SME
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Audi predstavilo tri novinky, medzi nimi nové SUV

Okrem S3 Sportback a SUV Q3 s logom RS pripravilo Audi aj hybridnú novinku A3 e-tron.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. V Ingolstadte vrcholia prípravy na blížiaci sa autosalón v Ženeve. Aby mala automobilka Audi čo ukázať, predstavila v ostatnom čase tri novinky z ktorých „najmenej zaujímavou“ je Audi S3 Sportback.

Uhladený hatchback dostal sadu zvýrazňujúcich doplnkov, no to podstatné sa ukrýva pod kapotou. Štvorvalcový motor bol upravený a v podstate jediné čo ho spája s predchodcom je objem 1984 cm3.

Výkon sa vyšplhal na 221 kW (300k) a je k dispozícii od 5 500 ot/min. Od 1 800 ot/min až do otáčok kde vrcholí maximálny výkon, je k dispozícii krútiaci moment 380 Nm.

Keď agregát doplníme o šesťstupňovú automatickú prevodovku S tronic, Audi S3 Sportback zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,9 sekundy. So štandardnou manuálnou prevodovkou musíte počkať ešte ďalších päť desatín sekundy.

Nový model schudol 70 kg, no svojimi 1 445 kg nepatrí práve k najchudším.

Do rodiny RS pribudlo prvé SUV

Vo štvrtok 21. februára sa spoločnosť Audi pochválila novým prírastkom s logom RS. Po prvý krát bude mať tieto dve písmená v technickom preukaze aj najmenšie SUV z Ingolstadtu. Na ženevskú premiéru je pripravené Audi RS Q3.

Pýchou vozidla sa stane 2,5-litrový TFSI motor spaľujúci benzín. Päťvalec s priamym vstrekovaním paliva a turbom produkuje 228 kW (310 k). Maximálny krútiaci moment 420 Nm rozhýbe vozidlo už od 1 500 ot/min.

Sekvencia spaľovania valcov nastavená v poradí 1-2-4-5-3, doplnená upravenou geometriou nasávacieho a výfukového potrubia - generuje športový zvuk, ktorý spopularizoval Audi v 80. rokoch.

Na rozbeh z pokoja na „stovku“ potrebuje ostré SUV len 5,5 sekundy. Za takýmto zrýchlením sa ukrýva aj systém pohonu všetkých kolies Quattro s hydraulicky ovládanou, elektronicky riadenou lamelovou, medzinápravovou spojkou na zadnej náprave.

Aby sa vozdilo mohlo pýšiť logom RS, dostalo adekvátne prepracovaný podvozok, znížený o 25 mm voči štandardnej verzii Q3. S batériou umiestnenou v batožinovom priestore chceli v Audi dosiahnuť čo najlepšie rozloženie hmotnosti automobilu.

Napriek zníženej výške, Audi RS Q3 stále patrí medzi SUV. Ani to však nebráni úplnej deaktivácii stabilizačného programu ESC.

Na nemeckom trhu sa extrémne SUV dostane koncom tohto roka a bude označené základnou cenou 54 600 eur.

Model A3 dostal batérie a kábel pre nabíjanie

Audi sústredene pracuje na elektrifikácii pohonného ústrojenstva svojich automobilov. Dôkazom má byť Audi A3 e-tron s hybridnou technológiou a možnosťou nabíjania z elektrickej siete – tzv. plug-in. Kompaktný hatchback pri plne nabitých batériách spotrebuje na 100 km dlhej trase priemerne len 1,5 litra benzínu.

Čisto elektrický režim zabezpečuje elektromotor s výkonom 75 kW (102 k), vďaka ktorému je automobil na batérie schopný atakovať rýchlostné limity našich diaľnic. Pri jazde výhradne na batérie sa spaľovací agregát nenaštartuje ani pri maximálnom stlačení plynu.

Výnimkou je úplné vybitie batérií kedy sa cez šesťstupňovú spojku pripája 1,4-litrový motor TFSI s výkonom 110 kW (150 k) a rovnako ako v hybridnom režime, poháňa kolesá prednej nápravy.

Audi A3 e-tron je schopné jazdiť v čisto elektrickom režime (s maximálnym dojazdom 50 km), v klasickom hybridnom režime, alebo výhradne so zapnutým spaľovacím motorom. Funkcia „boosting“ však vyžmýka z oboch agregátov maximum a automobil zrýchli z pokoja na 100 km/h za 7,6 sekundy.

Elektrifikácia hnacieho ústrojenstva, predovšetkým pomocou technológie plug-in, hrá rozhodujúcu úlohu v smerovaní automobilky Audi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  6. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 666
  2. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 9 266
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 6 370
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 129
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 841
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 504
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 461
  8. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 767
  9. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 2 461
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 459
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: 613 a 363
  2. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis)
  3. Anton Kovalčík: Ublíženejší vyhráva.
  4. Lucia Žárska: Nedostatok čipov si riešia firmy po svojom
  5. Jozo Peric: Nemecká Lufthansa sa zbavuje dlhov vydaním nových akcií, trhy jej zatiaľ veria
  6. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: o čom to je
  7. Olívia Lacenová: Rok a pol od prvých lockdownov: Ako si vedie EU, UK a USA?
  8. Nicholas Wintzler: Séria Agnosia
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 401
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 651
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 10 040
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 019
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 467
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 457
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 188
  8. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 186
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu