SME

Dlhodobý test: Kia cee´d po 30-tisíc kilometroch (DOPLNENÉ)

Tesne pred prehliadkou vznikla prvá porucha, za ktorú nemohlo ani auto a nespôsobil ju ani šofér ale ostré zuby hlodavca. Pozrite si, koľko stojí servis a ako sa autu darí.

Naftový motor 1,6 CRDi v Kii cee´d potrebuje servis každých 30000 kilometrov. Prehliadka stála vyše 400 eur.Naftový motor 1,6 CRDi v Kii cee´d potrebuje servis každých 30000 kilometrov. Prehliadka stála vyše 400 eur. (Zdroj: TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Kia ako prvá spomedzi dlhodobo testovaných automobilov dosiahla na métu 30-tisíc kilometrov a zároveň prvú prehliadku v autorizovanom servise.

Zdalo sa nám, že bol najvyšší čas, pretože na celkovo suverénnom aute sa rozsvietila kontrolka motora nabádajúca k servisu a auto malo problém udržať kontinuálnu rýchlosť na diaľnici.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(OPRAVA) Servisná prehliadka po 30.000 kilometroch:Údaje, ktoré nám dal technik po prehliadke, a ktoré mali slúžiť ako podklad pre fakturáciu a my sme z nich pri kalkulácii vychádzali, neboli podľa Kia Motors Sales Slovensko v poriadku a najmä došlo k nezrozumiteľnému vyznačeniu DPH v servise. Preto uverejňujeme faktúru na koncového zákazníka, ktorú importérovi za auto vystavili. Ťah motora pulzoval, akoby jemne ubral z výkonu a zase pridal. Technik v servise už tušil, o čo ide, a s týmto vedomím skladal kryt z motora. Hlodavce nám rozhrýzli káble a pustili sa aj do penovej izolácie hadice.

SkryťVypnúť reklamu

Kábel jedného zo senzorov bol úplne prehryzený a tým pádom stratil pôvodnú funkciu. Vodič nám v servise bezplatne vymenili a auto podstúpilo štandardnú prehliadku v stanovenom servisnom intervale.

Kia 1,6 CRDi musí prísť na servis po 30-tisíc kilometroch alebo raz za 24 mesiacov. Okrem štandardnej výmeny oleja a olejového filtra je súčasťou prehliadky výmena palivového, vzduchového a peľového filtra.

Manuál tiež predpisuje okrem rutinnej kontroly funkčných častí napojiť vozidlo na diagnostiku a všetko otestovať.

Po výmene rozhryzeného kábla už riadiaca jednotka chybu nehlásila. Peľový filter stál 35 eur a na 30-tisíc kilometrov bol pomerne dosť znečistený.

Auto testujeme hlavne v meste, a to sa zrejme prejavuje aj na nekvalite ovzdušia. Podvozok a pneumatiky sú na naše prekvapenie aj po niekoľkých slušných stretoch s výtlkmi v absolútnom poriadku.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok ostáva silnou stránkou modelu cee´d, lebo zatiaľ slušne zvláda jamy a celkom dobre filtruje nerovnosti ciest. Druhá generácia cee´du sa menej nakláňa v zákrutách ako predchodca a trakcia prednej nápravy na snehu je tiež omnoho lepšia.

Brzdy a podvozok fungujú výborneV brzdovom okruhu koluje od prehliadky nová brzdová kvapalina za 10 eur, avšak brzdové doštičky nie sú ešte ani pred polovicou svojej životnosti.

To je jeden z dôkazov ako možno správnym spôsobom šoférovania šetriť materiál aj auto. Jediným poškodením na aute je zlomený spodný kryt pod nárazníkom, do ktorého sa vysunul automatický stĺpik parkovacej zábrany.

Jediné chybové hlásenie v riadiacej jednotke bolo od prehryznutého vodiča, inak za 30 000 kilometrov bolo všetko v poriadku. Bodaj by nie, ak si Kia trúfa na 7 ročnú záruku alebo 150 000 km.

SkryťVypnúť reklamu

Ako by majiteľ takéhoto auta čakal, na spodku auta sa necelý rok používania nijako negatívne neprejavil a všetky časti sú vizuálne aj mechanicky v poriadku. Z pohľadu šoféra ide jednoznačne lepšie radenie a motor má viac chuti do života.

Spotreba nekleslaZima v hornatom regióne nám zdvihla spotrebu vyššie a ovplyvnila tak celkový priemer. Kia cee´d 1,6 CRDi vykazuje za 30 264 kilometrov priemernú spotrebu 5,4 l/100 km, ktorá odzrkadľuje pomerne hektické používanie auta bez zamýšľania sa nad spotrebou.

Podľa údajov na faktúre Kia cee´d potrebuje 5,3 litra (160 eur) oleja na servisnú prehliadku a okrem olejového filtra (11,33 eur) treba vymeniť aj palivový filter za 48,27 eur.

Máme odskúšané, že na podliezanie päťlitrovej hranice treba veľkú snahu jazdiť úsporne. Celá prehliadka stála spolu s prácou, náplňami a materiálom 416,48 eur a úprimne dodávame, nečakali sme takú sumu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V blízkom čase odmeriame dynamiku motora, pretože pocitovo sa nám zdá agregát konečne veselší v spodnom spektre otáčok.

Prvé meranie a úvod testu nájdete TU a prvé video TU

Hlodavce si pochutili na vodičoch tesne pred servisnou prehliadkou a okrem rozsvietenej kontrolky motora to bolo poznať aj na prerušovanom ťahu pri diaľničnej rýchlosti. Čiže boli dva dôvody na návštevu servisu.

Naše postrehy z testukvalitne urobený interiér

ťažké nastavovanie pootvoreného okna dverí

zrozumiteľná a prehľadná prístrojová doska

výborné predné sedadlá

prakticky navrhnuté odkladacie priestory

presná kulisa radenia

priemerná dynamika motora

vyššia nakladacia hrana kufra

ľahké nastupovanie

slušná torzná tuhosť karosérie

priemerná trakcia prednej nápravy na klzkom podklade

citlivý zásah ESP na snehu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

jednoduché ovládanie autorádia ale na slnku ťažko čitateľný displej

slabé diaľkové svetlá

vyššia spotreba oproti očakávaniam

Náklady na palivoZačiatok testu: 892 km

Momentálny stav km: 31.156 km

Najazdené kilometre: 30.264 km

Spotrebované litre nafty: 1622 litrov

Priemerná spotreba: 5,4 l/100 km

Náklady na palivo: 2306 eur

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 799
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 473
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 920
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 562
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 529
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 258
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 136
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 065
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  2. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  3. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  4. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  5. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  6. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  7. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  8. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 30 640
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 187
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 617
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 964
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 947
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 802
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 464
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 829
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu