SME

Čínsky Qoros chce v Európe preraziť trojicou áut

Nechcú sklamať v testoch Euro NCAP a miesto v modelovom rade sa nájde aj pre hybrid.

(Zdroj: Qoros)

BRATISLAVA. Podľa Stefana Villantiho, výkonného riaditeľa pre predaj a servis značky, je Qoros pripravený začať vyrábať 150-tisíc áut do dvoch rokov s postupným rozšírením kapacít až na 450-tisíc vozidiel ročne, ak bude záujem.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvým je sedan nižšej strednej triedy radu 3, ktorý by sa do Európy chcel pozrieť už v budúcom roku s predstavením na autosalóne v Ženeve už v marci. Za svojich súperov si vybral napríklad Ford Focus a Volkswagen Golf.

Vozidlo je postavené na modulárnej platforme, ktorá umožňuje meniť rozmery podľa potreby podobne ako platforma MQB koncernu Volkswagen.

SkryťVypnúť reklamu

Dosiahnuť aspoň uspokojivé výsledky v nárazových testoch Euro NCAP je pre väčšinu čínskych automobiliek tvrdý oriešok. Stefano Villanti však ubezpečuje, že tentoraz to problém nebude a „vozidlo prejde testami bez problémov, v niektorých smeroch bude dokonca príkladom.“

Napriek svojim európskym zámerom, viac ako 50% vozidiel bude určených pre čínsky trh. S naftovou motorizáciou sa síce nepočíta, no benzínové agregáty od objemu 1,2 až po prepĺňaný 1,4-litrový motor doplní aj hybridné pohonné ústrojenstvo.

Hybrid by mal poháňať zadnú nápravu vyvinutú pôvodne spoločnosťou American Axle a švédskym Saabom. Rolu spaľovacieho agregátu na seba preberie menší trojvalcový motor spaľujúci benzín. Číňania sľubujú celkový výkon sústavy 162 kW (220 k) a krútiaci moment 450 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilka chce v Ženeve predviesť aj verziu Cross Hybrid Concept so zvýšeným podvozkom o 60 mm a karosériou typu hatchback. S klesajúcou líniou strechy pripomínajúcou kupé, robustnými plastovými podbehmi a prepracovanou prednou i zadnou časťou, by mal byť najväčším ťahákom v stánku Qoros.

Menej „vzrušujúcim“, ale rovnako dôležitým modelom sa stane kombi disponujúce batožinovým priestorom s objemom 500 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel kapacita kufra narastie na 1 400 litrov.

Myslíme si, že ak automobilka na autosalóne v Ženeve nepredstaví nedokončenú maketu, tak má pozornosť zaručenú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 139
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 862
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 098
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 257
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 871
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 35
Nataša Holinová

Prečo sa Smer zlostí na Šutaja Eštoka?


24
Désiré Doué sa teší z gólu.

Paríž St. Germain zdolal Aston Villu 3:1.


4
Ilustračné foto.

Burzy vo Frankfurte, Londýne a Miláne si pripísali zisky v rozmedzí šesť až osem percent.


SITA a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu