SME
Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Kiu Carens radšej pre päť ako sedem ľudí

Kvalitou interiéru prekonáva väčšinu konkurentov a vzadu má tri posuvné kreslá. Poteší sedemročná záruka a prekáža výhľad šikmo von.

(Zdroj: KIa)

NICE. Pri pohľade do interiéru vidieť, aké pokroky robí piaty koncern na svete v produkcii áut. Napriek kríze v automobilovom priemysle narástla produkcia automobiliek Hyundai-Kia v roku 2012 o pol milióna kusov na 6.625.003 vozidiel.

Dve kórejské automobilky jedného koncernu dosiahli piate miesto aj vďaka zdvojnásobeniu produkcie v priebehu uplynulých piatich rokov. V konečnom dôsledku sa to odráža aj na stúpajúcej kvalite a dojme z áut, ktoré k nám prichádzajú. Interiér modelu Carens ešte posúva latku toho, na čo sme boli od Kie zvyknutí.

Trojramenný volant uchvacuje tvarom, spracovaním tlačidiel aj celkovým vyhotovením. Pri prvej generácii modelu cee´d novinári v recenziách kritizovali ovládacie prvky a oddelené ovládanie palubného počítača. Teraz sú všetky pripomienky zapracované vo volante.

00_HRANA.jpg

Trieda kompaktných vanov sa javí za posledné roky ako veľmi stabilná až mierne rastúca s účasťou najdôležitejších európskych výrobcov, preto Carens štvrtej generácie pokračuje v tradícii predchádzajúcich modelov. Prináša prepracovaný interiér a vypĺňa medzeru medzi cee´d kombi a väčším Carnivalom.

Majú dobré riešenia

Kia popracovala na predstavení sedemmiestnej verzie, ale aby bola konkurencieschopná oproti najväčším rivalom, potrebovala by podobný nárast karosérie ako Grand Scenic.

Preto sme pri prvej jazde sústredili pozornosť na päťmiestnu verziu, ktorá ponúka hlavne priestrannejší interiér a vyšší batožinový priestor než kompaktné kombi. Koncepčne auto nastavili pre mladé rodiny s dvomi maximálne troma malými deťmi.

Po prvej osobnej skúsenosti je to ideálne auto pre štvorčlennú rodinu. Poslúži aj pri troch deťoch avšak s väčším rozdielom, aby najstaršie mohlo sedieť vzadu v strede bez autosedačky.

V Nice sme nemali autosedačky, ale stredné z troch posúvateľných a samostatne sklápateľných sedadiel sa nám vidí užšie, preto pri malých deťoch s neveľkým vekovým rozdielom bude použitie troch autosedačiek vedľa seba ťažšie.

00_SEDADLO.jpg

Kufor naozaj poteší

Po vzore lídrov v tejto triede Kia prichádza so sklápaním operadiel do jednej roviny s dnom kufra a preklápateľným operadlom spolujazdcovho sedadla.

Vpravo tak vznikne plocha od konca batožinového priestoru až po schránku pred spolujazdcom (2,15 m). Auto s dizajnovými prvkami modelu cee´d má delené zadné LED svetlá a pomerne široko a nízko vykrojené piate dvere.

Hneď za hranou kufra je hlboký box na povinnú výbavu a pred ním pod dnom kufra naozaj účelný box s polystyrénovými priehradkami. Odložené veci teda nebudú v zákrutách búchať.

Vyše štyri a pol metra dlhý Carens má rázvor natiahnutý na úroveň strednej triedy (2750 mm), čím prekonáva napríklad Touran až o 7,2 centimetra.

Na druhej strane pri pohľade do interiéru by sme taký rázvor netypovali. Miesta je tam dosť, avšak veľa z rázvoru pohltila dlhá prístrojová doska. Napríklad zadné sedadlá majú slušný rozsah posúvania ale v prednej polohe sú absolútne nepoužiteľné.

Ideálna je ich najzadnejšia poloha, kedy je objem kufra po roletu 536 litrov a môže narastať na maximálnych 1694 litrov. Podobne ako Grand Scenic aj Carens má odkladacie priestory pod podlahou pred zadnými sedadlami a môžete odložiť kryciu roletu do vopred pripraveného priestoru za nakladacou hranou.

Tvorcovia interiéru vybavili interiér zmysluplnými odkladacími schránkami a veľkým boxom pod lakťovou opierkou. Úprimne sme od rázvoru cez 2,7 metra čakali trochu viac základného priestoru.

00_KOKPIT.jpg

Dostane dva benzíny a jeden diesel

Výbavou, kvalitnými materiálmi a dobre navrhnutými prednými sedadlami poskočila Kia Carens veľmi vysoko. Stačí pozrieť na prístrojovú dosku alebo vnímať kožený poťah vyhrievaných aj ventilovaných predných sedadiel s elektrickým ovládaním.

Začiatok predaja patrí dvom benzínovým motorom 1,6 GDI a 2,0 GDI, s výkonom 135 a 166 koní. Výrobca verí, že spotreba základnej benzínovej verzie 1,6 GDI dosiahne 6,4 litra a dvojliter sa vmestí do 7,2 l/100 km.

Zatiaľ najsilnejšej naftovej verzii 1,7 CRDi (136k) to išlo vo francúzskych serpentínach celkom svižne, až sme nadobudli pocit, že kórejské poníky sa stávajú koňmi. Možno je to vďaka krútiacemu momentu 330 Nm alebo pocitovo zlepšenej reakcii na plyn.

00_KUFOR.jpg

Drobnú rezervu možno vidíme v odhlučnení motora pri mestských rýchlostiach. Slabšia naftová verzia má rovnaký motor 1,7 CRDi s výkonom zníženým na 115 koní a krútiaci moment 260 Nm. Ponukou výbavy so strážcom jazdného pruhu alebo parkovacím automatom sa Kia postupne vyrovnáva lídrom segmentu.

V čítaní USB a multimediálnej komunikácii na palube môže slúžiť ako vzor. V podstate jediným negatívom, ktorý by sa mal zlepšiť a môže niekomu reálne prekážať, je výhľad šikmo dopredu. Preto si to pred kúpou vyskúšajte a napíšte nám, či máte rovnaký pocit ako my. Po prvej jazde máme pocit, že kvalitné rodinné auto môže nosiť emblém Kia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  2. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  3. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  4. Nová certifikovaná káva na vašich obľúbených čerpacích staniciac
  5. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  6. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  7. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  10. Znalec slovenského brandy
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  3. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  7. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  8. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  9. Nová certifikovaná káva na vašich obľúbených čerpacích staniciac
  10. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 186
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 752
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 204
  4. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 074
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 639
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 085
  7. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 535
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 457
  9. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 277
  10. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 226
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Učiteľka s deťmi počas dištančného vyučovania v Košiciach.

Návšteva pápeža sa na číslach neukáže.


20. sep
Testovanie na koronavírus.

Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 592 obetí.


a 4 ďalší 10 h

Svet obletela správa, že na jednom z chorvátskych ostrovov našli nezámu ženu, ktorá si absolútne nič nepamätala.


Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  1. Tupou Ceruzou: 3. vlna
  2. Martin Dorčák: Náhradná výhra pre Zuzanu áno, pre záchranára v službe nie
  3. Jan Pražák: Nenávidím tě, sestřičko rozmazlená!
  4. Jozef Sitko: Dilema dnes: Zákonnosť či spravodlivosť?
  5. Vladimír Bohm: Podporovať migráciu a utečencov? - Áno, ale inak ako doteraz
  6. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #16 - Prvý beh vonku a mnoho iného
  7. Vladimír Troják: Trojdňový cyklovýlet na Moravu
  8. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 25 489
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 224
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 927
  4. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 058
  5. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 520
  6. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 5 310
  7. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 3 904
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 744
Skryť Zatvoriť reklamu