Dacia pripravila štedrejší Logan

Predstava o ľudových vozidlách sa pred mnohými rokmi spájala s autami jedného z najväčších koncernov na svete. Dnes na rodinné peňaženky útočí Dacia s druhou generáciou modelu Logan.

(Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Pred niekoľkými dňami rumunská automobilka Dacia pod krídlami Renaultu uviedla na slovenský trh druhú generáciu „ľudového“ sedanu Logan. Pýši sa robustným vzhľadom, vylepšeným dizajnom a podľa slov Dacie aj eleganciou.

Nová Dacia Logan obsahuje prvky výbavy z väčšieho modelu Lodgy, vrátane multimediálneho systému Media Nav, tempomatu s obmedzovačom rýchlosti, či zadných parkovacích senzorov. Posilňovač riadenia sa stal štandardom pre všetky verzie. Stabilizačný program ESP štandardne dostávajú varianty spĺňajúce normu Euro 5.

Ponuku doplnia nové 15-palcové zliatinové disky a dve novú metalické farby karosérie: modrá Persan a béžová Cendré.

Technika a interiér neurazí

V interiéri nájdeme modernejšiu tmavú, alebo dvojtónovú palubnú dosku s chrómovanými lemami prístrojov. Nový Logan dostal ako opciu na niektorých verziách rad nových čalúnení, vrátane koženého, spolu s koženou hlavicou radiacej páky a volantu.

Dacia Logan postavená na spoločnej platforme s menším modelom Sandero chce ponúknuť lepšie odpruženie a jazdné vlastnosti.

Automobilka nezabudla na propagáciu LPG ako konvenčnej alternatívy k nafte. Motor 1,2 16V 53kW/72k je dostupný ako dvojpalivová benzín-LPG verzia.

Ani tentoraz neostalo bokom poslanie Loganu ako rodinného služobníka. Využitie objemu batožinového priestoru – 510 l v štandardnej pozícii sklápateľných sedadiel (vo vybraných verziách v pomere 60/40) obmedzí zrejme len typ karosérie a otváranie kufra.

Chce ponúknuť viac za rovnaké peniaze

Druhá generácia Loganu je dostupná v troch stupňoch výbavy. Najlacnejšia úroveň „Acces“ je k dispozícii od 6 490 eur s jednoduchým benzínovým štvorvalcom 1,2 16V (55kW/75 k).

Na štedrejšej „Ambience“ aj so spomenutým pohonom na LPG visí cenovka 7 890 eur, bez zabudovanej nádrže na plyn by ste zaplatili menej o 800 eur. Obe verzie sa spoliehajú na motor 1,2 16V (55kW/75 k). Prevádzka na LPG ukrojí z výkonu tri kone.

Ponuka najvyššieho stupňa výbavy je samozrejme najštedrejšia. Zahŕňa motorizácie spomenuté z nižšieho stupňa a pridáva k nim výbavu navyše.

Novinkou v ponuke je benzínový prepĺňaný trojvalec 0,9 TCe s výkonom 66 kW (90 k) a cenou 8 790 eur. Na vrchole výbavových stupňov by sme našli Daciu Logan s overeným naftovým motorom 1,5 dCi a výkonom 55 kW (75 k) – 9 990 eur.

Na vozidlá Dacia Logan je poskytovaná štandardná záruka po dobu troch rokov, alebo do najazdenia 100-tisíc kilometrov.

foto Martin Vosko

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 371
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 470
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 712
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 240
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 009
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 981
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 907
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 700
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 498
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 896

Téma: Dacia Duster, Logan, Sandero, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Mikuláš Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu. A rozhodol sa, že nebude mlčať. Protestuje.

EKONOMIKA

Prečo sa Juhoafričan teší, keď si môže poslať životopis cez SMS (rozhovor)

Na zemi žije viac ľudí bez fyzickej adresy než s adresou.

KOMENTÁRE

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje.

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Danko sa nás na nič nespýtal, hovorí šéf EPH.

Neprehliadnite tiež

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.

Česká vláda dá miliardu na vybudovanie nabíjačiek pre elektromobily

Pomôcť by mali aj dotácie na kúpu elektromobilov.

Pozrite si rebríček 50 najpredávanejších áut sveta

Jediným nováčikom v prvej desiatke poradia je Honda Civic.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop