Dacia pripravila štedrejší Logan

Predstava o ľudových vozidlách sa pred mnohými rokmi spájala s autami jedného z najväčších koncernov na svete. Dnes na rodinné peňaženky útočí Dacia s druhou generáciou modelu Logan.

(Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Pred niekoľkými dňami rumunská automobilka Dacia pod krídlami Renaultu uviedla na slovenský trh druhú generáciu „ľudového“ sedanu Logan. Pýši sa robustným vzhľadom, vylepšeným dizajnom a podľa slov Dacie aj eleganciou.

Nová Dacia Logan obsahuje prvky výbavy z väčšieho modelu Lodgy, vrátane multimediálneho systému Media Nav, tempomatu s obmedzovačom rýchlosti, či zadných parkovacích senzorov. Posilňovač riadenia sa stal štandardom pre všetky verzie. Stabilizačný program ESP štandardne dostávajú varianty spĺňajúce normu Euro 5.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ponuku doplnia nové 15-palcové zliatinové disky a dve novú metalické farby karosérie: modrá Persan a béžová Cendré.

Technika a interiér neurazí

V interiéri nájdeme modernejšiu tmavú, alebo dvojtónovú palubnú dosku s chrómovanými lemami prístrojov. Nový Logan dostal ako opciu na niektorých verziách rad nových čalúnení, vrátane koženého, spolu s koženou hlavicou radiacej páky a volantu.

Dacia Logan postavená na spoločnej platforme s menším modelom Sandero chce ponúknuť lepšie odpruženie a jazdné vlastnosti.

Automobilka nezabudla na propagáciu LPG ako konvenčnej alternatívy k nafte. Motor 1,2 16V 53kW/72k je dostupný ako dvojpalivová benzín-LPG verzia.

Ani tentoraz neostalo bokom poslanie Loganu ako rodinného služobníka. Využitie objemu batožinového priestoru – 510 l v štandardnej pozícii sklápateľných sedadiel (vo vybraných verziách v pomere 60/40) obmedzí zrejme len typ karosérie a otváranie kufra.

Chce ponúknuť viac za rovnaké peniaze

Druhá generácia Loganu je dostupná v troch stupňoch výbavy. Najlacnejšia úroveň „Acces“ je k dispozícii od 6 490 eur s jednoduchým benzínovým štvorvalcom 1,2 16V (55kW/75 k).

Na štedrejšej „Ambience“ aj so spomenutým pohonom na LPG visí cenovka 7 890 eur, bez zabudovanej nádrže na plyn by ste zaplatili menej o 800 eur. Obe verzie sa spoliehajú na motor 1,2 16V (55kW/75 k). Prevádzka na LPG ukrojí z výkonu tri kone.

Ponuka najvyššieho stupňa výbavy je samozrejme najštedrejšia. Zahŕňa motorizácie spomenuté z nižšieho stupňa a pridáva k nim výbavu navyše.

Novinkou v ponuke je benzínový prepĺňaný trojvalec 0,9 TCe s výkonom 66 kW (90 k) a cenou 8 790 eur. Na vrchole výbavových stupňov by sme našli Daciu Logan s overeným naftovým motorom 1,5 dCi a výkonom 55 kW (75 k) – 9 990 eur.

Na vozidlá Dacia Logan je poskytovaná štandardná záruka po dobu troch rokov, alebo do najazdenia 100-tisíc kilometrov.

foto Martin Vosko

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 049
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 914
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 297
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 709
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 900
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 516

Téma: Dacia


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Privatbanka bola pre Kočnera kľúčová, bola pri Bonaparte aj pri Technopole

Obchodoval aj s ďalšími, od Tatra banky kúpil pohľadávky.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočnerova minulosť nenecháva veľa pochybností

Čo majú spoločné Kočnerove kauzy?

Komentár Zuzany Kepplovej

Bez základnej spravodlivosti politický život len predstierame

Zažívame nebezpečné časy, keď sa priam objedáme prísľubmi spravodlivosti.

Neprehliadnite tiež

Nový Mercedes CLS pripomína auto pre superhrdinu (test)

Napriek výkonu je spotreba ukážková.

Nové BMW X7 má najväčšie ľadviny v dejinách značky

Ak sa vám X5 zdá malá a nenápadná, novinka vám ulahodí.