SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Bratislava mohla mať 17 systémov parkovania

Mesto sa nevie dohodnúť s mestskými časťami na novom parkovaní. Poslanci kritizujú vedenie mesta.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Zrušme jednotné celomestské parkovanie. Aj taký návrh padol minulý týždeň na zasadnutí bratislavských poslancov.

Po mesiacoch sľubov a príprav hlasovalo zastupiteľstvo o tom, že parkovanie si budú riešiť mestské časti samé.

„Nevidím žiaden konkrétny termín,“ argumentoval Vladimír Kubovič (Strana zelených). „Nevieme navodiť tento cieľ centrálne, nechajme túto iniciatívu na veľké mestské časti.“

Návrh poslanca nakoniec neprešiel.

„To, čo navrhujete, je decentralizovaný systém, 17 systémov v jednom meste, to nemôže fungovať,“ protestoval primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru). „Od toho dávam ruky preč.“

Aj šéfka klubu SaS Katarína Augustinič upozornila, že ak príde turista do Bratislavy, nemôže v každej mestskej časti parkovať inak.

Poslanci nakoniec odhlasovali nespokojnosť s postupom prác parkovacej politiky, ktorú pripravuje vedenie mesta.

Nové parkovanie malo totiž podľa plánov začať v meste fungovať od 1.apríla, tento termín je však nereálny.

Vedenie mesta teraz hovorí o júli, aj to je však otázne, mestské časti majú výhrady. Systém má zrušiť vyhradené parkovacie miesta a pri parkovaní zvýhodniť domácich pred cezpoľnými.

Komisia: Zlé postupy mesta

Zásady
Nové parkovanie
  • koniec vyhradeného parkovania;
  • prednosť bude mať krátkodobé parkovanie;
  • zvýhodní domácich obyvateľov pred cezpoľnými;
  • platiť sa má najskôr v Starom a Novom Meste, Ružinove a Petržalke.

auta_res.jpg

Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ) kritizuje postupy mesta pri príprave parkovania.

„Celé sa to začalo stavať od strechy. Najskôr bol prevádzkový poriadok, potom návrh všeobecno-záväzného nariadenia a teraz sa pýtame mestských častí, ako si to predstavujú. Nevhodným postupom sa termíny posúvajú a spustenie systému je v nedohľadne.“

Bratislavskí poslanci stále neschvaľovali všeobecno-záväzné nariadenie o parkovaní, o ktorom mali hlasovať už v novembri. Nariadenie malo tiež určiť, koľko a v akých lokalitách budú šoféri za parkovanie platiť.

Nový systém brzdí aj Štatút hlavného mesta. Dnes môže poplatky za parkovanie vyberať len mesto a nie mestské časti.

„Chceme sa o to podeliť, štát totiž túto kompetenciu vyrubiť a vyberať poplatky preniesol na Bratislavu,“ hovorí primátor.

Mestské časti teraz návrh dodatku štatútu pripomienkujú. Dodatok určuje, kto bude na akých cestách parkovanie regulovať.

Na cestách III. a IV. triedy by po novom mali poplatky vyberať mestské časti. Až po tejto zmene budú môcť bratislavskí poslanci hlasovať o všeobecno-záväznom nariadení.

„Tento krok sa mal udiať už na jeseň, pretože ku zmenám Štatútu je nevyhnutné poznať názor mestských častí,“ dodáva Uhler.

Dohoda mesta s mestskými časťami neexistuje. Ostro proti návrhu nariadenia sa postavili napríklad poslanci Lamača.

Treba zmeniť štatút

Štatút tak brzdí aj plány bratislavské Starého Mesta, mestská časť už dokonca vypísala súťaž na prevádzkovateľa parkovania v centre.

„Zákon v prípade Bratislavy nerozdeľuje kompetencie medzi magistrát a mestské časti.,“ priznáva Tomáš Halán, hovorca Starého Mesta.

„.Preto zmena štatútu jednoznačne určí kompetencie mestských častí a magistrátu bez toho, aby to nebolo v rozpore s platnou legislatívou.“

Staré Mesto zmenu štatútu už pripomienkovalo. Navrhuje, aby hlavné mesto určilo výšku maximálnych poplatkov pre všetky komunikácie.

Súťaž bratislavského Starého Mesta nebrzdí len štatút, ale aj priebeh tendra. Rieši ho Úrad pre verejné obstarávanie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 711
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 911
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 840
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 419
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 840
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 756
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 068
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 490
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Výsledok referenda s mizivou účasťou, ktoré sa navyše konali pod hlavňami samopalov. Na snímke zľava Moskvou dosadený šéf okupačnej správy Chersonskej oblasti Vladimir Saldo, proruský dosadený líder Záporožskej oblasti Jevgenij Balickij, ruský prezident Vladimir Putin (uprostred), líder samozvanej Doneckej ľudovej republiky Denis Pušilin a vodca samozvanej Luhanskej ľudovej republiky Leonid Pasečnik mávajú počas slávnostného podpisu zmlúv o pripojení štyroch regiónov Ukrajiny k Rusku.

USA by mohli Ukrajine dodať zbrane, ktorými dokáže udrieť hlboko na území Ruska. Podľa analytika to však neurobia.


4 h
Príznakom straty zvyškov súdnosti u Putina je pripojenie „republík“.

Jasať nad úspechmi bojujúcej Ukrajiny síce môžeme, ale opatrne.


29. sep
Vlk dravý

Únia dá na ochranu biodiverzity 20 miliárd eur ročne.


a 2 ďalší 29. sep

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 20 h

Blogy SME

  1. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  2. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  3. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  4. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  5. Štefan Vidlár: Hmm...
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  7. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  8. Ján Škerko: Za každého mobilizovaného záložníka živého barana?
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 966
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 705
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 695
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 466
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 660
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 812
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 409
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 864
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu