SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Dlhodobý test: Kia cee´d po 30-tisíc kilometroch (DOPLNENÉ)

Tesne pred prehliadkou vznikla prvá porucha, za ktorú nemohlo ani auto a nespôsobil ju ani šofér ale ostré zuby hlodavca. Pozrite si, koľko stojí servis a ako sa autu darí.

Naftový motor 1,6 CRDi v Kii cee´d potrebuje servis každých 30000 kilometrov. Prehliadka stála vyše 400 eur.Naftový motor 1,6 CRDi v Kii cee´d potrebuje servis každých 30000 kilometrov. Prehliadka stála vyše 400 eur. (Zdroj: TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Kia ako prvá spomedzi dlhodobo testovaných automobilov dosiahla na métu 30-tisíc kilometrov a zároveň prvú prehliadku v autorizovanom servise.

Zdalo sa nám, že bol najvyšší čas, pretože na celkovo suverénnom aute sa rozsvietila kontrolka motora nabádajúca k servisu a auto malo problém udržať kontinuálnu rýchlosť na diaľnici.

(OPRAVA) Servisná prehliadka po 30.000 kilometroch:

Údaje, ktoré nám dal technik po prehliadke, a ktoré mali slúžiť ako podklad pre fakturáciu a my sme z nich pri kalkulácii vychádzali, neboli podľa Kia Motors Sales Slovensko v poriadku a najmä došlo k nezrozumiteľnému vyznačeniu DPH v servise. Preto uverejňujeme faktúru na koncového zákazníka, ktorú importérovi za auto vystavili. NAHLAD_FA_KIA_600.jpg

Ťah motora pulzoval, akoby jemne ubral z výkonu a zase pridal. Technik v servise už tušil, o čo ide, a s týmto vedomím skladal kryt z motora. Hlodavce nám rozhrýzli káble a pustili sa aj do penovej izolácie hadice.

Kábel jedného zo senzorov bol úplne prehryzený a tým pádom stratil pôvodnú funkciu. Vodič nám v servise bezplatne vymenili a auto podstúpilo štandardnú prehliadku v stanovenom servisnom intervale.

Kia 1,6 CRDi musí prísť na servis po 30-tisíc kilometroch alebo raz za 24 mesiacov. Okrem štandardnej výmeny oleja a olejového filtra je súčasťou prehliadky výmena palivového, vzduchového a peľového filtra.

Manuál tiež predpisuje okrem rutinnej kontroly funkčných častí napojiť vozidlo na diagnostiku a všetko otestovať.

Po výmene rozhryzeného kábla už riadiaca jednotka chybu nehlásila. Peľový filter stál 35 eur a na 30-tisíc kilometrov bol pomerne dosť znečistený.

Auto testujeme hlavne v meste, a to sa zrejme prejavuje aj na nekvalite ovzdušia. Podvozok a pneumatiky sú na naše prekvapenie aj po niekoľkých slušných stretoch s výtlkmi v absolútnom poriadku.

Podvozok ostáva silnou stránkou modelu cee´d, lebo zatiaľ slušne zvláda jamy a celkom dobre filtruje nerovnosti ciest. Druhá generácia cee´du sa menej nakláňa v zákrutách ako predchodca a trakcia prednej nápravy na snehu je tiež omnoho lepšia.

Brzdy a podvozok fungujú výborne

V brzdovom okruhu koluje od prehliadky nová brzdová kvapalina za 10 eur, avšak brzdové doštičky nie sú ešte ani pred polovicou svojej životnosti.

To je jeden z dôkazov ako možno správnym spôsobom šoférovania šetriť materiál aj auto. Jediným poškodením na aute je zlomený spodný kryt pod nárazníkom, do ktorého sa vysunul automatický stĺpik parkovacej zábrany.

Jediné chybové hlásenie v riadiacej jednotke bolo od prehryznutého vodiča, inak za 30 000 kilometrov bolo všetko v poriadku. Bodaj by nie, ak si Kia trúfa na 7 ročnú záruku alebo 150 000 km.

Ako by majiteľ takéhoto auta čakal, na spodku auta sa necelý rok používania nijako negatívne neprejavil a všetky časti sú vizuálne aj mechanicky v poriadku. Z pohľadu šoféra ide jednoznačne lepšie radenie a motor má viac chuti do života.

Spotreba neklesla

Zima v hornatom regióne nám zdvihla spotrebu vyššie a ovplyvnila tak celkový priemer. Kia cee´d 1,6 CRDi vykazuje za 30 264 kilometrov priemernú spotrebu 5,4 l/100 km, ktorá odzrkadľuje pomerne hektické používanie auta bez zamýšľania sa nad spotrebou.

Podľa údajov na faktúre Kia cee´d potrebuje 5,3 litra (160 eur) oleja na servisnú prehliadku a okrem olejového filtra (11,33 eur) treba vymeniť aj palivový filter za 48,27 eur.

Máme odskúšané, že na podliezanie päťlitrovej hranice treba veľkú snahu jazdiť úsporne. Celá prehliadka stála spolu s prácou, náplňami a materiálom 416,48 eur a úprimne dodávame, nečakali sme takú sumu.

V blízkom čase odmeriame dynamiku motora, pretože pocitovo sa nám zdá agregát konečne veselší v spodnom spektre otáčok.

Prvé meranie a úvod testu nájdete TU a prvé video TU

Hlodavce si pochutili na vodičoch tesne pred servisnou prehliadkou a okrem rozsvietenej kontrolky motora to bolo poznať aj na prerušovanom ťahu pri diaľničnej rýchlosti. Čiže boli dva dôvody na návštevu servisu.

Naše postrehy z testu

  • kvalitne urobený interiér
  • ťažké nastavovanie pootvoreného okna dverí
  • zrozumiteľná a prehľadná prístrojová doska
  • výborné predné sedadlá
  • prakticky navrhnuté odkladacie priestory
  • presná kulisa radenia
  • priemerná dynamika motora
  • vyššia nakladacia hrana kufra
  • ľahké nastupovanie
  • slušná torzná tuhosť karosérie
  • priemerná trakcia prednej nápravy na klzkom podklade
  • citlivý zásah ESP na snehu
  • jednoduché ovládanie autorádia ale na slnku ťažko čitateľný displej
  • slabé diaľkové svetlá
  • vyššia spotreba oproti očakávaniam

Náklady na palivo

  • Začiatok testu: 892 km
  • Momentálny stav km: 31.156 km
  • Najazdené kilometre: 30.264 km
  • Spotrebované litre nafty: 1622 litrov
  • Priemerná spotreba: 5,4 l/100 km
  • Náklady na palivo: 2306 eur

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 703
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 986
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 564
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 282
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 529
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 446
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 297
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 320
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 572
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.