SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Výtlky opravia len na niekoľko mesiacov, viac nevydržia

Najderavejšie cesty v Bratislave budú musieť opravovať znovu, krízová záplata dlho nevydrží.

Horúcu zmes vysypú do dier a utlačia.Horúcu zmes vysypú do dier a utlačia. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Krízová záplata dlho nevydrží, urobia ju však rýchlejšie. Najderavejšie cesty v Bratislave budú musieť opravovať znovu.

BRATISLAVA. Päť chlapov v zelenom reflexnom oblečení zastavilo premávku v pravom pruhu na Rožňavskej ulici.

Je piatok popoludní, doprava sa na tejto výpadovke z mesta zhusťuje aj v bežných dňoch. Začínajú sa vytvárať kolóny. Vodiči však netrúbia a nenadávajú. Cestári opravujú výtlky.

Na desiatky metrov cítiť zápach asfaltu. Muž v zelenom stlačí na starom nákladnom aute gombík. Na zem sa vysype kôpka horúceho asfaltu, naplnia ním aj fúrik.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Výtlky očistia metlou a asfalt nahádžu lopatami už do čistej jamy. Ak je hlboká, vystriekajú ju predtým ešte penetračným materiálom. „Nový asfalt sa potom lepšie spojí so starým,“ hovorí jeden z cestárov.

infac.jpg

Menej kvalitné opravy

Zalepený výtlk ešte upravia lopatami a utlačia zhutňovacím strojom, nezastaví ich ani slabé mrholenie.

Jeden výtlk opravujú asi osem minút, potom po ňom už jazdia autá. Takéto záplaty väčšinou vyčnievajú nad pôvodnú vozovku a sú aj menej kvalitné.

„Je to krízová oprava, ale mala by určite vydržať viac ako tri mesiace,“ hovorí cestár.

Ak by mala záplata vydržať dlhšie, museli by cesty rezať alebo väčšie úseky frézovať. S trvácnejšími opravami začnú až neskôr.

Do tmy

Cestári v Bratislave opravili zatiaľ viac ako tisíc výtlkov, v teréne boli každý pracovný deň minulého týždňa.

SkryťVypnúť reklamu

V piatok prešli tri úseky. Dve skupiny jazdili v Ružinove, jedna v Lamači. Najdlhší úsek po Trnavskej ceste cez Rožňavskú až po hranice mesta malo na starosti päť cestárov, neskôr im prišli na pomoc ďalší dvaja.

Oficiálne majú pracovný čas od pol siedmej ráno do tretej popoludní, no tvrdia, že zostávajú dlhšie, až do zotmenia.

„Denne opravíme asi 130 výtlkov, závisí aj od ich veľkosti,“ hovoria cestári. Tiež hovoria, že túto zimu je dier na cestách viac ako zvyčajne.

vytlkyauto_res.jpg

Stretnutie s výtlkom nemusí skončiť len odrazenou puklicou, ale aj zlomenou nápravou či nehodou.

FOTO SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 588
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 916
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 843
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 475
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 847
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 757
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 207
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 490
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  2. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  3. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  4. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  5. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  6. Štefan Vidlár: Hmm...
  7. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  8. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 897
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 710
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 415
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 162
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 663
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 830
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 410
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 868
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu