SME
reklama

Nové Clio R.S. prináša technológiu rely na bežnú cestu

Už v apríli tohto roku dorazí na Slovensko nový Renault Clio R.S. 200 EDC. Má nový vzhľad, prepracovaný podvozok a aj zabudovanú telemetriu.

Automobilka sľubuje, že výsledkom jej práce bude nenáročné a radostné zvezenie na každý deň s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami.Automobilka sľubuje, že výsledkom jej práce bude nenáročné a radostné zvezenie na každý deň s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. (Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Dizajn Clia R.S. 200 EDC je postavený na najnovšom Cliu avšak s pridaním funkčných detailov. Difúzor a zadný spojler sa významnou časťou podieľajú na prítlaku generovanom na zadnú nápravu automobilu.

Kontrast k lakovaným – čierny detailom interiéru tvorí výrazná červená farba, ktorá si svoje miesto našla na bezpečnostných pásoch, ručičkách prístrojov, lemovaní výduchov klimatizácie, alebo panelov dverí.

Do vozidla sa dostali škrupinové sedadlá so zvýšeným bočným vedením. Čalúnené môže byť aj v čiernej koži tiež s viditeľným červeným prešívaním.

Malé auto bude problém dobehnúť

Pre nové Clio R.S. 200 EDC je určená kombinácia 1.6-litrového prepĺňaného benzínového motora a šesťstupňovej, dvojspojkovej automatickej prevodovky EDC s troma režimami (Normal, Sport, Race).

Vďaka spojeniu motora, ponúkajúceho výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 240 Nm, s prevodovkou EDC je automobil je schopný „z pokoja na stovku“ zrýchliť za 6,7 sekundy a na pretekárskom okruhu šprintovať maximálnou rýchlosťou 230 km/h.

Prepracovania sa dočkal aj podvozok malého žihadla. Predné odpruženie: vzpera pseudo-MacPherson bola zachovaná, avšak niektoré súčasti sú zosilnené pre zvýšenie pevnosti jednotky obsahujúcej koleso, podperu, ložiská a tlmič. Zadné odpruženie dostalo hrubší stabilizátor.

Technické riešenia z rely sa dostávajú do Clia R.S.

300.jpgClio R.S. 200 EDC sľubuje ostré jazdné vlastnosti s vysokým stupňom komfortu vďaka hydraulickému ovládaniu kompresie tlmiča. Princíp spočíva v zabudovaní druhotného tlmiča do tela hlavného.

„Dopĺňa činnosť klasických, polyuretánových dorazov a dokáže reagovať na väčšie pohyby kolesa. Odpruženie sa správa lineárnejšie, prekážky a zlý povrch sú absorbované oveľa lepšie, bez efektu „zhupnutia“. Pneumatiky podstupujú oveľa menej extrémne zmeny záťaže, čo zvyšuje ich potenciál pre priľnavosť.“ prezradil Fabien Berthomieu z Renault Sport Technologies.

O zlepšenie akcelerácie pri výjazde zo zákrut sa postará elektronický diferenciál Renault Sport Technologies – R.S.Diff.

Podobne ako pri predchádzajúcich modeloch Renault Sport, je nové Clio R.S. 200 EDC dostupné s výberom dvoch nastavení podvozka. Voliteľná verzia Cup je o 3mm nižšia, 15% tuhšia a ťaží z rýchlejšieho prevodu riadenia.

Telemetria a iné hračky na zábavu

300.jpgNovinkou v malom ostrom Cliu bude displej zlučujúci multimediálny displej a ovládanie R-Link s funkciou R. S. Monitor.

Prispôsobiteľný displej zariadenia R.S. Monitor 2.0 používa vizuálnu grafiku na poskytovanie dát v reálnom čase: krútiaci moment, výkon, teplota chladiacej kvapaliny, tlak brzdového systému, teplota prevodového oleja, teplota spojok EDC a mnoho ďalšieho. Nechýbajú výkonnostné dáta, stopky aktivované GPS a nastavenie auta.

Podstatnou funkciu je záznam dát. Dokáže nahrať všetky parametre zobrazené počas pobytu na okruhu a pospájať ich s korešpondujúcimi GPS súradnicami. Pozícia auta môže byť zobrazená na mape spolu s dynamickým zobrazením všetkých s tým spojených parametrov jazdy.

Možné je pripraviť závody na trati uložením tvaru trate na USB kľúč. Renault Sport ponúka niekoľko prednastavených profilov trate, zatiaľ čo komunita užívateľov môže trate zdieľať.

Clio môže mať zvuk ako Nissan GTR

Azda najzábavnejšiou hračkou sa stane „R. S. Sound“ – aplikácia, ktorá reprodukuje zvuky legendárnych áut. Aplikácia reprodukuje zvuky niekoľkých vysokovýkonných motorov a prehráva ich cez zabudovaný audiosystém auta.

Algoritmus riadenia zvuku berie do úvahy otáčky motora, polohu plynového pedála a rýchlosť jazdy. Na výber je sedem zvukov vrátane Alpine A110, R8 Gordini a Nissan GTR.

Na celom svete si už našlo svojich majiteľov takmer 30 000 kusov Clia III R.S. Automobilka Renault v jeho ďalšej generácii chce priniesť na trh: „všestranné, nenápadné a užívateľsky priateľské auto, pričom zachováva každú štipku výkonu predchádzajúcich verzií.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 699
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 519
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 689
  5. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 10 594
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 991
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 683
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 419
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 289
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 464
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 340
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 099
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 343
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 335
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 778
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu