SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Dacia pripravila štedrejší Logan

Predstava o ľudových vozidlách sa pred mnohými rokmi spájala s autami jedného z najväčších koncernov na svete. Dnes na rodinné peňaženky útočí Dacia s druhou generáciou modelu Logan.

(Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Pred niekoľkými dňami rumunská automobilka Dacia pod krídlami Renaultu uviedla na slovenský trh druhú generáciu „ľudového“ sedanu Logan. Pýši sa robustným vzhľadom, vylepšeným dizajnom a podľa slov Dacie aj eleganciou.

Nová Dacia Logan obsahuje prvky výbavy z väčšieho modelu Lodgy, vrátane multimediálneho systému Media Nav, tempomatu s obmedzovačom rýchlosti, či zadných parkovacích senzorov. Posilňovač riadenia sa stal štandardom pre všetky verzie. Stabilizačný program ESP štandardne dostávajú varianty spĺňajúce normu Euro 5.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ponuku doplnia nové 15-palcové zliatinové disky a dve novú metalické farby karosérie: modrá Persan a béžová Cendré.

Technika a interiér neurazí

V interiéri nájdeme modernejšiu tmavú, alebo dvojtónovú palubnú dosku s chrómovanými lemami prístrojov. Nový Logan dostal ako opciu na niektorých verziách rad nových čalúnení, vrátane koženého, spolu s koženou hlavicou radiacej páky a volantu.

Dacia Logan postavená na spoločnej platforme s menším modelom Sandero chce ponúknuť lepšie odpruženie a jazdné vlastnosti.

Automobilka nezabudla na propagáciu LPG ako konvenčnej alternatívy k nafte. Motor 1,2 16V 53kW/72k je dostupný ako dvojpalivová benzín-LPG verzia.

Ani tentoraz neostalo bokom poslanie Loganu ako rodinného služobníka. Využitie objemu batožinového priestoru – 510 l v štandardnej pozícii sklápateľných sedadiel (vo vybraných verziách v pomere 60/40) obmedzí zrejme len typ karosérie a otváranie kufra.

SkryťVypnúť reklamu

Chce ponúknuť viac za rovnaké peniaze

Druhá generácia Loganu je dostupná v troch stupňoch výbavy. Najlacnejšia úroveň „Acces“ je k dispozícii od 6 490 eur s jednoduchým benzínovým štvorvalcom 1,2 16V (55kW/75 k).

Na štedrejšej „Ambience“ aj so spomenutým pohonom na LPG visí cenovka 7 890 eur, bez zabudovanej nádrže na plyn by ste zaplatili menej o 800 eur. Obe verzie sa spoliehajú na motor 1,2 16V (55kW/75 k). Prevádzka na LPG ukrojí z výkonu tri kone.

Ponuka najvyššieho stupňa výbavy je samozrejme najštedrejšia. Zahŕňa motorizácie spomenuté z nižšieho stupňa a pridáva k nim výbavu navyše.

Novinkou v ponuke je benzínový prepĺňaný trojvalec 0,9 TCe s výkonom 66 kW (90 k) a cenou 8 790 eur. Na vrchole výbavových stupňov by sme našli Daciu Logan s overeným naftovým motorom 1,5 dCi a výkonom 55 kW (75 k) – 9 990 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Na vozidlá Dacia Logan je poskytovaná štandardná záruka po dobu troch rokov, alebo do najazdenia 100-tisíc kilometrov.

foto Martin Vosko

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 342
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 970
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Dôležitosť duševnej pohody 4 926
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 4 822
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 694
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


24 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  3. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  4. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  5. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  6. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Deravá skala, Tmavá skala
  8. Miroslav Sopko: Rodičia, nehádžme učiteľom polená pod nohy
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 715
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 311
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 096
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 911
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 802
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 122
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 768
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 653
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu