Ženeva: Lexus v rade IS kombinuje hybrid a balík F Sport

Automobilka Lexus sa na autosalóne pochválila novým modelovým radom IS, ktorý preberá vzhľad „dospelejších“ modelov. Prvýkrát sa v rade IS objavuje aj hybridný pohon.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Autosalón v Ženeve zažil európsku premiéru nového modelového radu Lexus IS, ktorý príde na trh v polovici roka 2013.

Jeho súčasťou bol aj model IS 300h, prvý z radu IS s hybridným pohonom Lexus Hybrid Drive. Novinkou bola i verzia IS250 s pohonom zadných kolies a nová generácia balíka F Sport, ktorý bude v ponuke pre oba modely vozidiel.

Nový rad IS charakterizuje vynovený interiér, ktorý spája luxus vlastný značke a športovejšie prostredie.

O 10 mm širší nový model IS má rázvor dlhší o 70 mm, z čoho 50 mm sa využilo na zväčšenie priestoru v oblasti zadných sedadiel a 20 mm na zväčšenie objemu batožinového priestoru.

Nový modelový rad IS bude v ponuke v dvoch verziách: ako model IS 250 s 2,5-litrovým zážihovým vidlicovým šesťvalcom, a ako verzia IS 300h, ktorá predstavuje prvý model radu IS s hybridným pohonom Lexus Hybrid Drive.

Plne hybridná pohonná sústava pozostáva z elektromotora s výkonom 105 kW/143 k a novo vyvinutého 2,5-litrového štvorvalcového zážihového motora s Atkinsonovým cyklom s výkonom 133 kW/181 k, ktorý disponuje systémom vstrekovania paliva D-4S novej generácie a technológiou variabilného časovania ventilov Dual VVT-i.

Lexus pripravil pre intenzívnejší zážitok z jazdy aj systém aktívneho ovládania zvuku (ASC). Táto technológia zvýrazňuje zvuk motora pomocou zvuku zo špeciálneho reproduktora, ktorý prináša do kabíny zvuky zrýchľovania a spomaľovania motora aj v prípade, keď je motor vypnutý a plne hybridný model IS 300h využíva iba výkon elektromotora.

Exkluzívne pre model IS 300h F SPORT je v ponuke systém variabilného adaptívneho odpruženia (AVS) v rámci voliteľného príslušenstva.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 13 043
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 936
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 399
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 580
  6. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 9 508
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 565
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 348
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 916
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 450

Téma: Autosalón Ženeva 2013


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kocian: Funkcionári mi dávali odporúčania, kto má hrať. Mali však smolu

Žilinská cesta je normálna, tvrdí Kocian.

BRATISLAVA

Kleinert sa vzdala kandidatúry, lebo stavala bez povolenia

Kontajnery Na Riviére začali Kleinertovci stavať bez povolenia. Už si ho vybavujú.

Neprehliadnite tiež

V Nemecku chcú ponúknuť elektrické dodávky zadarmo

Projekt využije autá ako reklamnú plochu.