SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Bratislava mohla mať 17 systémov parkovania

Mesto sa nevie dohodnúť s mestskými časťami na novom parkovaní. Poslanci kritizujú vedenie mesta.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Zrušme jednotné celomestské parkovanie. Aj taký návrh padol minulý týždeň na zasadnutí bratislavských poslancov.

Po mesiacoch sľubov a príprav hlasovalo zastupiteľstvo o tom, že parkovanie si budú riešiť mestské časti samé.

„Nevidím žiaden konkrétny termín,“ argumentoval Vladimír Kubovič (Strana zelených). „Nevieme navodiť tento cieľ centrálne, nechajme túto iniciatívu na veľké mestské časti.“

Návrh poslanca nakoniec neprešiel.

„To, čo navrhujete, je decentralizovaný systém, 17 systémov v jednom meste, to nemôže fungovať,“ protestoval primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru). „Od toho dávam ruky preč.“

Aj šéfka klubu SaS Katarína Augustinič upozornila, že ak príde turista do Bratislavy, nemôže v každej mestskej časti parkovať inak.

Poslanci nakoniec odhlasovali nespokojnosť s postupom prác parkovacej politiky, ktorú pripravuje vedenie mesta.

Nové parkovanie malo totiž podľa plánov začať v meste fungovať od 1.apríla, tento termín je však nereálny.

Vedenie mesta teraz hovorí o júli, aj to je však otázne, mestské časti majú výhrady. Systém má zrušiť vyhradené parkovacie miesta a pri parkovaní zvýhodniť domácich pred cezpoľnými.

Komisia: Zlé postupy mesta

Zásady
Nové parkovanie
  • koniec vyhradeného parkovania;
  • prednosť bude mať krátkodobé parkovanie;
  • zvýhodní domácich obyvateľov pred cezpoľnými;
  • platiť sa má najskôr v Starom a Novom Meste, Ružinove a Petržalke.

auta_res.jpg

Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ) kritizuje postupy mesta pri príprave parkovania.

„Celé sa to začalo stavať od strechy. Najskôr bol prevádzkový poriadok, potom návrh všeobecno-záväzného nariadenia a teraz sa pýtame mestských častí, ako si to predstavujú. Nevhodným postupom sa termíny posúvajú a spustenie systému je v nedohľadne.“

Bratislavskí poslanci stále neschvaľovali všeobecno-záväzné nariadenie o parkovaní, o ktorom mali hlasovať už v novembri. Nariadenie malo tiež určiť, koľko a v akých lokalitách budú šoféri za parkovanie platiť.

Nový systém brzdí aj Štatút hlavného mesta. Dnes môže poplatky za parkovanie vyberať len mesto a nie mestské časti.

„Chceme sa o to podeliť, štát totiž túto kompetenciu vyrubiť a vyberať poplatky preniesol na Bratislavu,“ hovorí primátor.

Mestské časti teraz návrh dodatku štatútu pripomienkujú. Dodatok určuje, kto bude na akých cestách parkovanie regulovať.

Na cestách III. a IV. triedy by po novom mali poplatky vyberať mestské časti. Až po tejto zmene budú môcť bratislavskí poslanci hlasovať o všeobecno-záväznom nariadení.

„Tento krok sa mal udiať už na jeseň, pretože ku zmenám Štatútu je nevyhnutné poznať názor mestských častí,“ dodáva Uhler.

Dohoda mesta s mestskými časťami neexistuje. Ostro proti návrhu nariadenia sa postavili napríklad poslanci Lamača.

Treba zmeniť štatút

Štatút tak brzdí aj plány bratislavské Starého Mesta, mestská časť už dokonca vypísala súťaž na prevádzkovateľa parkovania v centre.

„Zákon v prípade Bratislavy nerozdeľuje kompetencie medzi magistrát a mestské časti.,“ priznáva Tomáš Halán, hovorca Starého Mesta.

„.Preto zmena štatútu jednoznačne určí kompetencie mestských častí a magistrátu bez toho, aby to nebolo v rozpore s platnou legislatívou.“

Staré Mesto zmenu štatútu už pripomienkovalo. Navrhuje, aby hlavné mesto určilo výšku maximálnych poplatkov pre všetky komunikácie.

Súťaž bratislavského Starého Mesta nebrzdí len štatút, ale aj priebeh tendra. Rieši ho Úrad pre verejné obstarávanie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 996
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 778
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 118
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 12 562
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 091
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 687
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 689
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 872
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 740
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 697
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Naď pripúšťa, že možno budú musieť zakázať testovanie ľudí z iných okresov (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a Bardejove pokračuje celoplošné testovanie na Covid-19.

Minister obrany Jaroslav Naď.

Prečo sú tu vojaci, nemajú čo robiť? Veľká reportáž z Oravy

Na testy čakali ľudia v chladnom počasí aj hodinu.

Celološné testovanie na Orave.
Komentár Petra Schutza

Z krajiny sa stal pokusný králik vojny proti Covidu

Koza zarevala, vlk hladný.

Peter Schutz
Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.