Audi A3 Sportback g-tron spaľuje zemný plyn

V ponuke vozidiel z Ingolstadtu sa objavila novinka, ktorú automobilka Audi naživo predstvila na autosalóne v Ženeve. Ide o model A3 spaľujúci zemný plyn.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Audi A3 Sportback g-tron prichádza ako plne vybavené vozidlo disponujúce všetkými technológiami značky vrátane odľahčených materiálov, multimediálneho a asistenčných systémov.

Automobil je však zaujímavý pre svoj pohon. Štvorvalcový agregát 1,4 TFSI, ponúkajúci výkon 81 kW (110 k) a 200 Nm krútiaceho momentu, spaľuje zemný plyn CNG. Jeho dve nádrže pod podlahou batožinového priestoru pojmú spolu 14 kg plynu pri maximálnom tlaku 200 barov. Vďaka použitiu ultra-ľahkej konštrukcie, každá z nádrží váži 27 kg, čo je menej ako jej konvenčný náprotivok.

Vnútorná vrstva je zložená z nepriepustného polyméru polyamidu a druhá – polymér vystužený uhlíkovým vláknom (carbon fiber-reinforced polymer (CFRP) poskytuje nádrži extrémne vysokú pevnosť. Pred poškodením nádrže z vonku ju chráni tretia vrstva polyméru spevnená skleneným vláknom (glass fiber reinforced polymer (GFRP). Na spojenie vrstiev do jedného celku boli použité vysokopevné epoxidové živice.

300.jpgAudi vyzdvihuje nový typ elektronického regulátora tlaku plynu. Ten má za úlohu znížiť tlak uskladneného CNG na približne päť až deväť barov tak, aby mohol byť použitý na spaľovanie vo valcoch.

Nižší tlak plynu využíva motor pri plynulej jazde, zatiaľ čo vyšší tlak potrebuje pri zrýchľovaní a požiadavke na maximálny krútiaci moment. Ak tlak v nádrži klesne pod 10 barov, systém automaticky prepne na benzínovú prevádzku.

Vďaka modernému riešeniu motor poskytuje rovnaký výkon pri oboch typoch paliva.

Päťdverový automobil spotrebuje v priemere približne 3,5 kg plynu CNG na 100 km. Po prepočítaní so slovenskou cenou plynu CNG (1,226 eur/kg), by trasa dlhá 100 km vyšla na približne 4,5 eura.

Plné tlakové nádrže plynu zabezpečia dojazd asi 400 km. Pri spaľovaní benzínu je to ďalších asi 900 km. Celkový priemerný dojazd je na úrovni modreného dieslového motora, no s výrazne nižšími emisiami CO2.

ico

Plniace stanice CNG na Slovensku

  • Plnenie vozidiel s pohonom CNG na Slovensku zabezpečujú NONSTOP samoobslužné plniace stanice, ktoré prevádzkuje SPP v Bratislave, Nitre, Košiciach, Michalovciach, Žiline, Komárne a Novom Meste nad Váhom.
  • Motoristom sú k dispozícii aj plniace stanice SAD Zvolen, a. s., v areáli podniku vo Zvolene a v Banskej Bystrici.
  • K tankovaniu je potrebná zákaznícka karta CNG SPP.

V súčasnosti prebieha projekt, kde po kúpe nového automobilu na CNG zaradeného do projektu môžete získať zľavu do 5 300 eur od predajcu a grantový príspevok 2 000 eur od EkoFondu. Viac info tu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 055
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 914
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 297
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 708
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 900
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 516

Téma: Autosalón Ženeva 2013


Článok je zaradený aj do ďalších tém Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Privatbanka bola pre Kočnera kľúčová, bola pri Bonaparte aj pri Technopole

Obchodoval aj s ďalšími, od Tatra banky kúpil pohľadávky.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočnerova minulosť nenecháva veľa pochybností

Čo majú spoločné Kočnerove kauzy?

Komentár Zuzany Kepplovej

Bez základnej spravodlivosti politický život len predstierame

Zažívame nebezpečné časy, keď sa priam objedáme prísľubmi spravodlivosti.

Neprehliadnite tiež

Nový Mercedes CLS pripomína auto pre superhrdinu (test)

Napriek výkonu je spotreba ukážková.

Nové BMW X7 má najväčšie ľadviny v dejinách značky

Ak sa vám X5 zdá malá a nenápadná, novinka vám ulahodí.