SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Nové Clio R.S. prináša technológiu rely na bežnú cestu

Už v apríli tohto roku dorazí na Slovensko nový Renault Clio R.S. 200 EDC. Má nový vzhľad, prepracovaný podvozok a aj zabudovanú telemetriu.

Automobilka sľubuje, že výsledkom jej práce bude nenáročné a radostné zvezenie na každý deň s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami.Automobilka sľubuje, že výsledkom jej práce bude nenáročné a radostné zvezenie na každý deň s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. (Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Dizajn Clia R.S. 200 EDC je postavený na najnovšom Cliu avšak s pridaním funkčných detailov. Difúzor a zadný spojler sa významnou časťou podieľajú na prítlaku generovanom na zadnú nápravu automobilu.

Kontrast k lakovaným – čierny detailom interiéru tvorí výrazná červená farba, ktorá si svoje miesto našla na bezpečnostných pásoch, ručičkách prístrojov, lemovaní výduchov klimatizácie, alebo panelov dverí.

Do vozidla sa dostali škrupinové sedadlá so zvýšeným bočným vedením. Čalúnené môže byť aj v čiernej koži tiež s viditeľným červeným prešívaním.

Malé auto bude problém dobehnúť

Pre nové Clio R.S. 200 EDC je určená kombinácia 1.6-litrového prepĺňaného benzínového motora a šesťstupňovej, dvojspojkovej automatickej prevodovky EDC s troma režimami (Normal, Sport, Race).

Vďaka spojeniu motora, ponúkajúceho výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 240 Nm, s prevodovkou EDC je automobil je schopný „z pokoja na stovku“ zrýchliť za 6,7 sekundy a na pretekárskom okruhu šprintovať maximálnou rýchlosťou 230 km/h.

Prepracovania sa dočkal aj podvozok malého žihadla. Predné odpruženie: vzpera pseudo-MacPherson bola zachovaná, avšak niektoré súčasti sú zosilnené pre zvýšenie pevnosti jednotky obsahujúcej koleso, podperu, ložiská a tlmič. Zadné odpruženie dostalo hrubší stabilizátor.

Technické riešenia z rely sa dostávajú do Clia R.S.

300.jpgClio R.S. 200 EDC sľubuje ostré jazdné vlastnosti s vysokým stupňom komfortu vďaka hydraulickému ovládaniu kompresie tlmiča. Princíp spočíva v zabudovaní druhotného tlmiča do tela hlavného.

„Dopĺňa činnosť klasických, polyuretánových dorazov a dokáže reagovať na väčšie pohyby kolesa. Odpruženie sa správa lineárnejšie, prekážky a zlý povrch sú absorbované oveľa lepšie, bez efektu „zhupnutia“. Pneumatiky podstupujú oveľa menej extrémne zmeny záťaže, čo zvyšuje ich potenciál pre priľnavosť.“ prezradil Fabien Berthomieu z Renault Sport Technologies.

O zlepšenie akcelerácie pri výjazde zo zákrut sa postará elektronický diferenciál Renault Sport Technologies – R.S.Diff.

Podobne ako pri predchádzajúcich modeloch Renault Sport, je nové Clio R.S. 200 EDC dostupné s výberom dvoch nastavení podvozka. Voliteľná verzia Cup je o 3mm nižšia, 15% tuhšia a ťaží z rýchlejšieho prevodu riadenia.

Telemetria a iné hračky na zábavu

300.jpgNovinkou v malom ostrom Cliu bude displej zlučujúci multimediálny displej a ovládanie R-Link s funkciou R. S. Monitor.

Prispôsobiteľný displej zariadenia R.S. Monitor 2.0 používa vizuálnu grafiku na poskytovanie dát v reálnom čase: krútiaci moment, výkon, teplota chladiacej kvapaliny, tlak brzdového systému, teplota prevodového oleja, teplota spojok EDC a mnoho ďalšieho. Nechýbajú výkonnostné dáta, stopky aktivované GPS a nastavenie auta.

Podstatnou funkciu je záznam dát. Dokáže nahrať všetky parametre zobrazené počas pobytu na okruhu a pospájať ich s korešpondujúcimi GPS súradnicami. Pozícia auta môže byť zobrazená na mape spolu s dynamickým zobrazením všetkých s tým spojených parametrov jazdy.

Možné je pripraviť závody na trati uložením tvaru trate na USB kľúč. Renault Sport ponúka niekoľko prednastavených profilov trate, zatiaľ čo komunita užívateľov môže trate zdieľať.

Clio môže mať zvuk ako Nissan GTR

Azda najzábavnejšiou hračkou sa stane „R. S. Sound“ – aplikácia, ktorá reprodukuje zvuky legendárnych áut. Aplikácia reprodukuje zvuky niekoľkých vysokovýkonných motorov a prehráva ich cez zabudovaný audiosystém auta.

Algoritmus riadenia zvuku berie do úvahy otáčky motora, polohu plynového pedála a rýchlosť jazdy. Na výber je sedem zvukov vrátane Alpine A110, R8 Gordini a Nissan GTR.

Na celom svete si už našlo svojich majiteľov takmer 30 000 kusov Clia III R.S. Automobilka Renault v jeho ďalšej generácii chce priniesť na trh: „všestranné, nenápadné a užívateľsky priateľské auto, pričom zachováva každú štipku výkonu predchádzajúcich verzií.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  6. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  2. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Svalovice sa netreba obávať
  5. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  6. Study program MANAGEMENT in English language
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 206
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 544
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 006
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 740
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 590
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 585
  7. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 1 346
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 916
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  2. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  3. Štefan Vidlár: Moje vyznanie viery
  4. Jozef Stasík: EU v mobile
  5. Anna Miľanová: Zátišie s košeľou... 2007
  6. Ľubomír Belák: Demokracia 2023
  7. Eva Gallova: Ako od nás odvážali mladé Židovky
  8. Milan Buno: 7 knižných tipov: Z TV kulinárskej šou urobila reláciu o emancipácii žien!
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 28 417
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 664
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 261
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 5 952
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 575
  6. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 877
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 825
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 735
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu