BRATISLAVA. Na takmer kompletnú správu o novom „superstroji“ z dielní McLaren nám chýbala ešte detailná špecifikácia pohonného ústrojenstva, o ktorom sa viedli viac či menej presné špekulácie
Dnes už vieme, že v McLarene skombinovali dve pohonné jednotky, aby dosiahli čo najlepšiu odozvu na plynový pedál a zároveň umožnili aj „každodenné“ používanie.
McLaren P1 je elektrický Plug-In Hybrid, teda: nechýbajú mu batérie. V superšporte P1 vážia 96 kg a disponujú novým chladiacim systémom, ktorý zabezpečuje všetkým článkom batérie rovnakú teplotu.
Dobíjajú sa klasickou rekuperáciou energie počas brzdenia, ale vďaka rýchlonabíjačke aj z elektrickej siete. Tá dokáže naplniť prázdne batérie na ich plnú kapacitu za dve hodiny.
Dva agregáty pre čo najvyšší výkon
V strede automobilu uložený 3,8-litrový vidlicový osemvalec prepĺňaný twin-turbom vyprodukuje 542 kW (737 k) pri 7 500 ot/min a dodá 720 Nm krútiaceho momentu od 4 000 ot/min.
Priamo k spaľovaciemu agregátu je pripojený elektromotor s celkovým výkonom 132 kW (179 k) a krútiacim momentom 260 Nm. V režime E-mode je možné jazdiť čisto na elektrickú energiu, ale len do rýchlosti 10 km/h.
Celkový výkon 674 kW (916 k) a krútiaci moment oboch motorov - 900 Nm sa prenáša na zadnú nápravu cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.
Dve technológie pre čo najlepšiu akceleráciu
Výkon produkovaný sústavou motorov je posilnený prostredníctvom dvoch tlačidiel na volante, ktoré aktivujú DRS (Drag Reduction System) a IPAS (Instant Power Assist System).
Systém DRS sa podobná systému vo vozidlách F1 a po jeho aktivácii zvyšuje rýchlosť zmenou prítlaku zadného krídla s pohyblivou „klapkou“ – maximálna rýchlosť na úkor prítlaku. Systém sa vypne okamžite po uvoľnení tlačidla, alebo stlačení brzdového pedálu.
Dodatočný výkon pri zrýchľovaní pridá vozidlu systém IPAS prostredníctvom elektromotora, ktorý po stlačení tlačidla zaťaží batérie na maximum, aby zabezpečil elektrických 132 kW (179 k).
Oficiálnu stránku McLaren budeme sledovať, aby sme doplnili ešte oficiálne údaje o zrýchlení a maximálnej rýchlosti.