SME

Elektrický čln poháňa technológia z vozidla Mercedes SLS AMG

Ovocím spolupráce spoločností Mercedes-AMG a Cigarette Racing je takmer 12 metrov dlhý športový čln, na pohon ktorého slúži dvanásť elektromotorov z vozidla SLS AMG kupé Electric Drive s celkovým výkonom 2 252 koní.

(Zdroj: Mercedes-AMG)

BRATISLAVA. Spojenie dvoch špičkových technologických spoločností, ktorého výsledkom je jedno dielo, nie je nič výnimočné. Spoločnosť Mercedes-AMG a Cigarette Racing zaoberajúca sa vývojom a stavbou super-rýchlych pretekárskych člnov, predstavili na prehliadke Miami International Boat Show najnovší výsledok ich spolupráce – elektrický motorový čln.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Concept Cigarette AMG Electric Drive používa mnohé komponenty SLS AMG kupé Electric Drive. Vysokovýkonný pohon elektrického športového vozidla robí z offshorového motorového člna aktuálne najsilnejší a najrýchlejší motorový čln s elektrickým pohonom.

SkryťVypnúť reklamu

Dvanásť kompaktných synchrónnych elektromotorov s permanentným magnetom chladených kvapalinou pochádza z SLS AMG kupé Electric Drive. Každý motor má výkon 138 kW a krútiaci moment 250 Nm. Kombinovaný maximálny výkon 1 656 kW a maximálny krútiaci moment 3000 Nm vrcholí v maximálnej rýchlosti vyše 160 km/h.

Vysokonapäťová batéria SLS AMG kupé Electric Drive má kapacitu 60 kilowatthodín, elektrickú zaťažiteľnosť 600 kilowattov a má hmotnosť 548 kilogramov. Lítiovo-iónový akumulátor chladený kvapalinou má maximálne napätie 400 voltov a pozostáva z dvanástich modulov po 72 lítiovo-iónových článkov.

Koncept športovej lode Cigarette integruje celkovo štyri z týchto batérií a so 48 modulmi a 3 456 článkami dosahuje celkovú kapacitu 240 kilowatthodín a elektrickú zaťažiteľnosť 2 400 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Akumulátor je výsledkom spolupráce Mercedes-AMG GmbH v Affalterbachu a Mercedes AMG High Performance Powertrains Ltd. Spoločnosť so sídlom v Brixworthe vo Veľkej Británii už dlho úzko spolupracuje s Mercedes-AMG.

„Concept Cigarette AMG Electric Drive“ je štandardne vybavený dvomi 22 kilowattovými nabíjačkami na palube pochádzajúcich z SLS AMG kupé Electric Drive. Po prispôsobení sa štandardu infraštruktúry mnohých amerických prístavov s jachtami je k dispozícii kapacita nabíjania 44 kilowattov. Nabíjanie trvá okolo sedem hodín. Na skrátenie doby nabíjania na menej ako tri hodiny možno motorový čln voliteľne vybaviť štyrmi nabíjačkami na palube.

Spolupráca Mercedes-AMG a Cigarette RacingSpolupráca oboch firiem už existuje od roku 2007 a pôvodne bola založená na spoločných marketingových aktivitách a aktivitách pre zákazníkov. Výsledkom spolupráce boli v rokoch 2010 a 2012 dva exkluzívne motorové člny. Na začiatku bol „46’ Rider Inspired by AMG“: technológia, dizajn a výbava do značnej miery vychádza z SLS AMG, ktorý bol prezentovaný v roku 2009. V roku 2012 nasledoval „The Inspired by AMG Black Series 50’ Marauder“, motorový čln, ktorého vzorom bol do veľkej miery C 63 AMG kupé Black Series.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 21 688
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 746
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 083
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 979
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 453
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 254
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 966
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 858
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  2. Daniel Bíro: Adrián Ferenčík ako rušňovodič viedol viaceré typy vlakov. Čím sa vyznačuje práca rušňovodiča z jeho pohľadu?
  3. Vladimír Bačišin: Neografia, a.s. Martin opäť so zväčšujúcou sa čiernou dierou
  4. Marek Strapko: Prezident mieru sa ide hrať na vojačikov
  5. Iveta Grootová: Darček
  6. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club.
  7. Iveta Grootová: Na stanici
  8. Dušan Piršel: Ako vnímať dôchodkový systém – ako štandard, či luxus?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 888
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 456
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 943
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 513
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 775
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 385
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 819
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 155
  1. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  2. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  3. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  4. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  5. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  6. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  7. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  8. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
SkryťZatvoriť reklamu