SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Niektoré križovatky môžu zablokovať kolóny áut z vedľajších ciest

Stačí, aby sa vedľajšie cesty pripájali k hlavnej v rôznych miestach a autá z vedľajších ciest by odbočovali vľavo.

(Zdroj: Vladimír)

Vladimír: "Zaujímalo by ma, kto má prednosť, alebo ako vyriešiť situáciu, keď dve vedľajšie cesty ústia na hlavnú cestu v dvoch rôznych bodoch a zároveň sú značkami označené ako súčasť jednej križovatky. Ako prejsť takúto križovatku "bezkolízne"?

Kto by bol vinný v prípade nehody? V prípade dvoch vozidiel samozrejme nie je problém, vodiči sa nejako môžu dohodnúť. Ale čo v prípade, ak z oboch strán stoja kolóny vozidiel?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Vladimír nás upozornil aj na konkrétne miesto, kde sa podobná križovatka nachádza:


Zväčšiť mapu

Križovatka na mape však nie je taká istá, akú Vladimír načrtol. Z jednej vedľajšej cesty totiž vodiči smú odbočiť len vpravo. Okrem toho, cesta má pre každý smer dva jazdné smery. Preto sa tam nemôže stať, že by pre dopravné značenie a tvar križovatky vodiči z vedľajšej cesty zablokovali križovatku.

Križovatka môže zablokovať samú seba

Križovatky na Vladovom náčrtku nemusia byť nereálne. Nie je vylúčené, že sa načrtnutá situácia môže stať.

Podobné križovatky sa ale podľa nás nebudú nachádzať na frekventovaných miestach. V opačnom prípade môžu autá z vedľajšej križovatky zahltiť autá a akékoľvek pravidlá o prednosti v jazde tam prestanú mať zmysel.

Ak by sa podobná križovatka nachádzala na mieste, kde jazdí veľa áut, vodičom pomôže buď vzájomná dohoda a opatrnosť, alebo vybudovanie semaforov, ktoré by tam riadili premávky. Ďalšou možnosťou je riadenie premávky policajtmi.

Aj pri malom počte áut treba byť v križovatke opatrný

Aj na málo frekventovanom načrtnutom mieste by pri výjazde z vedľajšej cesty vľavo mali byť vodiči mimoriadne opatrní. Aj keby mali mať prednosť pred vozidlom, ktoré sa z druhej vedľajšej cesty dostalo na hlavnú o čosi skôr, z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky by urobili lepšie, ak by sa vzdali svojej prednosti.

Podľa predpisov má na takom mieste prednosť vozidlo, ktoré by ešte len vychádzalo z vedľajšej cesty. Pre pravidlo prednosti vozidla prichádzajúceho sprava. Vozidlo pôvodne z vedľajšej jazdiace už v križovatke na hlavnej musí dať prednosť vozidlu prichádzajúcemu sprava.

Vozidlo je totiž na hlavnej alebo na vedľajšej, kým križovatku neopustí. A keď nie je zrejmé z dopravného značenia, kto má prednosť, prednosť má vozidlo prichádzajúce sprava.

Na načrtnutom mieste však môže byť veľmi náročné určiť, ktoré vozidlo prišlo z hlavnej a ktoré z druhej vedľajšej.

Ak by sa v križovatke zrazili vozidlá, najprv by policajti zisťovali, či vozidlo zdanlivo na hlavnej skutočne prišlo z hlavnej cesty alebo z vedľajšej. Ak by sa zrazili vozidlá z vedľajšej cesty, vinníkom by bol pravdepodobne ten, kto už stál na hlavnej.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 049
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 881
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 030
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 015
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 880
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 10 763
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 401
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 670
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 572
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 539
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba aj test.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.