Audi predstavilo tri novinky, medzi nimi nové SUV

Okrem S3 Sportback a SUV Q3 s logom RS pripravilo Audi aj hybridnú novinku A3 e-tron.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. V Ingolstadte vrcholia prípravy na blížiaci sa autosalón v Ženeve. Aby mala automobilka Audi čo ukázať, predstavila v ostatnom čase tri novinky z ktorých „najmenej zaujímavou“ je Audi S3 Sportback.

Uhladený hatchback dostal sadu zvýrazňujúcich doplnkov, no to podstatné sa ukrýva pod kapotou. Štvorvalcový motor bol upravený a v podstate jediné čo ho spája s predchodcom je objem 1984 cm3.

Výkon sa vyšplhal na 221 kW (300k) a je k dispozícii od 5 500 ot/min. Od 1 800 ot/min až do otáčok kde vrcholí maximálny výkon, je k dispozícii krútiaci moment 380 Nm.

Keď agregát doplníme o šesťstupňovú automatickú prevodovku S tronic, Audi S3 Sportback zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,9 sekundy. So štandardnou manuálnou prevodovkou musíte počkať ešte ďalších päť desatín sekundy.

Nový model schudol 70 kg, no svojimi 1 445 kg nepatrí práve k najchudším.

Do rodiny RS pribudlo prvé SUV

Vo štvrtok 21. februára sa spoločnosť Audi pochválila novým prírastkom s logom RS. Po prvý krát bude mať tieto dve písmená v technickom preukaze aj najmenšie SUV z Ingolstadtu. Na ženevskú premiéru je pripravené Audi RS Q3.

Pýchou vozidla sa stane 2,5-litrový TFSI motor spaľujúci benzín. Päťvalec s priamym vstrekovaním paliva a turbom produkuje 228 kW (310 k). Maximálny krútiaci moment 420 Nm rozhýbe vozidlo už od 1 500 ot/min.

Sekvencia spaľovania valcov nastavená v poradí 1-2-4-5-3, doplnená upravenou geometriou nasávacieho a výfukového potrubia - generuje športový zvuk, ktorý spopularizoval Audi v 80. rokoch.

Na rozbeh z pokoja na „stovku“ potrebuje ostré SUV len 5,5 sekundy. Za takýmto zrýchlením sa ukrýva aj systém pohonu všetkých kolies Quattro s hydraulicky ovládanou, elektronicky riadenou lamelovou, medzinápravovou spojkou na zadnej náprave.

Aby sa vozdilo mohlo pýšiť logom RS, dostalo adekvátne prepracovaný podvozok, znížený o 25 mm voči štandardnej verzii Q3. S batériou umiestnenou v batožinovom priestore chceli v Audi dosiahnuť čo najlepšie rozloženie hmotnosti automobilu.

Napriek zníženej výške, Audi RS Q3 stále patrí medzi SUV. Ani to však nebráni úplnej deaktivácii stabilizačného programu ESC.

Na nemeckom trhu sa extrémne SUV dostane koncom tohto roka a bude označené základnou cenou 54 600 eur.

Model A3 dostal batérie a kábel pre nabíjanie

Audi sústredene pracuje na elektrifikácii pohonného ústrojenstva svojich automobilov. Dôkazom má byť Audi A3 e-tron s hybridnou technológiou a možnosťou nabíjania z elektrickej siete – tzv. plug-in. Kompaktný hatchback pri plne nabitých batériách spotrebuje na 100 km dlhej trase priemerne len 1,5 litra benzínu.

Čisto elektrický režim zabezpečuje elektromotor s výkonom 75 kW (102 k), vďaka ktorému je automobil na batérie schopný atakovať rýchlostné limity našich diaľnic. Pri jazde výhradne na batérie sa spaľovací agregát nenaštartuje ani pri maximálnom stlačení plynu.

Výnimkou je úplné vybitie batérií kedy sa cez šesťstupňovú spojku pripája 1,4-litrový motor TFSI s výkonom 110 kW (150 k) a rovnako ako v hybridnom režime, poháňa kolesá prednej nápravy.

Audi A3 e-tron je schopné jazdiť v čisto elektrickom režime (s maximálnym dojazdom 50 km), v klasickom hybridnom režime, alebo výhradne so zapnutým spaľovacím motorom. Funkcia „boosting“ však vyžmýka z oboch agregátov maximum a automobil zrýchli z pokoja na 100 km/h za 7,6 sekundy.

Elektrifikácia hnacieho ústrojenstva, predovšetkým pomocou technológie plug-in, hrá rozhodujúcu úlohu v smerovaní automobilky Audi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  3. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 329
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 763
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 523
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 165
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 177

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Penta nevyplatí Kočnerove zmenky za 11 miliónov

Nie je známe, kde sú zmenky a kto je ich majiteľom.

Dnes píše Matúš Ritomský

Môže dievča z bilingválneho gymnázia šíriť rasizmus?

Pomenovať rasizmus rasizmom neznamená cenzúru ani koniec poctivej diskusie.

AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Český diktátor je o krok bližšie

Čechom akoby to bolo jedno.

Neprehliadnite tiež

V Nemecku chcú ponúknuť elektrické dodávky zadarmo

Projekt využije autá ako reklamnú plochu.