McLaren P1 je plug-in hybrid s výkonom 916 koní

Hybridná technológia neslúži len pre dosiahnutie nízkej spotreby paliva. Dôkazom je „superšport“ McLaren P1 – elektrický plug-in hybrid.

(Zdroj: McLaren)

BRATISLAVA. Na takmer kompletnú správu o novom „superstroji“ z dielní McLaren nám chýbala ešte detailná špecifikácia pohonného ústrojenstva, o ktorom sa viedli viac či menej presné špekulácie

Dnes už vieme, že v McLarene skombinovali dve pohonné jednotky, aby dosiahli čo najlepšiu odozvu na plynový pedál a zároveň umožnili aj „každodenné“ používanie.

McLaren P1 je elektrický Plug-In Hybrid, teda: nechýbajú mu batérie. V superšporte P1 vážia 96 kg a disponujú novým chladiacim systémom, ktorý zabezpečuje všetkým článkom batérie rovnakú teplotu.

Dobíjajú sa klasickou rekuperáciou energie počas brzdenia, ale vďaka rýchlonabíjačke aj z elektrickej siete. Tá dokáže naplniť prázdne batérie na ich plnú kapacitu za dve hodiny.

Dva agregáty pre čo najvyšší výkon

300.jpgV strede automobilu uložený 3,8-litrový vidlicový osemvalec prepĺňaný twin-turbom vyprodukuje 542 kW (737 k) pri 7 500 ot/min a dodá 720 Nm krútiaceho momentu od 4 000 ot/min.

Priamo k spaľovaciemu agregátu je pripojený elektromotor s celkovým výkonom 132 kW (179 k) a krútiacim momentom 260 Nm. V režime E-mode je možné jazdiť čisto na elektrickú energiu, ale len do rýchlosti 10 km/h.

Celkový výkon 674 kW (916 k) a krútiaci moment oboch motorov - 900 Nm sa prenáša na zadnú nápravu cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Dve technológie pre čo najlepšiu akceleráciu

Výkon produkovaný sústavou motorov je posilnený prostredníctvom dvoch tlačidiel na volante, ktoré aktivujú DRS (Drag Reduction System) a IPAS (Instant Power Assist System).

Systém DRS sa podobná systému vo vozidlách F1 a po jeho aktivácii zvyšuje rýchlosť zmenou prítlaku zadného krídla s pohyblivou „klapkou“ – maximálna rýchlosť na úkor prítlaku. Systém sa vypne okamžite po uvoľnení tlačidla, alebo stlačení brzdového pedálu.

Dodatočný výkon pri zrýchľovaní pridá vozidlu systém IPAS prostredníctvom elektromotora, ktorý po stlačení tlačidla zaťaží batérie na maximum, aby zabezpečil elektrických 132 kW (179 k).

Oficiálnu stránku McLaren budeme sledovať, aby sme doplnili ešte oficiálne údaje o zrýchlení a maximálnej rýchlosti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  3. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Liek na obezitu v reklamách nenájdete
  10. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  1. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  3. Move in immediately, if you feel like it
  4. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  5. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. Mio Spirit 7700 - autonavigace překvapuje super výbavou
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 835
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 520
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 12 515
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 10 164
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 8 351
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 6 640
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 635
  8. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 6 318
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 573
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 458

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

Autorská strana Beaty Balogovej

Hovorme ešte o vražde, nie o Ficovej mediálnej tyranii

Prečo Fico a Danko opisujú novinárov ako agresívnu brigádu.

AUTORSKÁ STRANA TOMA NICHOLSONA

Slovensko po Gorile: Politika je skorumpovaná a Penta vlastní vyznamné médiá

Nové dôkazy budú dôležité aj bez súdu.

ŠPORT

Slovenskí mladíci spoznali súperov v kvalifikácii o postup na ME vo futbale

Slovenská reprezentácia do 21 rokov je v skupine číslo 2.

Neprehliadnite tiež

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa bude dariť autopriemyslu na Slovensku?

Svoj moderný závod nedávno otvoril Jaguar Land Rover.

Fiat Panda aj Jeep Wrangler v testoch Euro NCAP prepadli

Panda a Punto sú najhoršie hodnotenými autami v histórii testov.