McLaren zverejnil ďalšie fotografie špeciálu P1

McLaren chce zaútočiť na komerčne etablované značky a stať sa najvyhľadávanejším „hypersport“ vozidlom s odkazom na históriu pretekov F1.

McLaren by chcel opäť prepísať históriu tak, ako sa mu to už raz podarilo modelom McLaren F1.(Zdroj: McLaren)

BRATISLAVA. Automobilka stanovila pre model P1 neľahký cieľ: byť najlepší autom na pretekárskej trati aj na bežnej ceste. Vkladá preto do automobilu všetko čo má a vie. Monokok z uhlíkových vlákien má zabezpečiť čo najnižšiu hmotnosť a vysokú pevnosť nepriehľadnuteľnej karosérie.

300.jpgInteriér vozidla zameraný výsadne na vodiča je minimalistický, len s potrebnými ovládacími prvkami. Svojim tvarom pripomína kokpit lietadla. Nezabúda však, že vozidlo musí poskytnúť i potrebnú dávku pohodlia.

Napriek zameraniu, vozidlo nepríde o klimatizáciu, navigáciu a multimediálny systém vyvinutý spoločnosťou Meridian. Všade kde to bolo možné je použitý materiál z uhlíkových vlákien – sedačky, podlaha, dvere i prvky prístrojovej dosky.

Za zmienku stoja škrupinové – ultra-tenké sedačky s minimom mäkkej výplne. V zvislom smere umožňujú nastaviť sklon od 28 do 32 stupňov. Miesto na prilbu a šesťbodové bezpečnostné pásy sú samozrejmosťou.

Už minulý rok sme písali, že na pohon tohto „hyperšportu“ bude slúžiť prepĺňaný benzínový 3,8-litrový V8 agregát produkujúci 590 kW (803 k) pri závratných 9100 otáčkach za minútu. Na okruhu to môže byť vďaka zabudovanému systému KERS počas zrýchľovania ešte o ďalších približne 118 kW (160 k) viac.

Motor uložený pozdĺžne za vodičom – pretekárom, bude svoj výkon prenášať na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Predseda predstavenstva McLaren - Ron Dennis je nadšený: „P1 bude výsledkom 50 rokov pretekania a dedičstva cestných vozidiel. Pred 20 rokmi sme definovali novú hranicu „superšportov“ modelom McLaren F1. Naším cieľom je urobiť to opäť.“

Detaily vozidla sú uverejňované automobilkou priebežne. Vrcholom bude premiéra produkčnej verzie na autosalóne v Ženeve.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 391
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 107
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 056
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 387
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 020
  6. Kam do tepla v januári? 1 703
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 132
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.