BRATISLAVA. Automobilka stanovila pre model P1 neľahký cieľ: byť najlepší autom na pretekárskej trati aj na bežnej ceste. Vkladá preto do automobilu všetko čo má a vie. Monokok z uhlíkových vlákien má zabezpečiť čo najnižšiu hmotnosť a vysokú pevnosť nepriehľadnuteľnej karosérie.
Interiér vozidla zameraný výsadne na vodiča je minimalistický, len s potrebnými ovládacími prvkami. Svojim tvarom pripomína kokpit lietadla. Nezabúda však, že vozidlo musí poskytnúť i potrebnú dávku pohodlia.
Napriek zameraniu, vozidlo nepríde o klimatizáciu, navigáciu a multimediálny systém vyvinutý spoločnosťou Meridian. Všade kde to bolo možné je použitý materiál z uhlíkových vlákien – sedačky, podlaha, dvere i prvky prístrojovej dosky.
Za zmienku stoja škrupinové – ultra-tenké sedačky s minimom mäkkej výplne. V zvislom smere umožňujú nastaviť sklon od 28 do 32 stupňov. Miesto na prilbu a šesťbodové bezpečnostné pásy sú samozrejmosťou.
Už minulý rok sme písali, že na pohon tohto „hyperšportu“ bude slúžiť prepĺňaný benzínový 3,8-litrový V8 agregát produkujúci 590 kW (803 k) pri závratných 9100 otáčkach za minútu. Na okruhu to môže byť vďaka zabudovanému systému KERS počas zrýchľovania ešte o ďalších približne 118 kW (160 k) viac.
Motor uložený pozdĺžne za vodičom – pretekárom, bude svoj výkon prenášať na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.
Predseda predstavenstva McLaren - Ron Dennis je nadšený: „P1 bude výsledkom 50 rokov pretekania a dedičstva cestných vozidiel. Pred 20 rokmi sme definovali novú hranicu „superšportov“ modelom McLaren F1. Naším cieľom je urobiť to opäť.“
Detaily vozidla sú uverejňované automobilkou priebežne. Vrcholom bude premiéra produkčnej verzie na autosalóne v Ženeve.