Najmenší Volkswagen dostal elektromotor a batérie

Automobilka Volkswagen píše novú kapitolu elektrickej mobility predstavením prvého plne elektrického produkčného vozidla: Volkswagen e-up!

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Štvormiestny elektromobil predviedli na včerajšej výročnej konferencii vo Wolfsburgu. Malý Volkswagen e-up! chce zaujať tichou jazdou a dojazdom na úrovni 150 km. Spoločnosť pripravila automobil, ktorý predstavila ako ideálne vozidlo do mesta, alebo druhé auto do rodiny.

Najmenší Volkswagen, stojaci na 15-palcových zliatinových diskoch kolies, bude poháňaný elektromotorom s maximálnym výkonom 60 kW (82 k), bez akejkoľvek prevodovky. Stály výkon motora je stanovený na 40 kW (55 k) a krútiaci moment 210 Nm je k dispozícii od prvých otáčok motora.

Na zrýchlenie z pokoja k hranici 100 km/h potrebuje autíčko 14 sekúnd, čo pre mestské použitie plne postačuje. Maximálna rýchlosť prekročí povolený limit našich diaľnic o 5 km/h.

Lithium-Ion batérie našli svoje miesto pod podlahou a disponujú celkovou kapacitou 18,7 kW/h. Podieľajú sa na celkovej hmotnosti vozidla, ktorá štartuje na 1 185 kg v závislosti na výbave.

300.jpgKonektor nabíjania je schovaný pod krytom, kde by sme hľadali hrdlo palivovej nádrže na klasickom modeli up!. Štandardom je systém nabíjania CCS (Combined Charging System), ktorý vie využívať jednosmerné aj striedavé napätie a používa ho väčšina svetových automobiliek.

Polhodinové nabíjanie rýchlonabíjačkou vráti batériám až 80 % ich kapacity.

Svetovej premiéry sa elektrický Volkswagen e-up! dočká na jeseň vo Frankfurte na medzinárodnom autosalóne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 18 669
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 946
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 513
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 041
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 592
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 503
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 493
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 414
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 288
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 271

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

BRATISLAVA

Prestavba stanice sa blíži, Bratislava o obmedzeniach mlčí

Najskôr musia dokončiť modernizáciu električkovej trate na Špitálskej ulici.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

KULTÚRA

Nové Káčerovo lahodí oku. Pravé dobrodružstvo však neukázalo

Animované seriály za tridsať rokov vyrástli.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.