Nové Clio R.S. prináša technológiu rely na bežnú cestu

Už v apríli tohto roku dorazí na Slovensko nový Renault Clio R.S. 200 EDC. Má nový vzhľad, prepracovaný podvozok a aj zabudovanú telemetriu.

Automobilka sľubuje, že výsledkom jej práce bude nenáročné a radostné zvezenie na každý deň s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami.(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Dizajn Clia R.S. 200 EDC je postavený na najnovšom Cliu avšak s pridaním funkčných detailov. Difúzor a zadný spojler sa významnou časťou podieľajú na prítlaku generovanom na zadnú nápravu automobilu.

Kontrast k lakovaným – čierny detailom interiéru tvorí výrazná červená farba, ktorá si svoje miesto našla na bezpečnostných pásoch, ručičkách prístrojov, lemovaní výduchov klimatizácie, alebo panelov dverí.

Do vozidla sa dostali škrupinové sedadlá so zvýšeným bočným vedením. Čalúnené môže byť aj v čiernej koži tiež s viditeľným červeným prešívaním.

Malé auto bude problém dobehnúť

Pre nové Clio R.S. 200 EDC je určená kombinácia 1.6-litrového prepĺňaného benzínového motora a šesťstupňovej, dvojspojkovej automatickej prevodovky EDC s troma režimami (Normal, Sport, Race).

Vďaka spojeniu motora, ponúkajúceho výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 240 Nm, s prevodovkou EDC je automobil je schopný „z pokoja na stovku“ zrýchliť za 6,7 sekundy a na pretekárskom okruhu šprintovať maximálnou rýchlosťou 230 km/h.

Prepracovania sa dočkal aj podvozok malého žihadla. Predné odpruženie: vzpera pseudo-MacPherson bola zachovaná, avšak niektoré súčasti sú zosilnené pre zvýšenie pevnosti jednotky obsahujúcej koleso, podperu, ložiská a tlmič. Zadné odpruženie dostalo hrubší stabilizátor.

Technické riešenia z rely sa dostávajú do Clia R.S.

300.jpgClio R.S. 200 EDC sľubuje ostré jazdné vlastnosti s vysokým stupňom komfortu vďaka hydraulickému ovládaniu kompresie tlmiča. Princíp spočíva v zabudovaní druhotného tlmiča do tela hlavného.

„Dopĺňa činnosť klasických, polyuretánových dorazov a dokáže reagovať na väčšie pohyby kolesa. Odpruženie sa správa lineárnejšie, prekážky a zlý povrch sú absorbované oveľa lepšie, bez efektu „zhupnutia“. Pneumatiky podstupujú oveľa menej extrémne zmeny záťaže, čo zvyšuje ich potenciál pre priľnavosť.“ prezradil Fabien Berthomieu z Renault Sport Technologies.

O zlepšenie akcelerácie pri výjazde zo zákrut sa postará elektronický diferenciál Renault Sport Technologies – R.S.Diff.

Podobne ako pri predchádzajúcich modeloch Renault Sport, je nové Clio R.S. 200 EDC dostupné s výberom dvoch nastavení podvozka. Voliteľná verzia Cup je o 3mm nižšia, 15% tuhšia a ťaží z rýchlejšieho prevodu riadenia.

Telemetria a iné hračky na zábavu

300.jpgNovinkou v malom ostrom Cliu bude displej zlučujúci multimediálny displej a ovládanie R-Link s funkciou R. S. Monitor.

Prispôsobiteľný displej zariadenia R.S. Monitor 2.0 používa vizuálnu grafiku na poskytovanie dát v reálnom čase: krútiaci moment, výkon, teplota chladiacej kvapaliny, tlak brzdového systému, teplota prevodového oleja, teplota spojok EDC a mnoho ďalšieho. Nechýbajú výkonnostné dáta, stopky aktivované GPS a nastavenie auta.

Podstatnou funkciu je záznam dát. Dokáže nahrať všetky parametre zobrazené počas pobytu na okruhu a pospájať ich s korešpondujúcimi GPS súradnicami. Pozícia auta môže byť zobrazená na mape spolu s dynamickým zobrazením všetkých s tým spojených parametrov jazdy.

Možné je pripraviť závody na trati uložením tvaru trate na USB kľúč. Renault Sport ponúka niekoľko prednastavených profilov trate, zatiaľ čo komunita užívateľov môže trate zdieľať.

Clio môže mať zvuk ako Nissan GTR

Azda najzábavnejšiou hračkou sa stane „R. S. Sound“ – aplikácia, ktorá reprodukuje zvuky legendárnych áut. Aplikácia reprodukuje zvuky niekoľkých vysokovýkonných motorov a prehráva ich cez zabudovaný audiosystém auta.

Algoritmus riadenia zvuku berie do úvahy otáčky motora, polohu plynového pedála a rýchlosť jazdy. Na výber je sedem zvukov vrátane Alpine A110, R8 Gordini a Nissan GTR.

Na celom svete si už našlo svojich majiteľov takmer 30 000 kusov Clia III R.S. Automobilka Renault v jeho ďalšej generácii chce priniesť na trh: „všestranné, nenápadné a užívateľsky priateľské auto, pričom zachováva každú štipku výkonu predchádzajúcich verzií.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 079
  2. Vizuálny smog je problém 10 324
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 831
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 540
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 398
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 358
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 233
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 061
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 709
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 445