SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Do sériovej výroby Hyundai sa dostal aj ix35 na vodík

Kórejská automobilka Hyundai spustila sériovú výrobu vozidla poháňaného elektromotorom, ktorému dodáva elektrickú energiu palivový článok na vodík.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. V utorok 26. februára zišiel z výrobnej linky závodu Ulsan automobilky Hyundai biely exemplár modelu ix35 Fuel Cell, čím značka Hyundai spustila sériovú výrobu automobilu poháňaného palivovým článkom na vodík.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvý exemplár ix35 Fuel Cell patrí do štartovacej 17-kusovej série určenej pre flotilových zákazníkov z miest Kodaň v Dánsku a Skåne vo Švédsku. Hyundai plánuje vyrobiť 1 000 kusov modelu ix35 Fuel Cell do roku 2015, ktoré sa budú prenajímať verejným a súkromným flotilovým zákazníkom, predovšetkým v Európe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hyundai ix35 Fuel Cell poháňa elektromotor, ktorému dodáva elektrickú energiu palivový článok na vodík. V palivovom článku sa vodík priamo premieňa na elektrický prúd, pričom vzniká ako odpadový produkt voda, ktorá sa vo forme pary vypúšťa do ovzdušia.

Vďaka modulárnej koncepcii bolo možné zmenšiť rozmery pohonného ústrojenstva na úroveň benzínového motora, čo zvyšuje produktivitu pri výrobe a uľahčuje údržbu vozidla.

Hyundai ix35 Fuel Cell sa dá natankovať vodíkom za niekoľko minút. Dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 160 km/h. Dojazd na jednu náplň vodíka je 594 kilometrov.

Sériový Hyundai ix35 Fuel Cell je výsledkom vývoja trvajúceho 14 rokov. Skúšobné prototypy absolvovali spolu vyše 3 milióny kilometrov v reálnej premávke na cestách Európy, Kórei a USA.

SkryťVypnúť reklamu

Prvý sériový Hyundai ix35 Fuel Cell bude vystavený na ženevskom autosalóne v marci už na budúci týždeň.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 330
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 114
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 443
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 343
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 279
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 55m
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


16 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


20 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  4. Ľuboš Vodička: Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva v Liptovskom Mikuláši
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  6. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  7. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  8. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 089
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 266
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 700
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 554
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 530
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 128
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 975
  8. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 2 965
  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
SkryťZatvoriť reklamu