Peugeot predstaví v Ženeve auto na vzduch i odľahčený 208 HYbrid FE

Automobilka vyleští i verzie 208 GTi a 2008 s novým typom hybridného pohonného ústrojenstva Air-Hybrid.

Rely vozidlo - Peugeot 208 T16 triedy R5 bude súčasťou expozície značky v Ženeve.(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Peugeot spojil svoje sily so spoločnosťou Total a tak vozidlo 208 HYbrid FE zavŕši výskum zameraný na aerodynamiku, úsporu váhy a pohonné ústrojenstvo.

Peugeot 208 HYbrid FE bude disponovať zlepšenými aerodynamickými prvkami s výrazne zníženým koeficientom odporu vzduchu oproti štandardnému produkčnému modelu. Nevyhnú sa mu ani špeciálne pneumatiky so zníženým valivým odporom.

Na redukcii váhy sa primárne podieľajú časti karosérie z „karbónu“ a polykarbonátové okná. Celková úspora hmotnosti je 200 kg až na 975 kg.

Upravený bol aj štandardný jednolitrový motor VTi. Trojvalec s výkonom 50 kW (68 k) dostal zmenený spaľovací cyklus, zároveň so zníženým odporom trecích častí. Agregát je pripojený k automatizovanej manuálnej prevodovke, ktorá v sebe ukrýva elektromotor. Batérie si Peugeot 208 HYbrid FE požičal z vozidiel vytrvalostných pretekov Peugeot.

Peugeot 208 HYbrid FE bude súčasťou expozície približne 30 vozidiel značky v stánku Peugeot na autosalóne v Ženeve. Našli by ste medzi nimi aj hybridný model 2008 využívajúci technológiu Air-Hybrid – miesto nabíjania batérií stláča vzduch do tlakovej nádoby. Detaily sme písali TU.

V stánku nebude chýbať ani špeciál Onyx predstavený na minuloročnej prehliadke v Paríži. Výstavu posilní model 208 GTi a nové športové náradie rely triedy R5 – Peugeot 208 T16 (na titulnom obrázku).

Peugeot 2008 Air-Hybrid

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 732
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 927
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 110
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 832
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 679
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 099
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 018
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.