúrou zaberajú menej miesta a tiež produkujú menej škodlivých emisií, dochádza teda k pozitívnym vplyvom aj na životné prostredie," uviedli Droba a Chren.