SME
Pondelok, 10. máj, 2021 | Meniny má ViktóriaKrížovkyKrížovky

Mercedes spojil tri nápravy, päť diferenciálov a motor AMG

Dominantnému Mercedesu triedy G zrejme odzvonilo. Nemecký výrobca pripravil niečo ešte extrémnejšie.

(Zdroj: Mercedes-AMG)

BRATISLAVA. Automobilka plánuje vyrobiť len približne 30 kusov Mercedesu G63 AMG 6x6 do roka, a to nie len pre jeho obstarávaciu cenu, ale i celkové prevádzkové náklady.

Keď zvážime, že na pohon šesťkolesového obra, vážiaceho 3 850 kg, bude slúžiť 5,5-litrový motor AMG V8 bi-turbo s výkonom 400 kW (544 k) a krútiacim momentom 760, papierová spotreba 18 litrov na 100 km je reálna len dole kopcom.

Nikoho zrejeme neprekvapí, že vozidlo disponuje základnou nádržou s objemom 96 litrov a ďalšou prídavnou, do ktorej sa zmestí 63 litrov benzínu.

Krútiaci moment motora sa môže prenášať na všetkých šesť kolies, prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG Speedshift Plus 7G-TRONIC, cez päť elektronicky riadených diferenciálov s možnosťou 100 % uzamknutia.

Hlavnou zbraňou vozidla bude spôsob uloženia kolies voči polosiam, ktoré nie sú „uchytené“ v strede kolesa, ale cez ozubenie v jeho vrchnej časti. Riešenie, ktoré v jednoduchšej obmene využívali aj staré známe československé stroje Praga V3S, zabezpečí vozidlu výrazne vyššiu svetlú výšku – až 460 mm, bez ohrozenia diferenciálov.

Nespornou výhodou tohto systému je nižšie zaťaženie poloosí, keďže je krútiaci moment prenášaný na vnútorný obvod kolesa a nie na jeho stred. Toto riešenie zabezpečí vozidlu brodivosť vo vode do hĺbky jedného metra.

Podľa slov automobilky by malo ísť o druhý najdrahší model značky, po elektrickom „superšporte“ SLS AMG Electric Drive.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  4. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  5. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  6. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  7. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  9. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  10. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  1. New financial contribution for meals vs. meal vouchers
  2. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  3. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  4. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  5. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  6. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku
  7. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  9. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  10. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  1. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 948
  2. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 16 615
  3. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 870
  4. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 9 875
  5. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 9 806
  6. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 8 778
  7. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 360
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 7 246
  9. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 6 273
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 171
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská.

Vyšetrovateľ už vedie päť konaní.

4. máj

Slovensko je na covidovom automate v ružovej fáze.

9 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

8. máj
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

7. máj
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj