Audi prekonalo na ľade svetový rekord rýchlosťou 335,7 km/h

Jazdec fínskeho výrobcu pneumatík prekonal na Audi RS6 svetový rekord v maximálnej rýchlosti dosiahnutej na snehu a ľade.

(Zdroj: Nokian Tyres)

BRATISLAVA. Jazdec Janne Laitinen na vozidle Audi RS6 predchádzajúcej generácie prekonal 6. marca vlastný svetový rekord o 4 km/h, na pneumatikách Nokian Hakkapeliitta 8. Nový rekord má hodnotu 335,7 km/h.

Kovové hroty na gume s rozmerom 255/35 R20 sa pri rýchlosti 300 km/h zabárali do ľadu 43-krát za sekundu.

Akcia sa konala vo fínskom zálive Bothnia na ľadovej dráhe dlhej 7,5 km, pripravenej v roku 2011. Ľad nebol nijako chemicky upravený ani zdrsnený.

Aby bol rekord uznaný, vozidlo muselo dosiahnuť maximálnu rýchlosť dvakrát v priebehu jednej hodiny a rýchlosť bolo nutné udržať minimálne na úseku dlhom 1 000 m. Použité pneumatiky musia byť dostupné na komerčnom trhu a schválené pre verejné komunikácie.

Konečný výsledok je rýchlosť 335,713 km/h, čím bol prekonaný aj rekord dosiahnutý vozidlom Bentley Continental Supersports na pneumatikách Pirelli SottoZero II, pred rokom.

Dôležitú úlohu samozrejme zohralo aj auto samotné. Audi RS6 predchádzajúcej generácie, poháňa päťlitrový motor V10, ktorý vyprodukuje 420 kW (572 k). Krútiaci moment 700 Nm sa prenáša na obe nápravy. Automobil, ktorý zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy, mal vyradený štandardný obmedzovač maximálnej rýchlosti.

Fínsky výrobca pneumatík Nokian sa chváli tým, že v roku 1934 ako prvý vyrobil pneumatiku určenú do mínusových teplôt a dva roky neskôr zaviedol rad pneumatík Hakkapeliitta určený pre extrémne severské zimy.

Spoločnosť pravidelne testuje zimné pneumatiky pri vysokých rýchlostiach vo svojich fínskych zariadeniach asi 300 km od polárneho kruhu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 803
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 934
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 115
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 835
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 458
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 084
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.