SME

Test: Hybridná Toyota Yaris preferuje mesto

Samotná technológia neobmedzuje takmer v ničom. Kufor je rovnako veľký, cena konkurenčná a komfort jazdy vysoký. Neveľká výhoda spotreby sa však prejaví len v meste.

Predaje hybridného Yarisu ukazujú, že má nádej na svetlejší zajtrajšok, ak bude mať prijateľnú cenu a výbavu. V hybridnej verzii treba hľadať komfortnú podobu malého auta do mesta, pretože na cenové trháky sú určené iné modely.Predaje hybridného Yarisu ukazujú, že má nádej na svetlejší zajtrajšok, ak bude mať prijateľnú cenu a výbavu. V hybridnej verzii treba hľadať komfortnú podobu malého auta do mesta, pretože na cenové trháky sú určené iné modely. (Zdroj: Rastislav Chvála)

BREZNO. Podľa posledných správ o počte predných áut patrí Yaris Hybrid medzi najpredávanejšie hybridné autá Toyoty za posledné mesiace.

Čo prekvapuje ešte viac, vyše sto objednávok zaznamenali aj na slovenskom trhu, kde sa motoristi v triede malých áut správajú pomerne konzervatívne a siahajú po cenových trhákoch zo spodnej strany cenového rozpätia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu Yaris prekonal svojimi číslami Prius aj Auris Hybrid. Pre japonskú značku významné čísla nám pripomenuli, že najmenší plný hybrid s logom Toyota máme v databáze našich testov.

SkryťVypnúť reklamu

Už sme jeho pohonnú sústavu porovnávali s klasikou a tiež s moderným trojvalcovým motorom s turbom. Teraz aspoň v krátkosti ponúkame pár postrehov k autu ako takému.

Dizajnové rezervyHybridné verzie Toyoty zvyknú zušľachťovať štylistické doplnky esteticky zladené s poslaním auta. Neplatí to však o Yarise Hybrid so škaredými zadnými svetlami LED, ktoré narúšajú dizajnovú celistvosť auta.

Čo sa podarilo dizajnérom pri nástupe tretej generácie Yarisu napraviť, to hybrid trochu kazí. Subjektívne teda ani vzhľad zadných svetiel ani čierna metalíza nie sú dôvodom, prečo by niekto po hybridnej verzii túžil.

Oveľa viac zaváži nezmenený objem batožinového priestoru 286 litrov v porovnaní s bežnou benzínovou verziou. Tašky pri nakladaní do kufra stačí zdvihnúť cez priemernú 69 centimetrov vysokú nakladaciu hranu.

SkryťVypnúť reklamu

Kvalitne urobený kokpit prináša posun oproti minulej generácii a pomerne tiché cestovanie s nebývalým komfortom.

Pre rodičov môže byť podstatné vybranie po bokoch kufra a pomerne slušná maximálna šírka, ktorá môže prísť vhod pri preprave športového kočíka. Z pohľadu každodenného využitia kufra klobúk dole pred "zašitím" batérií pod sedadlá a ponuke slušného úžitku.

Vzadu chudobnejšie pre veľkýchVeľkorysosť kufra už stráca priestor na zadných sedadlách, najmä v oblasti hlavy pre vyšších pasažierov. Operadlám chýba šírka a Yaris nevyniká ani v priestore na lakte.

Milo prekvapil priestor na nohy a jednoduché nastupovanie dozadu, ktoré je výhodné pre deti v autosedačkách. Tie potrebujú miesto na nastupovanie a tiež na nožičky visiace cez okraj sedačky. Batérie pod sedadlami majú malý otvor na chladenie, ale nijako neobmedzujú posádku.

SkryťVypnúť reklamu

Toyota stlačila cenu hybridnej verzie Active v akcii na 15.500 eur, akurát v pomerne zaujímavej výbave nemožno na naše prekvapenie rátať s elektrickým ovládaním okien vzadu. Za disky z ľahkých zliatin aj za navigáciu musíte vo verzii Active zaplatiť.

Zadné dvere nemajú odkladací box, ktorý pri rodinnom využití auta príde vhod. Pochváliť treba otváranie dverí pod širokým uhlom a pomerne veľký otvor na nastupovanie.

Štandardne dostanete kompletný bezpečnostný balík, LED denné svetlá, zadné LED svetlá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu a rad drobností.

Hybrid má tiež kožené obšitie ručnej brzdy a pekne vypracovaný interiér s pohodlnými sedadlami vpredu. Odkladacie priestory sú na praktický život v meste koncipované pomerne skromne, akoby mal vodič aj spolujazdec nosiť všetko v príručnej taške.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potešilo nás odhlučnenie podvozka v meste, dobré filtrovanie nerovností a veľmi komfortná jazda. Z hybridného Yarisu vyžaduje tuhosť a s výnimkou plného zrýchlenia sa správa veľmi kultivovane a ticho.

Mestský život vyhovujeVidieť, že auto je zrodené na pohyb v meste bez nutnosti obťažovať sa radením. Vodič má veľmi dobrý prehľad o situácii okolo a ani interiér neodpútava pozornosť. Z každého detailu dýcha vysoká kvalita a vodičovi už podľa testu vieme garantovať dobrý pocit z riadenia.

Pri tak prepracovanom interiéri a adaptácii palubného systému na dobu modernú, príde trochu zvláštna absencia trojkliku smeroviek. Na hybride síce stačí po aktivovaní tlačidla len pridávať plyn a brzdiť, ale veľa elektriky si pri rozbehu neužijete.

Hybridnú verziu poznať podľa zadných svetiel s inou, trochu gýčovou architektúrou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spaľovací motor pomerne rýchlo nabieha do činnosti a pri chladných ránach sa musí zohriať. Kým sa tak stane, už budete možno v práci a batérie síce s elektromotorom pomôžu, ale elektrickú sólo jazdu nestihnete.

S trochou snahy sa hybridný Yaris zmestí spotrebou benzínu do hodnôt konkurenčného diesela v mestskom režime. Na diaľnici sa skôr približuje obyčajnej benzínovej alternatíve s litrovou rezervou.

Cestou z Bratislavy do Banskej Bystrice na hranici povolených rýchlosti sme pri spotrebe 6,6 l/100 km konštatovali, že 130 km/h si Yaris drží veľmi ochotne a vysávačový zvukový efekt je už len pri rozbiehaní. Vysokú rýchlosť zvládal veľmi dobre.

Batérie zázračne zmizli pod sedadlami a neobmedzujú batožinový priestor. Nepočítajte však s rezervným kolesom, ktoré nahrádzajú lepiaca súprava s kompresorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V kopcoch pri prejazde cez Čertovicu a bežnej jazde po okreskách klesla spotreba na 5,5 litra na 100 km. V meste a pri "eco" sme dokázali zraziť spotrebu na 4,4 l/100 km. Celkový priemer "mix" pri troche snahy môže byť 4,9 l/100 km.

V tabuľke pripájame porovnanie dynamických vlastností malého hybridného Yarisu s konkurenčnými autami a rôznymi druhmi pohonu. Oproti predchádzajúcemu testu sme doplnili ešte naftový Peugeot 208 e-HDi.

Dynamické parametre v teste motorov rôznej konštrukcie

model

Renault Clio

Toyota Yaris

Suzuki Splash

Peugeot 208

verzia

0,9 TCe

Hybrid

1,2

1,6 e-HDi

zrýchlenie 0-100 km/h (s)

13,19

11,99

14,02

11,35

pružnosť 3.stupeň 70-100 km/h (s)

6,31

6,20 (e-CVT)

7,87

5,9

pružnosť 4.stupeň 70-100 km/h (s)

8,59

-

11,46

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6,65

čas na okruhu auto.sme.sk (m:s)

1:12,01

1:14,79

-

-

čas v normovanom slalome (s)

13,87

14,28

14,07

14,62

brzdná dráha 100 - 0 km/h (m)

43,12 W

42,92 W

41,53 S

43,18 W

Argumentuje prevodovkouYaris Hybrid je vyladené auto s vysokým komfortom jazdy a obratné v meste. Pri zvážení výbavy a nástupnej ceny modelu Active oproti konkurencii s bežným pohon, najviac zaváži automatická prevodovka, ktorá býva u konkurencie drahá a povedzme si otvorene, ponuka s výnimkou pár značiek dosť obmedzená.

Získať podobne veľké vozidlo s automatom, benzínovým motorom a rovnakou spotrebou bude ťažké, preto túto často ženskú voľbu dokážeme pochopiť.

Hybrid sa síce lepšie uplatňuje vo väčších autách, avšak meranie dokazuje, že Yaris Hybrid nezaostáva v dynamike a vieme ho odporučiť mestským šoférom, ktorí potrebujú len pridávať plyn a brzdiť bez potreby vyžívať sa v jazde a radení. Po pritlačení plynu na podlahu ujde Yaris hybrid mnohým konkurentom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

kupujem-nekupujemOsobne považujem Yaris za príliš malé auto na aplikáciu hybridnej technológie. Toyota to síce dokázala tak, že tento pohon už ani cenou ani zásahom do priestoru neobmedzuje majiteľa, avšak v aute týchto rozmerov sa dá k danej spotrebe dopracovať aj inou cestou. Nekupujem, hoci chápem, že ako alternatíva pre malé auto do mesta s automatom, to môže niekoho zaujať.

Rasťo Chvála

Základné technické parametre

Model

Toyota Yaris

Verzia

Hybrid Style

Cena modelu od (eur)

8.990

Cena test. verzie od (eur)

14.800

Cena test. modelu (eur)

15.640

Motor

1,5VVT-i + elektromotor

Objem (cm3)

1497

Výkon (kW(k))

55(75)

Pri otáčkach (ot./min.)

4800

Krútiaci moment (Nm)

111

Pri otáčkach (ot./min.)

3600-4400

Výkon hybridnej sústavy (kW(k))

74(100)

Priemerná spotreba (l/100km)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3,7

Spotreba v teste (l/100km)

4,9

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

11,8

Maximálna rýchlosť (km/h)

165

Prevodovka

e-CVT (aut.)

Počet stupňov

CVT

Pneumatiky

Nokian WR D3

Rozmer a index pneumatík

175/65 R15

Brzdy vpredu

kotúčové

Brzdy vzadu

kotúčové

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1170

Servisný interval (km/rok)

15000/1

Dĺžka (mm)

3905

Rázvor náprav (mm)

2510

Šírka (mm)

1695

Výška (mm)

1510

Základný objem kufra (l)

286

Z testovacieho zápisníkaStav tachometra

8278 km

Počasie počas testu

jasno

Teplota

7 °C

Stabilizačný systém

nevypínateľný

Pneumatiky

Nokian WR D3

Rozmer a index pneumatík

175/65 R15

Priemerná spotreba v teste (l/100km)

6,6 diaľnica, 5,5 kopce, 4,5 mesto

Brzdná dráha 100 -0 km/h (m)

42,92

Vnútorné rozmery batožinového priestorunakladacia hrana von (mm)

690

nakladacia hrana dnu (mm)

160

šírka kufra min./maximálna (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1000/1360

výška kufra po roletu (mm)

49

nakladací otvor výška/šírka(mm)

790/1005

dĺžka kufra min./max (mm)

660/1440

Rozmery priestoru na sedeniešírka v ramenách vpredu (mm)

1340

šírka lakte vpredu (mm)

1400

výška na hlavu šofér max. (mm)

1000

dĺžka sedáku šofér (mm)

500

šírka v ramenách vzadu (mm)

1310

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1391

výška krajné sedadlá (mm)

900

výška stredné sedadlo (mm)

870

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

490/490

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 832
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 531
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 075
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 256
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 743
  7. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 506
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 313
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  2. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  4. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  5. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  6. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  7. Štefan Šturdzík: Rakovina
  8. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 946
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 566
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 394
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 074
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 457
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 10 692
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 547
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 487
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu