SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Pozrite sa, ako odhŕňajú sneh profesionáli v Kanade

Do Montrealu sa chodia učiť aj zo severských krajín. Po zapojení ťažkej techniky je sneh za pár dní na obrom zhromaždisku za mestom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Ján Krošlák)

Keď snehová búrka zasype druhé najväčšie kanadské mesto, je v pohotovosti viac ako 2 300 nakladačov, pluhov a ďalšie techniky. Tri tisícky ľudí odpracú sneh z desiatich tisíc kilometrov ulíc a za štyri dni nie je po snehu ani pamiatky, napísal portál auto.idnes.cz.

Montreal leží na rovnakej rovnobežke ako talianske Benátky. Za zimu však na kanadské mesto napadne viac ako dva a pol metra snehu. Polmetrová nádielka neraz aj za dvadsaťštyri hodín.

Na kalamity sú miestni obyvatelia, ktorých je viac ako jeden a pol milióna, zvyknutí.

Do Montrealu sa chodia učiť odpratávať sneh aj z iných miest.

Autá treba pred odhŕňaním preparkovať

Mesto začína odvážať sneh z ulíc, keď nasneží viac ako 30 cm. Ak sa priženie silná snehová búrka, čaká sa s hlavným odpratávaním, kým neprestane vytrvalo snežiť.

Ešte večer po uliciach rozmiestnia oranžové ceduľky so zákazom parkovania medzi 7. hodinou ráno a 19. večer, alebo opačne.

Vodiči majú 12 hodín na to, aby si auto zaparkované na ulici preparkovali inde. Napríklad na miesta, kde sa bude sneh odpratávať neskôr, alebo na verejné parkovisko, za ktoré sa nemusí v čase upratovania platiť.

Ak auto nepreparkujú, čaká ich odťah o niekoľko ulíc ďalej. Ešte pred odhŕňaním snehu. Majiteľ vozidla potom zaplatí pokutu.

Odpratávanie trvá 4 až 5 dní

Do vyprázdnených ulíc, kde neprekážajú autá, vyjdú snehové frézy a malé aj obrovské pluhy, ktoré sneh zhŕňajú a nakladajú na pripravené nákladné autá. Tie sneh vozia za mesto, kde sa každú zimu vytvorí obrovská kopa snehu. Jej čierne a zľadovatené zvyšky často vydržia až do konca leta.

Celé odpratávanie snehu má vždy trvať v priemere štyri až päť dní. Na uliciach potom nezostane takmer žiadny sneh a chodci i autá tak majú opäť priestor.

Upratovanie rekordnej povianočnej snehovej nádielky stálo Montreal 25 miliónov dolárov, čo je veľká časť z celkového rozpočtu na celú zimu. Celkový ročný rozpočet kanadského mesta na boj so snehom je 150 miliónov kanadských dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 19 910
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 666
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 346
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 289
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 006
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 020
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 178
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


3 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


22 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Martin Borecky: Život je fajn
  2. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  3. Anna Miľanová: Alkohol a zodpovednosť, ako riadenie vozidla a iné násilnosti pod jeho vplyvom...
  4. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  5. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  6. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Medvedia skala a Kukla
  8. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou?
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 350
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 675
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 190
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 010
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 871
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 794
  7. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 2 720
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 592
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu