Odťahovka Car Towing v centre Bratislavy končí

Staré Mesto chystá vlastnú odťahovku. Mestská časť sa tak chce vyhnúť súdnym sporom. Koľko bude vlastná odťahovka stáť, nevedia.

Odťahy v centre mali podľa prísľubov Starého Mesta nahradiť papuče. No kým v roku 2011 odtiaľ odtiahli 7936 áut, vlani takmer rovnaký počet – 7925. Odťah nariaďuje Mestská polícia.(Zdroj: SME - ARCHÍV)

Staré Mesto chystá vlastnú odťahovku, mestská časť sa tak chce vyhnúť súdnym sporom. Koľko bude vlastná odťahovka stáť, nevedia.

BRATISLAVA. Kritizovaný a podľa vodičov aj vedenia Starého Mesta premrštený poplatok 93 eur za odtiahnuté auto v centre by mal byť minulosťou.

Súkromnej firme Car Towing sa skončila zmluva so Starým Mestom, ktoré jej ju už nepredĺžilo. Mestská časť totiž chystá vlastnú odťahovku. Koľko bude pýtať za odťah, zatiaľ nie je známe.

Odťahovali nezákonne

Prešľapy
Car Towingu v Starom Meste

Staré Mesto tvrdí, že chce predísť zbytočným súdnym sporom.

„Ustálené rozhodovania súdov vychádzajú z takej interpretácie zákona, aby odťahovania vykonávala obec alebo firma, ktorú si obec na tento účel zriadila,“ hovorí hovorca mestskej časti Tomáš Halán. Už roky na tento fakt upozorňovali aj právnici.

Za neprimeraný považovali aj poplatok 93 eur za odtiahnutie. Ten má odrážať reálne náklady odťahovky.

Ak ho vodič hneď nezaplatil, vymáhalo ho od neho Staré Mesto. K tomu dostávali vodiči pokutu až do 60 eur.

"Poplatok vo výške 93 eur bol určený rozhodnutím starostu Petreka v roku 2009 na základe znaleckého posudku,“ vraví Halán. Staré Mesto si chce dať vypracovať nový.

Mestská odťahovacia služba, ktorá ročne odtiahne tretinu áut zo Starého Mesta, pýta od 70 do 93 eur. Autá však odváža na Rožňavskú ulicu, kým Car Towing len k Mostu SNP na petržalskej strane.

Zatiaľ stále Car Towing

Zatiaľ nie je jasné, kedy začne Staré Mesto odťahovať. Do skončenia povinného verejného obstarávania bude ulicami v centre naďalej jazdiť dvojica áut Car Towingu.

„Zmluva platí od 16. januára a trvá maximálne do vyčerpania finančného limitu 9999 eur,“ vraví Halán. Zmluvu môžu kedykoľvek vypovedať.

Vedenie Car Towingu ukončenie spolupráce akceptuje a označilo ju za bezproblémovú.

Halán zatiaľ nevedel povedať, aké náklady mestskej časti vzniknú, či si prenajmú, alebo kúpia techniku, a kam sa budú odtiahnuté autá voziť.

Podľa staromestského poslanca a člena dopravnej komisie Miloša Domoráka (SaS) treba zvážiť pozitíva i negatíva vlastnej odťahovky.

„V prípade spustenia tohto projektu treba mať veľmi dobre pripravenú zmluvu, aby sa nestalo niečo podobné, čo v minulosti s BPS.“ Tá mala so Starým Mestom zmluvu na 20 rokov, a keď chcela mestská časť systém zmeniť a vyhradiť miesta pre rezidentov, skončila na súde.

Auto naložia, aj keď stačí pokuta

Odťahovka ročne na poplatkoch vyberie takmer pol milióna eur.

BRATISLAVA. Autá z centra mesta odťahujú aj vtedy, keď by stačilo dať pokutu či papuču. Myslí si to dopravný analytik Jozef Drahovský. Na poplatkoch za odťah sa totiž ročne v meste vyberú státisíce.

„Nie vždy odťahujú v súlade s predpismi a s potrebou dopravy. Väčšina odtiahnutí v Bratislave sa nerobí preto, že by dané vozidlo blokovalo premávku, ale preto, aby sa na tom dalo zarobiť,“ hovorí Drahovský.

Car Towing odťahuje väčšinu áut v Starom Meste, vlani to bolo viac ako päťtisíc áut. Ak za každé pýta 93 eur, mohla tak získať vyše 478-tisíc eur. K tomu ešte majiteľ vozidla zaplatí pokutu do 60 eur polícii.

Väčšina takýchto priestupkov sa pritom podľa Drahovského dá riešiť blokovou pokutou, respektíve papučou.

Hovorca mestskej polície Peter Pleva hovorí, že odťahujú v prípadoch, ak auto tvorí prekážku v cestnej premávke alebo stojí na vyhradenom parkovisku, ktoré preň nie je určené.

Drahovský však aj na svojom blogu opisuje, že odťahovky aj s policajtmi majú vytypované miesta, kde si chodia po autá, pričom ich cieľom je zárobok, nie riešenie prekážok v doprave.

V lete napríklad začala odťahovacia služba jazdiť na Jeleniu ulicu v Starom Meste. V auguste 2012 odtiaľ odtiahla 46 áut. Problémom bolo, že parkovali bližšie ako päť metrov k priechodu pre chodcov. Rok predtým problém neriešila. V auguste 2011 totiž odtiaľ podľa Plevu neodstránili žiadne auto.

Domáci tak boli dlhé roky zvyknutí, že tam parkovať mohli. „Stála som asi 1,5 metra pred priechodom pre chodcov, ktorý vedie do školy, kde v čase prázdnin nikto nechodí,“ napísala nám Zuzana, ktorá v lokalite pracuje. Na krúženie odťahovky sa sťažovali aj obyvatelia.

Drahovský si myslí, že ak autá opakovane parkujú tam, kde by nemali, treba to riešiť napríklad aj novými dopravnými značkami.

Martina Hilbertová

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 043
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 644
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 128
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 764
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 282
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 275
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 177
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 390
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 291
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 181

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.