SME

Čínsky Qoros chce v Európe preraziť trojicou áut

Nechcú sklamať v testoch Euro NCAP a miesto v modelovom rade sa nájde aj pre hybrid.

(Zdroj: Qoros)

BRATISLAVA. Podľa Stefana Villantiho, výkonného riaditeľa pre predaj a servis značky, je Qoros pripravený začať vyrábať 150-tisíc áut do dvoch rokov s postupným rozšírením kapacít až na 450-tisíc vozidiel ročne, ak bude záujem.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvým je sedan nižšej strednej triedy radu 3, ktorý by sa do Európy chcel pozrieť už v budúcom roku s predstavením na autosalóne v Ženeve už v marci. Za svojich súperov si vybral napríklad Ford Focus a Volkswagen Golf.

Vozidlo je postavené na modulárnej platforme, ktorá umožňuje meniť rozmery podľa potreby podobne ako platforma MQB koncernu Volkswagen.

SkryťVypnúť reklamu

Dosiahnuť aspoň uspokojivé výsledky v nárazových testoch Euro NCAP je pre väčšinu čínskych automobiliek tvrdý oriešok. Stefano Villanti však ubezpečuje, že tentoraz to problém nebude a „vozidlo prejde testami bez problémov, v niektorých smeroch bude dokonca príkladom.“

Napriek svojim európskym zámerom, viac ako 50% vozidiel bude určených pre čínsky trh. S naftovou motorizáciou sa síce nepočíta, no benzínové agregáty od objemu 1,2 až po prepĺňaný 1,4-litrový motor doplní aj hybridné pohonné ústrojenstvo.

Hybrid by mal poháňať zadnú nápravu vyvinutú pôvodne spoločnosťou American Axle a švédskym Saabom. Rolu spaľovacieho agregátu na seba preberie menší trojvalcový motor spaľujúci benzín. Číňania sľubujú celkový výkon sústavy 162 kW (220 k) a krútiaci moment 450 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilka chce v Ženeve predviesť aj verziu Cross Hybrid Concept so zvýšeným podvozkom o 60 mm a karosériou typu hatchback. S klesajúcou líniou strechy pripomínajúcou kupé, robustnými plastovými podbehmi a prepracovanou prednou i zadnou časťou, by mal byť najväčším ťahákom v stánku Qoros.

Menej „vzrušujúcim“, ale rovnako dôležitým modelom sa stane kombi disponujúce batožinovým priestorom s objemom 500 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel kapacita kufra narastie na 1 400 litrov.

Myslíme si, že ak automobilka na autosalóne v Ženeve nepredstaví nedokončenú maketu, tak má pozornosť zaručenú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Šéf HOPINu: Nie sme najlacnejší a ani nechceme byť
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 12 052
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 8 544
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 020
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 692
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 460
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 189
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 966
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 769
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Klára Deketová: Prepáč za hlúpu otázku, ale veľa o Slovensku neviem. Čím je vlastne známe?
  2. Marko Dulak: Deti, na ktoré ústava kašle
  3. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH.
  4. Viktor Pamula: Oslava diktátora
  5. Štefan Šturdzík: Svetový lídri - svetový lúzri !!
  6. Štefan Šturdzík: Polááášek !!
  7. Tomáš Mikloško: 8 prekvapivých faktov o vzťahoch, ktoré zmenia váš pohľad na lásku
  8. Radoslav Záhumenský: Objavte čarovnú zrúcaninu v srdci Veľkej Fatry: Hrad Blatnica vám vyrazí dych! [VIDEO]
  1. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 23 185
  2. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 396
  3. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 14 434
  4. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 12 625
  5. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 11 868
  6. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 369
  7. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 10 742
  8. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 9 760
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
SkryťZatvoriť reklamu