BRATISLAVA. Peugeot spojil svoje sily so spoločnosťou Total a tak vozidlo 208 HYbrid FE zavŕši výskum zameraný na aerodynamiku, úsporu váhy a pohonné ústrojenstvo.
Peugeot 208 HYbrid FE bude disponovať zlepšenými aerodynamickými prvkami s výrazne zníženým koeficientom odporu vzduchu oproti štandardnému produkčnému modelu. Nevyhnú sa mu ani špeciálne pneumatiky so zníženým valivým odporom.
Na redukcii váhy sa primárne podieľajú časti karosérie z „karbónu“ a polykarbonátové okná. Celková úspora hmotnosti je 200 kg až na 975 kg.
Upravený bol aj štandardný jednolitrový motor VTi. Trojvalec s výkonom 50 kW (68 k) dostal zmenený spaľovací cyklus, zároveň so zníženým odporom trecích častí. Agregát je pripojený k automatizovanej manuálnej prevodovke, ktorá v sebe ukrýva elektromotor. Batérie si Peugeot 208 HYbrid FE požičal z vozidiel vytrvalostných pretekov Peugeot.
Peugeot 208 HYbrid FE bude súčasťou expozície približne 30 vozidiel značky v stánku Peugeot na autosalóne v Ženeve. Našli by ste medzi nimi aj hybridný model 2008 využívajúci technológiu Air-Hybrid – miesto nabíjania batérií stláča vzduch do tlakovej nádoby. Detaily sme písali TU.
V stánku nebude chýbať ani špeciál Onyx predstavený na minuloročnej prehliadke v Paríži. Výstavu posilní model 208 GTi a nové športové náradie rely triedy R5 – Peugeot 208 T16 (na titulnom obrázku).
Peugeot 2008 Air-Hybrid