SME
Pondelok, 19. október, 2020 | Meniny má KristiánKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Kiu Carens radšej pre päť ako sedem ľudí

Kvalitou interiéru prekonáva väčšinu konkurentov a vzadu má tri posuvné kreslá. Poteší sedemročná záruka a prekáža výhľad šikmo von.

(Zdroj: KIa)

NICE. Pri pohľade do interiéru vidieť, aké pokroky robí piaty koncern na svete v produkcii áut. Napriek kríze v automobilovom priemysle narástla produkcia automobiliek Hyundai-Kia v roku 2012 o pol milióna kusov na 6.625.003 vozidiel.

Dve kórejské automobilky jedného koncernu dosiahli piate miesto aj vďaka zdvojnásobeniu produkcie v priebehu uplynulých piatich rokov. V konečnom dôsledku sa to odráža aj na stúpajúcej kvalite a dojme z áut, ktoré k nám prichádzajú. Interiér modelu Carens ešte posúva latku toho, na čo sme boli od Kie zvyknutí.

Trojramenný volant uchvacuje tvarom, spracovaním tlačidiel aj celkovým vyhotovením. Pri prvej generácii modelu cee´d novinári v recenziách kritizovali ovládacie prvky a oddelené ovládanie palubného počítača. Teraz sú všetky pripomienky zapracované vo volante.

00_HRANA.jpg

Trieda kompaktných vanov sa javí za posledné roky ako veľmi stabilná až mierne rastúca s účasťou najdôležitejších európskych výrobcov, preto Carens štvrtej generácie pokračuje v tradícii predchádzajúcich modelov. Prináša prepracovaný interiér a vypĺňa medzeru medzi cee´d kombi a väčším Carnivalom.

Majú dobré riešenia

Kia popracovala na predstavení sedemmiestnej verzie, ale aby bola konkurencieschopná oproti najväčším rivalom, potrebovala by podobný nárast karosérie ako Grand Scenic.

Preto sme pri prvej jazde sústredili pozornosť na päťmiestnu verziu, ktorá ponúka hlavne priestrannejší interiér a vyšší batožinový priestor než kompaktné kombi. Koncepčne auto nastavili pre mladé rodiny s dvomi maximálne troma malými deťmi.

Po prvej osobnej skúsenosti je to ideálne auto pre štvorčlennú rodinu. Poslúži aj pri troch deťoch avšak s väčším rozdielom, aby najstaršie mohlo sedieť vzadu v strede bez autosedačky.

V Nice sme nemali autosedačky, ale stredné z troch posúvateľných a samostatne sklápateľných sedadiel sa nám vidí užšie, preto pri malých deťoch s neveľkým vekovým rozdielom bude použitie troch autosedačiek vedľa seba ťažšie.

00_SEDADLO.jpg

Kufor naozaj poteší

Po vzore lídrov v tejto triede Kia prichádza so sklápaním operadiel do jednej roviny s dnom kufra a preklápateľným operadlom spolujazdcovho sedadla.

Vpravo tak vznikne plocha od konca batožinového priestoru až po schránku pred spolujazdcom (2,15 m). Auto s dizajnovými prvkami modelu cee´d má delené zadné LED svetlá a pomerne široko a nízko vykrojené piate dvere.

Hneď za hranou kufra je hlboký box na povinnú výbavu a pred ním pod dnom kufra naozaj účelný box s polystyrénovými priehradkami. Odložené veci teda nebudú v zákrutách búchať.

Vyše štyri a pol metra dlhý Carens má rázvor natiahnutý na úroveň strednej triedy (2750 mm), čím prekonáva napríklad Touran až o 7,2 centimetra.

Na druhej strane pri pohľade do interiéru by sme taký rázvor netypovali. Miesta je tam dosť, avšak veľa z rázvoru pohltila dlhá prístrojová doska. Napríklad zadné sedadlá majú slušný rozsah posúvania ale v prednej polohe sú absolútne nepoužiteľné.

Ideálna je ich najzadnejšia poloha, kedy je objem kufra po roletu 536 litrov a môže narastať na maximálnych 1694 litrov. Podobne ako Grand Scenic aj Carens má odkladacie priestory pod podlahou pred zadnými sedadlami a môžete odložiť kryciu roletu do vopred pripraveného priestoru za nakladacou hranou.

Tvorcovia interiéru vybavili interiér zmysluplnými odkladacími schránkami a veľkým boxom pod lakťovou opierkou. Úprimne sme od rázvoru cez 2,7 metra čakali trochu viac základného priestoru.

00_KOKPIT.jpg

Dostane dva benzíny a jeden diesel

Výbavou, kvalitnými materiálmi a dobre navrhnutými prednými sedadlami poskočila Kia Carens veľmi vysoko. Stačí pozrieť na prístrojovú dosku alebo vnímať kožený poťah vyhrievaných aj ventilovaných predných sedadiel s elektrickým ovládaním.

Začiatok predaja patrí dvom benzínovým motorom 1,6 GDI a 2,0 GDI, s výkonom 135 a 166 koní. Výrobca verí, že spotreba základnej benzínovej verzie 1,6 GDI dosiahne 6,4 litra a dvojliter sa vmestí do 7,2 l/100 km.

Zatiaľ najsilnejšej naftovej verzii 1,7 CRDi (136k) to išlo vo francúzskych serpentínach celkom svižne, až sme nadobudli pocit, že kórejské poníky sa stávajú koňmi. Možno je to vďaka krútiacemu momentu 330 Nm alebo pocitovo zlepšenej reakcii na plyn.

00_KUFOR.jpg

Drobnú rezervu možno vidíme v odhlučnení motora pri mestských rýchlostiach. Slabšia naftová verzia má rovnaký motor 1,7 CRDi s výkonom zníženým na 115 koní a krútiaci moment 260 Nm. Ponukou výbavy so strážcom jazdného pruhu alebo parkovacím automatom sa Kia postupne vyrovnáva lídrom segmentu.

V čítaní USB a multimediálnej komunikácii na palube môže slúžiť ako vzor. V podstate jediným negatívom, ktorý by sa mal zlepšiť a môže niekomu reálne prekážať, je výhľad šikmo dopredu. Preto si to pred kúpou vyskúšajte a napíšte nám, či máte rovnaký pocit ako my. Po prvej jazde máme pocit, že kvalitné rodinné auto môže nosiť emblém Kia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Čím môže Slovensko pomôcť vo svete? Ukážkovou nemocnicou
  3. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  8. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  9. Stretne sa minister, bankár a analytik. Zhodnú sa na niečom?
  10. Prieskum: Prázdnu peňaženku už zažilo sedem z desiatich Slovákov
  1. Úpravy automobilov pre ZŤP
  2. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  3. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  7. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  8. Tovar vám vynesú na miesto, ktoré ukážete prstom
  9. Slováci sú pri výbere investičných produktov čoraz náročnejší
  10. Humenčanov čakajú extra zľavy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 546
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 419
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 163
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 856
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 576
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 311
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 779
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 127
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 921
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 604
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Samuela Marca

Ako prežiť druhú vlnu (píše Samo Marec)

Čo môže robiť neveľmi dobrý škrabák?

Ilustračné foto

Armáda predstavila základný plán celoplošného testovania

Ministerstvo obrany identifikovalo päťtisíc odberných miest.

Testovanie obyvateľov na Covid-19 v odberovom centre v Košiciach.

Trnku potrestali iba symbolicky, môže sa dostať aj k ušlému platu

Čižnár pre svojho predchodcu pôvodne žiadal stratu funkcie.

Bývalý generálny prokurátor Dobroslav Trnka s ochranným rúškom počas ústneho pojednávania pred disciplinárnou komisiou Generálnej prokuratúry SR v Bratislave.
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.