Čínsky Qoros chce v Európe preraziť trojicou áut

Nechcú sklamať v testoch Euro NCAP a miesto v modelovom rade sa nájde aj pre hybrid.

(Zdroj: Qoros)

BRATISLAVA. Podľa Stefana Villantiho, výkonného riaditeľa pre predaj a servis značky, je Qoros pripravený začať vyrábať 150-tisíc áut do dvoch rokov s postupným rozšírením kapacít až na 450-tisíc vozidiel ročne, ak bude záujem.

Prvým je sedan nižšej strednej triedy radu 3, ktorý by sa do Európy chcel pozrieť už v budúcom roku s predstavením na autosalóne v Ženeve už v marci. Za svojich súperov si vybral napríklad Ford Focus a Volkswagen Golf.

Vozidlo je postavené na modulárnej platforme, ktorá umožňuje meniť rozmery podľa potreby podobne ako platforma MQB koncernu Volkswagen.

Dosiahnuť aspoň uspokojivé výsledky v nárazových testoch Euro NCAP je pre väčšinu čínskych automobiliek tvrdý oriešok. Stefano Villanti však ubezpečuje, že tentoraz to problém nebude a „vozidlo prejde testami bez problémov, v niektorých smeroch bude dokonca príkladom.“

Napriek svojim európskym zámerom, viac ako 50% vozidiel bude určených pre čínsky trh. S naftovou motorizáciou sa síce nepočíta, no benzínové agregáty od objemu 1,2 až po prepĺňaný 1,4-litrový motor doplní aj hybridné pohonné ústrojenstvo.

Hybrid by mal poháňať zadnú nápravu vyvinutú pôvodne spoločnosťou American Axle a švédskym Saabom. Rolu spaľovacieho agregátu na seba preberie menší trojvalcový motor spaľujúci benzín. Číňania sľubujú celkový výkon sústavy 162 kW (220 k) a krútiaci moment 450 Nm.

Automobilka chce v Ženeve predviesť aj verziu Cross Hybrid Concept so zvýšeným podvozkom o 60 mm a karosériou typu hatchback. S klesajúcou líniou strechy pripomínajúcou kupé, robustnými plastovými podbehmi a prepracovanou prednou i zadnou časťou, by mal byť najväčším ťahákom v stánku Qoros.

Menej „vzrušujúcim“, ale rovnako dôležitým modelom sa stane kombi disponujúce batožinovým priestorom s objemom 500 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel kapacita kufra narastie na 1 400 litrov.

Myslíme si, že ak automobilka na autosalóne v Ženeve nepredstaví nedokončenú maketu, tak má pozornosť zaručenú.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  4. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  5. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  6. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  7. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  10. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 628
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 064
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 326
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 412
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 378
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 892
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 608
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 486
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 454
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop