SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Dlhodobý test: Kia cee´d po 30-tisíc kilometroch (DOPLNENÉ)

Tesne pred prehliadkou vznikla prvá porucha, za ktorú nemohlo ani auto a nespôsobil ju ani šofér ale ostré zuby hlodavca. Pozrite si, koľko stojí servis a ako sa autu darí.

Naftový motor 1,6 CRDi v Kii cee´d potrebuje servis každých 30000 kilometrov. Prehliadka stála vyše 400 eur.Naftový motor 1,6 CRDi v Kii cee´d potrebuje servis každých 30000 kilometrov. Prehliadka stála vyše 400 eur. (Zdroj: TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Kia ako prvá spomedzi dlhodobo testovaných automobilov dosiahla na métu 30-tisíc kilometrov a zároveň prvú prehliadku v autorizovanom servise.

Zdalo sa nám, že bol najvyšší čas, pretože na celkovo suverénnom aute sa rozsvietila kontrolka motora nabádajúca k servisu a auto malo problém udržať kontinuálnu rýchlosť na diaľnici.

(OPRAVA) Servisná prehliadka po 30.000 kilometroch:

Údaje, ktoré nám dal technik po prehliadke, a ktoré mali slúžiť ako podklad pre fakturáciu a my sme z nich pri kalkulácii vychádzali, neboli podľa Kia Motors Sales Slovensko v poriadku a najmä došlo k nezrozumiteľnému vyznačeniu DPH v servise. Preto uverejňujeme faktúru na koncového zákazníka, ktorú importérovi za auto vystavili. NAHLAD_FA_KIA_600.jpg

Ťah motora pulzoval, akoby jemne ubral z výkonu a zase pridal. Technik v servise už tušil, o čo ide, a s týmto vedomím skladal kryt z motora. Hlodavce nám rozhrýzli káble a pustili sa aj do penovej izolácie hadice.

Kábel jedného zo senzorov bol úplne prehryzený a tým pádom stratil pôvodnú funkciu. Vodič nám v servise bezplatne vymenili a auto podstúpilo štandardnú prehliadku v stanovenom servisnom intervale.

Kia 1,6 CRDi musí prísť na servis po 30-tisíc kilometroch alebo raz za 24 mesiacov. Okrem štandardnej výmeny oleja a olejového filtra je súčasťou prehliadky výmena palivového, vzduchového a peľového filtra.

Manuál tiež predpisuje okrem rutinnej kontroly funkčných častí napojiť vozidlo na diagnostiku a všetko otestovať.

Po výmene rozhryzeného kábla už riadiaca jednotka chybu nehlásila. Peľový filter stál 35 eur a na 30-tisíc kilometrov bol pomerne dosť znečistený.

Auto testujeme hlavne v meste, a to sa zrejme prejavuje aj na nekvalite ovzdušia. Podvozok a pneumatiky sú na naše prekvapenie aj po niekoľkých slušných stretoch s výtlkmi v absolútnom poriadku.

Podvozok ostáva silnou stránkou modelu cee´d, lebo zatiaľ slušne zvláda jamy a celkom dobre filtruje nerovnosti ciest. Druhá generácia cee´du sa menej nakláňa v zákrutách ako predchodca a trakcia prednej nápravy na snehu je tiež omnoho lepšia.

Brzdy a podvozok fungujú výborne

V brzdovom okruhu koluje od prehliadky nová brzdová kvapalina za 10 eur, avšak brzdové doštičky nie sú ešte ani pred polovicou svojej životnosti.

To je jeden z dôkazov ako možno správnym spôsobom šoférovania šetriť materiál aj auto. Jediným poškodením na aute je zlomený spodný kryt pod nárazníkom, do ktorého sa vysunul automatický stĺpik parkovacej zábrany.

Jediné chybové hlásenie v riadiacej jednotke bolo od prehryznutého vodiča, inak za 30 000 kilometrov bolo všetko v poriadku. Bodaj by nie, ak si Kia trúfa na 7 ročnú záruku alebo 150 000 km.

Ako by majiteľ takéhoto auta čakal, na spodku auta sa necelý rok používania nijako negatívne neprejavil a všetky časti sú vizuálne aj mechanicky v poriadku. Z pohľadu šoféra ide jednoznačne lepšie radenie a motor má viac chuti do života.

Spotreba neklesla

Zima v hornatom regióne nám zdvihla spotrebu vyššie a ovplyvnila tak celkový priemer. Kia cee´d 1,6 CRDi vykazuje za 30 264 kilometrov priemernú spotrebu 5,4 l/100 km, ktorá odzrkadľuje pomerne hektické používanie auta bez zamýšľania sa nad spotrebou.

Podľa údajov na faktúre Kia cee´d potrebuje 5,3 litra (160 eur) oleja na servisnú prehliadku a okrem olejového filtra (11,33 eur) treba vymeniť aj palivový filter za 48,27 eur.

Máme odskúšané, že na podliezanie päťlitrovej hranice treba veľkú snahu jazdiť úsporne. Celá prehliadka stála spolu s prácou, náplňami a materiálom 416,48 eur a úprimne dodávame, nečakali sme takú sumu.

V blízkom čase odmeriame dynamiku motora, pretože pocitovo sa nám zdá agregát konečne veselší v spodnom spektre otáčok.

Prvé meranie a úvod testu nájdete TU a prvé video TU

Hlodavce si pochutili na vodičoch tesne pred servisnou prehliadkou a okrem rozsvietenej kontrolky motora to bolo poznať aj na prerušovanom ťahu pri diaľničnej rýchlosti. Čiže boli dva dôvody na návštevu servisu.

Naše postrehy z testu

  • kvalitne urobený interiér
  • ťažké nastavovanie pootvoreného okna dverí
  • zrozumiteľná a prehľadná prístrojová doska
  • výborné predné sedadlá
  • prakticky navrhnuté odkladacie priestory
  • presná kulisa radenia
  • priemerná dynamika motora
  • vyššia nakladacia hrana kufra
  • ľahké nastupovanie
  • slušná torzná tuhosť karosérie
  • priemerná trakcia prednej nápravy na klzkom podklade
  • citlivý zásah ESP na snehu
  • jednoduché ovládanie autorádia ale na slnku ťažko čitateľný displej
  • slabé diaľkové svetlá
  • vyššia spotreba oproti očakávaniam

Náklady na palivo

  • Začiatok testu: 892 km
  • Momentálny stav km: 31.156 km
  • Najazdené kilometre: 30.264 km
  • Spotrebované litre nafty: 1622 litrov
  • Priemerná spotreba: 5,4 l/100 km
  • Náklady na palivo: 2306 eur

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 107
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 256
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 965
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Dôležitosť duševnej pohody 4 922
  7. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 748
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 4 606
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


23 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  3. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  4. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  5. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  6. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Deravá skala, Tmavá skala
  8. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (II.) Stretnutie s mamou...
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 703
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 286
  3. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 188
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 095
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 800
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 064
  7. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 781
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 768
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu