SME

Nová Škoda Octavia zvládla prísnejšie nárazové testy, predbehol ju len Renault

Nezávislá organizácia Euro NCAP podrobila tento rok nárazovým skúškam štyri vozidlá: Škodu Octavia, Toyoty RAV4 a Auris a elektrický Renault ZOE.

(Zdroj: Euro NCAP)

BRATISLAVA. Testy Euro NCAP sú rozdelené do štyroch základných kategórií: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detí, ochrana chodcov a bezpečnostné systémy vozidla.

Tento rok skúšobňa pritvrdila kritériá v oblasti ochrany chodcov a ochrany detských pasažierov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Medzi asistenčné systémy pribudol do hodnotenia aj Intelligent Speed Assist (ISA), ktorý upozorňuje šoféra na prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti.

Škoda Octavia - najlepšia v oblasti ochrany dospelých cestujúcich

300.jpgTretia generácia modelu Octavia si poradila s nárazovými testami ľahko aj napriek tomu, že voči predchádzajúcej generácii poriadne schudla.

SkryťVypnúť reklamu

V celkovom percentuálnom hodnotení získala zatiaľ najviac bodov v troch kategóriách. V oblasti bezpečnostných systémov ju predstihol len Renault ZOE. S ostatnými vedie vyrovnanú partiu.

Detailné výsledky nájdete TU.

Renault dominoval asistentmi pre bezpečnosť posádky

300.jpgMalý elektromobil Renault ZOE je schopný prejsť na jedno nabitie batérií teoreticky až 210 km.

Reálny dojazd bude zrejme o niečo nižší. To však nič nemení na výborných výsledkoch v nárazových testoch Euro NCAP.

ZOE predbehol ostatných v oblasti vybavenia a funkcie elektronických bezpečnostných - asistenčných systémov.

Detailné výsledky nájdete TU.

Nový Auris obhájil výsledky predchádzajúcej generácie

300.jpgToyota Auris za svojim rivalom z dielní VW zaostáva v ochrane dospelých cestujúcich len dva percentuálne body. Tie však získala v oblasti ochrany chodcov, kde Golf siedmej generácie poráža o tri body.

SkryťVypnúť reklamu

Nový Auris chráni chodcov podstatne lepšie ako jeho predchádzajúca generácia.

Celkové hodnotenie – päť hviezdičiek Euro NCAP je „povinným“ hodnotením pre Auris.

Detailné výsledky nájdete TU.

Toyota RAV4 nesklamala, ale hviezdou boli iní

300.jpgNové SUV z dielní Toyota si polepšilo o jednu hviezdu voči svojmu predchodcovi.

RAV4 sa výrazne zlepšila v ochrane dospelých cestujúcich a v oblasti ochrany detskej posádky.

V ochrane chodcov a vo vybavenosti asistenčnými systémami dosiahla tiež veľmi dobré výsledky, avšak prvú pozíciu v tejto triede (získanú koncom minulého roka) si udržal nový Ford Kuga.

Detailné výsledky nájdete TU.

Autor: Euro NCAP

Renault

Renault Rafale

Plug-in hybrid by si zaslúžil rýchlejšie nabíjanie.


21
Ilustračné foto.

Tento krok má pomôcť k oživeniu Nissanu.


TASR
Súvisiace témy: Škoda
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 556
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 264
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 707
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 045
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 189
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 933
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 833
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 423
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 212
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 745
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 987
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 942
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 571
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 735
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 968
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 871
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu