BRATISLAVA. Dizajn Clia R.S. 200 EDC je postavený na najnovšom Cliu avšak s pridaním funkčných detailov. Difúzor a zadný spojler sa významnou časťou podieľajú na prítlaku generovanom na zadnú nápravu automobilu.
Kontrast k lakovaným – čierny detailom interiéru tvorí výrazná červená farba, ktorá si svoje miesto našla na bezpečnostných pásoch, ručičkách prístrojov, lemovaní výduchov klimatizácie, alebo panelov dverí.
Do vozidla sa dostali škrupinové sedadlá so zvýšeným bočným vedením. Čalúnené môže byť aj v čiernej koži tiež s viditeľným červeným prešívaním.
Malé auto bude problém dobehnúť
Pre nové Clio R.S. 200 EDC je určená kombinácia 1.6-litrového prepĺňaného benzínového motora a šesťstupňovej, dvojspojkovej automatickej prevodovky EDC s troma režimami (Normal, Sport, Race).
Vďaka spojeniu motora, ponúkajúceho výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 240 Nm, s prevodovkou EDC je automobil je schopný „z pokoja na stovku“ zrýchliť za 6,7 sekundy a na pretekárskom okruhu šprintovať maximálnou rýchlosťou 230 km/h.
Prepracovania sa dočkal aj podvozok malého žihadla. Predné odpruženie: vzpera pseudo-MacPherson bola zachovaná, avšak niektoré súčasti sú zosilnené pre zvýšenie pevnosti jednotky obsahujúcej koleso, podperu, ložiská a tlmič. Zadné odpruženie dostalo hrubší stabilizátor.
Technické riešenia z rely sa dostávajú do Clia R.S.
Clio R.S. 200 EDC sľubuje ostré jazdné vlastnosti s vysokým stupňom komfortu vďaka hydraulickému ovládaniu kompresie tlmiča. Princíp spočíva v zabudovaní druhotného tlmiča do tela hlavného.
„Dopĺňa činnosť klasických, polyuretánových dorazov a dokáže reagovať na väčšie pohyby kolesa. Odpruženie sa správa lineárnejšie, prekážky a zlý povrch sú absorbované oveľa lepšie, bez efektu „zhupnutia“. Pneumatiky podstupujú oveľa menej extrémne zmeny záťaže, čo zvyšuje ich potenciál pre priľnavosť.“ prezradil Fabien Berthomieu z Renault Sport Technologies.
O zlepšenie akcelerácie pri výjazde zo zákrut sa postará elektronický diferenciál Renault Sport Technologies – R.S.Diff.
Podobne ako pri predchádzajúcich modeloch Renault Sport, je nové Clio R.S. 200 EDC dostupné s výberom dvoch nastavení podvozka. Voliteľná verzia Cup je o 3mm nižšia, 15% tuhšia a ťaží z rýchlejšieho prevodu riadenia.
Telemetria a iné hračky na zábavu
Novinkou v malom ostrom Cliu bude displej zlučujúci multimediálny displej a ovládanie R-Link s funkciou R. S. Monitor.
Prispôsobiteľný displej zariadenia R.S. Monitor 2.0 používa vizuálnu grafiku na poskytovanie dát v reálnom čase: krútiaci moment, výkon, teplota chladiacej kvapaliny, tlak brzdového systému, teplota prevodového oleja, teplota spojok EDC a mnoho ďalšieho. Nechýbajú výkonnostné dáta, stopky aktivované GPS a nastavenie auta.
Podstatnou funkciu je záznam dát. Dokáže nahrať všetky parametre zobrazené počas pobytu na okruhu a pospájať ich s korešpondujúcimi GPS súradnicami. Pozícia auta môže byť zobrazená na mape spolu s dynamickým zobrazením všetkých s tým spojených parametrov jazdy.
Možné je pripraviť závody na trati uložením tvaru trate na USB kľúč. Renault Sport ponúka niekoľko prednastavených profilov trate, zatiaľ čo komunita užívateľov môže trate zdieľať.
Clio môže mať zvuk ako Nissan GTR
Azda najzábavnejšiou hračkou sa stane „R. S. Sound“ – aplikácia, ktorá reprodukuje zvuky legendárnych áut. Aplikácia reprodukuje zvuky niekoľkých vysokovýkonných motorov a prehráva ich cez zabudovaný audiosystém auta.
Algoritmus riadenia zvuku berie do úvahy otáčky motora, polohu plynového pedála a rýchlosť jazdy. Na výber je sedem zvukov vrátane Alpine A110, R8 Gordini a Nissan GTR.
Na celom svete si už našlo svojich majiteľov takmer 30 000 kusov Clia III R.S. Automobilka Renault v jeho ďalšej generácii chce priniesť na trh: „všestranné, nenápadné a užívateľsky priateľské auto, pričom zachováva každú štipku výkonu predchádzajúcich verzií.“