SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

McLaren P1 je plug-in hybrid s výkonom 916 koní

Hybridná technológia neslúži len pre dosiahnutie nízkej spotreby paliva. Dôkazom je „superšport“ McLaren P1 – elektrický plug-in hybrid.

(Zdroj: McLaren)

BRATISLAVA. Na takmer kompletnú správu o novom „superstroji“ z dielní McLaren nám chýbala ešte detailná špecifikácia pohonného ústrojenstva, o ktorom sa viedli viac či menej presné špekulácie

Dnes už vieme, že v McLarene skombinovali dve pohonné jednotky, aby dosiahli čo najlepšiu odozvu na plynový pedál a zároveň umožnili aj „každodenné“ používanie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

McLaren P1 je elektrický Plug-In Hybrid, teda: nechýbajú mu batérie. V superšporte P1 vážia 96 kg a disponujú novým chladiacim systémom, ktorý zabezpečuje všetkým článkom batérie rovnakú teplotu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dobíjajú sa klasickou rekuperáciou energie počas brzdenia, ale vďaka rýchlonabíjačke aj z elektrickej siete. Tá dokáže naplniť prázdne batérie na ich plnú kapacitu za dve hodiny.

Dva agregáty pre čo najvyšší výkon

300.jpgV strede automobilu uložený 3,8-litrový vidlicový osemvalec prepĺňaný twin-turbom vyprodukuje 542 kW (737 k) pri 7 500 ot/min a dodá 720 Nm krútiaceho momentu od 4 000 ot/min.

Priamo k spaľovaciemu agregátu je pripojený elektromotor s celkovým výkonom 132 kW (179 k) a krútiacim momentom 260 Nm. V režime E-mode je možné jazdiť čisto na elektrickú energiu, ale len do rýchlosti 10 km/h.

Celkový výkon 674 kW (916 k) a krútiaci moment oboch motorov - 900 Nm sa prenáša na zadnú nápravu cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Dve technológie pre čo najlepšiu akceleráciu

Výkon produkovaný sústavou motorov je posilnený prostredníctvom dvoch tlačidiel na volante, ktoré aktivujú DRS (Drag Reduction System) a IPAS (Instant Power Assist System).

SkryťVypnúť reklamu

Systém DRS sa podobná systému vo vozidlách F1 a po jeho aktivácii zvyšuje rýchlosť zmenou prítlaku zadného krídla s pohyblivou „klapkou“ – maximálna rýchlosť na úkor prítlaku. Systém sa vypne okamžite po uvoľnení tlačidla, alebo stlačení brzdového pedálu.

Dodatočný výkon pri zrýchľovaní pridá vozidlu systém IPAS prostredníctvom elektromotora, ktorý po stlačení tlačidla zaťaží batérie na maximum, aby zabezpečil elektrických 132 kW (179 k).

Oficiálnu stránku McLaren budeme sledovať, aby sme doplnili ešte oficiálne údaje o zrýchlení a maximálnej rýchlosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  8. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 675
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 592
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 695
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 946
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 251
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 070
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 579
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


12 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  2. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  3. Rastislav Puchala: Neberte nám Vianoce!!!
  4. Anna Miľanová: Pán Tau na bielom poníkovi... 2022
  5. Viera Spišáková: Trapas anglický III.
  6. Stano Kočiš: A riekol majster
  7. Daniel Jankech: Vyhrá mafia. Matovič proti nej nebojoval.
  8. Boris Greguška: Lesníctvo: mýty a fakty (I)
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 59 804
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 10 620
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 4 822
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 879
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 218
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 884
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 143
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu