SME
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Po zverejnení cien novej Škody Octavia na Slovensku unikli fotky verzie RS

Po uvedení cien pre novú generáciu Škody Octavia unikli na verejnosť aj fotografie športovo ladenej Octavie RS.

(Zdroj: Škoda)

BRATISLAVA. Po tom, čo česká Škoda po tlačovej konferencii v Bratislave zverejnila ceny pre náš trh, konfigurátor na slovenských stránkach Škody odhalil to, čo nemal.

Novú Octaviu tretej generácie vo verzii RS zobrazoval konfigurátor a vzápätí tieto fotografie zaplavili internet. Napriek tomu, že obrázky nezobrazujú úplné detaily, stačia na to, aby sme si urobili celkový obraz o vozidle.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem masívnejšieho predného nárazníka a výraznejších prahov dostane Octavia RS špecifický dizajn diskov z ľahkej zliatiny a decentné zadné krídlo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ je isté, že na pohon bude slúžiť jedna z verzií dvojlitrového benzínového štvorvalca TSI. Ak sa odrazíme od VW Golf 7 GTI, ktorý predstavili minulý rok, môžeme predpokladať výkon okolo 160 kW (218 k). Rovnako, ako štandardný model s motorom 1.8 TSI, aj „eresa“ dostane viacprvkovú zadnú nápravu.

Úspech modelu bude priamo úmerný jej cene, hoci v danej kategórii ponúka tak veľký kufor a zároveň športové zvezenie zatiaľ len kombi verzia Fordu Focus ST.

Nastaviť cenu vozidla nebolo jednoduché

Nová Octavia prichádza na slovenská trh v troch výbavových stupňoch s množstvom kombinácií motorov a prevodoviek. Miesto najlacnejšej Octavie zastúpi výbava Active s benzínovou motorizáciou 1.2 TSI 63 kW (86 k). S päťstupňovou mechanickou prevodovkou bude k dispozícii za 13 990 eur.

SkryťVypnúť reklamu

300.jpgMyslíme si, že zaujímavejšia bude stredná výbava Ambition s dieslovým motorom 1,6 TDI a výkonom 77 kW (105 k), rovnako s päťstupňovým manuálom. Dostane cenovku 18 970 eur. V chudobnejšej výbave Active bude diesel stáť o 1 340 eur menej.

V strednej výbave by sme si vzhľadom ku kultúre chodu 1,6-litrového diesla a päťstupňovej prevodovky vybrali v tej istej cene benzínovú motorizáciu 1.4 TSI 103 kW (140 k) s jedným prevodovým stupňov navyše – 18 510 eur.

Najvyšším výbavovým stupňom ostáva Elegance. Na jeho vrchole stojí Octavia s dvojlitrovým naftovým motorom TDI Common Rail, výkonom 110 kW (150 k) a šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG – 25 010 eur.

Ak zabudneme na Octaviu RS, tak zatiaľ najsilnejšiu verziu bude poháňať 1,8-litrový motor TSI s výkonom 132 kW (180 k). Táto motorizácia ako jediná, bude k dispozícii s automatickou prevodovkou DSG so siedmimi stupňami v cene od 22 810 eur.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 682
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 135
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 150
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 735
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 684
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 024
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


14 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  2. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  3. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  4. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  5. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  6. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 657
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 261
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 637
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 960
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 827
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu