Subaru Forester poriadne narástol a zmenil triedu

Praktické Subaru postúpilo o triedu vyššie a jemne zodvihlo aj podvozok. Interiér ponúkne viac priestoru a piate dvere dostanú elektrické ovládanie.

Zmena štvrtej generácie z crossoveru na SUV rešpektuje danosti symetrického pohonu a naďalej bude využívať motory typu boxer s plochou konštrukciou a protibežnými piestami. Pre fajnšmekrov ostane v ponuke benzínové turbo s výkonom 240 koní.(Zdroj: Subaru)

BRATISLAVA. Pôvodný "lesník" sa v priebehu troch generácií približoval od crossoveru, pripomínajúceho zdvihnuté vyššie kombi, k SUV a štvrtá generácia modelu Forester zakotvila medzi strednými športovo úžitkovými autami.

Doterajší medzistupeň medzi dvomi triedami, ktorý zastával Forester sám sa už vlani rozdelil medzi dva modely. Spodný okraj rozmerovo príbuzných crossoverov zastúpila vlaňajšia novinka Subaru XV a smerom hore sa posunula štvrtá generácia modelu Forester, ktorá práve prichádza medzi konkurentov ako Honda CR-V, Hyundai SantaFe, Mitsubishi Outlander alebo Land Rover Freelander.

Jediné, čím sa nebude na niektorých konkurentov podobať je počet miest na sedenie, pretože Subaru ostáva pri piatich a neplánuje dve núdzové sedadlá dozadu ako napríklad Outlander. Zavádza však v tejto triede celkom bežné elektrické otváranie piatych dverí a 505 litrový kufor v základnom usporiadaní.

Interiér postavili v štýle modelu XV, len vo väčšom. Priestor pribudol vzadu aj vpredu, potešia tiež kvalitnejšie a hlavne na dotyk príjemnejšie materiály. FOTO - SUBARU

Maskuje rozmery

Tretia generácia značne maskovala vonkajšie rozmery a štvrtá to robí ešte lepšie, lebo podľa tvarov karosérie sa nezdá, že tento Forester je dlhší a širší. Posádka má vzadu o dva centimetre viac na šírku a beztak priestranný interiér narástol v oblasti nôh zadných cestujúcich.

Za vnútorný poriestor možno poďakovať prepracovanému podvozku a natiahnutiu rázvoru náprav o 2,5 centimetra. Svetlá výška narástla na v tejto triede veľmi slušných 22 centimetrov. Áno Forester sa presklenou strechou, doplnkami, priestorom, LED v predných svetlách a modernizáciou interiéru v štýle XV prispôsobil konkurencii, ale pritom ostal Foresterom.

V duchu dnešnej doby bude možné voliť program a charakteristiku správania pohonu všetkých kolies. Prepnutím nastavíte inak riadiacu jednotku motora, stabilizačný systém alebo asistent zjazdu z kopca. FOTO - SUBARU

Forester si zachováva dobrý pomer medzi vyššou svetlou výškou a čo najnižšou karosériou, pretože využíva danosti plochého a symetrického pohonného ústrojenstva. Karosériou sa netvári na vysoké SUV, aby ťažisko auta ostalo čo najnižšie.

Na pohon budú v našich končinách slúžiť výlučne dvojlitrové motory plochej konštrukcie a s protibežnými piestami. Základný benzínový dvojliter má výkon 110 kW a krútiaci moment necelých 200 Nm.

Príde tiež Forester Turbo

So šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa má vmestiť do spotreby 6,9 l/100km a výrobca počíta aj s využitím prevodovky Lineatronic, ktorá jemne zhorší zrýchlenie ale vraj zlepší spotrebu. Dvojlitrový boxer diesel príde s výkonom 108 kW a krútiacim momentom 350 MN.

Ešte viac výkonu sľubuje turbo verzia benzínového dvojlitra XT s výkonom 240 koní a krútiacim momentom 350 Nm. Aj s prevodovkou Lineartronic zvládne stovku pod 7,5 sekundy. Vodič môže využiť plynulú zmenu prevodu alebo šesť až osem (v športovom režime) prednastavených plôch variátora.

Forester zozadu pripomína Legacy Outback minulej generácie. Okrem dĺžky a šírky karosérie narástla aj svetlá výška podvozka až na 22 centimetrov. FOTO - SUBARU

Zlepšenie aerodynamiky a bezpečnosti v teste zrážky s chodcom pripravili Subaru forester o tradičný "dýchací" otvor na prednej kapote, typický pre preplňované verzie. Z nových prvkov nemožno nespomenúť LED svetlo v tvare písmena c, ktoré lemuje predný reflektor po obvode.

Subaru nečakane citlivo zapasovalo LED techniku do prednej masky v snahe držať krok s módou. Okrem výrazne príjemnejších materiálov v interiéri sa vraj môžeme tešiť na široký batožinový priestor

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 922
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 532
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 490
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 337
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 996
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 762
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 490
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 261
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 510
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 026

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

KULTÚRA

Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Spisovateľ má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.