Slovensko znížilo počet úmrtí na cestách o 9 percent

V roku 2012 bolo v cestnej premávke krajín EÚ usmrtených najmenej ľudí, odkedy sa tieto údaje začali zhromažďovať.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRUSEL. Úmrtnosť na cestách v celej EÚ v roku 2012 poklesla o deväť percent, uviedol dnes eurokomisár pre dopravu Siim Kallas.

Slovensko s rovnakým, deväťpercentným poklesom úmrtí a počtom 55 obetí patrí do stredu tabuľky krajín EÚ.

"Rok 2012 bol z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky v Európe prelomovým, keďže sme zaznamenali historicky najnižší počet úmrtí. Pokles o deväť percent znamenal vlani záchranu 3000 životov, čo je povzbudivý výsledok. Na európskych cestách však stále denne zomrie 75 ľudí, takže nemožno hovoriť o spokojnosti," uviedol komisár Kallas.

Na každé úmrtie na cestách pripadá desať vážnych zranení

Cieľom Európskej komisie je znížiť počet úmrtí na cestách v EÚ do roku 2020 na polovicu.

Úmrtia na cestách sú len vrcholom ľadovca. Na každé úmrtie na európskych cestách pripadá desať vážnych zranení, ako je poškodenie mozgu alebo miechy, a 40 ľahších zranení, uvádza sa v správe EK.

"Potrebujeme stratégiu, ktorá zníži počet vážnych zranení na cestách v celej EÚ," pripomenul Kallas.

Grécko, Poľsko, Rumunsko a Litva majú najviac obetí

V počte úmrtí na cestách pretrvávajú medzi jednotlivými krajinami EÚ významné rozdiely. Medzi krajiny s najnižšou mierou úmrtnosti na cestách patrí Británia, Švédsko, Holandsko a Dánsko (približne 30 úmrtí na milión obyvateľov).

Medzi krajiny s najvyšším počtom obetí (90 až 100 na milión obyvateľov) patria Grécko, Poľsko, Rumunsko a Litva.

Rok 2011 bol sklamaním, počet úmrtí klesol len o dve percentá

V porovnaní so sklamaním z roku 2011, keď sa pokrok v znižovaní počtu úmrtí na cestách prepadol na dve percentá, vlaňajšie zníženie o deväť percent naznačuje, že členské štáty sú opäť na správnej ceste k cieľu znížiť počet úmrtí na cestách v roku 2020 na polovicu oproti roku 2010.

Dosiahnutie tohto cieľa si bude vyžadovať priemerné ročné zníženie okolo sedem percent.

Najznepokojujúcejším údajom štatistík bezpečnosti v cestnej premávke za rok 2011 bol prudký nárast úmrtí zraniteľných účastníkov, ako sú chodci, motocyklisti a ľudia v pokročilejšom veku a to aj napriek celkovému zníženiu počtu úmrtí na cestách.

Podľa predbežných údajov za rok 2012 sa počet usmrtených zraniteľných účastníkov v danom roku výrazne znížil.

Slovensko má najlepšie čísla v porovnaní s krajinami strednej Európy

Podľa vypracovaných štatistík sa Slovensku za posledné tri roky darí znižovať počet úmrtí dopravných nehôd. V roku 2010 to bolo 68 obetí na milión obyvateľov, v roku 2011 ich počet klesol na 60 a vlani na 55, čo je aj celkový priemer v EÚ.

Slovensko sa v týchto ukazovateľoch ocitlo v najlepšej pozícii zo štátov strednej Európy, keď vyšší počet obetí na milión obyvateľov zaznamenali všetky jeho susedné krajiny - Česká republika (71), Maďarsko (60), Poľsko (93) a Rakúsko (64).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovensko spieva koledy
  2. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  3. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  4. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  7. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  9. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  10. Move in immediately, if you feel like it
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 45 494
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 441
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 096
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 806
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 794
  6. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 7 780
  7. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 6 707
  8. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 6 093
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 863
  10. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 741

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trenčín), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Mayová môže prísť o dôveru, v hre je koniec vlády

Mayová už konzervatívcov do riadnych volieb v roku 2022 nepovedie.

KULTÚRA

Seriálový otecko Braňo Deák: Chýba mi veľká filmová rola

Obľúbený seriálový herec nakrúca 3. sériu Oteckov.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

To, čo sa deje v Paríži, je cesta do pekiel

Črtá sa precedens, ktorý by si Európa mala odpustiť.

SVET

Klamal aj podplácal. Trumpov osobný právnik ide do väzenia

Cohen bude naďalej spolupracovať s FBI.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.