SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Odťahovka Car Towing v centre Bratislavy končí

Staré Mesto chystá vlastnú odťahovku. Mestská časť sa tak chce vyhnúť súdnym sporom. Koľko bude vlastná odťahovka stáť, nevedia.

Odťahy v centre mali podľa prísľubov Starého Mesta nahradiť papuče. No kým v roku 2011  odtiaľ odtiahli  7936 áut, vlani takmer rovnaký počet – 7925. Odťah nariaďuje Mestská polícia.Odťahy v centre mali podľa prísľubov Starého Mesta nahradiť papuče. No kým v roku 2011 odtiaľ odtiahli 7936 áut, vlani takmer rovnaký počet – 7925. Odťah nariaďuje Mestská polícia. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Staré Mesto chystá vlastnú odťahovku, mestská časť sa tak chce vyhnúť súdnym sporom. Koľko bude vlastná odťahovka stáť, nevedia.

BRATISLAVA. Kritizovaný a podľa vodičov aj vedenia Starého Mesta premrštený poplatok 93 eur za odtiahnuté auto v centre by mal byť minulosťou.

Súkromnej firme Car Towing sa skončila zmluva so Starým Mestom, ktoré jej ju už nepredĺžilo. Mestská časť totiž chystá vlastnú odťahovku. Koľko bude pýtať za odťah, zatiaľ nie je známe.

Odťahovali nezákonne

Prešľapy
Car Towingu v Starom Meste

Staré Mesto tvrdí, že chce predísť zbytočným súdnym sporom.

„Ustálené rozhodovania súdov vychádzajú z takej interpretácie zákona, aby odťahovania vykonávala obec alebo firma, ktorú si obec na tento účel zriadila,“ hovorí hovorca mestskej časti Tomáš Halán. Už roky na tento fakt upozorňovali aj právnici.

Za neprimeraný považovali aj poplatok 93 eur za odtiahnutie. Ten má odrážať reálne náklady odťahovky.

Ak ho vodič hneď nezaplatil, vymáhalo ho od neho Staré Mesto. K tomu dostávali vodiči pokutu až do 60 eur.

"Poplatok vo výške 93 eur bol určený rozhodnutím starostu Petreka v roku 2009 na základe znaleckého posudku,“ vraví Halán. Staré Mesto si chce dať vypracovať nový.

Mestská odťahovacia služba, ktorá ročne odtiahne tretinu áut zo Starého Mesta, pýta od 70 do 93 eur. Autá však odváža na Rožňavskú ulicu, kým Car Towing len k Mostu SNP na petržalskej strane.

Zatiaľ stále Car Towing

Zatiaľ nie je jasné, kedy začne Staré Mesto odťahovať. Do skončenia povinného verejného obstarávania bude ulicami v centre naďalej jazdiť dvojica áut Car Towingu.

„Zmluva platí od 16. januára a trvá maximálne do vyčerpania finančného limitu 9999 eur,“ vraví Halán. Zmluvu môžu kedykoľvek vypovedať.

Vedenie Car Towingu ukončenie spolupráce akceptuje a označilo ju za bezproblémovú.

Halán zatiaľ nevedel povedať, aké náklady mestskej časti vzniknú, či si prenajmú, alebo kúpia techniku, a kam sa budú odtiahnuté autá voziť.

Podľa staromestského poslanca a člena dopravnej komisie Miloša Domoráka (SaS) treba zvážiť pozitíva i negatíva vlastnej odťahovky.

„V prípade spustenia tohto projektu treba mať veľmi dobre pripravenú zmluvu, aby sa nestalo niečo podobné, čo v minulosti s BPS.“ Tá mala so Starým Mestom zmluvu na 20 rokov, a keď chcela mestská časť systém zmeniť a vyhradiť miesta pre rezidentov, skončila na súde.

Auto naložia, aj keď stačí pokuta

Odťahovka ročne na poplatkoch vyberie takmer pol milióna eur.

BRATISLAVA. Autá z centra mesta odťahujú aj vtedy, keď by stačilo dať pokutu či papuču. Myslí si to dopravný analytik Jozef Drahovský. Na poplatkoch za odťah sa totiž ročne v meste vyberú státisíce.

„Nie vždy odťahujú v súlade s predpismi a s potrebou dopravy. Väčšina odtiahnutí v Bratislave sa nerobí preto, že by dané vozidlo blokovalo premávku, ale preto, aby sa na tom dalo zarobiť,“ hovorí Drahovský.

Car Towing odťahuje väčšinu áut v Starom Meste, vlani to bolo viac ako päťtisíc áut. Ak za každé pýta 93 eur, mohla tak získať vyše 478-tisíc eur. K tomu ešte majiteľ vozidla zaplatí pokutu do 60 eur polícii.

Väčšina takýchto priestupkov sa pritom podľa Drahovského dá riešiť blokovou pokutou, respektíve papučou.

Hovorca mestskej polície Peter Pleva hovorí, že odťahujú v prípadoch, ak auto tvorí prekážku v cestnej premávke alebo stojí na vyhradenom parkovisku, ktoré preň nie je určené.

Drahovský však aj na svojom blogu opisuje, že odťahovky aj s policajtmi majú vytypované miesta, kde si chodia po autá, pričom ich cieľom je zárobok, nie riešenie prekážok v doprave.

V lete napríklad začala odťahovacia služba jazdiť na Jeleniu ulicu v Starom Meste. V auguste 2012 odtiaľ odtiahla 46 áut. Problémom bolo, že parkovali bližšie ako päť metrov k priechodu pre chodcov. Rok predtým problém neriešila. V auguste 2011 totiž odtiaľ podľa Plevu neodstránili žiadne auto.

Domáci tak boli dlhé roky zvyknutí, že tam parkovať mohli. „Stála som asi 1,5 metra pred priechodom pre chodcov, ktorý vedie do školy, kde v čase prázdnin nikto nechodí,“ napísala nám Zuzana, ktorá v lokalite pracuje. Na krúženie odťahovky sa sťažovali aj obyvatelia.

Drahovský si myslí, že ak autá opakovane parkujú tam, kde by nemali, treba to riešiť napríklad aj novými dopravnými značkami.

Martina Hilbertová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 070
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 310
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 643
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 668
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 084
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 012
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


4 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


5 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


12 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


8 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  2. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  3. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  4. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  5. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  6. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  7. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  8. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 644
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 971
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 884
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 758
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 688
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 934
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 423
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu