SME

Nové Clio R.S. prináša technológiu rely na bežnú cestu

Už v apríli tohto roku dorazí na Slovensko nový Renault Clio R.S. 200 EDC. Má nový vzhľad, prepracovaný podvozok a aj zabudovanú telemetriu.

Automobilka sľubuje, že výsledkom jej práce bude nenáročné a radostné zvezenie na každý deň s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami.Automobilka sľubuje, že výsledkom jej práce bude nenáročné a radostné zvezenie na každý deň s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. (Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Dizajn Clia R.S. 200 EDC je postavený na najnovšom Cliu avšak s pridaním funkčných detailov. Difúzor a zadný spojler sa významnou časťou podieľajú na prítlaku generovanom na zadnú nápravu automobilu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kontrast k lakovaným – čierny detailom interiéru tvorí výrazná červená farba, ktorá si svoje miesto našla na bezpečnostných pásoch, ručičkách prístrojov, lemovaní výduchov klimatizácie, alebo panelov dverí.

Do vozidla sa dostali škrupinové sedadlá so zvýšeným bočným vedením. Čalúnené môže byť aj v čiernej koži tiež s viditeľným červeným prešívaním.

SkryťVypnúť reklamu

Malé auto bude problém dobehnúť

Pre nové Clio R.S. 200 EDC je určená kombinácia 1.6-litrového prepĺňaného benzínového motora a šesťstupňovej, dvojspojkovej automatickej prevodovky EDC s troma režimami (Normal, Sport, Race).

Vďaka spojeniu motora, ponúkajúceho výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 240 Nm, s prevodovkou EDC je automobil je schopný „z pokoja na stovku“ zrýchliť za 6,7 sekundy a na pretekárskom okruhu šprintovať maximálnou rýchlosťou 230 km/h.

Prepracovania sa dočkal aj podvozok malého žihadla. Predné odpruženie: vzpera pseudo-MacPherson bola zachovaná, avšak niektoré súčasti sú zosilnené pre zvýšenie pevnosti jednotky obsahujúcej koleso, podperu, ložiská a tlmič. Zadné odpruženie dostalo hrubší stabilizátor.

Technické riešenia z rely sa dostávajú do Clia R.S.

300.jpgClio R.S. 200 EDC sľubuje ostré jazdné vlastnosti s vysokým stupňom komfortu vďaka hydraulickému ovládaniu kompresie tlmiča. Princíp spočíva v zabudovaní druhotného tlmiča do tela hlavného.

SkryťVypnúť reklamu

„Dopĺňa činnosť klasických, polyuretánových dorazov a dokáže reagovať na väčšie pohyby kolesa. Odpruženie sa správa lineárnejšie, prekážky a zlý povrch sú absorbované oveľa lepšie, bez efektu „zhupnutia“. Pneumatiky podstupujú oveľa menej extrémne zmeny záťaže, čo zvyšuje ich potenciál pre priľnavosť.“ prezradil Fabien Berthomieu z Renault Sport Technologies.

O zlepšenie akcelerácie pri výjazde zo zákrut sa postará elektronický diferenciál Renault Sport Technologies – R.S.Diff.

Podobne ako pri predchádzajúcich modeloch Renault Sport, je nové Clio R.S. 200 EDC dostupné s výberom dvoch nastavení podvozka. Voliteľná verzia Cup je o 3mm nižšia, 15% tuhšia a ťaží z rýchlejšieho prevodu riadenia.

Telemetria a iné hračky na zábavu

300.jpgNovinkou v malom ostrom Cliu bude displej zlučujúci multimediálny displej a ovládanie R-Link s funkciou R. S. Monitor.

SkryťVypnúť reklamu

Prispôsobiteľný displej zariadenia R.S. Monitor 2.0 používa vizuálnu grafiku na poskytovanie dát v reálnom čase: krútiaci moment, výkon, teplota chladiacej kvapaliny, tlak brzdového systému, teplota prevodového oleja, teplota spojok EDC a mnoho ďalšieho. Nechýbajú výkonnostné dáta, stopky aktivované GPS a nastavenie auta.

Podstatnou funkciu je záznam dát. Dokáže nahrať všetky parametre zobrazené počas pobytu na okruhu a pospájať ich s korešpondujúcimi GPS súradnicami. Pozícia auta môže byť zobrazená na mape spolu s dynamickým zobrazením všetkých s tým spojených parametrov jazdy.

Možné je pripraviť závody na trati uložením tvaru trate na USB kľúč. Renault Sport ponúka niekoľko prednastavených profilov trate, zatiaľ čo komunita užívateľov môže trate zdieľať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Clio môže mať zvuk ako Nissan GTR

Azda najzábavnejšiou hračkou sa stane „R. S. Sound“ – aplikácia, ktorá reprodukuje zvuky legendárnych áut. Aplikácia reprodukuje zvuky niekoľkých vysokovýkonných motorov a prehráva ich cez zabudovaný audiosystém auta.

Algoritmus riadenia zvuku berie do úvahy otáčky motora, polohu plynového pedála a rýchlosť jazdy. Na výber je sedem zvukov vrátane Alpine A110, R8 Gordini a Nissan GTR.

Na celom svete si už našlo svojich majiteľov takmer 30 000 kusov Clia III R.S. Automobilka Renault v jeho ďalšej generácii chce priniesť na trh: „všestranné, nenápadné a užívateľsky priateľské auto, pričom zachováva každú štipku výkonu predchádzajúcich verzií.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 478
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 906
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 431
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu