McLaren zverejnil ďalšie fotografie špeciálu P1

McLaren chce zaútočiť na komerčne etablované značky a stať sa najvyhľadávanejším „hypersport“ vozidlom s odkazom na históriu pretekov F1.

McLaren by chcel opäť prepísať históriu tak, ako sa mu to už raz podarilo modelom McLaren F1.(Zdroj: McLaren)

BRATISLAVA. Automobilka stanovila pre model P1 neľahký cieľ: byť najlepší autom na pretekárskej trati aj na bežnej ceste. Vkladá preto do automobilu všetko čo má a vie. Monokok z uhlíkových vlákien má zabezpečiť čo najnižšiu hmotnosť a vysokú pevnosť nepriehľadnuteľnej karosérie.

300.jpgInteriér vozidla zameraný výsadne na vodiča je minimalistický, len s potrebnými ovládacími prvkami. Svojim tvarom pripomína kokpit lietadla. Nezabúda však, že vozidlo musí poskytnúť i potrebnú dávku pohodlia.

Napriek zameraniu, vozidlo nepríde o klimatizáciu, navigáciu a multimediálny systém vyvinutý spoločnosťou Meridian. Všade kde to bolo možné je použitý materiál z uhlíkových vlákien – sedačky, podlaha, dvere i prvky prístrojovej dosky.

Za zmienku stoja škrupinové – ultra-tenké sedačky s minimom mäkkej výplne. V zvislom smere umožňujú nastaviť sklon od 28 do 32 stupňov. Miesto na prilbu a šesťbodové bezpečnostné pásy sú samozrejmosťou.

Už minulý rok sme písali, že na pohon tohto „hyperšportu“ bude slúžiť prepĺňaný benzínový 3,8-litrový V8 agregát produkujúci 590 kW (803 k) pri závratných 9100 otáčkach za minútu. Na okruhu to môže byť vďaka zabudovanému systému KERS počas zrýchľovania ešte o ďalších približne 118 kW (160 k) viac.

Motor uložený pozdĺžne za vodičom – pretekárom, bude svoj výkon prenášať na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Predseda predstavenstva McLaren - Ron Dennis je nadšený: „P1 bude výsledkom 50 rokov pretekania a dedičstva cestných vozidiel. Pred 20 rokmi sme definovali novú hranicu „superšportov“ modelom McLaren F1. Naším cieľom je urobiť to opäť.“

Detaily vozidla sú uverejňované automobilkou priebežne. Vrcholom bude premiéra produkčnej verzie na autosalóne v Ženeve.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 165
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 047
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 435
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 946
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 540
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 533
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 485
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 341
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 296
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 229

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.