McLaren P1 je plug-in hybrid s výkonom 916 koní

Hybridná technológia neslúži len pre dosiahnutie nízkej spotreby paliva. Dôkazom je „superšport“ McLaren P1 – elektrický plug-in hybrid.

(Zdroj: McLaren)

BRATISLAVA. Na takmer kompletnú správu o novom „superstroji“ z dielní McLaren nám chýbala ešte detailná špecifikácia pohonného ústrojenstva, o ktorom sa viedli viac či menej presné špekulácie

Dnes už vieme, že v McLarene skombinovali dve pohonné jednotky, aby dosiahli čo najlepšiu odozvu na plynový pedál a zároveň umožnili aj „každodenné“ používanie.

McLaren P1 je elektrický Plug-In Hybrid, teda: nechýbajú mu batérie. V superšporte P1 vážia 96 kg a disponujú novým chladiacim systémom, ktorý zabezpečuje všetkým článkom batérie rovnakú teplotu.

Dobíjajú sa klasickou rekuperáciou energie počas brzdenia, ale vďaka rýchlonabíjačke aj z elektrickej siete. Tá dokáže naplniť prázdne batérie na ich plnú kapacitu za dve hodiny.

Dva agregáty pre čo najvyšší výkon

300.jpgV strede automobilu uložený 3,8-litrový vidlicový osemvalec prepĺňaný twin-turbom vyprodukuje 542 kW (737 k) pri 7 500 ot/min a dodá 720 Nm krútiaceho momentu od 4 000 ot/min.

Priamo k spaľovaciemu agregátu je pripojený elektromotor s celkovým výkonom 132 kW (179 k) a krútiacim momentom 260 Nm. V režime E-mode je možné jazdiť čisto na elektrickú energiu, ale len do rýchlosti 10 km/h.

Celkový výkon 674 kW (916 k) a krútiaci moment oboch motorov - 900 Nm sa prenáša na zadnú nápravu cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Dve technológie pre čo najlepšiu akceleráciu

Výkon produkovaný sústavou motorov je posilnený prostredníctvom dvoch tlačidiel na volante, ktoré aktivujú DRS (Drag Reduction System) a IPAS (Instant Power Assist System).

Systém DRS sa podobná systému vo vozidlách F1 a po jeho aktivácii zvyšuje rýchlosť zmenou prítlaku zadného krídla s pohyblivou „klapkou“ – maximálna rýchlosť na úkor prítlaku. Systém sa vypne okamžite po uvoľnení tlačidla, alebo stlačení brzdového pedálu.

Dodatočný výkon pri zrýchľovaní pridá vozidlu systém IPAS prostredníctvom elektromotora, ktorý po stlačení tlačidla zaťaží batérie na maximum, aby zabezpečil elektrických 132 kW (179 k).

Oficiálnu stránku McLaren budeme sledovať, aby sme doplnili ešte oficiálne údaje o zrýchlení a maximálnej rýchlosti.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 779
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 619
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 314
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 120
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 574
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 597
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 248
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 012
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 805
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 726

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop