Mercedes odhalil v Ženeve najsilnejšie kompaktné auto súčasnosti

Nové A45 AMG má prekonať všetkých konkurentov počtom koní pod kapotou, zrýchlením a tiež krútiacim momentom. Stovku pokorí za 4,6 sekundy.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Dvojlitrový štvorvalec ponúka z jedného litra svojho objemu až 181 koní, čím sa radí na vrchol medzi sériovo vyrábanými kompaktnými autami.

Mercedes dovolil tlačiť turbodúchadlu vzduch do spaľovacieho priestoru pod tlakom až 1,8 baru. Piezoelektrické vstrekovače ústiace v spaľovacej komore dokážu jeden vstrek rozložiť na viacero menších a rovnako zapaľovanie viacnásobne "zaiskrí" počas explózie zmesi.

Motor váži len 148 kilogramov a s výkonom 360 koní poriadne zamestnáva pohon všetkých kolies 4MATIC. Experti z Mercedesu tiež tvrdia, že zmenami prešla dvojspojková prevodovka 7G-DCT, aby dokázala radiť extrémne rýchlo. S manuálom sa zatiaľ neuvažuje a vodič si musí vystačiť s radením na volante.

Podrobne sme preskúmali verziu A 45 AMG, ktorá prichádza vo verzii Edition 1 s rozmerným krídlom a vyšperkovaným interiérom.

Vzhľadom na poslanie auta nám prišiel posed za volantom ako príliš vysoký a pre jazdu na okruhu, by bolo dobré sedieť nižšie.

Zatiaľ nevieme, či Mercedes upravil prevodový pomer riadenia na strmejší, aby vodič nemusel prechytávať volant aj v ostrejších zákrutách.

Veniec volantu je totiž ideálne tvarovaný s výbornou povrchovou úpravou. Vodič bude môcť nastavovať charakter pruženia a samozrejme aj režim radenia prevodovky.

Pohon všetkých kolies nastavený v prospech zadnej nápravy prenáša na cestu krútiaci moment 450 Nm.

Zadné krídlo verzie Edition 1 vyzerá majestátne a na prednom nárazníku pribudlo niekoľko funkčných aerodynamických prvkov.

Staticky nás A 45 AMG zaujalo a len čas a porovnania na okruhoch ukážu, či najsilnejší kompakt bude aj najrýchlejší. má na to všetky predpoklady.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  3. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 329
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 763
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 523
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 165
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 177

Téma: Autosalón Ženeva 2013


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Penta nevyplatí Kočnerove zmenky za 11 miliónov

Nie je známe, kde sú zmenky a kto je ich majiteľom.

Dnes píše Matúš Ritomský

Môže dievča z bilingválneho gymnázia šíriť rasizmus?

Pomenovať rasizmus rasizmom neznamená cenzúru ani koniec poctivej diskusie.

AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Český diktátor je o krok bližšie

Čechom akoby to bolo jedno.

Neprehliadnite tiež

V Nemecku chcú ponúknuť elektrické dodávky zadarmo

Projekt využije autá ako reklamnú plochu.