Mercedes spojil tri nápravy, päť diferenciálov a motor AMG

Dominantnému Mercedesu triedy G zrejme odzvonilo. Nemecký výrobca pripravil niečo ešte extrémnejšie.

(Zdroj: Mercedes-AMG)

BRATISLAVA. Automobilka plánuje vyrobiť len približne 30 kusov Mercedesu G63 AMG 6x6 do roka, a to nie len pre jeho obstarávaciu cenu, ale i celkové prevádzkové náklady.

Keď zvážime, že na pohon šesťkolesového obra, vážiaceho 3 850 kg, bude slúžiť 5,5-litrový motor AMG V8 bi-turbo s výkonom 400 kW (544 k) a krútiacim momentom 760, papierová spotreba 18 litrov na 100 km je reálna len dole kopcom.

Nikoho zrejeme neprekvapí, že vozidlo disponuje základnou nádržou s objemom 96 litrov a ďalšou prídavnou, do ktorej sa zmestí 63 litrov benzínu.

Krútiaci moment motora sa môže prenášať na všetkých šesť kolies, prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG Speedshift Plus 7G-TRONIC, cez päť elektronicky riadených diferenciálov s možnosťou 100 % uzamknutia.

Hlavnou zbraňou vozidla bude spôsob uloženia kolies voči polosiam, ktoré nie sú „uchytené“ v strede kolesa, ale cez ozubenie v jeho vrchnej časti. Riešenie, ktoré v jednoduchšej obmene využívali aj staré známe československé stroje Praga V3S, zabezpečí vozidlu výrazne vyššiu svetlú výšku – až 460 mm, bez ohrozenia diferenciálov.

Nespornou výhodou tohto systému je nižšie zaťaženie poloosí, keďže je krútiaci moment prenášaný na vnútorný obvod kolesa a nie na jeho stred. Toto riešenie zabezpečí vozidlu brodivosť vo vode do hĺbky jedného metra.

Podľa slov automobilky by malo ísť o druhý najdrahší model značky, po elektrickom „superšporte“ SLS AMG Electric Drive.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 630
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 840
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 171
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 813
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 488
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 078
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 803
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 574
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 121
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.