BRATISLAVA. V utorok 26. februára zišiel z výrobnej linky závodu Ulsan automobilky Hyundai biely exemplár modelu ix35 Fuel Cell, čím značka Hyundai spustila sériovú výrobu automobilu poháňaného palivovým článkom na vodík.
Prvý exemplár ix35 Fuel Cell patrí do štartovacej 17-kusovej série určenej pre flotilových zákazníkov z miest Kodaň v Dánsku a Skåne vo Švédsku. Hyundai plánuje vyrobiť 1 000 kusov modelu ix35 Fuel Cell do roku 2015, ktoré sa budú prenajímať verejným a súkromným flotilovým zákazníkom, predovšetkým v Európe.
Hyundai ix35 Fuel Cell poháňa elektromotor, ktorému dodáva elektrickú energiu palivový článok na vodík. V palivovom článku sa vodík priamo premieňa na elektrický prúd, pričom vzniká ako odpadový produkt voda, ktorá sa vo forme pary vypúšťa do ovzdušia.
Vďaka modulárnej koncepcii bolo možné zmenšiť rozmery pohonného ústrojenstva na úroveň benzínového motora, čo zvyšuje produktivitu pri výrobe a uľahčuje údržbu vozidla.
Hyundai ix35 Fuel Cell sa dá natankovať vodíkom za niekoľko minút. Dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 160 km/h. Dojazd na jednu náplň vodíka je 594 kilometrov.
Sériový Hyundai ix35 Fuel Cell je výsledkom vývoja trvajúceho 14 rokov. Skúšobné prototypy absolvovali spolu vyše 3 milióny kilometrov v reálnej premávke na cestách Európy, Kórei a USA.
Prvý sériový Hyundai ix35 Fuel Cell bude vystavený na ženevskom autosalóne v marci už na budúci týždeň.