SME

Výtlky opravia len na niekoľko mesiacov, viac nevydržia

Najderavejšie cesty v Bratislave budú musieť opravovať znovu, krízová záplata dlho nevydrží.

Horúcu zmes vysypú do dier a utlačia.Horúcu zmes vysypú do dier a utlačia. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Krízová záplata dlho nevydrží, urobia ju však rýchlejšie. Najderavejšie cesty v Bratislave budú musieť opravovať znovu.

BRATISLAVA. Päť chlapov v zelenom reflexnom oblečení zastavilo premávku v pravom pruhu na Rožňavskej ulici.

Je piatok popoludní, doprava sa na tejto výpadovke z mesta zhusťuje aj v bežných dňoch. Začínajú sa vytvárať kolóny. Vodiči však netrúbia a nenadávajú. Cestári opravujú výtlky.

Na desiatky metrov cítiť zápach asfaltu. Muž v zelenom stlačí na starom nákladnom aute gombík. Na zem sa vysype kôpka horúceho asfaltu, naplnia ním aj fúrik.

SkryťVypnúť reklamu

Výtlky očistia metlou a asfalt nahádžu lopatami už do čistej jamy. Ak je hlboká, vystriekajú ju predtým ešte penetračným materiálom. „Nový asfalt sa potom lepšie spojí so starým,“ hovorí jeden z cestárov.

infac.jpg

Menej kvalitné opravy

Zalepený výtlk ešte upravia lopatami a utlačia zhutňovacím strojom, nezastaví ich ani slabé mrholenie.

Jeden výtlk opravujú asi osem minút, potom po ňom už jazdia autá. Takéto záplaty väčšinou vyčnievajú nad pôvodnú vozovku a sú aj menej kvalitné.

„Je to krízová oprava, ale mala by určite vydržať viac ako tri mesiace,“ hovorí cestár.

Ak by mala záplata vydržať dlhšie, museli by cesty rezať alebo väčšie úseky frézovať. S trvácnejšími opravami začnú až neskôr.

Do tmy

Cestári v Bratislave opravili zatiaľ viac ako tisíc výtlkov, v teréne boli každý pracovný deň minulého týždňa.

SkryťVypnúť reklamu

V piatok prešli tri úseky. Dve skupiny jazdili v Ružinove, jedna v Lamači. Najdlhší úsek po Trnavskej ceste cez Rožňavskú až po hranice mesta malo na starosti päť cestárov, neskôr im prišli na pomoc ďalší dvaja.

Oficiálne majú pracovný čas od pol siedmej ráno do tretej popoludní, no tvrdia, že zostávajú dlhšie, až do zotmenia.

„Denne opravíme asi 130 výtlkov, závisí aj od ich veľkosti,“ hovoria cestári. Tiež hovoria, že túto zimu je dier na cestách viac ako zvyčajne.

vytlkyauto_res.jpg

Stretnutie s výtlkom nemusí skončiť len odrazenou puklicou, ale aj zlomenou nápravou či nehodou.

FOTO SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 314
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 713
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 383
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 800
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 203
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 987
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 939
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 034
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu