SME

McLaren zverejnil ďalšie fotografie špeciálu P1

McLaren chce zaútočiť na komerčne etablované značky a stať sa najvyhľadávanejším „hypersport“ vozidlom s odkazom na históriu pretekov F1.

McLaren by chcel opäť prepísať históriu tak, ako sa mu to už raz podarilo modelom McLaren F1.McLaren by chcel opäť prepísať históriu tak, ako sa mu to už raz podarilo modelom McLaren F1. (Zdroj: McLaren)

BRATISLAVA. Automobilka stanovila pre model P1 neľahký cieľ: byť najlepší autom na pretekárskej trati aj na bežnej ceste. Vkladá preto do automobilu všetko čo má a vie. Monokok z uhlíkových vlákien má zabezpečiť čo najnižšiu hmotnosť a vysokú pevnosť nepriehľadnuteľnej karosérie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

300.jpgInteriér vozidla zameraný výsadne na vodiča je minimalistický, len s potrebnými ovládacími prvkami. Svojim tvarom pripomína kokpit lietadla. Nezabúda však, že vozidlo musí poskytnúť i potrebnú dávku pohodlia.

Napriek zameraniu, vozidlo nepríde o klimatizáciu, navigáciu a multimediálny systém vyvinutý spoločnosťou Meridian. Všade kde to bolo možné je použitý materiál z uhlíkových vlákien – sedačky, podlaha, dvere i prvky prístrojovej dosky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Za zmienku stoja škrupinové – ultra-tenké sedačky s minimom mäkkej výplne. V zvislom smere umožňujú nastaviť sklon od 28 do 32 stupňov. Miesto na prilbu a šesťbodové bezpečnostné pásy sú samozrejmosťou.

Už minulý rok sme písali, že na pohon tohto „hyperšportu“ bude slúžiť prepĺňaný benzínový 3,8-litrový V8 agregát produkujúci 590 kW (803 k) pri závratných 9100 otáčkach za minútu. Na okruhu to môže byť vďaka zabudovanému systému KERS počas zrýchľovania ešte o ďalších približne 118 kW (160 k) viac.

Načítavam video...

Motor uložený pozdĺžne za vodičom – pretekárom, bude svoj výkon prenášať na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Predseda predstavenstva McLaren - Ron Dennis je nadšený: „P1 bude výsledkom 50 rokov pretekania a dedičstva cestných vozidiel. Pred 20 rokmi sme definovali novú hranicu „superšportov“ modelom McLaren F1. Naším cieľom je urobiť to opäť.“

SkryťVypnúť reklamu

Detaily vozidla sú uverejňované automobilkou priebežne. Vrcholom bude premiéra produkčnej verzie na autosalóne v Ženeve.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 596
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 4 750
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 350
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 002
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 290
  6. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 048
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 2 725
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 300
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Judita Vargová: Priateľské posedenie s Vagovičom - kresťan na papieri
  2. Štefan Šturdzík: Igor tvoje ego je väčšie ako tvoje schopnosti.
  3. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  4. Anton Kovalčík: Kresťania v strednej Európe v boji proti fašizmu. Tretia časť - Čechy.
  5. Juraj Sališ: A ja hlupák naivný som mu ešte dával šancu …
  6. Martin Zielosko: Tron: Ares
  7. Ján Valchár: Hlavne buďme realisti, áno?
  8. Vladimír Bojničan: Arabi a Židia: Rodní bratia, ktorých rozdelili náboženstvá
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 361
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 499
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 639
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 347
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 10 250
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 105
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 302
  8. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 128
  1. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  2. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  3. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  4. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  5. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  6. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  7. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  8. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
SkryťZatvoriť reklamu