SME

Čínsky Qoros chce v Európe preraziť trojicou áut

Nechcú sklamať v testoch Euro NCAP a miesto v modelovom rade sa nájde aj pre hybrid.

(Zdroj: Qoros)

BRATISLAVA. Podľa Stefana Villantiho, výkonného riaditeľa pre predaj a servis značky, je Qoros pripravený začať vyrábať 150-tisíc áut do dvoch rokov s postupným rozšírením kapacít až na 450-tisíc vozidiel ročne, ak bude záujem.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvým je sedan nižšej strednej triedy radu 3, ktorý by sa do Európy chcel pozrieť už v budúcom roku s predstavením na autosalóne v Ženeve už v marci. Za svojich súperov si vybral napríklad Ford Focus a Volkswagen Golf.

Vozidlo je postavené na modulárnej platforme, ktorá umožňuje meniť rozmery podľa potreby podobne ako platforma MQB koncernu Volkswagen.

SkryťVypnúť reklamu

Dosiahnuť aspoň uspokojivé výsledky v nárazových testoch Euro NCAP je pre väčšinu čínskych automobiliek tvrdý oriešok. Stefano Villanti však ubezpečuje, že tentoraz to problém nebude a „vozidlo prejde testami bez problémov, v niektorých smeroch bude dokonca príkladom.“

Napriek svojim európskym zámerom, viac ako 50% vozidiel bude určených pre čínsky trh. S naftovou motorizáciou sa síce nepočíta, no benzínové agregáty od objemu 1,2 až po prepĺňaný 1,4-litrový motor doplní aj hybridné pohonné ústrojenstvo.

Hybrid by mal poháňať zadnú nápravu vyvinutú pôvodne spoločnosťou American Axle a švédskym Saabom. Rolu spaľovacieho agregátu na seba preberie menší trojvalcový motor spaľujúci benzín. Číňania sľubujú celkový výkon sústavy 162 kW (220 k) a krútiaci moment 450 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilka chce v Ženeve predviesť aj verziu Cross Hybrid Concept so zvýšeným podvozkom o 60 mm a karosériou typu hatchback. S klesajúcou líniou strechy pripomínajúcou kupé, robustnými plastovými podbehmi a prepracovanou prednou i zadnou časťou, by mal byť najväčším ťahákom v stánku Qoros.

Menej „vzrušujúcim“, ale rovnako dôležitým modelom sa stane kombi disponujúce batožinovým priestorom s objemom 500 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel kapacita kufra narastie na 1 400 litrov.

Myslíme si, že ak automobilka na autosalóne v Ženeve nepredstaví nedokončenú maketu, tak má pozornosť zaručenú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 895
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 169
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 908
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 194
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 964
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 449
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 297
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 265
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Nezávislý súddd
  2. Ján Raclavský: Imitácia práce s dátumom expirácie
  3. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum
  4. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (1)
  5. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  6. Dagmar Szabó: DIEŤA JE DAR, NIE TOVAR - 1. konferencia o ochrane detí pred systémovým násilím
  7. Jozef Černek: Kto nám ukradol komunikáciu?
  8. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 223
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 187
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 531
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 279
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 073
  6. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 328
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 593
  8. Dávid Polák: Denník Dezoláta 5 455
  1. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  2. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  5. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  6. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
SkryťZatvoriť reklamu