Porovnali sme superšporty McLaren P1 a LaFerrari

Na okruhu ich spolu pretekať zatiaľ neuvidíte. Môžeme iba špekulovať, ako by to dopadlo. Porovnanie McLaren P1 a LaFerrari však môže čosi naznačiť.

(Zdroj: Ferrari, McLaren)

BRATISLAVA. McLaren P1 nebol na autosalóne v Ženeve jediným „komerčným“ superšportom, ktorý obdivovali davy ľudí. Britská automobilka zároveň nebola jediná, ktorá sľubovala automobil najlepší na svete nie len na bežnej ceste, ale aj na okruhu.

Talianska stajňa Ferrari nechce byť pozadu a svetu ukázala nástupcu modelu Enzo – super-automobil LaFerrari, ktorý využíva elektrickú energiu podobne ako McLaren P1, a to na dodatočnú porciu výkonu.

Obe vozidlá využívajú technológie zo špeciálov F1 do takej miery, akú zatiaľ nikto na produkčných modeloch nevyužil.

Srdcom Taliana je atmosférický motor V12. Brit využíva Twin-turbo, aby dopoval svoj V8 agregát.

Ďalší zásadný rozdiel je v dostupnosti krútiaceho momentu. Ferrari potrebuje roztočiť motor na 6 750 otáčok za minútu.

Vďaka dvom veľkým turbodúchadlám stačí McLarenu „len“ 4 000 otáčok, aby motor dosiahol svoj maximálny krútiaci moment.

Ferrari LaFerrari

McLaren P1

Spaľovací motor

Atmosférický V12

Twin-turbo V8

Výkon

588 kW (800 k)

542 kW (737 k)

Krútiaci moment

700 Nm

720 Nm

Výkon elektromotora

120 kW (161 k)

132 kW (179 k)

Celkový výkon

708 kW (963 k)

674 kW (916 k)

Celkový krútiaci moment

900 Nm

900 Nm

Hlavným rozdielom je však spôsob využitia „elektrického výkonu“ a umiestnenie elektromotora.

Talianska automobilka využila ako základ systém HY-KERS, ktorý je schopný rekuperovať energiu pri brzdení a nabíjať lítiovo kobaltové batérie. Elektromotor je umiestený za sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Zároveň disponuje ďalším, menším elektromotorom, ktorý roztáča benzínový motor a jeho príslušenstvo. Na celkovej hmotnosti vozidla sa HY-KERS systém podieľa 140 kilogramami.

McLaren P1 nerekuperuje energiu z brzdenia – elektromotor sa nepodieľa priamo na brzdení kolies. Zjednodušene povedané: vždy, keď šofér pustí akcelerátor, motor sa premení na veľký generátor a prebytočnou energiou batérie dobíja. V špeciálnom režime "pit lane" dokáže benzínový motor nabiť batérie za 10 minút.

Plne nabité batérie zároveň umožnia dojazd 10 km bez použitia spaľovacieho motora, ak to vodič potrebuje.

Jeho elektromotor je spojený so spaľovacím motorom cez špeciálnu spojku (pre jeho odpojenie pri čisto elektrickej jazde) a ich spoločný výkon je prenášaný cez dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovú skriňu.

Obe vozidlá prenášajú výkon elektromotorov na kolesá zadnej nápravy, aby poskytli mimoriadnu akceleráciu. Navyše, McLarenu pomáha elektromotor zakryť tzv. turbo diery.

Ferrari sa zatiaľ odmieta vyjadriť na tému maximálnej rýchlosti (jeho technici tvrdia, že je stále vo vývoji). McLaren sa ale hrdo pýši maximálnou rýchlosťou takmer 350 km/h.

V oboch prípadoch ide o čísla, ktoré by konečne mali poslať do dôchodku aj Bugatti Veyron:

Ferrari LaFerrari

McLaren P1

0 – 100 km/h

< 3 sekundy

< 3 sekundy

0 – 200 km/h

< 7 sekúnd

< 7 sekúnd

0 – 300 km/h

15,5 sekundy

< 17 sekúnd

Počas testovania LaFerrari na domácom testovacom okruhu Fiorano porazila novinka „staré“ Enzo o viac ako päť sekúnd. Jedno kolo na nemeckom okruhu Nürburgring Nordschleife údajne zvládne pod sedem minút.

McLaren P1 v zelenom pekle za Ferrari nijako nezaostáva.

Obe vozidlá využívajú pohyblivé aerodynamické prvky na viacerých miestach vozidla, ktoré boli v F1 zakázané už pred pár rokmi. McLaren P1 sa chváli prítlakom 600 kg na zadnej náprave počas maximálnej rýchlosti vozidla.

Obe vozidlá spája ich cena. McLaren tvrdí, že za každý kus auta z 375-kusovej série si vypýta takmer 900-tisíc eur. Za červené LaFerrari by ste si museli priplatiť ešte ďalších 400-tisíc eur, no vyrobia ich viac – 499 kusov.

Ferrari LaFerrari

McLaren P1

Dĺžka (mm)

4 702

4 590

Šírka (mm)

1 992

1 946

Výška (mm)

1 116

1 138

Rázvor náprav (mm)

2 665

2 670

Hmotnosť (kg)

1 375 (bez paliva)

1 395

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 406
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 9 053
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 783
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 797
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 954
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 809
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 689
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 682
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 420
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 390

Téma: Autosalón Ženeva 2013


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

DOMOV

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.