Do sériovej výroby Hyundai sa dostal aj ix35 na vodík

Kórejská automobilka Hyundai spustila sériovú výrobu vozidla poháňaného elektromotorom, ktorému dodáva elektrickú energiu palivový článok na vodík.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. V utorok 26. februára zišiel z výrobnej linky závodu Ulsan automobilky Hyundai biely exemplár modelu ix35 Fuel Cell, čím značka Hyundai spustila sériovú výrobu automobilu poháňaného palivovým článkom na vodík.

Prvý exemplár ix35 Fuel Cell patrí do štartovacej 17-kusovej série určenej pre flotilových zákazníkov z miest Kodaň v Dánsku a Skåne vo Švédsku. Hyundai plánuje vyrobiť 1 000 kusov modelu ix35 Fuel Cell do roku 2015, ktoré sa budú prenajímať verejným a súkromným flotilovým zákazníkom, predovšetkým v Európe.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hyundai ix35 Fuel Cell poháňa elektromotor, ktorému dodáva elektrickú energiu palivový článok na vodík. V palivovom článku sa vodík priamo premieňa na elektrický prúd, pričom vzniká ako odpadový produkt voda, ktorá sa vo forme pary vypúšťa do ovzdušia.

Vďaka modulárnej koncepcii bolo možné zmenšiť rozmery pohonného ústrojenstva na úroveň benzínového motora, čo zvyšuje produktivitu pri výrobe a uľahčuje údržbu vozidla.

Hyundai ix35 Fuel Cell sa dá natankovať vodíkom za niekoľko minút. Dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 160 km/h. Dojazd na jednu náplň vodíka je 594 kilometrov.

Sériový Hyundai ix35 Fuel Cell je výsledkom vývoja trvajúceho 14 rokov. Skúšobné prototypy absolvovali spolu vyše 3 milióny kilometrov v reálnej premávke na cestách Európy, Kórei a USA.

Prvý sériový Hyundai ix35 Fuel Cell bude vystavený na ženevskom autosalóne v marci už na budúci týždeň.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 13 043
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 936
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 399
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 580
  6. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 9 508
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 565
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 348
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 916
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 450