BRATISLAVA. Spoločnosť Alpina v minulosti úzko spolupracovala s automobilkou BMW, z čoho vzniklo niekoľko špičkových pretekárskych vozidiel.
Ku koncu 70. rokov sa čiastočne osamostatnila, no vďaka priamej dodávke skeletov a motorov z BMW stavia naďalej špeciálne modely BMW Alpina, ktoré sú predávané aj cez dealerskú sieť BMW.
Keď sa v BMW rozhodovali, aký motor použijú v novom trojkovom rade 320/E21, obrátili sa na inžinierov z Alpiny, aby pripravili prepĺňanú verziu motora.
V BMW si vybrali šesťvalec s objemom 2,3-litra a následne bol projekt po relatívne krátkom čase zrušený. Jeden člen tímu Alpina dostal možnosť hotový prototyp kúpiť a keďže mal prístup k „značkovým“ dielom, doplnil si auto o luxusnú výbavu.
Dokončené vozidlo previezol do Spojených Štátov, kde ho oficiálne prihlásil a následne doplnil o novú klimatizačnú jednotku. Automobil v zime neopustil garáž a v lete sa preháňal po amerických diaľniciach.
Pred niekoľkými rokmi ho pôvodný majiteľ predal lokálnemu nadšencovi nemeckých áut BMW a Porsche. Pred tým však vymenil tlmiče, spravil generálnu opravu motora, zavesenia kolies i bŕzd.
Po kúpe v roku 2011, na ňom súčasný majiteľ urobil finálne úpravy a minul 6 000 amerických dolárov na opravu a úpravu interiéru, vrátane rekonštrukcie pôvodnej prístrojovej dosky, panelov dverí a stredovej konzoly.
Teraz čaká plne funkčný prototyp na svojho nového majiteľa na stránkach ebay, a to za vyvolávaciu cenu 24 990 dolárov. Jeho hodnota môže v budúcnosti len stúpať.