SME

Čínsky Qoros chce v Európe preraziť trojicou áut

Nechcú sklamať v testoch Euro NCAP a miesto v modelovom rade sa nájde aj pre hybrid.

(Zdroj: Qoros)

BRATISLAVA. Podľa Stefana Villantiho, výkonného riaditeľa pre predaj a servis značky, je Qoros pripravený začať vyrábať 150-tisíc áut do dvoch rokov s postupným rozšírením kapacít až na 450-tisíc vozidiel ročne, ak bude záujem.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvým je sedan nižšej strednej triedy radu 3, ktorý by sa do Európy chcel pozrieť už v budúcom roku s predstavením na autosalóne v Ženeve už v marci. Za svojich súperov si vybral napríklad Ford Focus a Volkswagen Golf.

Vozidlo je postavené na modulárnej platforme, ktorá umožňuje meniť rozmery podľa potreby podobne ako platforma MQB koncernu Volkswagen.

SkryťVypnúť reklamu

Dosiahnuť aspoň uspokojivé výsledky v nárazových testoch Euro NCAP je pre väčšinu čínskych automobiliek tvrdý oriešok. Stefano Villanti však ubezpečuje, že tentoraz to problém nebude a „vozidlo prejde testami bez problémov, v niektorých smeroch bude dokonca príkladom.“

Napriek svojim európskym zámerom, viac ako 50% vozidiel bude určených pre čínsky trh. S naftovou motorizáciou sa síce nepočíta, no benzínové agregáty od objemu 1,2 až po prepĺňaný 1,4-litrový motor doplní aj hybridné pohonné ústrojenstvo.

Hybrid by mal poháňať zadnú nápravu vyvinutú pôvodne spoločnosťou American Axle a švédskym Saabom. Rolu spaľovacieho agregátu na seba preberie menší trojvalcový motor spaľujúci benzín. Číňania sľubujú celkový výkon sústavy 162 kW (220 k) a krútiaci moment 450 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilka chce v Ženeve predviesť aj verziu Cross Hybrid Concept so zvýšeným podvozkom o 60 mm a karosériou typu hatchback. S klesajúcou líniou strechy pripomínajúcou kupé, robustnými plastovými podbehmi a prepracovanou prednou i zadnou časťou, by mal byť najväčším ťahákom v stánku Qoros.

Menej „vzrušujúcim“, ale rovnako dôležitým modelom sa stane kombi disponujúce batožinovým priestorom s objemom 500 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel kapacita kufra narastie na 1 400 litrov.

Myslíme si, že ak automobilka na autosalóne v Ženeve nepredstaví nedokončenú maketu, tak má pozornosť zaručenú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Vytvorili chrbticu slovenskej energetiky
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 9 173
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 465
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 4 815
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 046
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 727
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 672
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 301
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 081
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Úsmev na perách a klamstvo na jazyku.
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Dolná Tižina
  3. Monika Albertiová: Uhrík namiesto politiky: trepe, gembluje a zbiera lajky. A funguje to
  4. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  5. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  6. Radoslav Záhumenský: Slovensko má vlastnú Saharu! 🌵Nie v Egypte, ale na Slovensku, len 30 km od Bratislavy!
  7. Ernest Klotton: Novela ústavy a pasca pre kresťanské hnutie
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (26.9. - 2.10.1925)
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 256
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 692
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 537
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 328
  5. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 8 921
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 8 909
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 6 503
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 239
  1. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  2. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  3. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  4. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  5. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  6. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  7. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  8. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
SkryťZatvoriť reklamu