Mercedes spojil tri nápravy, päť diferenciálov a motor AMG

Dominantnému Mercedesu triedy G zrejme odzvonilo. Nemecký výrobca pripravil niečo ešte extrémnejšie.

(Zdroj: Mercedes-AMG)

BRATISLAVA. Automobilka plánuje vyrobiť len približne 30 kusov Mercedesu G63 AMG 6x6 do roka, a to nie len pre jeho obstarávaciu cenu, ale i celkové prevádzkové náklady.

Keď zvážime, že na pohon šesťkolesového obra, vážiaceho 3 850 kg, bude slúžiť 5,5-litrový motor AMG V8 bi-turbo s výkonom 400 kW (544 k) a krútiacim momentom 760, papierová spotreba 18 litrov na 100 km je reálna len dole kopcom.

Nikoho zrejeme neprekvapí, že vozidlo disponuje základnou nádržou s objemom 96 litrov a ďalšou prídavnou, do ktorej sa zmestí 63 litrov benzínu.

Krútiaci moment motora sa môže prenášať na všetkých šesť kolies, prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG Speedshift Plus 7G-TRONIC, cez päť elektronicky riadených diferenciálov s možnosťou 100 % uzamknutia.

Hlavnou zbraňou vozidla bude spôsob uloženia kolies voči polosiam, ktoré nie sú „uchytené“ v strede kolesa, ale cez ozubenie v jeho vrchnej časti. Riešenie, ktoré v jednoduchšej obmene využívali aj staré známe československé stroje Praga V3S, zabezpečí vozidlu výrazne vyššiu svetlú výšku – až 460 mm, bez ohrozenia diferenciálov.

Nespornou výhodou tohto systému je nižšie zaťaženie poloosí, keďže je krútiaci moment prenášaný na vnútorný obvod kolesa a nie na jeho stred. Toto riešenie zabezpečí vozidlu brodivosť vo vode do hĺbky jedného metra.

Podľa slov automobilky by malo ísť o druhý najdrahší model značky, po elektrickom „superšporte“ SLS AMG Electric Drive.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 12 957
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 105
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 760
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 912
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 894
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 355
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 165
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 920
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 594
  10. Splnený sen 593

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

KULTÚRA

Belgické rádio a minca medzi polkami zadku. Ako Suchet oživil svojho Poirota

Najťažší bol posledný deň nakrúcania.

KOMENTÁRE

Česi sa uvideli v zrkadle menom Babiš

České voľby ukázal nedôveru v politické strany.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.