SME
Nedeľa, 24. október, 2021 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Odťahovka Car Towing v centre Bratislavy končí

Staré Mesto chystá vlastnú odťahovku. Mestská časť sa tak chce vyhnúť súdnym sporom. Koľko bude vlastná odťahovka stáť, nevedia.

Odťahy v centre mali podľa prísľubov Starého Mesta nahradiť papuče. No kým v roku 2011  odtiaľ odtiahli  7936 áut, vlani takmer rovnaký počet – 7925. Odťah nariaďuje Mestská polícia.Odťahy v centre mali podľa prísľubov Starého Mesta nahradiť papuče. No kým v roku 2011 odtiaľ odtiahli 7936 áut, vlani takmer rovnaký počet – 7925. Odťah nariaďuje Mestská polícia. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Staré Mesto chystá vlastnú odťahovku, mestská časť sa tak chce vyhnúť súdnym sporom. Koľko bude vlastná odťahovka stáť, nevedia.

BRATISLAVA. Kritizovaný a podľa vodičov aj vedenia Starého Mesta premrštený poplatok 93 eur za odtiahnuté auto v centre by mal byť minulosťou.

Súkromnej firme Car Towing sa skončila zmluva so Starým Mestom, ktoré jej ju už nepredĺžilo. Mestská časť totiž chystá vlastnú odťahovku. Koľko bude pýtať za odťah, zatiaľ nie je známe.

Odťahovali nezákonne

Prešľapy
Car Towingu v Starom Meste

Staré Mesto tvrdí, že chce predísť zbytočným súdnym sporom.

„Ustálené rozhodovania súdov vychádzajú z takej interpretácie zákona, aby odťahovania vykonávala obec alebo firma, ktorú si obec na tento účel zriadila,“ hovorí hovorca mestskej časti Tomáš Halán. Už roky na tento fakt upozorňovali aj právnici.

Za neprimeraný považovali aj poplatok 93 eur za odtiahnutie. Ten má odrážať reálne náklady odťahovky.

Ak ho vodič hneď nezaplatil, vymáhalo ho od neho Staré Mesto. K tomu dostávali vodiči pokutu až do 60 eur.

"Poplatok vo výške 93 eur bol určený rozhodnutím starostu Petreka v roku 2009 na základe znaleckého posudku,“ vraví Halán. Staré Mesto si chce dať vypracovať nový.

Mestská odťahovacia služba, ktorá ročne odtiahne tretinu áut zo Starého Mesta, pýta od 70 do 93 eur. Autá však odváža na Rožňavskú ulicu, kým Car Towing len k Mostu SNP na petržalskej strane.

Zatiaľ stále Car Towing

Zatiaľ nie je jasné, kedy začne Staré Mesto odťahovať. Do skončenia povinného verejného obstarávania bude ulicami v centre naďalej jazdiť dvojica áut Car Towingu.

„Zmluva platí od 16. januára a trvá maximálne do vyčerpania finančného limitu 9999 eur,“ vraví Halán. Zmluvu môžu kedykoľvek vypovedať.

Vedenie Car Towingu ukončenie spolupráce akceptuje a označilo ju za bezproblémovú.

Halán zatiaľ nevedel povedať, aké náklady mestskej časti vzniknú, či si prenajmú, alebo kúpia techniku, a kam sa budú odtiahnuté autá voziť.

Podľa staromestského poslanca a člena dopravnej komisie Miloša Domoráka (SaS) treba zvážiť pozitíva i negatíva vlastnej odťahovky.

„V prípade spustenia tohto projektu treba mať veľmi dobre pripravenú zmluvu, aby sa nestalo niečo podobné, čo v minulosti s BPS.“ Tá mala so Starým Mestom zmluvu na 20 rokov, a keď chcela mestská časť systém zmeniť a vyhradiť miesta pre rezidentov, skončila na súde.

Auto naložia, aj keď stačí pokuta

Odťahovka ročne na poplatkoch vyberie takmer pol milióna eur.

BRATISLAVA. Autá z centra mesta odťahujú aj vtedy, keď by stačilo dať pokutu či papuču. Myslí si to dopravný analytik Jozef Drahovský. Na poplatkoch za odťah sa totiž ročne v meste vyberú státisíce.

„Nie vždy odťahujú v súlade s predpismi a s potrebou dopravy. Väčšina odtiahnutí v Bratislave sa nerobí preto, že by dané vozidlo blokovalo premávku, ale preto, aby sa na tom dalo zarobiť,“ hovorí Drahovský.

Car Towing odťahuje väčšinu áut v Starom Meste, vlani to bolo viac ako päťtisíc áut. Ak za každé pýta 93 eur, mohla tak získať vyše 478-tisíc eur. K tomu ešte majiteľ vozidla zaplatí pokutu do 60 eur polícii.

Väčšina takýchto priestupkov sa pritom podľa Drahovského dá riešiť blokovou pokutou, respektíve papučou.

Hovorca mestskej polície Peter Pleva hovorí, že odťahujú v prípadoch, ak auto tvorí prekážku v cestnej premávke alebo stojí na vyhradenom parkovisku, ktoré preň nie je určené.

Drahovský však aj na svojom blogu opisuje, že odťahovky aj s policajtmi majú vytypované miesta, kde si chodia po autá, pričom ich cieľom je zárobok, nie riešenie prekážok v doprave.

V lete napríklad začala odťahovacia služba jazdiť na Jeleniu ulicu v Starom Meste. V auguste 2012 odtiaľ odtiahla 46 áut. Problémom bolo, že parkovali bližšie ako päť metrov k priechodu pre chodcov. Rok predtým problém neriešila. V auguste 2011 totiž odtiaľ podľa Plevu neodstránili žiadne auto.

Domáci tak boli dlhé roky zvyknutí, že tam parkovať mohli. „Stála som asi 1,5 metra pred priechodom pre chodcov, ktorý vedie do školy, kde v čase prázdnin nikto nechodí,“ napísala nám Zuzana, ktorá v lokalite pracuje. Na krúženie odťahovky sa sťažovali aj obyvatelia.

Drahovský si myslí, že ak autá opakovane parkujú tam, kde by nemali, treba to riešiť napríklad aj novými dopravnými značkami.

Martina Hilbertová

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  6. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  7. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  8. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  9. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  10. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 942
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 7 663
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 279
  4. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 4 824
  5. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 591
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 366
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 327
  8. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 2 832
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 789
  10. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 462
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka.

Na zrušenie obvinenia opäť použil paragraf 363.


33m
Protestov proti reforme národných parkov sa zúčastňujú extrémisti, poľovníci, lesníci aj nespokojní občania.

Vezú sa na vlne nenávisti a strachu a zbierajú nové hlasy.


22. okt
Peter Schut.

Merkelová mohla ostať doma.


5 h
Barbora Jakobsen

Barbora Jakobsen je psychoterapeutkou v Nórsku.


19. okt

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Lubomir Zahora: 10 trikov ako oklamať zákazníka
  2. Jozef Sitko: Technicky (cenzúrou) mi pán správca už temer 2 hodiny nedovolí publikovať článok "Je legitimná zmena volieb zmenou Ústavy?" (čas 16.50 h. 24.10.)
  3. Šťastná domácnosť: O jeseni, o susedoch, o tekvici
  4. Ladislav Halász: Najstarší slovenský greenwashing
  5. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: ako som to prežila
  6. Štefan Vidlár: The Last Yesterday Evening Folk Song
  7. Július Kovács: Adrian Jenčo šéf verejnej štátnej správy, poskok Kaliňáka a dnes poskok Mikulca
  8. Peter Kollega: Súdruh Fico vnímam ťa ako vlastizradcu a vraha
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 580
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 15 990
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 11 319
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 653
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 093
  6. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 5 304
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 4 967
  8. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora) 4 738
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu