Policajt môže vodiča zviesť z cesty

Polícia vás smie zastaviť, no nesmie ohroziť bezpečnosť premávky. Musíte poslúchnuť akýkoľvek jej pokyn. Aj keď ste pôvodne chceli ísť inokade.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Rudolf: "Stalo sa mi, že som išiel autom po hlavnej ceste a mal som v pláne na križovatke odbočiť na vedľajšiu cestu. Na hlavnej ceste, ale až za križovatkou, stála policajná hliadka, ktorá zastavovala vozidlá idúce po hlavnej ceste.

nakres.jpgKeď už som sa chystal odbočiť, policajt ma začal z diaľky zastavovať, aj keď ja som nešiel jeho smerom, pretože som odbočoval. Agresívnejšou gestikuláciou ma prinútil ísť teda jeho smerom, aj keď ja som pôvodne chcel normálne odbočiť na vedľajšiu cestu, ešte niekoľko desiatok metrov pred stanoviskom hliadky.

Ak chceli policajti zastavovať autá, mali si nájsť stanovisko ešte pred križovatkou a nie až za ňou a nútiť potom odbočujúcich vodičov ísť smerom, ktorým ísť nechceli.

Môžem takúto "zďaleka zastavujúcu" policajnú hliadku ignorovať a ísť svojím pôvodným smerom? Lebo, čo ak by bola nabudúce hliadka povedzme 100-200 metrov za touto križovatkou a z diaľky by na mňa mávali, aby som neodbočoval, ale podišiel až k nim? Kde je tá hranica?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Policajti predpisy neporušili

"Účastník cestnej premávky je povinný poslúchnuť pokyn, výzvu alebo príkaz policajta súvisiaci s výkonom jeho oprávnení pri dohľade nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky a strpieť výkon jeho oprávnení," uvádza sa v zákone o cestnej premávke.

Policajt vás smie donútiť ísť iným smerom, než ste pôvodne chceli, ak vás chce zastaviť. Zastavovanie vozidiel patrí medzi policajné oprávnenia. Aj kontrola dodržiavania dopravných pravidiel.

Ak by ste sa rozhodli policajta ignorovať, riskovali by ste 300-eurovú pokutu a aj dvojročný zákaz šoférovania.

Pri zastavovaní však platí aj nasledovné pravidlo: "Znamenie na zastavenie vozidla sa musí dávať včas, zreteľne a s ohľadom na okolnosti cestnej premávky, aby vodič mohol bezpečne zastaviť vozidlo a aby sa neohrozila bezpečnosť cestnej premávky."

Podľa toho, čo napísal Rudolf, policajti svoje povinnosti neporušili. Tým, že prinútili Rudolfa ísť rovno, nikoho neohrozili. Znížili komfort vodiča tým, že mu zmenili plány. To však nie je dôvod myslieť si, že policajti konajú v rozpore s pravidlami.

Mohli si zvoliť aj lepšie miesto na zastavenie

Napriek pravidlám si myslíme, že policajti si mohli zvoliť aj lepšie miesto na zastavovanie vozidiel. Ich konanie nám trochu pripadá ako umiestnenie značky zákaz odbočenia za križovatkou s očakávaním, že autá v križovatke nebudú odbočovať.

Ak sa policajti snažia za križovatkou dávať znamenie na zastavenie vozidlám vchádzajúcim do križovatky, niektorých vodičov to môže zneistiť. Zvyšuje sa tak riziko kolízie pri prejazde križovatkou.

Vzniká tiež riziko, že vodič si nevšimne policajta za križovatkou pre sústredenie sa na odbočenie. Dokazovať potom, či policajti dali znamenie na zastavenie zreteľne a s ohľadom na okolnosti, nie je jednoduché a vedie k zbytočným konfliktom.

Nemyslíme si, že sa v okolí nedalo nájsť aj lepšie miesto na zastavovanie áut, ktoré by nevyvolávalo pochybnosti o zachovávaní bezpečnosti cestnej premávky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  4. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  5. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  6. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  7. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  10. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 628
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 064
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 326
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 412
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 378
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 892
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 608
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 486
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 454
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop