Subaru Forester poriadne narástol a zmenil triedu

Praktické Subaru postúpilo o triedu vyššie a jemne zodvihlo aj podvozok. Interiér ponúkne viac priestoru a piate dvere dostanú elektrické ovládanie.

Zmena štvrtej generácie z crossoveru na SUV rešpektuje danosti symetrického pohonu a naďalej bude využívať motory typu boxer s plochou konštrukciou a protibežnými piestami. Pre fajnšmekrov ostane v ponuke benzínové turbo s výkonom 240 koní.(Zdroj: Subaru)

BRATISLAVA. Pôvodný "lesník" sa v priebehu troch generácií približoval od crossoveru, pripomínajúceho zdvihnuté vyššie kombi, k SUV a štvrtá generácia modelu Forester zakotvila medzi strednými športovo úžitkovými autami.

Doterajší medzistupeň medzi dvomi triedami, ktorý zastával Forester sám sa už vlani rozdelil medzi dva modely. Spodný okraj rozmerovo príbuzných crossoverov zastúpila vlaňajšia novinka Subaru XV a smerom hore sa posunula štvrtá generácia modelu Forester, ktorá práve prichádza medzi konkurentov ako Honda CR-V, Hyundai SantaFe, Mitsubishi Outlander alebo Land Rover Freelander.

Jediné, čím sa nebude na niektorých konkurentov podobať je počet miest na sedenie, pretože Subaru ostáva pri piatich a neplánuje dve núdzové sedadlá dozadu ako napríklad Outlander. Zavádza však v tejto triede celkom bežné elektrické otváranie piatych dverí a 505 litrový kufor v základnom usporiadaní.

Interiér postavili v štýle modelu XV, len vo väčšom. Priestor pribudol vzadu aj vpredu, potešia tiež kvalitnejšie a hlavne na dotyk príjemnejšie materiály. FOTO - SUBARU

Maskuje rozmery

Tretia generácia značne maskovala vonkajšie rozmery a štvrtá to robí ešte lepšie, lebo podľa tvarov karosérie sa nezdá, že tento Forester je dlhší a širší. Posádka má vzadu o dva centimetre viac na šírku a beztak priestranný interiér narástol v oblasti nôh zadných cestujúcich.

Za vnútorný poriestor možno poďakovať prepracovanému podvozku a natiahnutiu rázvoru náprav o 2,5 centimetra. Svetlá výška narástla na v tejto triede veľmi slušných 22 centimetrov. Áno Forester sa presklenou strechou, doplnkami, priestorom, LED v predných svetlách a modernizáciou interiéru v štýle XV prispôsobil konkurencii, ale pritom ostal Foresterom.

V duchu dnešnej doby bude možné voliť program a charakteristiku správania pohonu všetkých kolies. Prepnutím nastavíte inak riadiacu jednotku motora, stabilizačný systém alebo asistent zjazdu z kopca. FOTO - SUBARU

Forester si zachováva dobrý pomer medzi vyššou svetlou výškou a čo najnižšou karosériou, pretože využíva danosti plochého a symetrického pohonného ústrojenstva. Karosériou sa netvári na vysoké SUV, aby ťažisko auta ostalo čo najnižšie.

Na pohon budú v našich končinách slúžiť výlučne dvojlitrové motory plochej konštrukcie a s protibežnými piestami. Základný benzínový dvojliter má výkon 110 kW a krútiaci moment necelých 200 Nm.

Príde tiež Forester Turbo

So šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa má vmestiť do spotreby 6,9 l/100km a výrobca počíta aj s využitím prevodovky Lineatronic, ktorá jemne zhorší zrýchlenie ale vraj zlepší spotrebu. Dvojlitrový boxer diesel príde s výkonom 108 kW a krútiacim momentom 350 MN.

Ešte viac výkonu sľubuje turbo verzia benzínového dvojlitra XT s výkonom 240 koní a krútiacim momentom 350 Nm. Aj s prevodovkou Lineartronic zvládne stovku pod 7,5 sekundy. Vodič môže využiť plynulú zmenu prevodu alebo šesť až osem (v športovom režime) prednastavených plôch variátora.

Forester zozadu pripomína Legacy Outback minulej generácie. Okrem dĺžky a šírky karosérie narástla aj svetlá výška podvozka až na 22 centimetrov. FOTO - SUBARU

Zlepšenie aerodynamiky a bezpečnosti v teste zrážky s chodcom pripravili Subaru forester o tradičný "dýchací" otvor na prednej kapote, typický pre preplňované verzie. Z nových prvkov nemožno nespomenúť LED svetlo v tvare písmena c, ktoré lemuje predný reflektor po obvode.

Subaru nečakane citlivo zapasovalo LED techniku do prednej masky v snahe držať krok s módou. Okrem výrazne príjemnejších materiálov v interiéri sa vraj môžeme tešiť na široký batožinový priestor

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 13 043
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 936
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 399
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 580
  6. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 9 508
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 565
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 348
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 916
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 450