SME

BMW predal takmer 100 000 kusov modelu Mini

Mníchov 23. septembra (TASR) - Podľa odhadu by sa v priebehu niekoľkých dní mal predať 100 000. exemplár Mini. Model Mini a sedmičkový rad uviedol výrobca ...

Mníchov 23. septembra (TASR) - Podľa odhadu by sa v priebehu niekoľkých dní mal predať 100 000. exemplár Mini. Model Mini a sedmičkový rad uviedol výrobca automobilov BMW pred rokom. "Predaj oboch modelov prekročil naše plány," povedal pre dpa šéf odbytu BMW Michael Ganal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predaj 35 000 kusov sedmičkovej rady bol o 8 % vyšší ako odbyt jeho predchodcov. Na základe vysokého dopytu počíta M. Ganal i napriek slabej konjunktúre v roku 2002 s rekordným odbytom viac než 1 milión predaných áut značiek BMW a Mini.

SkryťVypnúť reklamu

BMW vstúpilo na nemecký trh s modelom Mini v septembri minulého roka. O dva mesiace sa dal kúpiť vo Veľkej Británii, kde narazil na veľký ohlas. "S 20 000 predanými Mini do konca augusta je Anglicko jednoznačne jednotkou," poznamenal M. Ganal. V Nemecku dosiahol odbyt 15 000 automobilov. Veľkým úspechom BMW bol predaj 13 000 vozidiel Mini v USA. "Je to určite veľký výkon, keďže doteraz tam neexistoval žiadny trh s malými autami," dodal M. Ganal. Ďalší posun na európskom trhu si sľubuje BMW od uvedenia dieselového variantu nasledujúci rok.

V roku 2002 plánuje BMW odbyt viac než 120 000 automobilov Mini. Koncern tak bude musieť rozšíriť kapacitu vo fabrike v Oxforde. S Mini chce BMW rozšíriť svoju značku a osloviť predovšetkým mladšiu generáciu. "Ide o zákazníkov, na ktorých sme predtým nemali dosah," povedal M. Ganal. Priemerný vek vodičov Mini je pod 40 rokov, čo je v tomto odvetví nezvyčajne nízke. Pri značkách BMW je priemerný vek vodičov o 8 rokov vyšší.

SkryťVypnúť reklamu

Za úspech považuje M. Ganal aj rozbehnutie predaja novej sedmičkovej rady. Za prvých osem mesiacov predalo BMW viac než dve tretiny dodaných automobilov sedmičkovej rady mimo Európy. V Nemecku bolo od začiatku roka predaných 4500 kusov, svetovo 35 000 kusov. Na trh sa zavedú aj dieselové varianty. M. Ganal počíta v Európe so 40-% podielom automobilov s dieselovým motorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 907
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 808
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 990
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 408
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 194
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 696
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 256
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 861
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  2. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  3. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  4. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  5. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  8. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 993
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 035
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 206
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 35 804
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 037
  6. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 20 674
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 100
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 575
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
SkryťZatvoriť reklamu